ספרי ילדים ואתם - סקרון

פלגיה

New member
אז אשמח לקבל הסבר על טרופותי

מה רוצים לומר? שדימיון הופך למציאות? שבכוח הדימיון הזה אפשר להתגבר על כל הקשיים? לא ברור לי בעליל (ויש המשך "טרופותי הבת". גרוע ביותר)
 

mevav1

New member
וואלה? יש המשך??? מי יקנה בכלל?

האמת פלגיה? מיתר לא מתה בלשון עדינה על הספר,בהתחלה היא הקשיבה לסיפור ונהנתה לשמוע בפעמים הראשונות,אבל כעת היא כבר לא מוכנה להקשיב כי נראה לי שאו שהיא מפחדת,או שהיא לא מבינה מה הולך דשם והאמת שהספר נחמד רק שלא לגילה. וכן,כנראה שזה מה שרוציםלומר וכמו שכתבת,הדמיון הופך למציאות כי מיתר צחקה בפעם הראשונה כשהסתבר שיש יצור כזה בשם טרופותי ואין לי מושג אם מהפחד שהוא כן קיים או בגלל שהצחיק אותה שהעכבר צחק ובסוף נבהל ממנו בעצמו. אנילא רוצה לדבר על זה ולהכניס לה רעיונות לראש כי כעת אני מבינה בעצם שהתחילו לה הפחדים כנראה,לא בטוחה אבל כנראה מהספר הזה. לא פחדים נוראיים אבל היא אומרת שהיא מפחדת להיות לבד בחדר וכו'(אבל כן נמצאת בו לבד). בקיצור,נראה לי שאני אתן את זה לספריה של הגן,מה את אומרת.?
 

פלגיה

New member
אצלינו

סבתא קנתה דיסק של מיכל צפיר שבין השאר שרה גם את זה. אני לא מתה על הדיסק הזה (או על מיכל צפיר בכלל) אבל הילדה כבר בת חמש וחצי ונהנתה מאוד, שרה ומדקלמת את כל המילים (שאני גם לא מרשה לומר: "שועל טיפש ומטופש"
) ואז אבא הביא מהספריה וסוף סוף נפניתי לקלוט את המילים שעד אז רק עברו לי ליד האוזן. תמוה ביותר. הספריה של הגן תודה לך מאוד
 

galizoe

New member
טרופותי גדול!! הסבר+תשובותי

איך כושר ההמצאה וחשיבה מהירה מחלצים מצרות... את הבת גם אני פחות אוהבת... (הרבה פחות) ותשובותי: 1. לפי המלצות חברים/עיתון ולפי מה שמושך אותי בחנות (בעיקר מבחינת שפה וזרימה טובה של המילים, מקום שני הגרפיקה) 2.גם וגם. בד"כ מעדיפה לקחת את הילדה איתי ולשבת לקרוא לה את הספר בחנות, לראות אם היא מתחברת אליו. (למרות שאם ראוי בעיני אני קונה ג אם היא לא, שבוע אח"כ זה יכול 'לבוא לה') 3. מתחשבת בע"מ. ספרי גימיק (דורה וכאלה) או ספרי תינוקות שעברה את הגיל (פינוקי ושות') לא קונה ומקריאה בחנות רק 1-2. 4. בינתיים רק קונים או מחליפים בגן/עם חברה. הספריה לא הכי נוחה לנו. 5. אני אוהבת את צומת ספרים ובד"כ קונה שם במבצעים של 3 ב-100. 6. קרקס הפיות (או משהו כזה) - עדיין לא בשביל הפספוסה שלי אז בינתיים אצל האחיינית (7) - מסר של צער בע"ח דרך פיות. 7. הכי טובים - רוני ונומי והדב יעקב, תנבח כבר ג'ורג', האריה שאהב תות, תפילילה, שמוליקיפוד... בטח יש עוד המון ששכחתי. 8. גרועים - דורה (גימיק ללא תוכן), לא מתחברת גם לד"ר סוס (למרות שנחשב למעולה), גרסאות מקוצרות/מצונזרות מדי של האגדות... בגדול - ספרים שאני לא אוהבת אני לא מכניסה הביתה. 9. אקלקטי למדי. עדיין אין קו אחיד. 10. קוראת כדי לבחון עבור בתי, לא לעצמי. 11. פוסלת על: שגיאות בשפה. שפה נמוכה מדי. שפה מאולצת מדי. תוכן לא מושך (שלא יעניין בקריאה חוזרת). זלזול באינטליגנציה של הקורא. וכו'
 

פלגיה

New member
כן, אבל...

ברור שזה הרעיון - איך כושר ההמצאה גובר על הכל ועל יתרון המוח על הכוח. אבל יש שם רעיון שהוא די מסוכן לדעתי, כי אחרי שהדגישו 3 פעמים ש"טרופותי? אין חיה כזאת" (ובאמת אין) פתאום היא מופיעה. זה מאוד בעייתי בעיני, לגיל שהוא קהל היעד של הספר, ומפחד מהרבה דברים דימיוניים. אם הדימיון הופך פתאום למציאות - זה מפחיד יותר.
 

galizoe

New member
הייתי מסכימה איתך אם שם היה נגמר

הסיפור... אבל הטיול חזרה בכיוון ההפוך, כשהעכבר 'מנצח' גם את טרופותי מוציא לדמות ה'מפחידה' את כל האויר... בכל-אופן, גם כשבתי היתה בשלב הלפחד-מכל-דבר,את טרופותי היא אהבה...
 
ואני דווקא חושבת

שהספר מוכיח שבמה שמאמינים כך יהיה אז............ גם אני הייתי בהלם מהקטע שטרופוטי הופיע לו אבל אהבתי את העניין שבגלל האמונה והתחכום של העכבר הוא הצליח גם להפחיד את טורפוטי טוב....ולמרות הכל זה לא הספר "ה"
 

פלגיה

New member
אבל...

הוא מנצח אותו בעזרת הפחד שאחרים מפחדים ממנו. היה יכול להיות נחמד אילו היה מתגלה שטרופותי הוא חיה נחמדה מאוד (למשל באיורים הוא ממש מתוק ולא מפחיד)
 

Kalla

New member
שוב, לא הכל סטרילי בחיים.

ויש דברים שהם באמת מפחידים וצריך להתמודד איתם. אי אפשר תמיד לעטוף את הילדים בצמר גפן ולהראות להם רק דברים יפים ויאידיליים. הם בכל זאת חיים במציאות. ומעבר לזה, עצם השילוב בין המפחיד והמשעשע עוזר לילדים להתגבר על הפחדים ומפתח בהם הסתכלות יותר בריאה על החיים. לפחות לדעתי.
 

שירי ל

New member
דמיון פלגיה דמיון -

זה כל היופי בספרים. אפשר להשתולל, להגיע לסוף העולם וחזרה מבלי לצאת מהמיטה, להמציא יצורים חדשים, הרפתקאות חדשות. להכנס לתוך דמויות להיות מפלצת, נסיכה, צפרדע. ספרים משחררים את הדימיון ואת היצירה - מה שאת מנסה לעשות זה לכבול אותם לכבלי המציאות. סמכי על ילדים שהם מבינים יופי את ההבדל בין מה שיכול לקרות רק בספרים לבין המציאות כמו שהיא. לנטרל, לצנזר, לאסור, להוציא משפטים מהספר אל מחוץ לחוק - זה לחלוטין לא לתת טיפונת של קרדיט לאינטיליגנציה של הילד.
 

פלגיה

New member
אני אומנם מתמטיקאית, אבל דימיון

יש לי בכל זאת. את נורית זרחי, למשל אני מאוד אוהבת. אבל לדעתי - יש ספרים שהם בעצמם לא נותנים קרדיט לאינטלגנציה של הילד. ואז אני מנטרלת. ודיבורים לא יפים - יש כאלה שלא מפריע להם. לי כן.
 

עמית@

New member
אני מחבבת מאוד את הספר.

המצלול נעים לי מאוד ("תודה שועל, אך לא שועל, אל תעכב אותי..")
 

S r 35

New member
גם אני לא אהבתי את "טרופותי" אבל

יש לאותה סופרת ספר הרבה יותר נחמד בשם "טרמפ על מטטא". הילד שלי מאוד אוהב אותו.
 

galizoe

New member
לא שמת לב שזו אותה סופרת... אוהבת

מאודדדדד גם את טרמפ על מטאטא... הילדה גם מאוד אוהבת להציג והעלתה המחזה לא רעה של הספר הזה...
 

mbar30

New member
יש לה ספרים טובים

לקוף יש בעיה, הלויתן והשבהלול (מומלץ מאוד) טרופותי אישית -אני חושבת שהילדים שלי אהבו מאוד ואפילו צחקו. יש לה עוד מומלצים.... גוליה דונלדסון ואקסל שפלר כתבו
 

mbar30

New member
נכון, בדכ המאייר גם כתוב...

צריך לתת הקרדיט כי הוא מאייר יפה
 

Kalla

New member
גם אני נמנית עם כל חובבי טרופותי

מכל הסיבות שכבר נאמרו וגם סתם כי זה ספר כיפי ומשעשע. ולא מרשה לבת שלך להגיד "שועל טיפש ומטופש"??? למה?
 

פלגיה

New member
אני לא מרשה לה להגיד לילדים אחרים

"טיפש ומטופש". ודי מעצבן אותי שקודם עובדים על מישהו ואז צוחקים עליו שהוא טיפש.
 

Kalla

New member
גם אני לא מרשה להגיד

לילדים אחרים. אבל הילדים בגיל הזה מבדילים טוב מאוד בין דמות משעשעת בספר לבין ילדים אמיתיים. אי אפשר להיות סטריליים כל הזמן. לדעתי אפילו לא בריא.
 
למעלה