על הכתבה המושקעת. רק הסתייגות אחת:
סקירה על תוכניות הפיתוח של הרכבת
די ארוכה, אבל אני מעריך שתעניין את הפורום
הרוכב לאוטובוסים
תראו גם את כמות התגובות שמתחילה להצטבר שם
על הכתבה המושקעת. רק הסתייגות אחת:
בנוגע לדברים על כרמיאל והגליל, עפולה ועמק יזרעאל. תושבי אזורים אלה מיממים בעיקר את חיפה, ואם בכל זאת יש "משוגעים" שנוסעים כל יום לעבודה במרכז, אז הם עושים את זה מחוסר ברירה. המצב שנוצר שבו כל המדינה סובבת סביב גוש דן, וככל שמתרחקים כך גדלה העזובה, הוא מעוות והרכבת היא אחת מהדרכים לשנות אותו. ונכון מאוד כתבת והדגשת, שבשביל זה צריכים רכבת פרברית אמיתית בתדירות גבוהה.
דעתי כדעתך: מסילת העמק צריכה להיות כפולה מהיום הראשון עד עפולה, שרוב תושביה מייממים את אזור חיפה כאמור. אבל זה לא אומר שאת קטע ההמשך לבית שאן יש לבטל (אגב: הקמתו היא עובדה מוגמרת, כעת כדאי יותר לחשוב איך לנצל אותו יותר טוב, ולנסות למנף באמצעותו את פיתוח האזור). זוהי טעות להסתכל רק על מספר הנוסעים בערכו המוחלט, כי ברור שדין תוספת 10 אלף נסיעות מבית שאן או מקרית שמונה אינו כדין עוד 10 אלף נסיעות מתל אביב.
לא כל פתרון של "הסעה באוטובוסים לתחנת הרכבת המרכזית של האזור" יהיה אטרקטיבי לעומת רכבת ישירה, ואין לי ספק שלפחות בחלק מהמקרים ההבדל בביקוש יכול להיות עצום.
ועוד כמה הערות בקטנה:
1. רכבות נוסעים במסילה המזרחית: כדאי להדגיש גם את הקישור הנוסף לנתב"ג. כמו כן, יש שתי ערים מרכזיות על המסילה הזאת: ראש העין (שכבר מחוברת אליה) וחדרה, שממשיכה להתפתח חזק מאוד מזרחה. וגם כפר סבא תזכה לתחנה נוספת על המסילה המחודשת.
2. "בית שאן-צמח": אין תוכנית כזאת. תוואי בתמ"א אינו מהווה תוכנית (יש שם הרבה תוואים, חלקם מתוכניות ישנות ומיושנות, חלקם סתם הזויים ויתבטלו ללא ספק).
3. רכבת קלה לנצרת: לא קשורה לרכבת ישראל.
4. "רכבת קלה במקום כבדה" - לא רעיון אלא חוסר הבנה. דובר בעצם על הפעלת קרונועים חשמליים כבדים לכל דבר ועניין, אלא במתכונת שתהיה קצת יותר דומה למטרו מאשר לרכבת פרברית.
ושוב, כל הכבוד על ההשקעה! סוף-סוף סקירה עדכנית ומלאה של נושא הזה מחוץ לפורום.