ספר יצירה

almog36

New member
ספר יצירה

אבקש ממנהל הפורום דב שכול להאיר את פניי בידע הקשור למשניות של ספר יצירה דעתכם והפנייה למאמרים וסיכומי הסבר בנושא
 
שלום אלמוג

נשמטה לך ו' החיבור כנראה. בכל אופן איני מנהל הפורום. יש ביאור נפלא מהגר"א על ספר יצירה וניתן להשיגו בחנויות כמדומני. ואולם איני מוצא טעם ללומדו למי אלא למי שכבר קנה שליטה בעיון ובבקיאות רבה ברב ספרי האר"י ז"ל לפחות. בהצלחה.
 

mysticism

New member
אני מציע שתתחיל ב

ספר פרדס רימונים הוא ארבע כרכים אתה יכול להשיג אותו בכל חנות כמעט של כתבי קודש שיש בה טיפה קבלה, הוא מתייחס אל ספר יצירה מההתחלה עד הסוף.
 

shtootit

New member
אבל הספר הוא.....

אבל הספר הוא בארמית.....
יש עוד ספרים יש למישהו המלצה אבל ספרים מובנים של קבלה מעשית?
 

Athaclena

New member
ספר יצירה

אני ממליץ על ביאורו של ר' אריה קפלן (חבל שיש אותו רק באנגלית) הוא ביאור קריא ביותר המאיר את הפנים המדיטציוניות של הספר.
 

מטטרון

New member
על ספר יצירה

ההוצאה המחודשת של ספר יצירה בעריכתו וביאורו של אריה קפלן הוא אכן ספר מצויין, ובו אוסף קפלן את מרבית הפירושים החשובים על ספר יצירה ועורך מהם פירוש הכתוב (אמנם נכון, באנגלית) בשפה פשוטה המבהירה את מגוון הדרכים שבהם התייחסו לספר. אך חשוב לזכור, שמרבית הפרשנויות שנכתבו לספר, על ידי הרמב"ן, פסאודו-סעדיה, אבולעפיה או הגר"א אינם פירושים ממש, אלא יצירות קבליות עצמאיות המבוססות על דרישה בספר יצירה על בסיס ידע מאוחר מהרבה מן הידע שעמד לנגד עיני הכותבים. ספר שכן קיים בעברית ומהווה ניסיון מחקרי בשחזור תורת ספר יצירה ביחס לתורות שהיו קיימות בזמן שנכתב, ולבטח ללא דרישה בפסוקיו על בסיס ידע קבלי מאוחר יותר נמצא בספרו המצויין של יהודה ליבס "תורת היצירה של ספר יצירה". זהו נסיון ייחודי בתולדות המחשבה היהודית לשחזר את עולם הידע שממנו נכתב ספר יצירה ללא הסתמכות על ידע פילוסופי או קבלי שהתפתח מאוחר יותר, והוא הקריאה המומלצת ביותר לדעתי למי שמעוניין להבין את הרעיונות המופיעים בספר. ניתן להשיג ספר זה בכל חנות ספרים אוניברסיטאית.
 
למעלה