ספאם.....

baraba1

New member
הנה השטויות במיוחד בשבילך

מעבר לאמור, ובהמשך לדבריו של גור, ניתן לדעתי לתבוע בגין "עשיית עושר ולא במשפט". גם אם אין כל הוראה חוקית מפורשת (וכיום כבר יש- בחלק מהמדינות סטטוטורית וגם באלה שהנושא לא מוסדר בחוק-יש את זה באופן חוזי בהסכם ההתקשרות עם ספק התשתית) אבל גם במימד התיאורטי: לא ייתכן שאדם יפיק רווחים ולא ישלם למי "שעל גבו" נוצרו רווחים אלו, גם אם אף אחד לא מנע ממנו את הפקת הרווחים באופן מפורש, וככל שהדבר בוטה יותר וזועק לעין יותר, כך יגבר שיקול דעתו של ביהמ"ש להחיל את הדוקטרינה האמורה.
 

Andrei D

New member
קרילוב כתב משל יפה:

אספתק אך בהבאת מוסר השכל מהמשל: "הבוּר פוסק ברוב פשטות: כל מה שלא יבין - איננו אלא שטות"
 

Eliasaf

New member
לא ניתן למצוא חברות ספאם כי

יש בעיה חוקית. אם תתפס שולח ספאם, עלולים לחסום אותך ברוב מערכות הדואל הגדולות (yahoo, gmail) וגם בנותני שירותי אינטרנט בארץ, כולל זה שלך. אם חברה מפרסמת שזה השירות שלה מייד יסגרו אותה, זה לא חוקי.
 

baraba1

New member
לא בדיוק ../images/Emo177.gif

חברות ספאם יודעות להסוות את עצמן, הן נרשמות ברשם החברות כחברה לעינייני שקשוקה ועושות מה שבא להן. לגבי החסימה, אני לא יודע מה איתך...אבל אלי עדיין מגיעות הודעות שמבטיחות לי להגדיל את הזין/לעשות אותי יפה/ חכם/ ועשיר ו.....בגלל שאני כבר כזה אז כנראה שזה דואר זבל (שיווק ממוקד היו עולים על זה שאני לא בפילוח הנכון).
כלומר...כל עוד יהיו כאלה שישלמו עבור ספאם יהיה ספאם. נו מילא, שאלה יהיו הצרות שלנו
 

Eliasaf

New member
אתה יודע כמה היית מקבל אם לא היו

חוסמים אותם בכמויות ואפילו מעמידים כמה גדולים לדין בארה"ב? רק אם כל מי שהתחיל בתחום לפני 5 שנים היה עוד פועל חופשי, לא היית יכול פתוח את תיבת הדואל שלך בכלל.
 

Jacob Amerz

New member
ת':

כיצד לשלוח "ספאם" (כביכול, ותכף תראה למה) , לא להסתבך בהבטים משפטיים וגם לזכות ליחס תגובה של כ2%. בהנחה ויש לך קהל יעד ורשימה של אימאיילים של לקוחות פוטנציאליים (ניתן לרגוש מאגרים כאלו) מה שאתה עושה הוא הדבר הבא: 1. מנסח מכתב עם טאץ' אישי (כדי שהמכתב יראה כאילו אתה כתבת אותו ושלחת אישית, ולא כפרסומת רגילה מן השורה). הניסוח הוא הדבר החשוב ביותר, את הסאבג'קט ליין תנסח בצורה שפשוט תכריח את הקורא להכנס מכיוון שהוא יהיה בטוח שאדם כתב את המייל הזה. 2. שוכר כמה חבר'ה צעירים שישלחו בשבילך את המיילים מתוך הרשימה -ידנית-. (תשלם כ40 אג' למייל) למה העיוות הזה ולא ספאם רגיל? מכיוון שזה יותר כדאי כלכלית, משפטית אתה לא עובר על החוק, ואתה שולח לקהל יעד מאד ממוקד ונכון למוצר שלך + מכתב בניסוח אישי ולא כפרסומת מה שנותן לך יחס המרה מעולה. כלכלית: תחשוב על זה ככה, אתה משלם 3000 ש"ח על שליחה ל10,000 אנשים בספאם רגיל (לכל ספאמר מחיר שונה כמובן), יחס סגירת העסקאות שלך יהיה במקרה הטוב 1/800 . מ10,000 שליחות יבואו לך בערך 10+- לקוחות (הכל כמובן מספרים משוערים, הרבה תלוי במוצר), בנוסף ללקוחות האלו יהיה לך כאב ראש בגלל הנושא המשפטי, וגם הרס מוניטין בגלל היחס המלבב שעסקים המפרסמים עצמם זוכים לו. במקום זה, אתה יכול להעסיק חברה צעירים, ב40 אג' לאימאייל ממוקד שזה יוצא לך בערך 200 ש"ח ל500 אימאיילים, 10,000 אימאיילים ב4000 ש"ח. מה הקאץ'? יחס ההמרה של אימאיילים שנשלחים ידנית הרבה,הרבה הרבה הרבה יותר גבוה. יחס ההמרה לאימאיילים שלי עומד על 1/100 (הסיבה לכך היא הניסוח, השליחה הידנית שמונעת מהמייל להגיע לספאם בוקס, וזה שלא מתעלמים מההודעה הזו) , אז יוצא לך קרוב ל100 לקוחות מסכום של 4000 ש"ח. מה התוצאה הסופית? 10+- מהשקעה של 3000 + כאב ראש משפטי + נזק למוניטין. 100 +- מהשקעה של 4000 ללא כאב ראש בגלל העניין המשפטי וללא נזק למוניטין. כמובן כל המספרים והמחירים הם מהניסיון שלי -בלבד- וייתכנו שינוים כאלו ואחרים במוצרים/חברות אחרות.
 
נשמע מוזר ....

מה זה טאץ אישי ? אפשר לשלוח לכמות קטנה של אנשים עם כותרת מושכת אבל לכתוב שלום מר ***** בכל מכתב זה קצת לא רציני וגוזל זמן. ראיתי אתרים שמאפשרים לקנות לדים כלומר תשלום פר לקוח מעונין . מה דעתך על זה ? למה יחס ההמרה יותר גבוהה ממכתבים שנשלחים ידנית? בגלל שהם לא מגיעים לתיבת הזבל ? איך בעצם נקבע אם אימל מגיע לתיבת הזבל או לא ?
 
../images/Emo26.gifסיפור קצר בקשר לספאם

אנני יודע לגבי היעילות. לא בדקתי אף פעם. אני מודע לתופעה מסויימת בתחום. מותפי ספאם פועלים במישור האישי ובמציאות כנגד שולח הספאם. בתור לקוח השמתמש בשרותי הספאמר אני לא חושב שאתה צריך להיזהר מפגיעה, אבל אי אפשר לדעת איזה חולה נפש יחליט שאתה הספאמר (עקב הפירסום בגוף ההודעה) ויחליט לבצע גם בך מעשה פלילי. אנני קשור לעניינין האלה, אך מכיר את התופעה ואף יצא לי להיתקל בספאמר מסכן שהרסו לו את החיים ... (ממש לא בצדק, הם בסך הכל מנצלים פירצה בחוק). אז... פשוט צריך להיזהר קצת בכל מה שקשור לזה.
 

גור42

New member
לא צריך חולי רוח ומעשים פליליים...

מספיק שהאדם שאליו אתה שולח את הספאם, יחליט שיש לו איזה חשבון איתך - ואתה בבעיה. אני לא מדבר על הסיכוי הקלוש שהוא יהיה מאפיונר שישלח לך בריונים הביתה או ינהל נגדך מסע השמצה מאורגן, אלא על דרכים מקובלות יותר (וחוקיות למהדרין) לסגור חשבונות ולהוציא קיטור. פעמים רבות נכתב כאן בפורום, עד כמה גדול הנזק שמביא לקוח לא מרוצה לעסק שלך. כשאתה שולח ספאם, אתה יוצר כמות אדירה של לקוחות לא מרוצים, עוד לפני שהיתה לך בכלל הזדמנות לתת להם שירות. זו פשוט איסטרטגיה עסקית גרועה, שקורעת את התדמית שלך לגזרים.
 
מסכים עם כל מילה ../images/Emo45.gif

ספאם יכול להיתפס כפעולת הטרדה אישית. זו הבעיה איתו.
 
ספאם עובד

אחרת לא היית מקבל כ"כ הרבה ספאם. מהיכרות שלי עם נתונים של שולחי ספאם. הסטטיסטיקות שבידי: במשלוח לתפוצה רחבה ללא פילוח, תקבל 1=1000, חוק המספרים הגדולים עובד כאן כמו שעון. במשלוח לתפוצה ממוקדת לקהל יעד (כלומר לכתובות של אנשים שאתה יודע מראש שהם לקוחות פוטנציאלים) תקבל 1=100. אני מכיר מקרה שבו מישהי שלחה 2000 אימיילים בלבד לרשימת תפוצה ספציפית וקיבלה 78 תגובות חיוביות למחרת בבוקר, כמה זה באחוזים, תעשה את החשבון לבד. כל זאת בהסתייגות אחת חשובה: הכל, אבל הכל, תלוי בשורת הנושא שאתה כותב, היא צריכה להיות מושכת בצורה "שתכריח" את המקבל להכנס לאימייל (ואם זה מספיק טוב הוא יכנס לזה גם כאשר זה מופיע אצלו בתיבת ה'ספאם').
 

גור42

New member
מעניין לציין את טווח המספרים הרחב

אתה אומר שבלי פילוח תקבל יחס של 1 ל-1000. עם פילוח, תקבל יחס של 1 ל-100. ואתה מכיר גברת אחת שקיבלה יחס של 1 ל-26 בערך. תוסיף לזה את המידע שהופיע בקישור שלי (יחס של סביבות 1 ל-50000 לפרסומות ספאם חסרות הבינה האופיינות) ותקבל מסקנה פשוטה: הכל תלוי בכמות המחשבה שאתה משקיע בקמפיין הפרסום בדוא"ל. ככל שתשקיע יותר מחשבה בניסוח ההודעה, ניסוח הכותרת, ופילוח נכון - כך שיעור ההצלחה שלך יהיה גבוה יותר. וכבונוס, גם תיצור לעצמך הרבה פחות אויבים... תחשוב על ההבדל בין לטלפן לכל תושבי ישראל ולצרוח עליהם שייקנו את המוצר שלך, לבין טלמרקטינג ממוקד שמנוהל בתבונה.
 
נכון מאוד, ואמרתי זאת

ככל שתצליח למצוא שורת נושא טובה יותר, מעניינת יותר, מושכת יותר, כן סיכוייך גדלים. כשאומרים "מעניינת יותר" זה כולל למצוא את קהל היעד שאכן אותו זה מעניין. אבל דמיין לך שמצאת את שורת הנושא האולטמטיבית, כזו שתמיד תעניין ותמיד את כולם, לא תשלח לכוווולם ?
 

גור42

New member
שורת הנושא זה לא הכל בחיים...

שורת הנושא קובעת רק דבר אחד: כמה אנשים יקראו את ההודעה שלך. מה אותם אנשים יעשו (וירגישו) לאחר קריאת ההודעה שלך - זה כבר תלוי בתוכן ההודעה, ולא בשורת הנושא. באופן פרדוקסלי, ככל ששורת הנושא מוצלחת יותר, כך חשיבותה מתגמדת ביחס לזו של תוכן ההודעה העצמה. שילוב של שורת נושא מושלמת עם גוף הודעה מאכזב, לא יתנו לך שום דבר מלבד אנשים מעוצבנים - כי אף אחד לא אוהב שמושכים אותו באף ועושים לו מנילופציות. אגב, היחסים שעליהם דיברת, מה הם בדיוק? מספר האנשים שהקליקו על הפרסומת ביחס למספר ההודעות, או מספר האנשים שממש קנו את המוצר המפורסם בהודעה?
 
למעלה