סקירה קצרה על התחצ ביהודה ושומרון

מצב
הנושא נעול.

mister K

New member
זה לא חוקי

אם תושבי צור הדסה מעוניינים שהאוטובוסים יעצרו
אצלם, הם צריכים להסכים לעניין המהדרין.
ואסביר:
בביתר מתגוררת אוכלוסיה דתית אולטרה, המעוניינת בהפרדה בין גברים לנשים.
בית המשפט פסק שהפרדה היא לא חוקית במרחב הציבורי, אבל בפועל מתכונת המהדרין עובדת כמעט לחלוטין בכל הקווים בביתר.
משרד התחבורה מאפשר למצב הזה להימשך ולא מעוניין שיווצרו חיכוכים ולכן מקצה קוים יעודיים למגזר החרדי.
תושבים רבים מצור הדסה משתמשים בכל שעות היום בתחבורת ביתר לירושלים וממנה, הם מכבדים את הסדרים של התושבים ובד"כ אין שום בעיה.
כך שתושבי צור הדסה (וגם חברים בפורום) יכולים לבחור במצב הנוכחי בין מלחמה בסדר הקיים שאולי צודקת ואולי תצליח, אך היא לא קלה. לבין סיכום מול תושבי ביתר ומשרד התחבורה על עצירת האוטובוסים בסמוך לישוב שלהם והם יכבדו את הסדר הנהוג בהם.
זה לא חוקי
מספיק שתושבת אחת מצור הדסה תקבל הערה אחת באוטובוס וזו עבירה פלילית.
הם לא צריכים להסכים לכלום והחוק איתם. אם כי אני חושב שקו לצור הדסה צריך להיות בלעדי ליישוב ולא אחד מקווי בית"ר עילית.
 

londonisrael

New member
אתה צודק

זה לא חוקי
מספיק שתושבת אחת מצור הדסה תקבל הערה אחת באוטובוס וזו עבירה פלילית.
הם לא צריכים להסכים לכלום והחוק איתם. אם כי אני חושב שקו לצור הדסה צריך להיות בלעדי ליישוב ולא אחד מקווי בית"ר עילית.
אתה צודק
אבל משרד התחבורה לא מעוניין לשנות את הקוים היעודיים למגזר, ולכן האפשרות היחידה שהאוטובוס יעצור במקום היא כשהמגזר יסכים לכך. (זה לא נשמע טוב, זה המצב.)
לצור הדסה יש קו ישיר לירושלים, הנושא הוא בעיקר הקו לבני ברק שיעזור גם לתושבי צור הדסה ויקרב אותם למרכז, ולו אין הצדקה לקו מיוחד לתושבי הישוב הקטן יחסית.
 
אני לא כל כך מבין את דבריך

אתה צודק
אבל משרד התחבורה לא מעוניין לשנות את הקוים היעודיים למגזר, ולכן האפשרות היחידה שהאוטובוס יעצור במקום היא כשהמגזר יסכים לכך. (זה לא נשמע טוב, זה המצב.)
לצור הדסה יש קו ישיר לירושלים, הנושא הוא בעיקר הקו לבני ברק שיעזור גם לתושבי צור הדסה ויקרב אותם למרכז, ולו אין הצדקה לקו מיוחד לתושבי הישוב הקטן יחסית.
אני לא כל כך מבין את דבריך
לטענתך, על מנת שקו של בית"ר עילית יעצור בכניסה לצור הדסה, תושבי הישוב צריכים להסכים להפרדה בין נשים לגברים, אבל אתה מציע שיהיה קו אזורי שיביא את את תושבי צור הדסה לתוך ביתר עילית ולאוטובוסים היוצאים ממנה מבלי להתנות זאת בהסכמה כזו.
מה ההבדל?
מדוע קו אזורי כזה לא מצריך הסכמה כזו ועצירה ליד צור הדסה כן מצריכה?
 

londonisrael

New member
זה מתחלק לשניים

אני לא כל כך מבין את דבריך
לטענתך, על מנת שקו של בית"ר עילית יעצור בכניסה לצור הדסה, תושבי הישוב צריכים להסכים להפרדה בין נשים לגברים, אבל אתה מציע שיהיה קו אזורי שיביא את את תושבי צור הדסה לתוך ביתר עילית ולאוטובוסים היוצאים ממנה מבלי להתנות זאת בהסכמה כזו.
מה ההבדל?
מדוע קו אזורי כזה לא מצריך הסכמה כזו ועצירה ליד צור הדסה כן מצריכה?
זה מתחלק לשניים
1. נסיעות לירושלים וממנה - כבר כיום משתמשים תושבי צור הדסה בתחבורה של ביתר עילית, הם מתאימים עצמם למתכונת המהדרין ואין חיכוכים.
כדי לייעל את התחבורה לירושלים וממנה עבור תושבי צור הדסה (בשעות שאין אוטובוסים ישירים, ולאלו שרוצים להגיע לאיזור גילה/מלחה/בר אילן), יש אפשרות להוסיף קו אזורי לכל הישובים הסמוכים, מכיון שזה קו חדש שלא אמור לשמש את תושבי ביתר, אין שום צורך להגדיר אותו כקו ייעודי והוא גם לא אמור לאסוף בתוך ביתר עילית.
2. בנסיעות לאיזור המרכז שעוברות ממילא דרך צור הדסה, אני מאמין שלא תהיה התנגדות של החרדים לעצירה שם, בכפוף לכך שתושבי צור הדסה יסעו גם בהם בהפרדת גברים ונשים.
 
עדיין לא הבנתי, אם תושבי צור הדסה

זה מתחלק לשניים
1. נסיעות לירושלים וממנה - כבר כיום משתמשים תושבי צור הדסה בתחבורה של ביתר עילית, הם מתאימים עצמם למתכונת המהדרין ואין חיכוכים.
כדי לייעל את התחבורה לירושלים וממנה עבור תושבי צור הדסה (בשעות שאין אוטובוסים ישירים, ולאלו שרוצים להגיע לאיזור גילה/מלחה/בר אילן), יש אפשרות להוסיף קו אזורי לכל הישובים הסמוכים, מכיון שזה קו חדש שלא אמור לשמש את תושבי ביתר, אין שום צורך להגדיר אותו כקו ייעודי והוא גם לא אמור לאסוף בתוך ביתר עילית.
2. בנסיעות לאיזור המרכז שעוברות ממילא דרך צור הדסה, אני מאמין שלא תהיה התנגדות של החרדים לעצירה שם, בכפוף לכך שתושבי צור הדסה יסעו גם בהם בהפרדת גברים ונשים.
עדיין לא הבנתי, אם תושבי צור הדסה
מתאימים עצמם בקווים לירושלים ללא התחייבות מפורשת להסכים למהדרין, למה נדרשת מהם התחייבות כזו בקווים לבית שמש ולבני ברק?
למה תושבי ביתר עילית לא דרשו מהם התחייבות כזו לגבי הקווים לירושלים?
 

londonisrael

New member
להיפך

עדיין לא הבנתי, אם תושבי צור הדסה
מתאימים עצמם בקווים לירושלים ללא התחייבות מפורשת להסכים למהדרין, למה נדרשת מהם התחייבות כזו בקווים לבית שמש ולבני ברק?
למה תושבי ביתר עילית לא דרשו מהם התחייבות כזו לגבי הקווים לירושלים?
להיפך
תושבי ביתר דרשו שהאוטובוסים לא יעצרו בצור הדסה, ה'ערבוב' בקוי ירושלים יגרום להם לדעתי להסכים לעצירה בצור הדסה.
קו 138 יועד במקורו גם לתושבי צור הדסה, ובהודעה שפורסמה על כך בישוב הודגש הענין שאין צורך בהפרדה, את זה תושבי ביתר לא יסכימו לבלוע (ומשרד התחבורה אחריהם).

 
בקיצור, משרד התחבורה עושה צחוק

להיפך
תושבי ביתר דרשו שהאוטובוסים לא יעצרו בצור הדסה, ה'ערבוב' בקוי ירושלים יגרום להם לדעתי להסכים לעצירה בצור הדסה.
קו 138 יועד במקורו גם לתושבי צור הדסה, ובהודעה שפורסמה על כך בישוב הודגש הענין שאין צורך בהפרדה, את זה תושבי ביתר לא יסכימו לבלוע (ומשרד התחבורה אחריהם).
בקיצור, משרד התחבורה עושה צחוק
מפסיקת בג"צ.
תושבי בית"ר עילית דרשו דרישה עוקפת בג"צ ומשרד התחבורה נכנע להם תוך צפצוף על בג"צ ועל תושבי צור הדסה והפתרון שאתה מציע הוא שתושבי צור הדסה ייכנעו לגחמות תושבי בית"ר עילית ולמניפולציות של משרד התחבורה.
הכניעה של משרד התחבורה לתושבי בית"ר עילית וביטול התחנה מבישות.
 
ואם משרד התחבורה בכל זאת נכנע

בקיצור, משרד התחבורה עושה צחוק
מפסיקת בג"צ.
תושבי בית"ר עילית דרשו דרישה עוקפת בג"צ ומשרד התחבורה נכנע להם תוך צפצוף על בג"צ ועל תושבי צור הדסה והפתרון שאתה מציע הוא שתושבי צור הדסה ייכנעו לגחמות תושבי בית"ר עילית ולמניפולציות של משרד התחבורה.
הכניעה של משרד התחבורה לתושבי בית"ר עילית וביטול התחנה מבישות.
ואם משרד התחבורה בכל זאת נכנע
מחובתו היה ליצור קו נוסף לתושבי צור הדסה ממנה לבית שמש ולא לבטל את התחנה ללא שום מענה תחליפי.
זה הפתרון שצריך להיות מצד משרד התחבורה ולא לדרוש מתושבי צור הדסה להסכים להפרדה.
 

londonisrael

New member
לא הבנת אותי

ואם משרד התחבורה בכל זאת נכנע
מחובתו היה ליצור קו נוסף לתושבי צור הדסה ממנה לבית שמש ולא לבטל את התחנה ללא שום מענה תחליפי.
זה הפתרון שצריך להיות מצד משרד התחבורה ולא לדרוש מתושבי צור הדסה להסכים להפרדה.
לא הבנת אותי
קו 138 שהוא לא בעל אופי חרדי מובהק, עוצר בצור הדסה ולאף אחד אין עם זה בעיה.
כדי שמשרד התחבורה יאשר שהקו לבני ברק יעצור גם הוא, הוא ירצה הסכמה של תושבי ביתר לעניין, כדי שלא יווצרו חיכוכים, הם יסכימו לכך באופן רשמי רק אם תהיה התחייבות לבקש מהנוסעים בצורה רשמית לכבד את אופי הקו.
לגבי משרד התחבורה: זה נושא פוליטי מובהק, אך לא נראה לי שיש למישהו אינטרס להגביר את החיכוך הבין מגזרי במדינה (מלבד אולי ללפיד), ולדעתי זו החלטת משרד התחבורה על הקוים היעודיים לציבור החרדי היא החלטה נבונה, כל עוד זה לא בא על חשבון בשירות למישהו אחר. (ובענין צור הדסה, אם לא הצורך של תושבי ביתר בקו לבני ברק, אין סיכוי ממילא שהיה להם קו אחר למרכז)
 
אוקיי, הבנתי.

לא הבנת אותי
קו 138 שהוא לא בעל אופי חרדי מובהק, עוצר בצור הדסה ולאף אחד אין עם זה בעיה.
כדי שמשרד התחבורה יאשר שהקו לבני ברק יעצור גם הוא, הוא ירצה הסכמה של תושבי ביתר לעניין, כדי שלא יווצרו חיכוכים, הם יסכימו לכך באופן רשמי רק אם תהיה התחייבות לבקש מהנוסעים בצורה רשמית לכבד את אופי הקו.
לגבי משרד התחבורה: זה נושא פוליטי מובהק, אך לא נראה לי שיש למישהו אינטרס להגביר את החיכוך הבין מגזרי במדינה (מלבד אולי ללפיד), ולדעתי זו החלטת משרד התחבורה על הקוים היעודיים לציבור החרדי היא החלטה נבונה, כל עוד זה לא בא על חשבון בשירות למישהו אחר. (ובענין צור הדסה, אם לא הצורך של תושבי ביתר בקו לבני ברק, אין סיכוי ממילא שהיה להם קו אחר למרכז)
אוקיי, הבנתי.
תושבי צור הדסה לא צריכים קו לבני ברק, אבל הם, כמו גם תושבי הישובים האחרים בסביבה כן צריכים תחבורה ציבורית ברמה סבירה לבית שמש שממנה יש גם רכבת וגם קווי אוטובוס לא מגזריים לגוש-דן.
 
לפי אתר כל-קו של משרד התחבורה קו

להיפך
תושבי ביתר דרשו שהאוטובוסים לא יעצרו בצור הדסה, ה'ערבוב' בקוי ירושלים יגרום להם לדעתי להסכים לעצירה בצור הדסה.
קו 138 יועד במקורו גם לתושבי צור הדסה, ובהודעה שפורסמה על כך בישוב הודגש הענין שאין צורך בהפרדה, את זה תושבי ביתר לא יסכימו לבלוע (ומשרד התחבורה אחריהם).
לפי אתר כל-קו של משרד התחבורה קו
138 כן אמור לעצור (לאיסוף והורדה) גם בכניסה למבוא ביתר וגם בכניסה לצור הדסה.
 
והיום ראיתי נוסעת לביתר עילית מירושלים

זה לא חוקי
מספיק שתושבת אחת מצור הדסה תקבל הערה אחת באוטובוס וזו עבירה פלילית.
הם לא צריכים להסכים לכלום והחוק איתם. אם כי אני חושב שקו לצור הדסה צריך להיות בלעדי ליישוב ולא אחד מקווי בית"ר עילית.
והיום ראיתי נוסעת לביתר עילית מירושלים
והנהג פתח לה את הדלת האחורית. אפילו אין לה אפשרות לעלות מקדימה.
זוועה!
 
צור הדסה בתוך הקו הירוק חביבי.

צור הדסה נמצאת קילומטר מעבר לקו הירוק
עם 6~ אוטובוסים ביום ואוכלוסיה צעירה גם לשם תופסים טרמפים.
ולכן , גם שם סכנת החטיפה קיימת.
הייתי מציע שחלק מהאוטובוסים לביתר עילית יעצרו בצור הדסה או לפחות בצומת, אבל זה לא אפשרי פוליטית.
צור הדסה בתוך הקו הירוק חביבי.
אני נמצא שם לא מעט...
 

amirv

New member
אני לא חושב שזה הסיכום שלי

בקצרה, הרבה יותר טובה מאשר בישובים דומים
בתוך הקו הירוק, חוץ מזה יש הנחה של 50%.
ועוד הם מתלוננים על התחץ הגרוע ביו"ש!
אני לא חושב שזה הסיכום שלי
מה שעולה הוא בעיקר שהטענה ש"אין תחבורה ציבורית בכלל" לא נכונה.
קיימת תחבורה ציבורית טובה ממקומות מסויימים וסבירה ממקומות אחרים לכיוון ירושלים. כלומר, כבר מחר בבוקר הורים יכולים להגיד לילדים שלהם, "לכיוון ירושלים אתה לא נוסע בטרמפים אלא בתחבורה ציבורית!!!"

כל שאר צרכי התח"צ, בדגש על הצרכים הפנימיים בתוך גוש עציון לוקים בחסר.
 
זאת דעתי האישית.

אני לא חושב שזה הסיכום שלי
מה שעולה הוא בעיקר שהטענה ש"אין תחבורה ציבורית בכלל" לא נכונה.
קיימת תחבורה ציבורית טובה ממקומות מסויימים וסבירה ממקומות אחרים לכיוון ירושלים. כלומר, כבר מחר בבוקר הורים יכולים להגיד לילדים שלהם, "לכיוון ירושלים אתה לא נוסע בטרמפים אלא בתחבורה ציבורית!!!"

כל שאר צרכי התח"צ, בדגש על הצרכים הפנימיים בתוך גוש עציון לוקים בחסר.
זאת דעתי האישית.
ביחס לגודל היישובים וביחס לישובים דומים בתוך הקו הירוק התחץ מעולה. עם זאת בעייתי להציב אוטובוס כל שעה בין 2 יישובים קטנים.
 
לגבי צרכים מקומיים

אני לא חושב שזה הסיכום שלי
מה שעולה הוא בעיקר שהטענה ש"אין תחבורה ציבורית בכלל" לא נכונה.
קיימת תחבורה ציבורית טובה ממקומות מסויימים וסבירה ממקומות אחרים לכיוון ירושלים. כלומר, כבר מחר בבוקר הורים יכולים להגיד לילדים שלהם, "לכיוון ירושלים אתה לא נוסע בטרמפים אלא בתחבורה ציבורית!!!"

כל שאר צרכי התח"צ, בדגש על הצרכים הפנימיים בתוך גוש עציון לוקים בחסר.
לגבי צרכים מקומיים
בעבר היה נסיון להפעיל קו (נדמה לי שמספרו היה 44) בין אפרת למרכז גוש עציון, הקו בוטל כי ככל הנראה כשכבר יוצאים מהבית אז הזיקה היא לירושלים ולא למרכז הגוש (בו יש מרכז מסחרי מפותח מאוד).
ידוע לי שהמועצות האיזוריות באמצעות החברות לפיתוח מנסות לתת מענה לצרכים מקומיים (הסעות לחוגים במתנ"ס וכו') אבל המענה הוא על פי צרכים קבועים ולא מאפשר נסיעות ספונטניות כמו בתח"צ.
 
77 היה מספרו אם אני זוכר נכון

לגבי צרכים מקומיים
בעבר היה נסיון להפעיל קו (נדמה לי שמספרו היה 44) בין אפרת למרכז גוש עציון, הקו בוטל כי ככל הנראה כשכבר יוצאים מהבית אז הזיקה היא לירושלים ולא למרכז הגוש (בו יש מרכז מסחרי מפותח מאוד).
ידוע לי שהמועצות האיזוריות באמצעות החברות לפיתוח מנסות לתת מענה לצרכים מקומיים (הסעות לחוגים במתנ"ס וכו') אבל המענה הוא על פי צרכים קבועים ולא מאפשר נסיעות ספונטניות כמו בתח"צ.
77 היה מספרו אם אני זוכר נכון
 
בעיה שלדעתי לא נתת עליה את הדעת

סקירה קצרה על התחצ ביהודה ושומרון
כאן
בעיה שלדעתי לא נתת עליה את הדעת
קישור סביר מאיזור השומרון לאיזור המרכז.

מגב ההר, גוש שילה, ומעלה אפרים יש קישור סביר ואפילו טוב לאריאל אולם אין קישור המשך למרכז, עם כל הכבוד לעיר אריאל מרכזי התעסוקה של תושבי השומרון נמצאים ברובם מראש העין מערבה.
אפילו כשכבר באים לשפר שירות עושים את זה בצורה חלקית ולא נכונה באופן שמבזבזת תשומות לריק.
לדוגמא: החל מינואר השנה פועל קו 78 של חברת אפיקים מהיישוב עלי לאריאל, הקו נותן מענה זול (4.60 ש"ח במקום 8.40 ש"ח בקו 148 של אגד) ומהיר (כרבע שעה במקום 40 דק' בקו 148 כשיש נוסעים לתחנות מ.לבונה וכפר תפוח) ואפילו לוח הזמנים מתאים לאנשים עובדים שצריכים להגיע מוקדם בבוקר למרכז (אוטובוס ראשון ב5:15).
אבל אליה וקוץ בה: האוטובוס מגיע רק עד לאוניברסיטת אריאל.
המשמעות: אדם שעובד באיזור המרכז אכן מגיע במהירות לאריאל אולם נגזר עליו לסבול איסוף עירוני של כחצי שעה בכל העיר בקווי X86, הארכת הקו בעוד כ3 ק"מ ו5 דק' נסיעה לאיזור היכל התרבות היתה חוסכת את הסאגה הזאת, אנשים מעדיפים לנסוע עם רכבם הפרטי לאריאל ומשם להמשיך באוטובוס למרכז וקו 78 נוסע ריק.
הסיפור הזה הוא דוגמא לרצון טוב של משרד התחבורה למתן שיפורים בשירות אבל בלי בדיקה ראויה של הצרכים האמיתיים של קהל היעד הפוטנציאלי פשוט חבל......

אם היה ניתן לסנכרן את ההגעה לאריאל של קווים:78,101,161,103 עם היציאה של קווים 86,286,275 (נסיעה אחת בבוקר בכל אחד משבעת הקווים) השירות לתושבי השומרון היה משתפר באופן בל יתואר.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה