ספאם.....

ספאם.....

האם מישהו כאן התנסה בשליחת ספאם ? מה יעילות השיטה ? יחס תגובות וסגירות להשקעה בפרסום זה. למה קשה למצוא בגוגל חברות ספאם ? תודה.
 

גור42

New member
יחס הודעות/סגירות - פחות מ-1 ל-10K.

כל שיטת פרסום אחרת, אבל ממש *כל* שיטה אחרת, תניב יחס גבוה יותר. ויש עוד יחס שכדאי לך לקחת בחשבון: אחוז האנשים שישבעו לעולם לא לעשות איתך עסקים, אם תשלח להם ספאם. משיקולים שונים (שאשמח לפרט, במידה שמישהו יבקש), אני מעריך שמדובר בכאחוז אחד מכלל מקבלי הספאם. אז אם תשלח מיליון הודעות ספאם, תקבל אולי 100 לקוחות, ועוד כ-10,000 איש שישנאו אותך ואת העסק שלך עד יומם האחרון. לדעתי רק אדם מטורף לגמרי ישלם כסף תמורת קמפיין "פרסומי" כזה.
 
יש לך נסיון או שאתה שולף

דעה אמציונלית ? פרסום ספאם זה כמו כל פרסום אחר . אפשר לחשוב שהפרסומת בטלויזיה קיבלה אישור ממך כדי שהיא תוצג ? בכל אופן . חיפשתי מישהו עם נסיון :(
 

גור42

New member
בוא נגיד שזו תוצאה של מחקר קטן...

אם תרצה שאספר לך בדיוק איך הגעתי למסקנות האלו, אשמח. אבל לא עכשיו - כי אני חייב לרוץ.
 

גור42

New member
או קיי, הנה:

1. את שיעור המגיבים לספאם, שעומד על 1 ל-10,000 (במקרה הטוב), אפשר למצוא באינספור אתרים. למשל, באתר הנ"ל: http://www.stratvantage.com/news/021606.htm מדובר בשיעור תגובה של 1 ל-50,000 בקירוב. אתרים אחרים מדברים על שיעורי תגובה דומים. 2. את שיעור האנשים שינטרו טינה לשולח הספאם, הערכתי בעצמי על סמך נתון אחר שידוע לי: בעולם התוכנות השיתופיות (shareware) ידוע שכ-1% עד 2% מהאנשים משלמים על תוכנות שיתופיות שהם הורידו, גם אם לא נתנו להם כל סיבה חומרית לשלם תמורת התוכנה. יש להם את מה שרוב הישראלים היו מכנים "הגינות מוגזמת עד כדי טירוף". ולא צריך להיות פרופסור לפסיכולוגיה אנושית, כדי לדעת שרוב האנשים האלו לא יעברו על הודעות ספאם לסדר היום. מסתבר שלא רק הישראלי המצוי חושב שזהו טירוף, אלא גם קהילת הפסיכיאטרים. משום מה, עמידה חסרת פשרות על עקרונות ולחימה למען הצדק נתפס בעיניהם כסימפטום להפרעה נפשית. אם אתם שואלים אותי, זה ממש לא יפה... אבל לפחות בזכות הפסיכיאטרים, יש לנו סטטיסטיקות לגבי מספר האנשים ש"לוקים" ב"מחלה" הזאת: בסביבות 2%. בקיצור, שני נתונים בלתי תלויים לחלוטין, מספרים לנו שבין 1% ל-2% מהאנשים בעולם הם אנשי עקרונות. אנשים שתמיד משלמים למיקרוסופט (טירוף, כבר אמרנו?). אנשים שלעולם לא יצרבו מוסיקה. אנשים שלעולם לא יחזרו לחנות מכולת שמוכרת להם לחם במחיר של 5 אג' מעל המחיר הנקוב בחוק... ואנשים שלעולם לא יעשו עסקים עם ספאמרים. אז נכון, אלו רק ראיות עקיפות. אבל לטענה המנוגדת, כאילו הספאם אינו גורם כלל נזק למפרסם, אין ראיות כלל. אז אני במקומך לא הייתי מסתכן...
 
מה הקשר ?

30 אחוז מעשנים , 50 אחוז בעודף משקל , 10 אחוז אוהבים לראות טלויזיה ביום שבת , אחוז עד שתי אחוזים הם אנשי עקרונות ? אתה עושה בלגן כאן. אפשר לחשוב שהאנשים שקנו לחם ב-5 אגורות ינסעו לצד השני של העיר . בכל אופן בהצלחה לך.
 

גור42

New member
בתור אחד מהם, אני אומר לך: יש קשר.

וכן - אם בשביל לקבל לחם במחיר חוקי, אני צריך לנסוע לקצה השני של העיר, אני אעשה זאת. ורק כדי לסבר את אוזנייך: אין לי רכב. אני מניח שאתה חושב שזה שמטורף, ויכול מאוד להיות שאתה צודק. אבל מה שאני מנסה לומר לך, זה שבערך 1 מכל 100 אנשים בעולם לוקה ב"טירוף" הזה. וכל ספאם שלך שמגיע לאדם כזה, גורם לך נזק בל ישוער. ואני מציע שתתייחס מעט יותר בכובד ראש לנתונים סטטיסטיים למינהם. כשאתה עוסק בפרסום להמונים - ואין זה משנה עם מדובר ברדיו, טלוויזיה, פליירים או ספאם - הסטטיסטיקה היא הכלי היחיד שעומד לרשותך כדי להעריך את יעילות הקמפיין שלך. אם 30 אחוז מעשנים, ואתה שולח מיליון הודעות ספאם, אז אתה יודע שכ-300 אלף מעשנים קיבלו את ההודעה שלך. ואם אחוז אחד הם אנשי עקרונות, אז אתה יודע שכ-10,000 אנשי עקרונות יקבלו את הספאם שלך. אלו הן העובדות. ולדעתי האישית (וכאן מדובר רק בדיעה), שיטת פרסום שמביאה לך 10,000 אויבים על כל 100 לקוחות, אינה דבר ששווה לשקול. ולסיום, טיפ קטן בשבילך: אם אתה בא לפורום ומבקש מידע, ואנשים מקדישים זמן ומחשבה כדי לענות לך - הקשב בתשומת לב, במקום לזלזל. אתה הרי פתחת את השרשור הזה כדי ללמוד משהו, ולא כדי להוכיח לכולם כמה שאתה חכם והם טיפשים.
 
איפה אמרתי שאתה טיפש ?

סה"כ חיפשתי חוות דעת של מישהו שניסה את השירות. אתה יכול להישאר איש עקרונות בלי כסף עוד הרבה שנים. זה שאתה נוסע לחלק השני של העיר בשביל עקרונות זה בסדר מבחינתי ולא קונה ממני לחם (לשם הדוגמה) אבל אם הייתה איש עסקים הייתה מפסיק לעשות שטיות ומקדיש את זמן הנסיעה לעשית עסקים ולא מתעסק בחמש אגורות יותר או פחות כי כסף לא עושים בגלל שאנחנו נחמדים. מקסימום הייתה מבקש הנחה או מגיש תלונה למשרד ממשלתי ולא עושה ברוגז עם כל העולם. בהצלחה.
 

גור42

New member
נו טוב... אני מרים ידיים.

איך הולך הפתגם - אפשר לגרור את סוס לשוקת, אבל אי-אפשר להכריח אותו לשתות.
 
בדיוק כמו דמוקרטיה :) ...

השתמשת פעם בספאם ? תוכלי לספר עד כמה זה כדאי מנסיון אישי ?
 

afikiminfo

New member
לא השתמשתי ושונא עד מיאוס

כנראה שדברי הוצאו מהקשרם. אינני חסיד של שיווק המוני, ואף פעם לא רכשתי משהו מהם. הנחמה היחידה בספאם להבדיל מפקס זבל היא שלא נצרכים משאבים כמו עוד כמה עצים לניר עבור אותם עשרות אלפים שאינם מעוניינים אפילו לשמוע על המוצרים. שתהיה לך שבת שלום אלי ששון
 

gili667

Member
הספאם הזה במילא כבר לא מגיע ליעדו

רוב התוכנות כוללות בתוכן אנטיספאם (נדמה לי שרק בנטויזן הם עוד מפגרים אחורה) חבל"ז
 

Andrei D

New member
ספאם - והיבט משפטי לא חשוב לך?

ספאם זה לא כמו כל פרסום אחר... זה אפילו לא פרסום שלילי, שכידוע מהווה פרסום לכשעצמו... בפרסום רגיל יש תועלת לציבור, למשל - ברדיו, בטלוויזיה וכד' - הפרסומות משפרות תכניות המשורדות וכו'. בשליחת ספאם, ניתן לטעון שאין תועלת ויש פגיעה בחופש התנועה של הגולש. הגם שגם - חופש התבטאות (משלוח ספאם) לא צריך לבוא על חשבון זכויות היסוד של הזולת לכבוד, לקניין, פרטיות וכו'. בין השאר ניתן לטעון להטרדה, להסגת גבול ולחדירה למחשב.
 

twigy

New member
מה הקשר חופש תנועה של הגולש ?!

שלא נדבר על שאר הדברים שהעלת. שטויות במיץ עגבניות.
 

גור42

New member
חשבת פעם איך, פיזית, נשלח ספאם?

ספאם נשלח דרך בדיוק אותה רשת תקשורת שבה נשלח הדואר האלקטרוני הרגיל. לרשת הזאת, כמו לכל תשתית אחרת, יש קיבולת מוגבלת. ולרשת הזאת, כמו לכל תשתית אחרת, יש עלויות תחזוקה ותפעול. תאר לעצמך מצב, שבו חברות דיוור ישיר היו יכולות לשלוח מיליון מעטפות - מבלי לשלם על הבולים. תאר לעצמך מצב שכל עסק הכי קטן והכי מסכן, יכול היה להציף את רשות הדואר במיליוני מעטפות שמפרסמות את מרכולתו - כמעט בחינם. ותאר לעצמך מצב, שבו רשות הדואר צריכה לטפל בעשרה מכתבי פרסומת כאלו על כל מכתב רגיל שעובר דרכה. מה לדעתך תהיה ההשפעה של מצב כזה על יעילות שירותי הדואר? ומה, לדעתך, יקרה למחיר הבולים ושירותי הדואר האחרים, כשרשות הדואר תצטרך לקנות עוד משאיות ולשכור עוד דוורים כדי לשרת את הזבלנים שמציפים אותה במעטפות? אבסורדי לגמרי, נכון? אבל זהו בדיוק המצב שיוצר הספאם, בדואר האלקטרוני. מסיבות היסטוריות, התשלום על שירותי הדוא"ל לא נעשה פר הודעה, אלא בדרכים עקיפות יותר - תשלום חודשי לספק תיבת הדואר, או מימון ע"י פרסום שבו אתה צופה בזמן שליחת ההודעה. כשאתה או אני שולחים כמה מכתבים אלקטרונים ביום לחברים שלנו, השיטה הזאת עובדת היטב. אבל כשספאמר משתמש בתוכנה אוטומטית כדי לשלוח מיליון הודעות ביום - נוצר מצב שדומה למצב האבסורדי של רשות הדואר שתיארתי בפיסקאות הקודמות. זה עולה לנו בפקקי תנועה באינטרנט (שכן מערכת הדוא"ל פועלת על אותה הרשת שבה פועל הוב), וזה עולה לנו בשירותי אינטרנט יקרים יותר (הדרושים למימון הגדלת התשתית). בקיצור - זה פוגע בחופש התנועה שלנו כגולשים, בדיוק כפי שאמר אנדריי.
 
למעלה