ספרי ילדים ואתם - סקרון

ספרי ילדים ואתם - סקרון ../images/Emo22.gif

1. איך אתם בוחרים את הספרים לילדים שלכם? המלצות/ביקורות של בעיתונים/אינטרנט/הורים אחרים/הספרנים/המוכרים? לפי העטיפה והאיורים? התכנים בלבד? שילוב של שניהם? קריאה של שורות ראשונות בספר? 2. האם אתם לוקחים את הילדים לבחור ספרים או מעדיפים לבחור להם לבד? 3. במידה ואתם לוקחים אותם, האם אתם מתחשבים בדעתם תמיד? קרה שהם בחרו ספר ואתם התנגדתם לקנייתו/השאלתו בספרייה? 4. מה אתם יותר: קונים או משאילים ספרים? 5. מתי קניתם לילדים ספר/ים בפעם האחרונה? והיכן אתם קונים ספרים, אם אתם קונים? (איזו חנות או אתר באינטרנט?). 6. מהו הספר האחרון שקניתם או השאלתם מהספרייה? 7. מהו הספר/ים הכי טוב/ים שאי פעם הקראתם לילדים? (או שהם קראו)? 8. מהו הספר הכי גרוע ולמה? 9. איזה ספרים הילדים שלכם הכי אוהבים? הכוונה לנושאים, מה ועל מה הם אוהבים לשמוע או לקרוא? 10. האם אתם אוהבים לקרוא בעצמיכם ספרי ילדים/נוער? כלומר, בלי הילדים לידכם אלא כהנאה שלכם? 11.על מה אתם פוסלים ספר ילדים? מה אתם לא אוהבים בספר? (שאלה כללית, איזה נושאים אתם לא אוהבים?) תודה
 
אני ראשונה לענות../images/Emo3.gif

1. איך אתם בוחרים את הספרים לילדים שלכם? המלצות/ביקורות של בעיתונים/אינטרנט/הורים אחרים/הספרנים/המוכרים? לפי העטיפה והאיורים? התכנים בלבד? שילוב של שניהם? קריאה של שורות ראשונות בספר? לרוב זה קריאה של השורות הראשונות בספר, הכריכה האחורית (כדי לדעת על תוכן הספר) וגם האיורים חשובים לי. לא אוהבת שהאיורים מכוערים. כמובן קוראת המלצות של הורים (שלכם...). אם אני רואה ספר אצל חברים שאני אוהבת אז כנראה אקנה אותו. 2. האם אתם לוקחים את הילדים לבחור ספרים או מעדיפים לבחור להם לבד? בעיקר לבד כי הם לא תמיד סבלניים או מעדיפים חוברות צביעה בלבד, וזה אני פחת אוהבת לקנות, במיוחד אם הם יקרים. 3. במידה ואתם לוקחים אותם, האם אתם מתחשבים בדעתם תמיד? קרה שהם בחרו ספר ואתם התנגדתם לקנייתו/השאלתו בספרייה? לפעמים הבת שלי לוקחת ספר שלדעתי יקח לה שנתיים לקרוא ואני אומרת ל לבחור ספר שיותר מתאים לגיל שלה (7), אבל קרה קניתי לה ספר עם הרבה סיפורים ועמודים והיא קראה אותו יחסית בקלות. 4. מה אתם יותר: קונים או משאילים ספרים? שווה בשווה. 5. מתי קניתם לילדים ספר/ים בפעם האחרונה? והיכן אתם קונים ספרים, אם אתם קונים? (איזו חנות או אתר באינטרנט?). קניתי שלשום את "אבא בורח לקרקס" ו"בלדה לחתול" (סיפורים שונים מסופרים שונים, הבת שלי מאד רצתה). אני קונה מ"צומת ספרים" כמעט את כל הספרים. 6. מהו הספר האחרון שקניתם או השאלתם מהספרייה? לגבי קריאה אמרתי. לגבי השאלה - אתמול הבת שלי לקחת את סדרת "צוציק" של סמדר שיר ו"תתעורר, אליהו" שאני בחרתי, כי זה ספר מתוק ויש את הנוסטלגיה...מאד אהבתי אותו. 7. מהו הספר/ים הכי טוב/ים שאי פעם הקראתם לילדים? (או שהם קראו)? וואו זה קשה...מאד אוהבת את "ככה נעשתי שודד ים", את "הנסיכה תבוא בארבע" היה ספר עם עגבניה ("לא אוהבת עגבניות" לדעתי שמו) שהוא ממש מתוק, וכמובן את "הכבשה רחלי" שהוא מתוק והאיורים שלו פשוט מדהימים. 8. מהו הספר הכי גרוע ולמה? "שתי מפלצות" - ספר מטופש עם קללות כמו "מטומטמת" או "מסריחה". עבר את גבול הטעם הטוב. וגם יצא ספר על פלוצים ("אסף פאף") שלדעתי הוא מגעיל תרתי משמע. ואלוהים יסלח לי, אני לא סובלת את ספרי ד"ר סוס פרט לראשון. יותר מידי מסורבלים (השפה). 9. איזה ספרים הילדים שלכם הכי אוהבים? הכוונה לנושאים, מה ועל מה הם אוהבים לשמוע או לקרוא? שודדי ים, ילדים פרועים וחסרי רסן, אבירים...בעיקר אוהבים לקרוא על ילדים שובבים (כנראה הם מזדהים...). 10. האם אתם אוהבים לקרוא בעצמיכם ספרי ילדים/נוער? כלומר, בלי הילדים לידכם אלא כהנאה שלכם? חולה על סדרת "אל עצמי" של גלילה רון פדר. קראתי את הסדרה כולה אולי 5 פעמים, פעם אחרונה לפני שנה.
אוהבת גם ספרי ילדים, אבל ספרי נוער זה הקיק שלי... 11.על מה אתם פוסלים ספר ילדים? מה אתם לא אוהבים בספר? (שאלה כללית, איזה נושאים אתם לא אוהבים?) הפרשות, קללות בהגזמה, איורים מכוערים, למרות שזה נשמע שטחי. אוהבת ספרים יפים ואסטטים במיוחד, ולכן אני מתה על "הכבשה רחלי", למרות שזו לא יצירת מופת, אבל הציורים מדהימיםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםם. קניתי גם פוסטר של המאייר (שגם כתב) של הספר דרך אמזון. אני אוהבת מאד גם ספרי בישול, אבל במיוחד יפים ומגרים, ספרי בישול בלי צילומים יפים ליד לא עושים לי את זה. יחי השטחיות!
 

מירי,

New member
../images/Emo178.gif

1. המלצות/ ספרי מופת/ זכרונות ילדות שלי. 2. בד"כ לא לוקחת אותם - אבל הם אומרים מה הם רוצים. 3. לקטנה (2.10) אני בוחרת בקניה, היא בוחרת בסיפריה, לגדולים- אני מציעה (הספר הארון שקניתי לקטן יוחלף כי לא מצא חן בעיניו) עם הבכור אני כמעט ולא אוסרת כלום- רק שיקרא. 4. יותר משאילים - תדירות של פעם בשבועיים 2-3 לספרים (1 לקטנה) 5. פעם אחרונה בשבוע שעבר- בחנות שאני מאוד אוהבת כן, המוכרת ממש נחמד ומבינה, לפעמים אני קונה בקשת. 6. קניתי- הארי פוטר 3+4, הסמכות ההורית (או משהו כזה) והספר הלא מוצלח (שאני לא זוכרת את שמו) השאלנו- אני ממש כרגע מלאכים ושדים, הצעיר הספרים של זוהר אביב, הבכור ספרים שאני לא זוכרת את שמם (אבל הוא כרגע קורא הארי פוטר) הקטנה 'פוף' (של לא זוכרת...) 7. לא זוכרת- תפלילה כשהיו יותר קטנים? 8. לא זוכרת איזה מהם. 9. הבכור אוהב הארי פוטר, הצעיר את כל ספרי זוהר אביב, הקטנה כרגע בזחל הרעב. 10. הארי פוטר נקרא ספרי ילדים? 11. תלוי בספר- שפה/תוכן- לא אוהבת ספרים עם מוסר השכל.
 

שירי ל

New member
לא קונה

משאילים בספריה. אם אני רואה שלקחו ממש זבל אני מנסה לכוון ולהמליץ אבל ההחלטה הסופית והמילה האחרונה היא שלהן (גם המנוי על שמן והן ניגשות ומסדרות את העניינים לבד) בניתי בבית ספריה בסיסית של הקלאסיקות ומעבר לזה אני לא פוסלת שום ספר ולא מכתיבה את הטעם שלי. קוראים בבית המון ספרים מכל וכל ובדיוק כשם שאני לפעמים קוראת ביוגרפיות או ספרים על רומא העתיקה ולפעמים מתחשק לי סתם רם אורן לגיטימי בעיני שלפעמים בא ספר קלאסי ולפעמים בא סתם סיפור מטומטם עם ארנב מצפצף או ורוד עם נוצצים. העיקר שיקראו ויאהבו ספרים. על הטעם שלהן במוסיקה לעומת זאת...
 
אין כמו ספרים

1. אני בוחרת ספרים לאריאל אחרי שאני קוראת אותם עד הסוף.(ואם היא נמצאת איתי אני מקריאה גם לה)אני בוחרת לפי שילוב של תוכן. צורת הכתיבה הציורים ואם זה נוגע בי ואני חושבת שייגע גם בה. 2.כשאנחנו הולכים לספריה אז כמובן ביחד. לקנות ספרים בדר"כ אני הולכת לבד. 3. אני משתדלת תמיד תמיד להקשיב לרצונות שלה. בספריה אם היא רוצה ספר שאני ממש לא רוצה אני לוקחת לה ספר שהיא רוצה ועוד ספר אחר שאני יותר שלמה איתו. 4. יש לנו המון ספרים משלנו(בסביבות חמישים ספרי ילדים והיא רק בת שלוש) אבל אנחנו גם כל שבוע לפחות מחליפים 2-3 ספרים בשבילה בספריה. 5.לפני שבוע בדיוק קניתי לה ספר. 6.הספר האחרון שקניתי לה הוא בייגלה. הייתי במכירה של ספרים מוזלים והוא קפץ לי מול העינים. הספר האחרון שהשאלנו מהספריה הוא "שלום לך אורחת" של יהודית אליצור. ספר עם שירים וסיפורים לקראת חגים ושבתות. 7.אין כזה דבר ספר הכי טוב. 2 ספרים שאני(אנחנו) מאוד אוהבת לאחרונה הם:" רוני ונומי והדב יעקב"/מאיר שלו. ו"ילד של אהבה"/צוריה שלו. 8.אני ממש ממש לא אהבתי את "האריה שאהב תות" היא דווקא אהבה מאוד לא אהבתי את השפה הרדודה והביטוים. 9.אריאל מאוד אוהבת לשמוע סיפורים על ילדים ועל דברים שקשורים לעולמה. מצד שני היא מאוד אוהבת אגדות וספרי פנטזיה. 10.כן. 11.אני לא אוהבת ספרים מטופשים. ספרים שמזלזלים באנטליגנציה של הילדים.
 
תשובות

1. בוחרת לפי הסיפור כמה הוא לא אדיוטי (הכוונה לא מדבר לילדים ממש קטנים=פעוטות). 2. הילדים לא בוחרים אף פעם למעט הגדולים שכבר יודעים מה הם אוהבים לקרוא. 3. אם הילדים כבר בחרו משהו תמיד מתחשבת בדעתם. 4. גם וגם. 5. לפני שבועיים: לגדולה חוק הקוסמים הראשון. ספר מעולה ותרגום יפה. בסטימצקי. 6. ראי תשובה ב-5. 7. הארי פוטר. 8. לא מכירה דבר כזה. 9. קסמים, פנטזיה, פיות, וכו'. 10. כן. ועוד איך לי ולגדולה יש טעם זהה גם בזה. 11. אם לא אהבתי את סגנון הכתיבה. 12. פילוספיה וכו'.
 

ענבל30

New member
תשובות...

1. איך בוחרים ספרים - לפי המלצות (מהאינטרנט, הורים אחרים, ספרנית), מהתרשמות שלי מהטקסט והאיורים, לפעמים לפי הסופר. 2. לרוב אני בוחרת לבד ספרים שאני קונה - לעתים רחוקות נותנת לרומי לבחור. 3. היו ספרים שרומי רצתה שאקנה לה ואני הטלתי וטו - כי נראה לי ספר מטופש או מיותר. בספריה היא יכולה לבחור מה שהיא רוצה... 4. משאילים - כמעט כל שבוע בספריה. קונה ספרים לרוב בשבוע הספר ואולי כמתנה עוד פעם בשנה... 5. בשבוע הספר האחרון. 6. לקחנו מהספריה (בהמלצתי) את "הנסיכה הקטנה". זה ספר ארוך למדי ובשפה די גבוהה עבור רומי. אתמול בערב הקראתי לה פרק ראשון והיא ממש התחננה לעוד אחד
אז בסוף קראתי שניים... 7. יש המון ספרים טובים. אני אוהבת קלאסיקה: אגדות אנדרסן, הנסיכה הקטנה... אני אוהבת גם את רוני, נומי והדב יעקב של מאיר שלו. (גם רומי אוהבת אותו). 8. הכי גרוע? קשה לי להזכר כרגע... בטח איזה משהו טיפשי שלקחנו בספריה... 9. רומי מאוד אוהבת אגדות, סיפורים על נסיכות ונסיכים ופיות. 10. בטח. אוהבת וגם קוראת ספרי ילדים סתם בשביל הכייף
11. פוסלת - אם הוא נראה לי מטופש ורדוד, אם האיורים מזעזעים והסיפור לא מפצה על כך, אם יש בו תכנים שוביניסטיים או שאינם הולמים את השקפת עומנו.
 

פלגיה

New member
עונה רק על שתי השאלות האחרונות

אני וגם האיש נורא אוהבים ספרי ילדים טובים. מבחינתינו - הילדים הם רק התירוץ. מה אני שונאת בספרי ילדים? 1. כתיבה למטרה חינוכית כלשהי ("דורון לא בוכה בגנון" ודומיהם) 2. כתיבה גרועה 3. חריזה מאולצת (עדיף לא לחרוז בכלל) 4. טעויות בעברית 5. מילים לא יפות (כאלה שאני לא מרשה לומר בבית (זה פסל סופית את "אבא עושה בושות") 6. ציורים גרועים (זה פסל את "מיץ פטל") 7.אריכות רבה מדי בספר שאמורים להקריא (אם הילדים בוחרים ספר מהנ"ל, אני לא אקנה אותו. אסכים לשאול בספריה, אבל אני לא מקריאה אותו. אני "מספרת" אותו בדרך המתאימה בעיני)
 
חשבתי רק לי יש סלידה ממיץ פטל

מלבד זה שהסיפור, לדעתי, לא משהו, הציורים מכוערים נורא. זה מוריד את החשק לדפדף. מעניין למה זה הפך לקלסיקה. ממש לא אוהבת את הספר הזה.
 

פלגיה

New member
גם כילדה

אהבתי את הסיפור ולא הבנתי את הציורים. גם כשהקראתי לילדים שלי הציורים הפריעו להם.
 

mevav1

New member
וואלה,זכור לי כילדה אילך אהבתי

לקרוא את בספר מיץ פטל. האמת שאין לי זכרון כ"כ למה אהבתי אבל אני זוכרת שקראתי אותו המון. וגם אני עד היום האמת מנסה להבין לפשר הציורים הבלתי מובנים ולא מצליחה.
 

galizoe

New member
פתרון: מיץ פטל בדיסק

נדמה לי שגידי גוב מקריא... נהדר באוטו. האיורים גורמים לי לחשוב שיש לי בעיית מיקוד ראיה..
 

S r 35

New member
את "מיץ פטל" אנחנו לא קוראים אלא

ממחיזים. יש לנו בובות של ארנב, אריה וג'ירפה שאילתרנו מכל מיני לגואים ומשחקים שיש לנו בבית. השגנו אפילו שני עצים מאיזה משחק רכבת וככה ההנאה שלמה ואם יש בבית גם חברים של הילד אז החגיגה בכלל מושלמת. במיוחד הם אוהבים את קטע הניחושים כשהם צועקים ביחד "אתה אתה ... פיל וכו' ..."
 

mevav1

New member
וואלה,גם אני ממחיזה לעתים

כמה מהספרים ובכל מקרה,כל סיפור שאני מספרת לה מלווה בקולות מתאימים ובטונים לפי הלך הסיפור ואין סיפור שמיתר לא צוחקת איך שאני ממחיזה לה אותו.
 

פלגיה

New member
סתם המצאתי

אני לא טורחת לזכור את שמות הספרים הללו (הנה - נזכרתי באחד שקיבלנו מתנה מגיסתי "נילי תקני לי")
 

mevav1

New member
סקר כלבבי ולכן אענה בכיף../images/Emo13.gif

1. איך אתם בוחרים את הספרים לילדים שלכם? המלצות/ביקורות של בעיתונים/אינטרנט/הורים אחרים/הספרנים/המוכרים? לפי העטיפה והאיורים? התכנים בלבד? שילוב של שניהם? קריאה של שורות ראשונות בספר? אני בוחרת את הספרים לעתים לפי מה שכתבת ולעתים משיטוט בנט ולעתים מהמלצה. הרוב זה כשאני נכנסת לחדש את הספרים(לרוב פעם בכחודש וחצי)ואז אני עוברת על כל המדפים ורואה מה יש ומה אין ועושה סלקציה האם זה מתאים לגילה ולי ולה. 2 . האם אתם לוקחים את הילדים לבחור ספרים או מעדיפים לבחור להם לבד?הקטנה שלי עדיין קטנה ולכן אני היא זו שקונה לה,אבל אני הרבה פעמים נותנת לה לדפדף ורואה אם היא נהנית מזה עוד לפני הקניה. 3. במידה ואתם לוקחים אותם, האם אתם מתחשבים בדעתם תמיד? קרה שהם בחרו ספר ואתם התנגדתם לקנייתו/השאלתו בספרייה? עוד לא קרה לי. 4. מה אתם יותר: קונים או משאילים ספרים? אני קונה.עוד לא יצא לי להרשם לספריה רק מפאת המרחק אחרת היינו מבלות שם הרבה יותר. 5. מתי קניתם לילדים ספר/ים בפעם האחרונה? והיכן אתם קונים ספרים, אם אתם קונים? (איזו חנות או אתר באינטרנט?). הספר קריאה האחרון שקניתי לאהבתי היה "טרופותי" שזו אותה הסופרת של הספר "לקוף יש בעיה". אני קונה לה את הספרים רק(99%)בחנות פרטית בעירי שבחולון והחנות היא מוסד בפני עצמו. שם החנות היא הכל בו לנוער ושם בעל החנות הוא אבי ולכן החנות ידועה בשם "אבי ספרים".בנט הזמנתי רק פעמיים ספרים ויותר לא. 6. מהו הספר האחרון שקניתם או השאלתם מהספרייה? הספר האחרון שקניתי כגאמור הוא טרופותי(לפני כשבוע) והיום קניתי את הספר "עולמם המופלא של בעלי החיים) לילדה ובכלל שיהיה בבית,ספר מהמם. 7. מהו הספר/ים הכי טוב/ים שאי פעם הקראתם לילדים? (או שהם קראו)?תלוי בגיל..אבל הספרים שהיא הכי אהבה ולפי הגיחל היו,"ברכבת יושבת ארנבת"...איפה פינוקי"... אני וכל מיני חיות,איה פלוטו....ויהי ערב,בלילה חשוך אחד,מיני ספרי חרוזים,מיץ פטל,הלו הלו אבא(ואמא וסבתא),מעשה בחמישה בלונים(איך לא)...ועוד שכעת לא זוכרת,אבל העיקר שהכי מוצלחים הם אלה שמניתי...אבל ברור שישנם עשרות שלא זכרתי ואין ביכולתי להיכנס לחדר כרגע ולבדוק(הגדולה שם). 8. מהו הספר הכי גרוע ולמה?לא זכור לי על ספר גרוע. 9. איזה ספרים הילדים שלכם הכי אוהבים? הכוונה לנושאים, מה ועל מה הם אוהבים לשמוע או לקרוא? אם מדובר על הקטנה אז ספרי חיות,ספרים מחורזים,ספרי שירה,ספרים שמדברים על ילדים וילדות ועוד..... 10. האם אתם אוהבים לקרוא בעצמיכם ספרי ילדים/נוער? כלומר, בלי הילדים לידכם אלא כהנאה שלכם?אני אוהבת בעיקר כשאני לא מכירה אותם ואז אני יודעת מה אני מקריאה לה. 11.על מה אתם פוסלים ספר ילדים? מה אתם לא אוהבים בספר? (שאלה כללית, איזה נושאים אתם לא אוהבים?)..לא יצא לי להיתקל בספר כזה אבל ספר ארוך ללא תכלית ושלא נגמר ומשעמם עלול לא לעניין במיוחד. גם ספרים עםמילים פשוטות ולא גבוהות עושות לי לא טוב. כשהציורים לא מעניינים ולא ניתן להבין מי נגד מי.
 
למעלה