ספארי צלילה בסיני

הקרפיון

New member
ממש כן! (ואולי לרכוש אחד)

יש מחשבים פשוטים ודי זולים יחסית. אני לא יודע מחירים במדויק, אבל אתה יכול לטלפן לקורל-סי או ל לאקי-דיורס באילת (ראה טלפונים בקישורי הפורום - מידע לצולל - הדוקטורוט של הליוס) ולשאול. הענין הוא אין דרך לצלול לפי טוולאות בספארי צלילה בסיני. הצלילות נותות להיות במספר עומקים, ובלי מחשב הם "חורגות" (לכאורה בלבד) מגבולות הדוקומפרסיה. בנוסף, מדובר בהרבה צלילות. 3-4 ביום אופיני. אבל לא כולם תמיד צוללים את אותן צלילות, ולפעמים יש צלילות עצמאיות (באתרים פשוטים מספיק). חוץ מזה, אם אתה לא צמוד למדריך כל הזמן, ושומר איתו ככה על אותו העומק (ואתה לא תהיה), החנקן שהגוף שלך רואה שונה משלו. למשל, עצרת לראות תמנון או צב יותר מקרוב (ואולו יותר מעמוק), ואתה סופח יותר חנקן. צריך לזכור שהצלילות האילו נוטות למשוך לגבולות הNDL כדי להספיק יותר. וכל זה בלי להזכיר שמדריכים נוטים לעתים לגלוש מעבר לגבולות הNDL כדי לא לאכזב את הלקוחות (תוך כדי ניצול תחנות דיקומפרסיה בדרך למעלה). אתה ממש, אבל ממש לא רוצה לעשות דבר כזה. בקיצור, אני לא הייתי יוצא לספרי בלי מחשב. זה לא יקר לשכור מחשב, ואני מניח שאם תקח אותו למספר ימים רצופים תוכל להוציא מחיר טיפה יותר טוב, ולחולופיןם אפשר לרכוש אחד פשוט.
 

הקרפיון

New member
מחשב אוקטופוס II ב 600 שח

בצלוללי לאקי. (אין לא סימולציה ואין התראות קוליות) flavor של סונטו 750שח ופליבור לוקס 950שח (עם תאורה) (עם אתראה קולית וסימולציה) לטעמי זה מאוד, מאוד כדאי...
 

שחר ל.

New member
אם מדברים על קנית מחשב

אני מסכים איתך ב 100% לגבי כדאיותו ונחיצותו. לגבי השכרה על בסיס יומי רק לימי הספארי , עדיין לא חושב שזה הכרחי בספארי מסודר , עם מדריך רציני. מדריך שמושך את הצלילה למעבר לגבולות או אפילו "רק" מגרד אותם כדאי למצוא חן בעיני הקבוצה ואחרי זה מאריך את חניות הדקו´ הוא לא רציני ואפילו מסוכן, אם ניתקלת במדריך כזה , אנא העבר לי את שמו ואת שם המועדון שבו הוא עובד ( אפשר גם במסרים ) כדי שאדע לשמור ממנו מרחק.
 

עפ

New member
שחר אם אתה מכיר מדריך

שבספארי צלילות מבצע צלילות קצרות ומוגבלות רק על מנת להתרחק היסטרית מגבולות ה NDL שלח לי את שמו בתיבת המסרים על מנת שלא יהרוס לי את הספארי הבא שלי.בספארי אם תרצה או לאו,אתה "מגרד"את גבולות הNDL .
 

שחר ל.

New member
עפ

אני מדבר על : "וכל זה בלי להזכיר שמדריכים נוטים לעתים לגלוש מעבר לגבולות הNDL כדי לא לאכזב את הלקוחות (תוך כדי ניצול תחנות דיקומפרסיה בדרך למעלה). " כפי שתאר זאת הקרפיון. אני לא היתכוונתי לקצר ע"מ "להיתרחק היסטרית מגבולות הNDL ,יש הבדל (קטן) בין "לגלוש מעבר" לבין " לגרד את הגבולות" . אולי לא הסברתי את עצמי טוב , אנסה שוב, בכל ספארי צלילות ובכל רצף צלילות מסיבי אחר אכן מגרדים את הNDL (במודע או שלא) ולכן מחשב צלילה הוא דבר חיוני (בצלילה לפי טבלאות הדקו´ קשה להגיע למס´ הצלילות שמגיעים בעזרת מחשב). מדריך צלילה שחורג מהNDL עם קבוצת צוללים שלא מוסמכים לכך ,במודע, הוא מסוכן ( מסכים איתי ?) כשצוללים בקבוצה ,לרוב המדריך / המוביל מכתיב את העומק והזמן ולא שולח את הצוללים לעומק והוא נישאר ברדודים או על היאכטה. רוב המדריכים שאני מכיר יעדיפו אפילו "לקצר" צלילה ע"מ לאפשר צלילה נוספת באותו יום ( לילה / רביעית...) שוב, מבלי לחרוג מגבולות הNDL . OK ,עכשיו הסברתי יותר טוב את דעתי בנושא?
 

עפ

New member
הסברת והובנת ../images/Emo51.gif

אני כתבתי את מה שכתבתי לא רק כתגובה לדבריך אלא גם מפני שחבר שלי חזר לאחרונה מספארי בסיני ושם המדריך (שכולם או כמעט כולם מכירים את שמו) המנוסה אך הלחוץ הגביל כל צלילה ל 45 דקות ולא חשוב מה.
 

הקרפיון

New member
רק הבהרה קטנה

הכוונה היתה לחריגה מNDL עבור המדריך, לא הקבוצה.הם נוטים לצלול יותר משאר הקבוצה, ולפעמים עלולים להרשות לעצמם לחרוג מהגבולות של הטבלאות. אני, הכל אופן, לא הייתי רוצה ספיגת חנקן של מדריך בספרי. קנה מחשב.
 

אביק6

New member
מעבר לסוגיית הציוד

הדבר שהכי חשוב לקחת לסאפארי בסיני זה כמה שיותר ניסיון בצלילה מאחר ותנאי הצלילה יכולים להיות קשים - הרבה צלילות זרם , הרבה צלילות מים כחולים ורצף של הרבה צלילות . לכן חשובה רמת הצלילה גם באספקט הבטיחותי וגם באספקט מיצוי ההנאה. אני ממליץ לך לעשות כמה שיותר צלילות לפני הסאפרי וחלק מהן תעשה לבד עם בן זוג תתרגל איזון ,ירידות עליות חניות בטיחות בקיצור תשפר מיומנויות .
 

LordLeto

New member
תודה לכולם!

שוב הוכחתם את יעילותו של הפורום... אני מודה לכולם על עצותיהם ואני אשתדל להפיק את המקסימום. אני חושב שאני אצא לספארי בכל מקרה למרות שמהספארי הבא אני עלול להינות הרבה יותר - אבל כשהזדמנות באה, קופצים עליה ב2 ידיים. לגבי מחשב אני רוצה אם כבר לקחת משהו שמוכן לחשב תערובות שונות (אני צולל נייטרוקס) - הבנתי שהם יקרים יותר אז אולי עדיף לשכור למשך הספארי. לגבי כל השאר ננסה ונראה - אני אחזור חכם יותר. מארז למצלמה אני כנראה אצטרך לוותר בינתיים - כל הסיפור מתחיל להיות יקר (ספארי + שכירת מחשב + פנס + מארז חדש למצלמה) אז נראה אולי לפעם הבאה. שוב תודה לכולם ושנה טובה!!!
 
למעלה