סעיף נפשי ולימודים אקדמיים

סעיף נפשי ולימודים אקדמיים

אני יודע שהנושא ננגע בעבר, אבל השאלה שלי היא יותר ספציפית. אתמול הורד לי הפרופיל מפרופיל 72, לפרופיל 64 נפשי. אני מתגייס ומתכוון לשרת בהתאם לפרופיל החדש שלי. האם לקיומו של סעיף נפשי זה השפעות כלשהן העתיד האקדמי שלי? אני לא מתעניין בלימודי רפואה, אבל כן בלימודי פסיכולוגיה ורציתי לדעת האם יכולה להיות השפעה לרעה על הסיכויים שלי להתקבל לתארים מתקדמים בפסיכולוגיה (תאריים קליניים ולא קליניים כאחד)? ובכלל אילו השפעות יכולות להיות לכך?
 
זו התשובה הכי טובה שתקבל

במצב הנתונים הנוכחי. ואני רצינית ובכלל לא צינית. אתה אומר לנו, הורידו לי פרופיל מ-X ל-Y על סעיף נפשי. אתה יודע איזה טווח אדיר של אופציות מתחבא מאחורי המספרים האלה ? אז הנה שוב התשובה - לקיומו של סעיף נפשי בצבא אין השפעה על הלימודים האקדמיים שכן הנושא אינו עולה בצורה ישירה (אתה לא מפרט פרופיל או סעיפים) באף שלב. כמו-כן, ברוב המגמות הלא-קליניות כלל אין עיסוק ב'אישיות' האדם, כלומר גם אם יש תהליך קבלה המבוסס על ראיונות, נושא השירות הצבאי אינו בהכרח חלק רלבנטי. מה שכן- מי שמגיש מועמדות לתואר שני במגמות הקליניות צריך לקחת בחשבון שהוא יישאל ישירות על נושאים הקשורים בתפקודו הנפשי (התשובה שלי ביקשה להסביר מדוע). וכאן מגיע אלמנט חוסר הודאות: - אם קיבלת פרופיל נפשי על משהו שהוא כרוני, לדוג' הפרעות קשב חמורות ולא מאוזנות (אין לי מושג אם זה סעיף נפשי, סליחה מראש), יכול להיות שזה משהו שיגביל אותך בקבלה עתידית למגמות קליניות. מצד שני, יכול להיות גם שאם זה יהיה תחת איזון וטיפול, זה לא יהיה בעיה. - אם קיבלת פרופיל נפשי על קושי אקוטי ונקודתי, שוב השאלה היא איפה תהיה כשתגיש את המועמדות, אם זה יהיה משהו שהוא עדיין רלבנטי, או לחילופין משהו מטופל, מעובד ופשוט חלק ממך. שוב, עצם קיום הסעיף הנפשי אינו הנושא הבעייתי, אלא האופן בו תתמודד עם השנים עם מקור הסעיף ועם השלכותיו. אני באמת לא חושבת שתוכל למצוא תשובה יותר מדויקת. אם אתה רוצה לפרט יותר במסר אישי, אני יכולה לחשוב ביחד איתך, אבל כמובן שזה יהיה בגדר השערות ומחשבות ולא תשובה ברורה וסופית.
 
האגדה מספרת

שבראיונות האישיים לתחומי הפסיכולוגיה דווקא מעדיפים אנשים עם הפרעות נפשיות מעניינות, כדי לעשות בהם ניסויים במהלך השנה.
 
למעלה