סקירת הכשלים של הפעלת הרק"ל בירושלים

מצב
הנושא נעול.
ללא ספק: הרכבת הקלה היא כישלון העשור הזה והיא טעות נוראה

סקירת הכשלים של הפעלת הרק"ל בירושלים
סקירה הכשלים ואי עמידה של חברת סיטיפס בהתחייבותיותיה כלפי העיריה ומשרד התחבורה

http://www.themarker.com/opinion/1.2496439#.VHYzTLu9ztc.facebook
ללא ספק: הרכבת הקלה היא כישלון העשור הזה והיא טעות נוראה
שגורמת להמון כאבי ראש לירושלמים רבים. הכותב צודק בכל מילה שכתב.
הבעיה נעוצה באלו שתכננו אותה ובאלה שמיישמים אותה בשטח. מדובר בחלמאים שיכולים בקלות לשבת בספר שיאי החלמאות.
תושבי פסגת זאב אוכלים אותה בענק, ולא רק הם. גם אידיוט מושלם מי שהעביר אותה בתוך שועפאט שבמילא תינתן לרשות הפלסטינית ברגע שיחתמו על הסכמי הקבע. מי שחושב שמזרח ירושלים תישאר בידינו חולם בהקיץ. המצב רק מחריף ומחמיר כאן בכל יום.
זה אולי נשמע רע מאוד לאוזניים של לאומני וימני כמוני אבל זו עובדה שנרקמת בשטח וקברניטי ישראל לא עושים דבר לעוצרה אלא מעלים לשמיים בלון צפלין לבן עם ציוד אלקטרוני, בלון שכל הזמן בורח לכיוון רמת-שלמה כי יורים עליו משועפאט. מספיק נותב אחד שיפגע בבלון והלה יעלה באש מיד.
הטעות של לתת זיכיון לסיטי-פס טופחת על פנינו בכל יום. הטעות של תוואי המסלול עוד יותר. מי שהגה, מי שתכנו ומי שביצע - ראוי שיישב בכלא להרבה שנים.
 

Subi777

New member
כישלון העשור זה המטרונית. זה לא לגנוב קרדיט.

ללא ספק: הרכבת הקלה היא כישלון העשור הזה והיא טעות נוראה
שגורמת להמון כאבי ראש לירושלמים רבים. הכותב צודק בכל מילה שכתב.
הבעיה נעוצה באלו שתכננו אותה ובאלה שמיישמים אותה בשטח. מדובר בחלמאים שיכולים בקלות לשבת בספר שיאי החלמאות.
תושבי פסגת זאב אוכלים אותה בענק, ולא רק הם. גם אידיוט מושלם מי שהעביר אותה בתוך שועפאט שבמילא תינתן לרשות הפלסטינית ברגע שיחתמו על הסכמי הקבע. מי שחושב שמזרח ירושלים תישאר בידינו חולם בהקיץ. המצב רק מחריף ומחמיר כאן בכל יום.
זה אולי נשמע רע מאוד לאוזניים של לאומני וימני כמוני אבל זו עובדה שנרקמת בשטח וקברניטי ישראל לא עושים דבר לעוצרה אלא מעלים לשמיים בלון צפלין לבן עם ציוד אלקטרוני, בלון שכל הזמן בורח לכיוון רמת-שלמה כי יורים עליו משועפאט. מספיק נותב אחד שיפגע בבלון והלה יעלה באש מיד.
הטעות של לתת זיכיון לסיטי-פס טופחת על פנינו בכל יום. הטעות של תוואי המסלול עוד יותר. מי שהגה, מי שתכנו ומי שביצע - ראוי שיישב בכלא להרבה שנים.
כישלון העשור זה המטרונית. זה לא לגנוב קרדיט.
 

Subi777

New member
כשמשהו לא עובד טוב בהווה, הוא יוכתר ככשלון בעוד 5 שנים.

סיכומי עשור נעשה בעוד 5 שנים
כשמשהו לא עובד טוב בהווה, הוא יוכתר ככשלון בעוד 5 שנים.
כשאתה מרוצה ממשהו בהווה יש לו פוטנציאל להיות סיפור הצלחה.
 
אבל מניין לך שהמטרונית תעבוד בעוד שנה כפי שהיא עובדת כיום?

כשמשהו לא עובד טוב בהווה, הוא יוכתר ככשלון בעוד 5 שנים.
כשאתה מרוצה ממשהו בהווה יש לו פוטנציאל להיות סיפור הצלחה.
אבל מניין לך שהמטרונית תעבוד בעוד שנה כפי שהיא עובדת כיום?
ובעוד שנתיים כפי שתעבוד בעוד שנה?
וכן הלאה...
אתה לא יכול להסיק שליקויים שקיימים היום לא יתוקנו בחודשים הקרובים או בשנים הקרובות.
 

Subi777

New member
אני שופט לפי ההווה ולא לפי העתיד.

אבל מניין לך שהמטרונית תעבוד בעוד שנה כפי שהיא עובדת כיום?
ובעוד שנתיים כפי שתעבוד בעוד שנה?
וכן הלאה...
אתה לא יכול להסיק שליקויים שקיימים היום לא יתוקנו בחודשים הקרובים או בשנים הקרובות.
אני שופט לפי ההווה ולא לפי העתיד.
אם בעוד חודש יתוקנו ליקויים גם ההתייחסות שלי למערכת תשתנה.
בנתיים, בכל מפגשי עם המטרונית ראיתי יותר מידי ליקויים.
&nbsp
חוץ מזה, שיש ליקויים שנמצאים שם כדי להשאר. אני אדם צעיר, מהדנס תוכנה בהכשרתי.. אני מבין ויודע כיצד לעבוד עם מערכות ממוחשבות ובכל זאת לקח לי דקות ארוכות להבין מה לעזזל המכונת כירטוס (קניית כרטיסים) של המטרונית רוצה שאני אעשה. המערכת כל כך איטית וכל כך לא ידידותית שזה פשוט מזעזע ואם אני הסתבכתי איתה אני לא רוצה לחשוב מה קורה לנוסעים מזדמנים מאיזורים אחרים או לקשישים.
&nbsp
כל המערכת הזאת של המטרונית (מעבר לנתיבי הנסיעה עצמם) עושה רושם כאילו פותחה כדי לענות על בעיות של המפעיל ולא על הבעיות של התושבים. הדבר הכי אלמנטרי למשל, רציפים מקורים - מה כל כך קשה לעשות רציפים מקורים? למה אני צריך לעמוד בגשם כדי לקנות כרטיס?, או בימי הקיץ למה אני צריך לנחש האם התיקוף עבר בהצלחה? האור מהמכשיר לא נראה טוב באור יום והצג תוכנן בצורה לקויה כך שהוא "מסוונר" מאור השמש. אני כבר לא מדבר על העובדה שיותר מידי פעמים על הצגים מופיע "אין מידע" או על כך שהכריזה מטרידה ברכב עצמו במקרה הטוב ובמקרה הרע היא גם לא מועילה כי היא לא מסונכרנת עם המציאות...
&nbsp
בכלל, כל המערכת הזאת נודפת חובבנות וחפיפניקיות... עשו כדי להגיד שיש... בלי הרבה מחשבה. ואם הייתה מחשבה וזו התוצאה אז כל החושבים למינהם שהינדסו את המערכת הזאת עשו עבודה גרועה ממש ורק על זה צריך להיעשות תחקיר וכמה ראשים צריכים להיות מודחים.
 
לצערי, כל מילה בסלע.

אני שופט לפי ההווה ולא לפי העתיד.
אם בעוד חודש יתוקנו ליקויים גם ההתייחסות שלי למערכת תשתנה.
בנתיים, בכל מפגשי עם המטרונית ראיתי יותר מידי ליקויים.
&nbsp
חוץ מזה, שיש ליקויים שנמצאים שם כדי להשאר. אני אדם צעיר, מהדנס תוכנה בהכשרתי.. אני מבין ויודע כיצד לעבוד עם מערכות ממוחשבות ובכל זאת לקח לי דקות ארוכות להבין מה לעזזל המכונת כירטוס (קניית כרטיסים) של המטרונית רוצה שאני אעשה. המערכת כל כך איטית וכל כך לא ידידותית שזה פשוט מזעזע ואם אני הסתבכתי איתה אני לא רוצה לחשוב מה קורה לנוסעים מזדמנים מאיזורים אחרים או לקשישים.
&nbsp
כל המערכת הזאת של המטרונית (מעבר לנתיבי הנסיעה עצמם) עושה רושם כאילו פותחה כדי לענות על בעיות של המפעיל ולא על הבעיות של התושבים. הדבר הכי אלמנטרי למשל, רציפים מקורים - מה כל כך קשה לעשות רציפים מקורים? למה אני צריך לעמוד בגשם כדי לקנות כרטיס?, או בימי הקיץ למה אני צריך לנחש האם התיקוף עבר בהצלחה? האור מהמכשיר לא נראה טוב באור יום והצג תוכנן בצורה לקויה כך שהוא "מסוונר" מאור השמש. אני כבר לא מדבר על העובדה שיותר מידי פעמים על הצגים מופיע "אין מידע" או על כך שהכריזה מטרידה ברכב עצמו במקרה הטוב ובמקרה הרע היא גם לא מועילה כי היא לא מסונכרנת עם המציאות...
&nbsp
בכלל, כל המערכת הזאת נודפת חובבנות וחפיפניקיות... עשו כדי להגיד שיש... בלי הרבה מחשבה. ואם הייתה מחשבה וזו התוצאה אז כל החושבים למינהם שהינדסו את המערכת הזאת עשו עבודה גרועה ממש ורק על זה צריך להיעשות תחקיר וכמה ראשים צריכים להיות מודחים.
לצערי, כל מילה בסלע.
 
כישלונות לפי אילו פרמטרים?

כישלון העשור זה המטרונית. זה לא לגנוב קרדיט.
כישלונות לפי אילו פרמטרים?
לפחות לפי מספר הנוסעים, המטרונית היא הצלחה.
כישלון העשור באמת זה הפרויקט התקוע שלא מצליח להתממש - פרויקט הרכבת הקלה בגוש דן.
הקו האדום היה אמור לפעול כבר בשנת 2010. גם ב-2020 הוא לא יפעל.
 

Subi777

New member
מספר הנוסעים לא רלוונטי.

כישלונות לפי אילו פרמטרים?
לפחות לפי מספר הנוסעים, המטרונית היא הצלחה.
כישלון העשור באמת זה הפרויקט התקוע שלא מצליח להתממש - פרויקט הרכבת הקלה בגוש דן.
הקו האדום היה אמור לפעול כבר בשנת 2010. גם ב-2020 הוא לא יפעל.
מספר הנוסעים לא רלוונטי.
מספר הנוסעים היה כזה גם בימים שלפני המטרונית... אם אתה מדבר על גדילה בשימוש אתה צריך לקחת בחשבון גם את הגידול הטבעי של האוכלוסיה.
&nbsp
המטרונית אינה סיפור הצלחה. הייתי מכתיר אותה כסיפור הצלחה אם אלפי עובדי מת"מ היו זונחים את הרכב הפרטי.
 
המטרונית אינה האופציה הטובה להגיע למת"מ ולא תוכננה להיות

מספר הנוסעים לא רלוונטי.
מספר הנוסעים היה כזה גם בימים שלפני המטרונית... אם אתה מדבר על גדילה בשימוש אתה צריך לקחת בחשבון גם את הגידול הטבעי של האוכלוסיה.
&nbsp
המטרונית אינה סיפור הצלחה. הייתי מכתיר אותה כסיפור הצלחה אם אלפי עובדי מת"מ היו זונחים את הרכב הפרטי.
המטרונית אינה האופציה הטובה להגיע למת"מ ולא תוכננה להיות
המטרונית לא מקשרת בין מרבית שכונות חיפה למת"מ והיא גם לא האמצעי העדיף להגיע מהקריות למת"מ.
מהקריות למת"מ עדיף להחליף ל-101 במרכזית המפרץ או ליסוע עם רכבת.
לכן הקריטריון שלך לא רלוונטי.
 

Subi777

New member
הקריטריון מאוד רלוונטי

המטרונית אינה האופציה הטובה להגיע למת"מ ולא תוכננה להיות
המטרונית לא מקשרת בין מרבית שכונות חיפה למת"מ והיא גם לא האמצעי העדיף להגיע מהקריות למת"מ.
מהקריות למת"מ עדיף להחליף ל-101 במרכזית המפרץ או ליסוע עם רכבת.
לכן הקריטריון שלך לא רלוונטי.
הקריטריון מאוד רלוונטי
כי היית אמור לקחת מטרונית למרכזית ומשם 101.
או להגיע עם המטרונית לרכבת ומשם לנסוע ברכבת - אם היו חושבים נכון ולמשל מעבירים את המטרונית ממש ליד תחנת רכבת כמו חוצות המפרץ או משהו כזה. בכלל, המטרונית הייתה יכולה להפיח חיים בתחנת חוצות המפרץ ולהפוך אותה לציר גישה מרכזי מה שהיה מכריח את הרכבת להפוך את תחנת חוצות המפרץ לתחנה יותר רצינית.
 
למה צריך להפוך את חוצות המפרץ לתחנה מרכזית כשיש ליד מרכזית

הקריטריון מאוד רלוונטי
כי היית אמור לקחת מטרונית למרכזית ומשם 101.
או להגיע עם המטרונית לרכבת ומשם לנסוע ברכבת - אם היו חושבים נכון ולמשל מעבירים את המטרונית ממש ליד תחנת רכבת כמו חוצות המפרץ או משהו כזה. בכלל, המטרונית הייתה יכולה להפיח חיים בתחנת חוצות המפרץ ולהפוך אותה לציר גישה מרכזי מה שהיה מכריח את הרכבת להפוך את תחנת חוצות המפרץ לתחנה יותר רצינית.
למה צריך להפוך את חוצות המפרץ לתחנה מרכזית כשיש ליד מרכזית
המפרץ את תחנת לב המפרץ ובעתיד הלא רחוק כל האזור של לב המפרץ יהפוך למרכז תחבורתי משולב ענק שיכלול גם את רכבת העמק?
 

Subi777

New member
ועדיין, יכלו למשל את קו 3 להכניס לתוך חוצות המפרץ

למה צריך להפוך את חוצות המפרץ לתחנה מרכזית כשיש ליד מרכזית
המפרץ את תחנת לב המפרץ ובעתיד הלא רחוק כל האזור של לב המפרץ יהפוך למרכז תחבורתי משולב ענק שיכלול גם את רכבת העמק?
ועדיין, יכלו למשל את קו 3 להכניס לתוך חוצות המפרץ
אין שום ערך ממשי בפיצול שלו במיקום הנוכחי ומנגד, זה יכל לחבר את האיזור המסחרי בצורה טובה יותר לתושבים.
 
על איזו הצלחה אתה מדבר?

כישלונות לפי אילו פרמטרים?
לפחות לפי מספר הנוסעים, המטרונית היא הצלחה.
כישלון העשור באמת זה הפרויקט התקוע שלא מצליח להתממש - פרויקט הרכבת הקלה בגוש דן.
הקו האדום היה אמור לפעול כבר בשנת 2010. גם ב-2020 הוא לא יפעל.
על איזו הצלחה אתה מדבר?
ביטלו את כל קווי האוטובוס האלטרנטיביים בציר המרכזי והשאירו את כל התושבים עם המטרונית בלבד. אז כל הנוסעים שקודם נסעו באוטובוסים באותו ציר נוסעים עכשיו במטרונית. ממש "הצלחה". סגור את כביש החוף, כביש 4 וכביש 6, ותשאיר לכל הנוסעים בין חיפה ות"א רק את הרכבת, ותראה איזו "הצלחה" תהיה לה...
בדומה לכך, גם בי-ם ביטלו קווי אוטובוס אלטרנטיביים והשאירו את הנוסעים רק עם הרק"ל. אז העובדה שיש בה הרבה נוסעים היא לא "הצלחה", היא אוטומטית.

פעם, לפני ערוץ 2 ו-10 והכבלים והאינטרנט, היו למבט לחדשות 97% צפיה. זו הצלחה?
פעם מאו דזה דונג "מכר" את הספר האדום המשעמם שלו במאות מיליוני עותקים, כי כל אזרח סיני היה חייב להחזיק אחד בביתו או לעוף למחנות לחינוך מחדש. זו הצלחה?
פעם ל"פרבדה" היה 100% חשיפה בברה"מ ימ"ש. זו הצלחה?
האם החדירה של חברת החשמל לכל בית בישראל זו הצלחה?

אי אפשר למדוד הצלחה של מונופול ב"מספר הנוסעים".
 

בועז ל

New member
חבר'ה, לא לריב. הכישלונות בפורום אינם יתומים. יש מקום לכולם.

כישלון העשור זה המטרונית. זה לא לגנוב קרדיט.
חבר'ה, לא לריב. הכישלונות בפורום אינם יתומים. יש מקום לכולם.
 

אבישי ק

New member
ממש לא כישלון, היא עובדת לא רע

כישלון העשור זה המטרונית. זה לא לגנוב קרדיט.
ממש לא כישלון, היא עובדת לא רע
זה שמשלמים שכר ביזיון לנהגים והם בקושי מצליחים לגייס כח אדם
זה שהתחזוקה של התחנות היא אפסית
לא אומר כישלון
המערכת עובדת לא רע
אנשים כן מרוצים מהריצפה הנמוכה והרציפים הגבוהים
אנשים מרוצים שמחכים בתחנות שהם לא על הכביש ובלי מוניות שמטמטמות אותך
אנשים מרוצים מהלוח שמראה מתי המטרונית הבאה
אנשים מרוצים מהנתיב האחיד וידוע מראש
אנשים מרוצים במיוחד שזה לא אגד
 

londonisrael

New member
הרק"ל אינה כשלון

סקירת הכשלים של הפעלת הרק"ל בירושלים
סקירה הכשלים ואי עמידה של חברת סיטיפס בהתחייבותיותיה כלפי העיריה ומשרד התחבורה

http://www.themarker.com/opinion/1.2496439#.VHYzTLu9ztc.facebook
הרק"ל אינה כשלון
היא החליפה את עשרות האוטובוסים שהיו עומדים ה-מ-ו-ן זמן בפקקי יפו המפוחת.
אין דבר טוב יותר שקרה למרכז העיר שפורח ומתפתח לאחרונה, מהרכבת הקלה.
אחרי כל המלל שם, עם דבר אחד אני מסכים: הסעיף בחוזה שלא מאפשר תחרות אוטובוסים לרק"ל חייב להתבטל בהקדם.
בשעות הערב הצורך להחליף לרכבת, יכול להוסיף כרבע שעה מיותרת של המתנה.
&nbsp
 

londonisrael

New member
המפוחת = המפויחת

הרק"ל אינה כשלון
היא החליפה את עשרות האוטובוסים שהיו עומדים ה-מ-ו-ן זמן בפקקי יפו המפוחת.
אין דבר טוב יותר שקרה למרכז העיר שפורח ומתפתח לאחרונה, מהרכבת הקלה.
אחרי כל המלל שם, עם דבר אחד אני מסכים: הסעיף בחוזה שלא מאפשר תחרות אוטובוסים לרק"ל חייב להתבטל בהקדם.
בשעות הערב הצורך להחליף לרכבת, יכול להוסיף כרבע שעה מיותרת של המתנה.
&nbsp
המפוחת = המפויחת
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה