סקירה קצרה על התחצ ביהודה ושומרון

מצב
הנושא נעול.

amirv

New member
סקירה קצרה על התחצ ביהודה ושומרון

סקירה קצרה על התחצ ביהודה ושומרון
כאן
 
בקצרה, הרבה יותר טובה מאשר בישובים דומים

סקירה קצרה על התחצ ביהודה ושומרון
כאן
בקצרה, הרבה יותר טובה מאשר בישובים דומים
בתוך הקו הירוק, חוץ מזה יש הנחה של 50%.
ועוד הם מתלוננים על התחץ הגרוע ביו"ש!
 

xx2

New member
קראתי את הכתבה מתחילתה ועד סופה

בקצרה, הרבה יותר טובה מאשר בישובים דומים
בתוך הקו הירוק, חוץ מזה יש הנחה של 50%.
ועוד הם מתלוננים על התחץ הגרוע ביו"ש!
קראתי את הכתבה מתחילתה ועד סופה
יש בה מספר אי דיוקים, חלקם קטנים ולא משמעותיים , חלקם יותר.
אבל הסיכום שלך רחוק מתוכן הכתבה....
בעיקר מה שעולה מהסיכום שלך הוא הגישה הכללית שלך, דעותייך והעדפותייך הפוליטיות. זה בסדר ולגיטימי, אבל אין לזה קשר עם עובדות.
 

xx2

New member
והכי חשוב המחיר הוא פי 2

קראתי את הכתבה מתחילתה ועד סופה
יש בה מספר אי דיוקים, חלקם קטנים ולא משמעותיים , חלקם יותר.
אבל הסיכום שלך רחוק מתוכן הכתבה....
בעיקר מה שעולה מהסיכום שלך הוא הגישה הכללית שלך, דעותייך והעדפותייך הפוליטיות. זה בסדר ולגיטימי, אבל אין לזה קשר עם עובדות.
והכי חשוב המחיר הוא פי 2
מהמחיר לאדם - גבעת זאב או מעלה אדומים. שזה אותו מרחק או פחות.
 

Ofekalef1

New member
אני לא זיהיתי שום העדפה פוליטית בסיכום

קראתי את הכתבה מתחילתה ועד סופה
יש בה מספר אי דיוקים, חלקם קטנים ולא משמעותיים , חלקם יותר.
אבל הסיכום שלך רחוק מתוכן הכתבה....
בעיקר מה שעולה מהסיכום שלך הוא הגישה הכללית שלך, דעותייך והעדפותייך הפוליטיות. זה בסדר ולגיטימי, אבל אין לזה קשר עם עובדות.
אני לא זיהיתי שום העדפה פוליטית בסיכום
(אם אתה מתכוון ל"מה אנחנו למדים מכך?")
 
זה לא קשור לפוליטיקה אלו עובדות.

קראתי את הכתבה מתחילתה ועד סופה
יש בה מספר אי דיוקים, חלקם קטנים ולא משמעותיים , חלקם יותר.
אבל הסיכום שלך רחוק מתוכן הכתבה....
בעיקר מה שעולה מהסיכום שלך הוא הגישה הכללית שלך, דעותייך והעדפותייך הפוליטיות. זה בסדר ולגיטימי, אבל אין לזה קשר עם עובדות.
זה לא קשור לפוליטיקה אלו עובדות.
עובדה, נסה לנסוע לצור הדסה וצור יגאל למשל שבתוך הקו הירוק ותראה שאין לשם כמעט תחץ.
אשמח אם תראה לי ישובים בגודל דומה להתנחלויות במרחק דומה מעיר מרכזית שזוכות לתחץ יותר טוב מאשר מקומות ביו"ש.
 
והלוואי שהיה מקום בתוך הקו הירוק

זה לא קשור לפוליטיקה אלו עובדות.
עובדה, נסה לנסוע לצור הדסה וצור יגאל למשל שבתוך הקו הירוק ותראה שאין לשם כמעט תחץ.
אשמח אם תראה לי ישובים בגודל דומה להתנחלויות במרחק דומה מעיר מרכזית שזוכות לתחץ יותר טוב מאשר מקומות ביו"ש.
והלוואי שהיה מקום בתוך הקו הירוק
בפריפריה עם תדירות כמו בצומת גוש עציון.
אפילו בעפולה אין תדירות כזאת.
 
בשבילך תשווה את התחץ בין נירית לאורנית

קראתי את הכתבה מתחילתה ועד סופה
יש בה מספר אי דיוקים, חלקם קטנים ולא משמעותיים , חלקם יותר.
אבל הסיכום שלך רחוק מתוכן הכתבה....
בעיקר מה שעולה מהסיכום שלך הוא הגישה הכללית שלך, דעותייך והעדפותייך הפוליטיות. זה בסדר ולגיטימי, אבל אין לזה קשר עם עובדות.
בשבילך תשווה את התחץ בין נירית לאורנית
2 ישובים קרובים כאשר אחד מהם נמצא (חלקית) מעבר לקו הירוק.
 
טעות חלקית , גרים יותר תושבים באורנית.

בשבילך תשווה את התחץ בין נירית לאורנית
2 ישובים קרובים כאשר אחד מהם נמצא (חלקית) מעבר לקו הירוק.
טעות חלקית , גרים יותר תושבים באורנית.
בת חפר מתאימה יותר להשוואה המתסכלת.
 

londonisrael

New member
אתה צודק חלקית

בקצרה, הרבה יותר טובה מאשר בישובים דומים
בתוך הקו הירוק, חוץ מזה יש הנחה של 50%.
ועוד הם מתלוננים על התחץ הגרוע ביו"ש!
אתה צודק חלקית
אבל אין מקום בקו הירוק עם ריכוז גדול כ"כ של מוסדות לצעירים, ויש את עניין הסכנה בטרמפים שלא קיימת ברוב היישובים בתוך הקו הירוק.
 
צור הדסה נמצאת קילומטר מעבר לקו הירוק

אתה צודק חלקית
אבל אין מקום בקו הירוק עם ריכוז גדול כ"כ של מוסדות לצעירים, ויש את עניין הסכנה בטרמפים שלא קיימת ברוב היישובים בתוך הקו הירוק.
צור הדסה נמצאת קילומטר מעבר לקו הירוק
עם 6~ אוטובוסים ביום ואוכלוסיה צעירה גם לשם תופסים טרמפים.
ולכן , גם שם סכנת החטיפה קיימת.
הייתי מציע שחלק מהאוטובוסים לביתר עילית יעצרו בצור הדסה או לפחות בצומת, אבל זה לא אפשרי פוליטית.
 

londonisrael

New member
בעניין האוטובוסים של ביתר

צור הדסה נמצאת קילומטר מעבר לקו הירוק
עם 6~ אוטובוסים ביום ואוכלוסיה צעירה גם לשם תופסים טרמפים.
ולכן , גם שם סכנת החטיפה קיימת.
הייתי מציע שחלק מהאוטובוסים לביתר עילית יעצרו בצור הדסה או לפחות בצומת, אבל זה לא אפשרי פוליטית.
בעניין האוטובוסים של ביתר
אני מסכים אתך, זה יעזור גם לתושבי ביתר שלפעמים נזקקים להגיע לישובים הסמוכים.
 

londonisrael

New member
בפועל רבים מתושבי צור הדסה

אבל הם לא יסכימו לכך, אלו קווים ל"חרדים בלבד.
בפועל רבים מתושבי צור הדסה
משתמשים בתחבורה של ביתר בלי חיכוכים, לא נראה לי שתושבי ביתר יתנגדו.
לדעתי צריך להוסיף קו אזורי שיאסוף מביתר לכל היישובים הסמוכים (צור הדסה מבוא ביתר נס הרים ומטע).
 
אז למה אין אוטובוסים שנוסעים לביתר עילית

בפועל רבים מתושבי צור הדסה
משתמשים בתחבורה של ביתר בלי חיכוכים, לא נראה לי שתושבי ביתר יתנגדו.
לדעתי צריך להוסיף קו אזורי שיאסוף מביתר לכל היישובים הסמוכים (צור הדסה מבוא ביתר נס הרים ומטע).
אז למה אין אוטובוסים שנוסעים לביתר עילית
דרך צור הדסה?
 

londonisrael

New member
זה לא 'דרך' צור הדסה

אז למה אין אוטובוסים שנוסעים לביתר עילית
דרך צור הדסה?
זה לא 'דרך' צור הדסה
צור הדסה נמצאת כמה ק"מ אחרי ביתר.
האפשרות הסבירה ביותר היא להוסיף קו אזורי בתדירות גבוהה, וכך ייהנו תושבי כל האזור מהתדירות הגבוהה של התחבורה בביתר.
 

amirv

New member
לא מדויק

זה לא 'דרך' צור הדסה
צור הדסה נמצאת כמה ק"מ אחרי ביתר.
האפשרות הסבירה ביותר היא להוסיף קו אזורי בתדירות גבוהה, וכך ייהנו תושבי כל האזור מהתדירות הגבוהה של התחבורה בביתר.
לא מדויק
כרגיל, בחיים אין שחור ולבן.
אני מבדיל בין "כניסה לצור הדסה" שלוקחת זמן ומשאבים ופוגעת בהרבה נוסעים (מביתר) עבור מיעוט (מצור הדסה). וזו החלטה די נכונה לא להכניס אוטובוסים מביתר לשם. ובכלל לא קשורה לענייני חרדים/חילונים. (בדיוק כמו שאוטובוס מעפולה לתל אביב לא אמור להיכנס לאף יישוב בדרך).
לבין החלטה אחרת והיא עצירה של אוטובוסים שכבר עוברים על הכביש הראשי בצמתי הכניסה לצור הדסה (ללא כניסה ליישוב).

לביתר עילית שלושה קווים העוברים על הכביש, לבני ברק, לרמת בית שמש ולתחנת הרכבת בבית שמש.

הקו לתחנת הרכבת בבית שמש עוצר בכניסות לצור הדסה, לטעמי גם הקו לבני ברק צריך לעצור (איסוף בלבד). ואילו הקו לרמת בית שמש באמת מיותר שיעצור שם למרות שאין מניעה כזו אם עולה בקשה מפורשת.
 
למה אתה מתכוון ב"אחרי"?

זה לא 'דרך' צור הדסה
צור הדסה נמצאת כמה ק"מ אחרי ביתר.
האפשרות הסבירה ביותר היא להוסיף קו אזורי בתדירות גבוהה, וכך ייהנו תושבי כל האזור מהתדירות הגבוהה של התחבורה בביתר.
למה אתה מתכוון ב"אחרי"?
צור הדסה נמצאת בדרך בין בית"ר עילית לבית שמש ולבני ברק ולכן ליסוע בקו אזורי מצור הדסה לבית"ר עילית על מנת לעלות לאוטובוס לבית שמש או לבני ברק פחות הגיוני מאשר שהאוטובוס מבית"ר לבית שמש יעצור בכניסה לצור הדסה.
אתה אולי התייחסת בעיקר לקווים בין בית"ר עילית לירושלים שלא עוברים דרך הכניסה לצור הדסה.
 

londonisrael

New member
אם תושבי צור הדסה מעוניינים שהאוטובוסים יעצרו

למה אתה מתכוון ב"אחרי"?
צור הדסה נמצאת בדרך בין בית"ר עילית לבית שמש ולבני ברק ולכן ליסוע בקו אזורי מצור הדסה לבית"ר עילית על מנת לעלות לאוטובוס לבית שמש או לבני ברק פחות הגיוני מאשר שהאוטובוס מבית"ר לבית שמש יעצור בכניסה לצור הדסה.
אתה אולי התייחסת בעיקר לקווים בין בית"ר עילית לירושלים שלא עוברים דרך הכניסה לצור הדסה.
אם תושבי צור הדסה מעוניינים שהאוטובוסים יעצרו
אצלם, הם צריכים להסכים לעניין המהדרין.
ואסביר:
בביתר מתגוררת אוכלוסיה דתית אולטרה, המעוניינת בהפרדה בין גברים לנשים.
בית המשפט פסק שהפרדה היא לא חוקית במרחב הציבורי, אבל בפועל מתכונת המהדרין עובדת כמעט לחלוטין בכל הקווים בביתר.
משרד התחבורה מאפשר למצב הזה להימשך ולא מעוניין שיווצרו חיכוכים ולכן מקצה קוים יעודיים למגזר החרדי.
תושבים רבים מצור הדסה משתמשים בכל שעות היום בתחבורת ביתר לירושלים וממנה, הם מכבדים את הסדרים של התושבים ובד"כ אין שום בעיה.
כך שתושבי צור הדסה (וגם חברים בפורום) יכולים לבחור במצב הנוכחי בין מלחמה בסדר הקיים שאולי צודקת ואולי תצליח, אך היא לא קלה. לבין סיכום מול תושבי ביתר ומשרד התחבורה על עצירת האוטובוסים בסמוך לישוב שלהם והם יכבדו את הסדר הנהוג בהם.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה