ספרים על תרבויות

ספרים על תרבויות

מחפשת ספרים על סיפורים על תרבות שונה או בארץ שונה. כמו למשל רודף העפיפונים, גיישה, האדמה הטובה וכו'.
 
פרידה מאמא אגם / כריסטין מאתיה

מספר על קהילה בטיבט שמנוהלת ע"י נשים. יש המלצה שלי במאמרים.
 
על התרבות הסינית

סיפור כתוב במניפה - "במאה ה-19, כשרעיות ובנות סיניות נאלצו להיכנע למסורת קשירת הרגליים ולחיי בידוד מוחלט, פיתחו נשות חבל הונאן את הכתב שלהן כאמצעי תקשורת. עוד אמצעי שסייע בחיי הנשים באותה תקופה היה הקשר עם "אחיות תאומות": בעודן ילדות הפגישו אותן עם ילדות אחרות לצרכי תמיכה רגשית. בהמשך חייהן כתבו זו לזו מכתבים נסתרים על מניפות, רקמו מסרים על מטפחות ואפילו חיברו סיפורים. כך מצאו דרך שפויה לביטוי אנושי ויצירתי, וכך הבקיעו החוצה מבידודן ואף חלקו ביניהן תקוותיהן ואת הישגיהן"
 

נוריתהה

New member
וגם "ברבורי פרא" של רונג

תולדות 3 דורות של נשים אוטוביאוגרפי מומלץ מאד
 
אשת אל המטבח/אמי טאן

אשת אל המטבח -"הספר כתוב היטב, משכנע, לוקח את הקורא למסע של רגשות לפי התפתחות הסיפור. מהתקופה שלפני המהפכה בסין, דרך המלחמה בין סין ליפן, ולבסוף החיים המודרניים באמריקה."
 
וגם "סהר אביב" - ספר מצויין

מעניין - בשני הספרים אנחנו מוצאים אותו שם לדמות מרכזית: "סהר אביב" ובמניפה "ירח אביב" כנראה שם פופולרי. סהר אביב עוסק בקורות למעמד הגבוה בימים של תהפוכות, ואילו סיפור כתוב במניפה עוסק בקורות המעמד הבימים כאלו.
 

BloodSugarCrazy

New member
"הנשים הטובות של סין"

שהוא לא סתם סיפור, אלא אוסף של סיפורים אמיתיים לגמרי של החיים של הנשים בסין. תכננתי לכתוב עליו המלצה פעם, התפלאתי שלא ראיתי עליו כלום במאמרים... בכל אופן... יותר מודרני מ"סיפור כתוב במניפה" (שהוא גם מעולה), מדבר ממש על המאה העשרים.
 
על התרבות ההודית

שידוך הולם - "סיפורן של ארבע משפחות בהודו ב־1950. רוב עלילת הספר מתרחשת בעיר הבדויה בראהמפור, בירת מדינת פורווה-פראדש (בדויה גם היא) בצפון הודו. במרכז הרומן דמותה של הסטודנטית הצעירה לאטה מֶהרָה, אשר הגיע תורה להתחתן, והיא עומדת בפני שלוש ברירות: כביר דוראני, סטודנט מוסלמי בו היא מאוהבת עד כלות, אמיט צ'טרג'י, משורר בנגלי צעיר ואחי גיסתה של לאטה (דמותו מבוססת חלקית על ויקרם סת עצמו), והארש חאנה, סוכן שאפתן של חברת נעליים (דמותו מבוססת על חייו של פְּרֶמו סת, אביו של הסופר). כרקע לסיפור משמשות ההתרחשויות הדרמטיות המלוות את שנות עצמאותה הראשונות של הודו: פרצי האלימות העדתיים, מלחמת המעמדות, מערכת הבחירות הראשונה והשבר העמוק שהותירה אחריה חלוקתה של הודו."
 
החקיין/הרי קונזרו

החקיין - "פראן נאת חשב כל חייו שהוא הודי, אבל אחרי שאביו מת הוא מגלה שאביו האמיתי היה בריטי. כאשר משפחתו מגלה זאת הוא מסולק מביתו, ופראן מתחיל במסע אל צידה האפל של האימפריה הבריטית. לא קל לשרוד ברחוב כבן תערובת, ופראן לומד שכדי להתקיים – כל האמצעים כשרים."
 
על התרבות היפנית

קורות הציפור המכנית - "הארוּקי מוּרקמי טווה ב"קורות הציפור המכנית" סיפור בלשי רחב יריעה השוזר את תולדות יפן במאה העשרים שפוסע על הגבול שבין מציאות לדמיון ובין רוח וחומר." טוֹרוּ אוֹקאדה אוהב את אשתו. הוא אוהב גם לבשל, לקרוא ולהאזין למוזיקה, והוא אפילו מתחיל להתרגל לשגרת חייו כמובטל. אבל אז מתרחשים כמה אירועים בלתי שגרתיים: שלא ביוזמתו הוא מתחיל לקבל שיחות טלפון ארוטיות; החתול שלו נעלם; והוא מתוודע לשתי אחיות מסתוריות. אבל השינוי שמערער את שלוותו יותר מכול הוא היעלמה של אשתו, קוּמיקוֹ"
 
למעלה