זה מה שמצאתי../images/Emo26.gif
נפילת סוכר לא בכל יום מתאחדים שני יריבים מרים במאבק נגד יריב מר עוד יותר, אבל כך קרה דווקא בתעשיית הממתיקים האמריקאים בסוף 2004, כאשר התאחדות מגדלי ויצרני הסוכרחברה למריסנט, יצרנית הממתיק המלאכותי אקוול, בתביעה נגד ספלנדה - הממתיק המלאכותי (ונטול הקלוריות) הפופולרי ביותר בארה"ב כיום, בטענה כי מאבק הממתיקים ספלנדה מוליכה שולל את הצרכנים. הסיסמה של ספלנדה,Sugar" ,"Made from Sugar, So It Tastes Like נטען, היא פרסום כוזב, מכיוון שהכלור שמשמש בתהליך הייצור שלה משנה את המבנה הכימיקלי של הסוכר. הצצה בנתונים שמפרסם השבועון "ניוזוויק" (Newsweek) מסבירה מדוע ההתאחדות ומריסנט כל כך מרירים: ב-12 החודשים החולפים, טיפסו מכירותיה בארה"ב של ספלנדה, שהושקה ב-1998, ל-188 מיליון דולר, יותר מאשר אלה של שני הממתיקים המלאכותיים הוותיקים סוויט'נ לו ואקוול גם יחד (50 מיליון דולר ו-56 מיליון דולר, בהתאמה). מכירות הסוכר בתקופה הזו היו 780 מיליון דולר. היתרון הגדול של ספלנדה על פני ממתיקים מלאכותיים אחרים, והמורא שהיא מטילה על יצרני הסוכר, נובעים מכך שניתן לבשל ולאפות אתה כמו סוכר, כף לכף, כוס לכוס. ואל מול היתרון הזה, אין לחברות אחרות מענה ממשי, אלא רק תדמיתי: התאחדות מגדלי ויצרני הסוכר חזרה באחרונה להשקיע בפרסום - לאחר עשר שנים ללא מודעה אחת - בכותרת מתקתקה שחושפת את מצוקתה: "Trust Nature to Make Life Sweet". ואילו סוויט'נ לו ורודת-השקיקים השתדכה - למטרות קידום מכירות - לפנתר הוורוד, שמנסה גם הוא לעשות קאמבק, בסרט בכיכובם של סטיב מרטין, קווין קליין וביונסה נואלס. מריסנט, מצדה, מנסה לחזר אחרי הצרכנים עם מוצרים חדשים: אחד מהם, "מקלות מתוקים" בטעמים כמו אפרסק, לימון ווניל, מגיע כעת למרכולים. www.newsweek.com שרונה