ספרו לי על ילדים שמעסיקים את עצמם.

וואו תודה לכולן על התשובות

שאלתי ונאלצתי לברוח וכמעט שכחתי ששאלתי...
אז כן לפעמים אני צריכה לעבוד בשעה הזו. והוא מוזמן לגמרי להיות על ידי. אולי באמת אקנה תפזורות וכדומה זה עשוי לעניין אותו.
כשזה עבודות בית- הוא תמיד מוזמן להיות לידי וגם אוהב לעזור לרוב.
אני חושבת שבאמת כדאי שאגדיר יום אחד לפחות שמוקדש לזמן איכות בשבילו.
חברים זה אצלנו מאוחר יותר כי הרוב בצהרונים וגם לי אישית לא מתאים בשעות אלה.
בשעה 14:00 אני אוספת את המרכזי ויושבת אתם לאכול ונותנת צומי עד 15:00 ואז זה זמן מסכים שלהם ואני מתפנה לענייני.
ב- 16:00 אוספת את הפיץ ואז צריכה להיות עם שבע עיניים עליו...ולא יכולה לא לתת להם צומי אישית ולא לעשות מטלות בבית.
אקרא יותר ביסודיות את התשובות בערב. תודה רבה!
 
ספרו לי על ילדים שמעסיקים את עצמם.

יש לי את הבעיה הזו עם המרכזי ועם הגדול. (אני אזכיר: 3 בנים, עוד שנייה בני 7.5, 5.5, 1.5 )כשאנחנו בזמן חופשי בבית ברירת המחדל שלהם היא להסתובב בסלון סביבי וסביב הקטן, ולהציק אחד לשני ולקטן.
אתמקד לרגע בגדול. עוד רגע מסיים כתה א. יודע לקרוא נהדר. אוהב מאד משחקי קופסה. אני אוספת אותו מבית הספר ויש לו כשעה בבית אתי עד שאוספת את המרכזי. כיוון שאני עובדת בבית, אני רואה זאת כשעה שבה אני יכולה להספיק עוד עבודה או להקדיש למטלות בבית. אני לא חושבת שאני צריכה להעסיק אותו. הוא מצדו לא יודע מה לעשות עם עצמו ורוצה שאשחק איתו (אני לא מרשה מסכים בשעה הזו, הם מקבלים שעה של טלוויזיה או מחשב אחרי שאנחנו אוכלים). אני עושה זאת, לפעמים. אבל מסבירה לו שיש לי מטלות לעשות ואני מצפה שיעסיק את עצמו. וכאן השאלה במה הוא אמור להעסיק את עצמו? אני מנסה להפנות אותו לקריאה אבל יש לי הרגשה שזה רק גורם לו לרצות פחות לקרוא (כי מרגיש כאילו אני מנפנפת אותו בזה). יש כמה משחקי קופסה שאפשר לשחק לבד. יש מלא פליימוביל והוא לפעמים מצליח להיכנס למשחק דמיון עם עצמו. שיעורי בית לרוב מסיים בכיתה או תוך 10 דקות בבית. בקיצור השאלה לאילו פעילויות אני יכולה להפנות אותו (חשבתי לערוך יחד איתו רשימה של אפשרויות), ואיך אני מעבירה אותו למצב שבו הוא מנהל את היום שלו ולא מצפה ממני להפעלה?
 

יוליק12

New member
אבל למה לא לבלות איתו את השעה הזאת?

שעה רק לך ולו זה משהו שבשבילו יכול להיות מאוד מיוחד.שניכם יכולים להרוויח מהזמן הזה רק של שניכם ביחד. ואולי עם הזמן הוא יתחיל לשחק לבד כי באמת כמו שאמרת הוא לא ירגיש שאת מנפנפת אותו.
 
מה הבעיה עם זה?

נניח שכשכל הילדים חוזרים היא לא יכולה להקדיש זמן לבית.

בעיני, להתחיל אחה"צ עם בית מאורגן וסביר / אוכל מבושל לערב / מה שלא יהיה, עוזר להפנות את תשומת הלב בלעדית לילדים במהלך אחה"צ.

וזה לא חייב להיות או או. "לבלות זמן עם הילד" לא מחייב ריצה משותפת או ישיבה משחק מונופול משותף סוער. מספיק שהוא יושב לידה, בונה לו ארמון, ואחת לכמה דקות בא להשוויץ והיא מחייכת - בעיני זה לגמרי "לבלות איתו"
 

יוליק12

New member
בעיני זה יכול להיות רווח לשני הצדדים

זמן אחד על אחד. זה חשוב לילד וגם כיף לאמא.
אם לא מסתדר אז לא בכל יום, אבל אולי דווקא מזה שיש זמן שמוקדש רק לו הוא ילמד להעסיק את עצמו.
 
נו, אבל על זה היא שאלה


בימים שהיא יכולה להיות איתו אחד על אחד - אני מניחה שאין לה בעיה. השאלה מה לעשות בימים שהיא נדרשת לעבוד או לעשות משהו בבית והוא צריך להעסיק את עצמו.
 
תודה סקרלט...

הבנת נכון. מכיוון שמערכת החינוך מקבלת אותו בשמונה ומשחררת לרוב כבר ב 12:45 אני מאד צריכה עוד שעת עבודה לפחות, או את הזמן הזה בשביל להכין ארוחת צהריים + לתלות כביסה ושאר מטלות שוטפות.
 

יוליק12

New member
לא ידעתי שהוא גומר כל כך מוקדם ובכל זאת

זמן אחד על אחד עם ילד זה משהו שצריך לנצל אותו כשרק אפשר.
 

tiger mom

New member
הרשימה צריכה לבוא ממנו

אצלנו זה פליימוביל, משחקים מחשבה ליחיד, קריאה, יצירה כל שהיא
לפעמים חוברות כל שהן- תפזורות למשל, או מבוכים.

אני חושבת שיש פה גם עיניין של אופי
אבל גם לפעמים עיניין של הרגל.
ולצפות ממנו לעבור להיות עצמאי פתאום זה לא פשוט
 
הוא לא חייב לעשות משהו.

הוא יכול גם סתם להתבטל / לנוח / להעביר את הזמן.

נקודת המוצא שלי היא שלא צריך בכל רגע נתון לעשות פעילות מוגדרת. יש זמן ללימודים, יש זמן למשחקים, ויש זמן לבטלה. כך כשהוא חוזר מביה"ס הוא יכול לבחור איך הוא אוהב להעביר את השעה הזו. במשחק, בקריאה, או ברביצה על הפוף כשהוא אוכל פרי.

יש איזו יצירה או מלאכת יד שהוא יכול לעשות? אפשר לקנות לו משהו שהוא עובד עליו בהמשכים. בנייה של איזה משהו, צמידים מגומילום אם הוא אוהב, ערכות הרכבה מעץ של מטוסים וכלי רכב עד שיהיה לו אוסף מרשים, וכל דבר בסגנון שהוא יכול לאהוב. (גם ברביות, אם הוא בעסק
שלא יגידו שההודעה מגדרית מדי)

בכל מקרה, את לא אמורה להפעיל אותו. את אמורה להציע 2-3 רעיונות, ושיבחר מתוכם. ברגע שבחר, הוא אמור ליישם את זה בעצמו, תוך עידוד / תמיכה מצדך אם נדרש.

כולה שעה. 10 דקות שיעורי בית, 10 דקות הסתובבות בסלון, עוד 10 דקות החלטה, וחצי שעה תעסוקה. לגמרי אפשרי
 
אבל זה בדיוק זה

הוא ילד שמאד מצפה להפעלה ולהגדרה של הזמן, הוא לא יודע "סתם להיות". הוא מאד מסתדר במסגרת שהיא מסודרת ומוגדרת. קשה לו עם זמן חופשי. וזה בדיוק מה שהייתי רוצה שילמד, איך לנהל את הזמן החופשי, בבטלה או בעשייה לפי בחירתו.
וכמובן אם לא הייתי מגבילה זמן של מסכים בבית לא היתה שום בעיה...אבל חשוב לי להגביל וחשוב לי שיתאמן דווקא על זה.
 

פרמלה

New member
אולי מצב ביניים שיהיה טוב לצרכים של שניכם

הוא התעסקות עצמאית במבחר המשחקים/צעצועים שיש בבית, אבל לידך במטבח/חדר עבודה, עם הסבר מקדים שעכשיו כל אחד עסוק בענייניו ופונה לאחר רק אם זה ממש חשוב. זה יכול לעבוד אצלו? (כי למשל אצל צעירית כשהייתה קטנה, זה לא עבד. היא אמנם הייתה אלופה בלהעסיק את עצמה לבד מינקות, אבל בגילאים מבוגרים יותר אם הייתה אתי ולידי דרשה תשומת לב מתמדת, גם אם היה לה עיסוק משלה).

אם זה זמן של מטלות בית - יש מצב לשתף אותו?
 

rnavina

New member
מה לגבי לבצע עמו את מטלות הבית?

למשל לפנות מדיח, לסדר כלים בארונות אליהם הוא מגיע/מה שלא לשים על השיש. לקפל כביסה. לטאטא. לסדר את הצעצועים. לפרוק קניות. לעזור בבישול ארוחת הצהריים. להכניס כביסה למכונה.
 

maysher

New member
מודה שהקטנה שלי אחרי בית הספר מקבלת

שעת מסך.
לא בטוחה שיש לה חשק וכוח להעסיק את עצמה ישר אחרי הלימודים.
אז יוצא שהיא רואה טלויזיה או משחקת במחשב קרוב לשעתיים ביום. שעה בין 13.30-14:30 בערך ועוד שעה עם אחותה בערב.
כמובן לא כל יום אבל בימים בלי חברים, זה המצב לרוב. בגלל שהיא מסיימת ללמוד ב12.45 אני באופן אישי לא רואה בזה נזק יותר מדי גדול.
לא אומרת לך לאמץ את האנרכיה שלי
אבל אולי כן אפשר לאפשר לו קצת זמן מסך, נניח בין פעם לפעמים בשבוע, עוד פעם בשבוע יצירה כלשהי ועוד פעם לתת לו למצוא לעצמו תעסוקה לבד.
אגב, אצלי כשהיא במחשב ולא בטלויזיה, הרבה פעמים היא פשוט שמה מוזיקה ורוקדת או עובדת על כל מיני מצגות.
 
שעתיים ביום זה מצב טוב...

גם אני מאפשרת כשעתיים, אבל בשעות אחרות, בדרך כלל במקומות שבהם אני צריכה התארגנות שקטה עם התינוק (כבר פעוט בעצם).
 

macaroni35

New member
היי לך
.....

הייתי מציעה לו לעזור לך במטלות הבית ולבצע אותן יחדיו - יש לזה המון תרומה לקשר בינכם וגם לעזרה.
וגם מציעה שיבחר לו משחק או תעסוקה ותהיו באותו החדר רק שכל אחד יהיה עסוק בענייניו.
לפעמים הדבר מאוד מקל עליהם מהידיעה שאת נוכחת לידו אבל הוא משחק עצמאית.

וכמובן אין להכריח לקרוא ספר...אצלנו הייתה נסיגה טיפונת אבל מהיום שהצעתי לה שתקריא לקטן ספרים...
כל יום היא מקריאה לו 3-4 ספרים שהוא על מזרן הפעילות.....

ו-3 ילדים לא פשוט...אולי הייתי מנסה לבנות איתם מן סדר יום וכך כולם יידעו את המצופה...
זה בשבילך.
 

adif11

New member
להזמין לכל אחד חבר

ולשלוח לחבר.
אצלי זה פתר חלק גדול מהבעיה עם שני הבנים כשהיו קטנים.
ההנאה היתה מרובה גם שלי וגם שלהם.
נכון שזה דורש קצת השקעה אימהית פה ושם אבל אחרי כמה חודשים כשמדובר בחברים קבועים
רוב בעבודה מתרכזת בלהכין לכולם ארוחת ערב.
 

אשרז4

New member
מאוד מוכר לי.

גם אצלי הן לא רוצות להעסיק את עצמן (גם אם שתיהן יחד)
ובכוונה אני כותבת שלא רוצות כי ברור שהן יכולות.

אצלי גם לא אוהבות לקרוא וקריאה מבחינתן= שיעורים
כך שאם אני אומרת שיכולות לקרוא זה כאילו הענשתי אותן.

בזמן האחרון התחלתי להגיד שגם להשתעמן זה לעשות משהו
ואפשר לשכב ולחשוב ולתכנן תוכניות בראש

בעקרון גם להעסיק אותו בלעזור לך מבחינתי זה להעסיק אותו

מה שכן הרבה פעמים אני רואה שאחרי 10-20 דק של תלונה על כך שאסור מחשב TV או נייד ושמשמעמם ואין מה לעשות ואני אמא לא טובה כי לא עוזרת לחשבו על רעיון ואחרי שמשעמם גם להציק אחת לשניה הן פתאום נכנסות לאיזה משהו (להכין לונה פארק במרפסת/ משחק דמיון/ מסטר שף)

אז אולי לתת לו קצת זמן להתחרבש עם האין לי מה לעשות ואז ימצא
 
למעלה