סקירה על תוכניות הפיתוח של הרכבת

מצב
הנושא נעול.

amit1270

New member
10,000 מכוניות ב-100 קמ"ש?

נכון מאוד, מסילת ברזל יכולה להכיל פי כמה
עשרות פחות כלי רכב (קרי רכבות) מאשר כביש.
בכביש דו נתיבי לכל כוון באורך 100 ק"מ, בלי פקקים, כשכולם נוסעים על 100 קמ"ש, יכולות להיות משהו כמו 10,000 מכוניות.
בקטע של מסילה כפולה באורך 120 ק"מ (20 ק"מ יותר מהכביש) לא יכולות להיות יותר מנניח 50 רכבות בו זמנית. בצעם הרבה פחות.
10,000 מכוניות ב-100 קמ"ש?
זה יוצא מכונית כל 20 מטר. 100 קמ"ש = כ-28 מטר לשנייה. מרווח בטיחות בין שתי מכוניות - כ-2 שניות, כלומר נדרש מרחק של כ-56 מטר בין מכונית למכונית. אם מכלילים את אורך המכונית זה 60 מטר, כלומר שליש מהקיבולת שציינת.

לגבי רכבות - תלוי באורך הקטע התפעולי ובמהירות. בכל מקרה, המדידה היא לפי זמן ולא לפי מרחק, כלומר כמה רכבות (או מכוניות) אפשר להעביר בנקודה מסוימת בפרק זמן מסוים. לדעתי לא צריכה להיות בעיה להעביר רכבת כל 5 דקות בכיוון גם במהירויות גבוהות.

אבל גם זה לא העיקר. מה שחשוב הוא מספר הנוסעים. ברכבת יכולים לנסוע כ-1,000 איש. רכבת כל 5 דקות = כ-12,000 נוסעים בשעה בכיוון. כביש דו-מסלולי שכל-כולו פרייבטים = נניח 4,000 מכוניות בשעה, שבכל מכונית נוסע ורבע = 5,000 נוסעים בשעה.
 

amirv

New member
אכן

10,000 מכוניות ב-100 קמ"ש?
זה יוצא מכונית כל 20 מטר. 100 קמ"ש = כ-28 מטר לשנייה. מרווח בטיחות בין שתי מכוניות - כ-2 שניות, כלומר נדרש מרחק של כ-56 מטר בין מכונית למכונית. אם מכלילים את אורך המכונית זה 60 מטר, כלומר שליש מהקיבולת שציינת.

לגבי רכבות - תלוי באורך הקטע התפעולי ובמהירות. בכל מקרה, המדידה היא לפי זמן ולא לפי מרחק, כלומר כמה רכבות (או מכוניות) אפשר להעביר בנקודה מסוימת בפרק זמן מסוים. לדעתי לא צריכה להיות בעיה להעביר רכבת כל 5 דקות בכיוון גם במהירויות גבוהות.

אבל גם זה לא העיקר. מה שחשוב הוא מספר הנוסעים. ברכבת יכולים לנסוע כ-1,000 איש. רכבת כל 5 דקות = כ-12,000 נוסעים בשעה בכיוון. כביש דו-מסלולי שכל-כולו פרייבטים = נניח 4,000 מכוניות בשעה, שבכל מכונית נוסע ורבע = 5,000 נוסעים בשעה.
אכן
מקובל שכל נתיב מעביר עד 2,000 רכבים בשעה (ברמת שירות A-C, כלומר ללא עומס). בדוגמה שצויינה של 2 נתיבים בכיוון אכן מדובר על 4,000 כלי רכב שזה בערך שליש ממה שצויין.

ממוצע הנוסעים ברכב עומד על 1.2 נוסעים. כלומר, רק באחד מתוך חמישה רכבים יש עוד נוסע חוץ מהנהג. (יש מחקרים שמראים שבשעות השיא זה אפילו קצת פחות אבל בערב, בנסיעות הבילוי זה מגיע ל-1.4). תוכלו לאושש זאת על ידי הסתכלות מהירה על הרכבים ברחובות הסמוכים אליכם עכשיו. רובם המוחלט מסיעים בן אדם אחד בלבד.

כלומר, 2 נתיבים ללא פקקים מעבירים פחות מ-5,000 איש בשעה. בעוד הרכבת מסוגלת להעביר במצב של מסילה לכל כיוון יותר, ובמצב של שתי מסילות כל כיוון הרבה יותר.
 

טשאפק 2

New member
גם זה תרחיש דמיוני לחלוטין, מבחינת הכבישים

10,000 מכוניות ב-100 קמ"ש?
זה יוצא מכונית כל 20 מטר. 100 קמ"ש = כ-28 מטר לשנייה. מרווח בטיחות בין שתי מכוניות - כ-2 שניות, כלומר נדרש מרחק של כ-56 מטר בין מכונית למכונית. אם מכלילים את אורך המכונית זה 60 מטר, כלומר שליש מהקיבולת שציינת.

לגבי רכבות - תלוי באורך הקטע התפעולי ובמהירות. בכל מקרה, המדידה היא לפי זמן ולא לפי מרחק, כלומר כמה רכבות (או מכוניות) אפשר להעביר בנקודה מסוימת בפרק זמן מסוים. לדעתי לא צריכה להיות בעיה להעביר רכבת כל 5 דקות בכיוון גם במהירויות גבוהות.

אבל גם זה לא העיקר. מה שחשוב הוא מספר הנוסעים. ברכבת יכולים לנסוע כ-1,000 איש. רכבת כל 5 דקות = כ-12,000 נוסעים בשעה בכיוון. כביש דו-מסלולי שכל-כולו פרייבטים = נניח 4,000 מכוניות בשעה, שבכל מכונית נוסע ורבע = 5,000 נוסעים בשעה.
גם זה תרחיש דמיוני לחלוטין, מבחינת הכבישים
לתאם בין 10,000 נהגים שיסעו בשיירה במהירות קבועה של 100 קמ"ש לאורך 100 ק"מ זה בלתי אפשרי.

האם קיים כביש כלשהו שמתנקזת אליו תנועה בהיקף כזה ובמהירות כזו מאליה? נדיר מאד. לרוב, או שיש עומס יתר והתנועה מואטת או שיש תת-עומס והכביש לא מנוצל.

מעניין באמת לדעת מהי הקיבולת האפקטיבית המירבית (בשעה הטובה ביותר שלו) והממוצעת (לאורך היממה) של כביש מהיר טיפוסי.

לעומת זאת תחבורה מסילתית היא מתוכננת, כך שבהחלט אפשרי לתכנן לוח רכבות באופן שיתקרב לניצול מלוא הקיבולת של מסילה, במגבלות הבטיחות וזמינות הציוד.
 

alantan

New member
שלא לדבר על הנתיב הימני שכמעט לא מנוצל יחסית

גם זה תרחיש דמיוני לחלוטין, מבחינת הכבישים
לתאם בין 10,000 נהגים שיסעו בשיירה במהירות קבועה של 100 קמ"ש לאורך 100 ק"מ זה בלתי אפשרי.

האם קיים כביש כלשהו שמתנקזת אליו תנועה בהיקף כזה ובמהירות כזו מאליה? נדיר מאד. לרוב, או שיש עומס יתר והתנועה מואטת או שיש תת-עומס והכביש לא מנוצל.

מעניין באמת לדעת מהי הקיבולת האפקטיבית המירבית (בשעה הטובה ביותר שלו) והממוצעת (לאורך היממה) של כביש מהיר טיפוסי.

לעומת זאת תחבורה מסילתית היא מתוכננת, כך שבהחלט אפשרי לתכנן לוח רכבות באופן שיתקרב לניצול מלוא הקיבולת של מסילה, במגבלות הבטיחות וזמינות הציוד.
שלא לדבר על הנתיב הימני שכמעט לא מנוצל יחסית
לשאר הנתיבים, לפחות במדינות בהן החוק מחייב לעקוף בצד שמאל ועוד יותר במדינות בהן הנהגים שעוקפים משמאל אינם טורחים לחזור לימין ונשארים בנתיב האמצעי או השמאלי.
 

down under

New member
יצא לי לנסוע, אפילו גם לנהוג

גם זה תרחיש דמיוני לחלוטין, מבחינת הכבישים
לתאם בין 10,000 נהגים שיסעו בשיירה במהירות קבועה של 100 קמ"ש לאורך 100 ק"מ זה בלתי אפשרי.

האם קיים כביש כלשהו שמתנקזת אליו תנועה בהיקף כזה ובמהירות כזו מאליה? נדיר מאד. לרוב, או שיש עומס יתר והתנועה מואטת או שיש תת-עומס והכביש לא מנוצל.

מעניין באמת לדעת מהי הקיבולת האפקטיבית המירבית (בשעה הטובה ביותר שלו) והממוצעת (לאורך היממה) של כביש מהיר טיפוסי.

לעומת זאת תחבורה מסילתית היא מתוכננת, כך שבהחלט אפשרי לתכנן לוח רכבות באופן שיתקרב לניצול מלוא הקיבולת של מסילה, במגבלות הבטיחות וזמינות הציוד.
יצא לי לנסוע, אפילו גם לנהוג
אגב, הרשיון שלי מבוגר מחלק לא קטן מחברי הפורום, הרשיון(!). הוא בן 31.
אוקצור, יצא לי גם להיות נוסע במכונית וגם נהג, ויותר מפעם אחת, בכבישים עמוסים מאוד אבל שנסעו בהם על בין 80 ל-110 קמ"ש, בישראל.

נכון שבד"כ יותר נפוץ לראות פקק/גודש או כביש כמעט ריק, אבל יצא לי.
ולא מקטע קצר של 3 ק"מ אלא משהו כמו 30 ק"מ כמעט. בכביש החוף, בכביש 6 ובכביש 5.
 

טשאפק 2

New member
אבל זה החריג

יצא לי לנסוע, אפילו גם לנהוג
אגב, הרשיון שלי מבוגר מחלק לא קטן מחברי הפורום, הרשיון(!). הוא בן 31.
אוקצור, יצא לי גם להיות נוסע במכונית וגם נהג, ויותר מפעם אחת, בכבישים עמוסים מאוד אבל שנסעו בהם על בין 80 ל-110 קמ"ש, בישראל.

נכון שבד"כ יותר נפוץ לראות פקק/גודש או כביש כמעט ריק, אבל יצא לי.
ולא מקטע קצר של 3 ק"מ אלא משהו כמו 30 ק"מ כמעט. בכביש החוף, בכביש 6 ובכביש 5.
אבל זה החריג
ולעולם לא יקרה, לפחות בכביש שאינו כביש אגרה, בשעות שבהן הביקוש בשיאו. במסילה, אפשר להתקרב לניצולת המרבית דווקא בשעות שבהן הביקוש בשיאו.
 

down under

New member
כביש 4 נתיבי (או אם תרצה דו מסלולי וכל

10,000 מכוניות ב-100 קמ"ש?
זה יוצא מכונית כל 20 מטר. 100 קמ"ש = כ-28 מטר לשנייה. מרווח בטיחות בין שתי מכוניות - כ-2 שניות, כלומר נדרש מרחק של כ-56 מטר בין מכונית למכונית. אם מכלילים את אורך המכונית זה 60 מטר, כלומר שליש מהקיבולת שציינת.

לגבי רכבות - תלוי באורך הקטע התפעולי ובמהירות. בכל מקרה, המדידה היא לפי זמן ולא לפי מרחק, כלומר כמה רכבות (או מכוניות) אפשר להעביר בנקודה מסוימת בפרק זמן מסוים. לדעתי לא צריכה להיות בעיה להעביר רכבת כל 5 דקות בכיוון גם במהירויות גבוהות.

אבל גם זה לא העיקר. מה שחשוב הוא מספר הנוסעים. ברכבת יכולים לנסוע כ-1,000 איש. רכבת כל 5 דקות = כ-12,000 נוסעים בשעה בכיוון. כביש דו-מסלולי שכל-כולו פרייבטים = נניח 4,000 מכוניות בשעה, שבכל מכונית נוסע ורבע = 5,000 נוסעים בשעה.
כביש 4 נתיבי (או אם תרצה דו מסלולי וכל
מסלול דו נתיבי) באורך ק' קילומטרים זה כאילו כביש באורך ת' קילומטרים.
דרך אגב, עד לפני 600 שנה ככה היו מדברים, לא היה מספרים והיו משתמשים או בספרות רומיות או גימטריא בעברית.

נחזור לכביש. 400 ק"מ זה 400,000 מטרים. אתה לא צודק, אפשר גם במרחק של 1.4 שניות בין הרכבים (צא לכביש העמוס אך הלא פקוק ומדוד מה המרחק בזמן בין שתי מכוניות עוקבות.
תופתע לגלות שהוא פחות משניה אחת עפ"י רוב).
1.4 שניות כשעושים כמעט 27 מ' לשניה, יוצא 40 מ'. מ' מטרים מתוך ק' אלפי מטרים זה 10,000 מכוניות. מש"ל.
 

amit1270

New member
אוקיי.אני חשבתי שמדובר בכיוון אחד בלבד

כביש 4 נתיבי (או אם תרצה דו מסלולי וכל
מסלול דו נתיבי) באורך ק' קילומטרים זה כאילו כביש באורך ת' קילומטרים.
דרך אגב, עד לפני 600 שנה ככה היו מדברים, לא היה מספרים והיו משתמשים או בספרות רומיות או גימטריא בעברית.

נחזור לכביש. 400 ק"מ זה 400,000 מטרים. אתה לא צודק, אפשר גם במרחק של 1.4 שניות בין הרכבים (צא לכביש העמוס אך הלא פקוק ומדוד מה המרחק בזמן בין שתי מכוניות עוקבות.
תופתע לגלות שהוא פחות משניה אחת עפ"י רוב).
1.4 שניות כשעושים כמעט 27 מ' לשניה, יוצא 40 מ'. מ' מטרים מתוך ק' אלפי מטרים זה 10,000 מכוניות. מש"ל.
אוקיי.אני חשבתי שמדובר בכיוון אחד בלבד
וחוץ מזה, כפי שכתבתי, אין משמעות רבה לאורך אלא לזמן, כלומר למספר הנוסעים (לא כלי הרכב) שעברו בנקודה מסוימת בפרק זמן מסוים.
 

Rubim88

New member
ה"Headway" האפשרי

10,000 מכוניות ב-100 קמ"ש?
זה יוצא מכונית כל 20 מטר. 100 קמ"ש = כ-28 מטר לשנייה. מרווח בטיחות בין שתי מכוניות - כ-2 שניות, כלומר נדרש מרחק של כ-56 מטר בין מכונית למכונית. אם מכלילים את אורך המכונית זה 60 מטר, כלומר שליש מהקיבולת שציינת.

לגבי רכבות - תלוי באורך הקטע התפעולי ובמהירות. בכל מקרה, המדידה היא לפי זמן ולא לפי מרחק, כלומר כמה רכבות (או מכוניות) אפשר להעביר בנקודה מסוימת בפרק זמן מסוים. לדעתי לא צריכה להיות בעיה להעביר רכבת כל 5 דקות בכיוון גם במהירויות גבוהות.

אבל גם זה לא העיקר. מה שחשוב הוא מספר הנוסעים. ברכבת יכולים לנסוע כ-1,000 איש. רכבת כל 5 דקות = כ-12,000 נוסעים בשעה בכיוון. כביש דו-מסלולי שכל-כולו פרייבטים = נניח 4,000 מכוניות בשעה, שבכל מכונית נוסע ורבע = 5,000 נוסעים בשעה.
ה"Headway" האפשרי
הוא אפילו נמוך יותר, 2 דקות בטכנ' הקיימת היום. גם ברכבת אפשר להכניס הרבה יותר אנשים, לדוגמא בזוג קורונועים DD חשמליים כמו בRFI של הרכבת (מורכב מ6 חלקים - אורך כל מערך 150 מטר וביחד 300 מטר שזה המקס' שמתכננת ר"י) יש סביבות ה2700 בתפוסה מקסימאלית.
 

down under

New member
ואם תסיע בכביש מיניבוסים סטייל מוניות

10,000 מכוניות ב-100 קמ"ש?
זה יוצא מכונית כל 20 מטר. 100 קמ"ש = כ-28 מטר לשנייה. מרווח בטיחות בין שתי מכוניות - כ-2 שניות, כלומר נדרש מרחק של כ-56 מטר בין מכונית למכונית. אם מכלילים את אורך המכונית זה 60 מטר, כלומר שליש מהקיבולת שציינת.

לגבי רכבות - תלוי באורך הקטע התפעולי ובמהירות. בכל מקרה, המדידה היא לפי זמן ולא לפי מרחק, כלומר כמה רכבות (או מכוניות) אפשר להעביר בנקודה מסוימת בפרק זמן מסוים. לדעתי לא צריכה להיות בעיה להעביר רכבת כל 5 דקות בכיוון גם במהירויות גבוהות.

אבל גם זה לא העיקר. מה שחשוב הוא מספר הנוסעים. ברכבת יכולים לנסוע כ-1,000 איש. רכבת כל 5 דקות = כ-12,000 נוסעים בשעה בכיוון. כביש דו-מסלולי שכל-כולו פרייבטים = נניח 4,000 מכוניות בשעה, שבכל מכונית נוסע ורבע = 5,000 נוסעים בשעה.
ואם תסיע בכביש מיניבוסים סטייל מוניות
שירות האהובות מאוד עד ממש אולטרה מאוד בפורום הזה, תקבל כמות של 40,000 נוסעים בשעה.

בסדר, בסדר, ברור לי שאפשר להעביר על מסילה יחסית לנפח שלה יותר אנשים אבל זה לעולם ועד היפותטי.
אתה מכיר מקטע בן לפחות 20 ק"מ במקום כלשהו בעולם שמוביל במסילות יותר בני אדם מאשר בכביש?
אפילו אם נתחכם ונדבר על ניו יורק סיטי, הרי שבכבישים עם האוטובוסים ועשרות אלפי המוניות הצהובות, לא בטוח שבתחתית פר יחידת שטח וזמן
יש יותר בני אדם מאשר בתחבורה העל יבשתית.

אני מדבר על רכבת כבדה פרברית ו/או בינעירונית.
 

amit1270

New member
אני לא מכיר מספרים מהעולם

ואם תסיע בכביש מיניבוסים סטייל מוניות
שירות האהובות מאוד עד ממש אולטרה מאוד בפורום הזה, תקבל כמות של 40,000 נוסעים בשעה.

בסדר, בסדר, ברור לי שאפשר להעביר על מסילה יחסית לנפח שלה יותר אנשים אבל זה לעולם ועד היפותטי.
אתה מכיר מקטע בן לפחות 20 ק"מ במקום כלשהו בעולם שמוביל במסילות יותר בני אדם מאשר בכביש?
אפילו אם נתחכם ונדבר על ניו יורק סיטי, הרי שבכבישים עם האוטובוסים ועשרות אלפי המוניות הצהובות, לא בטוח שבתחתית פר יחידת שטח וזמן
יש יותר בני אדם מאשר בתחבורה העל יבשתית.

אני מדבר על רכבת כבדה פרברית ו/או בינעירונית.
אני לא מכיר מספרים מהעולם
התייחסתי למספרים שהבאת, שחלקם שגויים או לא רלוונטיים (מה משנה אורך הכביש?). המספרים שהגעתי אליהם בחישוב לא נועדו להראות "של מי יותר גדול" אלא להסביר שההשוואה שלך, של מספר כלי רכב, היא פשוט לא רלוונטית, ומסילת רכבת כפולה רגילה (לא מרובעת) יכולה להוביל מספר גדול מאוד של נוסעים לעומת כביש מהיר דו-מסלולי גם כשאינה בשיא קיבולתה (כפי שrubim88 כתב, אפשר להכניסיותר רכבות). לגבי ההשוואה בין התחבורה מעל לקרקע לזו שמתחתיה, אתה בוודאי זוכר את שביתת המטרו בפריז ששיתקה את העיר. אני מניח שזה יהיה המצב גם בערים גדולות אחרות כמו טוקיו, ניו יורק, לונדון או מוסקווה, שמערכות הסעת ההמונים (המונים!) שלהן הן מערכות החיים של ערים אלה.
 

down under

New member
אגב, גם בשביתת רכבות פה

אני לא מכיר מספרים מהעולם
התייחסתי למספרים שהבאת, שחלקם שגויים או לא רלוונטיים (מה משנה אורך הכביש?). המספרים שהגעתי אליהם בחישוב לא נועדו להראות "של מי יותר גדול" אלא להסביר שההשוואה שלך, של מספר כלי רכב, היא פשוט לא רלוונטית, ומסילת רכבת כפולה רגילה (לא מרובעת) יכולה להוביל מספר גדול מאוד של נוסעים לעומת כביש מהיר דו-מסלולי גם כשאינה בשיא קיבולתה (כפי שrubim88 כתב, אפשר להכניסיותר רכבות). לגבי ההשוואה בין התחבורה מעל לקרקע לזו שמתחתיה, אתה בוודאי זוכר את שביתת המטרו בפריז ששיתקה את העיר. אני מניח שזה יהיה המצב גם בערים גדולות אחרות כמו טוקיו, ניו יורק, לונדון או מוסקווה, שמערכות הסעת ההמונים (המונים!) שלהן הן מערכות החיים של ערים אלה.
אגב, גם בשביתת רכבות פה
הן משיקולי עמיר פרץ והע-ו-ב-ד-י-ם והן משיקולי פעימות תשתית וכו', גוש דן משותק
ולוקח לאנשים להגיע לצפון (חדרה, בנימינה וחיפה ואפילו עפולה וטבריה) שעה אחת שלמה יותר מאשר ביום שכן יש רכבות.
לשמחתי שביתת רכבות מכל מני שיקולים בשנה זה פחות מ-10 ימי עבודה, מתוך כמעט 250 ימי עבודה.

לעתים לוקח אפילו שעה וחצי עד שעתיים של תוספת זמן הגעה לעבודה ו/או הביתה לאותם אנשים לעומת ימים שכן יש רכבות.
לא שעה וחצי להגיע הביתה אלא שעה וחצי יותר מאשר ביום חול רגיל שכן עובדות בו רכבות.
 

amit1270

New member
זה סדר גודל שונה לגמרי

אגב, גם בשביתת רכבות פה
הן משיקולי עמיר פרץ והע-ו-ב-ד-י-ם והן משיקולי פעימות תשתית וכו', גוש דן משותק
ולוקח לאנשים להגיע לצפון (חדרה, בנימינה וחיפה ואפילו עפולה וטבריה) שעה אחת שלמה יותר מאשר ביום שכן יש רכבות.
לשמחתי שביתת רכבות מכל מני שיקולים בשנה זה פחות מ-10 ימי עבודה, מתוך כמעט 250 ימי עבודה.

לעתים לוקח אפילו שעה וחצי עד שעתיים של תוספת זמן הגעה לעבודה ו/או הביתה לאותם אנשים לעומת ימים שכן יש רכבות.
לא שעה וחצי להגיע הביתה אלא שעה וחצי יותר מאשר ביום חול רגיל שכן עובדות בו רכבות.
זה סדר גודל שונה לגמרי
 

darkshadow1

New member
הבעיה היא רק הפקק באיילון.

יש תוכניות לשילוש מסילות?
חשבתי על זה שכשהמסילה המזרחית תיפתח(עד 2020 אם אנחנו אופטימיים)ואחריה מסילת עירון,

שתי מסילות לירושלים ושתי מסילות לבאר שבע לא יספיקו, יצטרכו להוסיף עוד, מישהו יודע אם מתכוננים לזה?
הבעיה היא רק הפקק באיילון.
אין שום פרוזדור אחר במדינה שמתוכננים לעבור בו כ"כ הרבה קווים. נשמע לי סביר להניח שגם 4 מסילות יגרמו לצוואר בקבוק בעתיד, כשיתווספו תחנות חדשות ביחד עם קווים פרבריים- כך שאני מקווה שהמסילה הרביעית תוקם כך שבעתיד יוכלו להקים גם חמישית ושישית.
 

Rubim88

New member
איך נראית רשת

הבעיה היא רק הפקק באיילון.
אין שום פרוזדור אחר במדינה שמתוכננים לעבור בו כ"כ הרבה קווים. נשמע לי סביר להניח שגם 4 מסילות יגרמו לצוואר בקבוק בעתיד, כשיתווספו תחנות חדשות ביחד עם קווים פרבריים- כך שאני מקווה שהמסילה הרביעית תוקם כך שבעתיד יוכלו להקים גם חמישית ושישית.
איך נראית רשת
שגורמת גם ל4 מסילות להיות צוואר בקבוק?
איך מגיעים ליותר מ30 רכבות לכיוון?
 

darkshadow1

New member
בוא נראה:

איך נראית רשת
שגורמת גם ל4 מסילות להיות צוואר בקבוק?
איך מגיעים ליותר מ30 רכבות לכיוון?
בוא נראה:
בעתיד יתנקזו לפרוזדור הזה שתי מסילות ממודיעין, שתיים מירושלים, שתיים מבאר שבע, שתיים מיבנה מזרח ושתיים מיבנה מערב. אם מכניסים למשוואה גם הפרדה בין קווים פרבריים לקווים מהירים המצב יהיה אפילו יותר בעייתי.
 

Rubim88

New member
זה לא משנה כמה מסילות מתנקזות

בוא נראה:
בעתיד יתנקזו לפרוזדור הזה שתי מסילות ממודיעין, שתיים מירושלים, שתיים מבאר שבע, שתיים מיבנה מזרח ושתיים מיבנה מערב. אם מכניסים למשוואה גם הפרדה בין קווים פרבריים לקווים מהירים המצב יהיה אפילו יותר בעייתי.
זה לא משנה כמה מסילות מתנקזות
מה שמשנה הוא כמה רכבות פועלות עליהן בפועל, ומאוד קשה להגיע ליותר מ30 לכיוון.
 

Rubim88

New member
למעשה אם בכל המסילות שמנית

בוא נראה:
בעתיד יתנקזו לפרוזדור הזה שתי מסילות ממודיעין, שתיים מירושלים, שתיים מבאר שבע, שתיים מיבנה מזרח ושתיים מיבנה מערב. אם מכניסים למשוואה גם הפרדה בין קווים פרבריים לקווים מהירים המצב יהיה אפילו יותר בעייתי.
למעשה אם בכל המסילות שמנית
תפעיל 6(!) רכבות לשעה(כל 10 דקות) תגיע בדיוק ל30 - וזה עדיין רחוק מקיבולת של רבעיית מסילות.
 

benshap2

New member
תת קרקעית בקיצור?

הבעיה היא רק הפקק באיילון.
אין שום פרוזדור אחר במדינה שמתוכננים לעבור בו כ"כ הרבה קווים. נשמע לי סביר להניח שגם 4 מסילות יגרמו לצוואר בקבוק בעתיד, כשיתווספו תחנות חדשות ביחד עם קווים פרבריים- כך שאני מקווה שהמסילה הרביעית תוקם כך שבעתיד יוכלו להקים גם חמישית ושישית.
תת קרקעית בקיצור?
 

droriko

New member
לגבי קישור מבית שאן לתל אביב

סקירה על תוכניות הפיתוח של הרכבת
די ארוכה, אבל אני מעריך שתעניין את הפורום

הרוכב לאוטובוסים

תראו גם את כמות התגובות שמתחילה להצטבר שם
לגבי קישור מבית שאן לתל אביב
יש כבר קו שמקשר בין בת שאן לתל אביב, אבל התדירות שנתנו לו היא כל כך גרועה שהוא לא פקטור.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה