סקירה של האולימפוס

ת ו מ ס1

New member
סקירה של האולימפוס

החביבה על יוסי (ted), יצאה באתר ה dpreview. לא קיבלה את התואר הנכסף... תומס
 
כשלון...

לא מציאה. נפלה בין הכסאות. כמו שנאמר: לא לכאן ולא לכאן. איטית לצילומי ספורט ועיתונות ורעשנית לצילומי סטודיו. מי שהאמין בקישקוש הזה קיבל סטירת לחי מצלצלת. אולימפוס מחוץ לתמונת המאבק על הצילום המקצועני. זה לא פשוט לצאת לשוק עם מצלמה שמתיימרת להתמודד מול ניקון וקנון. אם היו לאולימפוס כוונות לכבוש נתח שוק משמעותי מניקון וקנון, אז כנראה שנכון לה כשלון ענק. אפילו הקנון 10D עולה עליה בתוצאות המבחן שלא לדבר על הניקון D2H והפוג'י S2. בקיצור: מזל שלאולימפוס שיש את מצלמות הדיגיעפנה שיצילו אותם. ה - E1 זה לא זה.
 
לא ברור למה זה "קשקוש" או "כשלון"

אני מבין שבתור צלם מיקצועי זה לא בשבילך (למרות שבעמוד "דעה שניה" יש שם דוקא שביעות רצון מסויימת..), אבל בתור חובב זה בהחלט מושך את תשומת ליבי. העדשות קלות וקטנות לעומת המקבילות מעולם ה 35 ממ, והן בעלות מפתח F נמוך יותר.. לא ברור לי למה פסלת את זה ככה.
 

idohal

New member
זה כישלון בקונספציה שלאולימפוס ולא

במצלמה. המצלמה מתאימה לחובבים ולא לעיונאים ואנשי מקצוע אחרים הזקוקים למצלמה. אילו המחיר שלה היה נסבל, קרוב יותר ל $1,000 וגם מחירי העדשות לא היו בשמיים אפשר הייתה יכולה להתחרות בשוק רחב הרהב יותר מאשר מיועד לה כרגע. במחירים הנ"ל לא נראה שום חובב שפוי שיוציא כ - $3,700 למצלמה + 2 עדשות + מבזק (מחירי ארה"ב) כאשר יש לו חלופות זולות בהרבה באיכות שווה.
 

LazyGecko

New member
הבעיה לא בקונספציה (הרעיון מצוין)

אלא בתיזמון. אם המצלמה היתה יוצאת לפני שנתיים הסיפור היה אחר לגמרי. הרעיון של חישן קטן = עדשות קטנות = זול וקל מצויין אבל Too Late, ויקר מידי.
 

idohal

New member
הרעיון מצוין אבל הוא עדיין כישלון

משום שהמצלמה לא נועדה לצלמים מקצועיים אלא לצלמים חובבים. היא לא מציעה לצלם המקצועי דבר וחצי דבר יותר מאשר מתחרותיה והיא יקרה יותר. גם מתחרותיה אינן לצלמים מקצועים ואילו הקצה הגבוה של ה DSLR המיועד למצקועיים רחוק מאוד מהמצלמה הזאת.
 
כן..וגם,ראיתי עכשיו את מחירי העדשות

הם תימחרו אותן לפי "כמה שווה עדשה 28-105 / 2.8-3.5" . אני משער שכמה שבועות בשוק ילמדו אותם מה השוק חושב על התימחור הזה. מה דעתך עליה ב 999$, והעדשות במחירים שפויים? שמת לב שאין פלש built-in?
 

maxos

New member
אני מסכים עם שחר

התזמון לגמרי לא נכון. אם היא הייתה יוצאת לפני שנתיים היא הייתה נמכרת בכמויות. כרגע, מה שאני רואה לא נכון כאן הוא שבהתאם לשוק אולימפוס יצאה עם הגרסה המקצועית במקום עם הגרסה החובבנית. לדעתי, כפי שהם כבר הכריזו בעבר היה עליהם לטפס לכיוון המקצועי עם מצלמה חובבנית יותר כרגע. לתת לאנשים לקנות עדשות ולפתח צורך בפלטפורמה מקצועית יותר.
 
הסבר...

ההתייחסות שלי היא אך ורק מנקודת מבט של צילום עיתונות וספורט או מנקודת מבט של צלם שמתפרנס מצילום כמו צלמי אופנה וכו'. ייתכן שלחובבים המצלמה הזאת יכולה להספיק כמו גם הקנון 10D או הניקון D100.
 

idohal

New member
גם ב -2 המצלמות הללו היא לא יכולה

להתחרות באיכות ובמחיר. יותר מתאים להשוות אותה לסיגמא ול 300D.
 
למעלה