ספירת דם התינוק לאחר הלידה

juicy fruit 28

New member
ספירת דם התינוק לאחר הלידה

שלום בנות, שואלן אתכן, כי נראה לי שכאן אני אקבל הסבר. אחרי שגיבשנו דיעה שהתינוקת שלנו לא תקבל חיסון לצהבת B וזריקת ויטמין K, ראיתי היום בטופס של הלידה הטבעית ביית חולים גם ששואלים לגבי ספירת דם של התינוק. למה זה טוב? למה זה לא טוב? אפשר לדלג על דקירת התינוקת? תודה, ג'וסי
 

אשכר ש

New member
דווקא על ספירת דם לא שמעתי...

לא חושבת שהכרחי. איםה את מתכננת ללדת?
 

juicy fruit 28

New member
בליס

וכרגע גם בקיסרי כי היא בעכוז ולא מוכנה לזוז (וניסיתי כל מה שאפשר)
 

אשכר ש

New member
ניסית היפוך אצל ד"ר קנטי במאיר?

הבנתי שיש לו אחוזי הצלחה מאוד גבוהים.
 

juicy fruit 28

New member
הייתי אצלו בשבוע 34

לניסוי של היפוך המוקדם אבל בגלל מיעוט במי שפיר וחשד להאטה בגדילה הוא לא רצה להטריד אותה, ואמר גם שבגלל המיעוט אין הרבה סיכוי שיצליח להפוך אותה. התכוונתי לזה שאמרתי שניסיתי ה-כ-ל
 

debby12

New member
מנהל
גם אני לא שמעתי

אני מניחה שהם רוצים לבדוק רמת בילירובין בשביל צהבת ואת מס' הטסיות בשביל פולציטמיה? או שאולי בשביל לשלול PKU? אבל הצהבת וה-PKU אלה בדיקות דם ספציפיות - ולא ספירת דם כללית זה לא טוב כי למה להתעלל סתם בתינוק שרק נולד.... זה מיותר כי אין צורך לעשות סתם. אם יש לתינוקת צהבת רואים את זה עליה (ואז כמובן שבודקים רמת בילי), ופוליצטמיה נדירה בטירוף מה גם שבזריזות העל-קולית שבה הם מנתקים את חלב הטבור זה עוד יותר נדיר.
 
PKU אי אפשר לקחת עם הלידה

כי צריך שהתינוק יאכל במשך לפחות 24 שעות לפני שאפשר לבדוק את זה. גם צהבת זה לא הגיוני, כי לרוב היא מתפתחת רק אחרי זמן מה (יום יומיים שלושה...). בשביל לברר מה סוג הדם של התינוק, ניתן לאסוף מעט דם טבורי במקום לדקור את הבייבי. לדעתי - מיותר לקחת ספירת דם.
 

תאירעות

New member
פוליצטמיה (פעם ראשונה שאני שומעת על

זה..) זה לא pku. pku נקראת פנילקטנוריה,וזו מחלה באמת נדירה אבל הכרחי לבדוק אותה,אם התינוק חולה בה (ואינו מטופל!!!)הוא עלול להיות עם פיגור שכלי. לנו יש אבל ברמות נמוכות,בכל אופן לא ממליצה לוותר על הבדיקה הזאת!!
 

אם פי 3

New member
אלו שני דברים שונים

פוליצטמיה היא מחלה של עודף כדוריות דם אדומות. יש אותה לילודים "נבחרים" ( :- P ) ולרוב היא דווקא מאפיינת מבוגרים. הטיפול (אצל מבוגרים) כולל הקזות דם ותרופות כימותרפיות... לתינוק בריא, לא נגרמת פוליציטמיה בגלל השהיית חיתול חבל הטבור, למרות שפעם סברו כך (ועדיין יש מקומות שבגלל זה ממהרים לחתוך). יתכן שבמקרה של פוליציטמיה, עדיף באמת לחתוך מוקדם (אבל באותה מידה - יתכן שלא).
 
נכון ../images/Emo45.gif וכמו שכתבתי קודם...

PKU זו בדיקה חשובה באמת (בעיניי בכל אופן), אבל אי אפשר לבדוק PKU עד שלא עוברות *לפחות 24 שעות* של האכלה (ולא משנה במה מאכילים את התינוק, בין אם זה קולוסטרום או תמ"ל). מסיבה זו, אין שום טעם לדקור תינוק שרק נולד בשביל לבדוק PKU כי התיצאות לא ייצאו מייצגות.
 
למעלה