סנט פנקרס אינטרנשיונל, ויוה לה דיווה !

מצב
הנושא נעול.

Ccyclist

Active member
סנט פנקרס אינטרנשיונל, ויוה לה דיווה !

סנט פנקרס אינטרנשיונל, ויוה לה דיווה !
על דרך יוסטון, בין תחחנות הטרמינל הגדולות של יוסטון (קו החוף המערבי) וקינג'ס קרוס (קו החוף המזרחי) שוכנת לה יפיפיה בת 147 שנה, שניצלה מהרס בשנות השישים וחזרה לגדולתה לאחרונה בעקבות שיפוץ מאסיבי והסבתה לתחנת הטרמינל הלונדונית של היורוסטאר ב2007. התחנה שהיתה קרובה מאד למלון בו שהיתי היתה שווה סיור ותיעוד.

בפוסט זה מתועדת חזית התחנה, בניין בסגנון התחייה הגותית המזכיר כנסיות וכן את בנייני הפרלמנט המשלב כניסה לתחנה וגם מלון. בשנות ה90 המלון, שהיה אז סגור ונטוש כיכב כסט צילום הן כ"ארמון" בסרט ריצ'ארד ה3, והן כאתר אליו פלשו הספאייס גרלס בקליפ הבכורה שלהן ולכן הוספתי גם את הקטעים האלו.

התחנה נוחה מאד לשימוש משום שבמקום להיות מפלצת בת 15 רציפים היא בנוייה למעשה בתור ארבעה תחנות עילית נפרדות - אחת לשירות המהיר הפנימי בבריטניה, שניה ליורוסטאר שמשמשת שער כניסה לבריטניה למגיעים מפריס, שלישית לקווים לצפון שהסתיימו בה במקור, ורביעית - תת קרקעית שאינה תחתית - לקו לברייטון ולוטון. יש גם שתי נקודות כניסה לתחנת התחתית קינג'ס קרוס סט' פנקרס.









 

Ccyclist

Active member
מבט מדרך יוסטון, דיוות כמובן לא צריכות להשתלב בנוף העירוני.

סנט פנקרס אינטרנשיונל, ויוה לה דיווה !
על דרך יוסטון, בין תחחנות הטרמינל הגדולות של יוסטון (קו החוף המערבי) וקינג'ס קרוס (קו החוף המזרחי) שוכנת לה יפיפיה בת 147 שנה, שניצלה מהרס בשנות השישים וחזרה לגדולתה לאחרונה בעקבות שיפוץ מאסיבי והסבתה לתחנת הטרמינל הלונדונית של היורוסטאר ב2007. התחנה שהיתה קרובה מאד למלון בו שהיתי היתה שווה סיור ותיעוד.

בפוסט זה מתועדת חזית התחנה, בניין בסגנון התחייה הגותית המזכיר כנסיות וכן את בנייני הפרלמנט המשלב כניסה לתחנה וגם מלון. בשנות ה90 המלון, שהיה אז סגור ונטוש כיכב כסט צילום הן כ"ארמון" בסרט ריצ'ארד ה3, והן כאתר אליו פלשו הספאייס גרלס בקליפ הבכורה שלהן ולכן הוספתי גם את הקטעים האלו.

התחנה נוחה מאד לשימוש משום שבמקום להיות מפלצת בת 15 רציפים היא בנוייה למעשה בתור ארבעה תחנות עילית נפרדות - אחת לשירות המהיר הפנימי בבריטניה, שניה ליורוסטאר שמשמשת שער כניסה לבריטניה למגיעים מפריס, שלישית לקווים לצפון שהסתיימו בה במקור, ורביעית - תת קרקעית שאינה תחתית - לקו לברייטון ולוטון. יש גם שתי נקודות כניסה לתחנת התחתית קינג'ס קרוס סט' פנקרס.
מבט מדרך יוסטון, דיוות כמובן לא צריכות להשתלב בנוף העירוני.





 

Ccyclist

Active member
הכניסה הראשית לתחנה

סנט פנקרס אינטרנשיונל, ויוה לה דיווה !
על דרך יוסטון, בין תחחנות הטרמינל הגדולות של יוסטון (קו החוף המערבי) וקינג'ס קרוס (קו החוף המזרחי) שוכנת לה יפיפיה בת 147 שנה, שניצלה מהרס בשנות השישים וחזרה לגדולתה לאחרונה בעקבות שיפוץ מאסיבי והסבתה לתחנת הטרמינל הלונדונית של היורוסטאר ב2007. התחנה שהיתה קרובה מאד למלון בו שהיתי היתה שווה סיור ותיעוד.

בפוסט זה מתועדת חזית התחנה, בניין בסגנון התחייה הגותית המזכיר כנסיות וכן את בנייני הפרלמנט המשלב כניסה לתחנה וגם מלון. בשנות ה90 המלון, שהיה אז סגור ונטוש כיכב כסט צילום הן כ"ארמון" בסרט ריצ'ארד ה3, והן כאתר אליו פלשו הספאייס גרלס בקליפ הבכורה שלהן ולכן הוספתי גם את הקטעים האלו.

התחנה נוחה מאד לשימוש משום שבמקום להיות מפלצת בת 15 רציפים היא בנוייה למעשה בתור ארבעה תחנות עילית נפרדות - אחת לשירות המהיר הפנימי בבריטניה, שניה ליורוסטאר שמשמשת שער כניסה לבריטניה למגיעים מפריס, שלישית לקווים לצפון שהסתיימו בה במקור, ורביעית - תת קרקעית שאינה תחתית - לקו לברייטון ולוטון. יש גם שתי נקודות כניסה לתחנת התחתית קינג'ס קרוס סט' פנקרס.
הכניסה הראשית לתחנה
יש סיבה טובה לכך שהכניסה הראשית מרגישה שוממת כל כך - מרבית המגיעים לתחנה מגיעים אליה ברכבת כלשהי ויש גם כניסה ממפלס הרחוב. בסוף המאה ה20 יצא לי לרדת מרכבת טמזלינק שהסתיימה בתחנה (במקום התחנה התת-קרקעית הסגורה כיום במורד המסילה לתוך העיר) ולעלות על אוטובוס חלופי לבלקפריירז ממש מהשער. כמה מתחנות הטרמינל הלונדוניות הגדולות נבנו במאה ה19 בצורה שהיתה אמורה לאפשר לנוסעים להגיע מהעגלה לרציף, פדינגטון למשל.





 

Ccyclist

Active member
למעשה מסעי החל מהכניסה המזרחית-אמצעית לתחנה

סנט פנקרס אינטרנשיונל, ויוה לה דיווה !
על דרך יוסטון, בין תחחנות הטרמינל הגדולות של יוסטון (קו החוף המערבי) וקינג'ס קרוס (קו החוף המזרחי) שוכנת לה יפיפיה בת 147 שנה, שניצלה מהרס בשנות השישים וחזרה לגדולתה לאחרונה בעקבות שיפוץ מאסיבי והסבתה לתחנת הטרמינל הלונדונית של היורוסטאר ב2007. התחנה שהיתה קרובה מאד למלון בו שהיתי היתה שווה סיור ותיעוד.

בפוסט זה מתועדת חזית התחנה, בניין בסגנון התחייה הגותית המזכיר כנסיות וכן את בנייני הפרלמנט המשלב כניסה לתחנה וגם מלון. בשנות ה90 המלון, שהיה אז סגור ונטוש כיכב כסט צילום הן כ"ארמון" בסרט ריצ'ארד ה3, והן כאתר אליו פלשו הספאייס גרלס בקליפ הבכורה שלהן ולכן הוספתי גם את הקטעים האלו.

התחנה נוחה מאד לשימוש משום שבמקום להיות מפלצת בת 15 רציפים היא בנוייה למעשה בתור ארבעה תחנות עילית נפרדות - אחת לשירות המהיר הפנימי בבריטניה, שניה ליורוסטאר שמשמשת שער כניסה לבריטניה למגיעים מפריס, שלישית לקווים לצפון שהסתיימו בה במקור, ורביעית - תת קרקעית שאינה תחתית - לקו לברייטון ולוטון. יש גם שתי נקודות כניסה לתחנת התחתית קינג'ס קרוס סט' פנקרס.
למעשה מסעי החל מהכניסה המזרחית-אמצעית לתחנה
לא צילמתי את הגעתי לתחנה מהמנהרה שבין התחנות, אבל היא נמצאת מתחת לרחוב בתמונה הראשונה. בתמונה זו ניתן לראות את הפטנט שאיפשר את השימור יחד עם ההרחבה - הבניין המרובע שבצד ימין מכיל את שתי התחנות הביתיות החדשות, בעוד רציפי היורוסטאר ממשיכים אל תוך הבניין הוותיק. התמונה השניה לא זקוקה להרבה הסברים, והשלישית היא בעצם התמונה הראשונה כרונולוגית בשירשור זה לפי סדר הצילום אבל היא לא היתה פתיח ראוי.





 

Ccyclist

Active member
תחנת הקו המהיר 300 קמ"ש לדרום מז' אנגליה (סאות'איסטרן)

סנט פנקרס אינטרנשיונל, ויוה לה דיווה !
על דרך יוסטון, בין תחחנות הטרמינל הגדולות של יוסטון (קו החוף המערבי) וקינג'ס קרוס (קו החוף המזרחי) שוכנת לה יפיפיה בת 147 שנה, שניצלה מהרס בשנות השישים וחזרה לגדולתה לאחרונה בעקבות שיפוץ מאסיבי והסבתה לתחנת הטרמינל הלונדונית של היורוסטאר ב2007. התחנה שהיתה קרובה מאד למלון בו שהיתי היתה שווה סיור ותיעוד.

בפוסט זה מתועדת חזית התחנה, בניין בסגנון התחייה הגותית המזכיר כנסיות וכן את בנייני הפרלמנט המשלב כניסה לתחנה וגם מלון. בשנות ה90 המלון, שהיה אז סגור ונטוש כיכב כסט צילום הן כ"ארמון" בסרט ריצ'ארד ה3, והן כאתר אליו פלשו הספאייס גרלס בקליפ הבכורה שלהן ולכן הוספתי גם את הקטעים האלו.

התחנה נוחה מאד לשימוש משום שבמקום להיות מפלצת בת 15 רציפים היא בנוייה למעשה בתור ארבעה תחנות עילית נפרדות - אחת לשירות המהיר הפנימי בבריטניה, שניה ליורוסטאר שמשמשת שער כניסה לבריטניה למגיעים מפריס, שלישית לקווים לצפון שהסתיימו בה במקור, ורביעית - תת קרקעית שאינה תחתית - לקו לברייטון ולוטון. יש גם שתי נקודות כניסה לתחנת התחתית קינג'ס קרוס סט' פנקרס.
תחנת הקו המהיר 300 קמ"ש לדרום מז' אנגליה (סאות'איסטרן)
זהו הטרמינל של הקו המהיר האמיתי (300 קמ"ש) הביתי היחיד בבריטניה כיום. בעוד שלגרמניה, צרפת ואפילו ספרד יש רשתות מהירות לאומיות 300 קמ"ש הקטע היחיד בבריטניה הוא למעשה (אפילו אם זה לא המצב מבחינת בעלות) שלוחה של הרשת הצרפתית. השירות המהיר הביתי משתמש בקטע המהיר עד לשתי נקודות, ומשם הרכבות ממשיכות לערי קנט (דובר, קנטברי, מארגייט) על מסילות סטנדרטיות (עד 160 קמ"ש) בחישמול פס שלישי. למבקרים בלונדון שרוצים לקפוץ לכפר האולמיפי בסטראטפורד מומלץ להצטייד בכרטיס נסיעה נפרד כי הקו לא מקבל אויסטר וכמו קווי אקספרס אחרים בעיר אינו נכלל בכרטיס השבועי או היומי הרגיל. למבקרים שיוצאים את העיר ומצטיידים בכרטיסי הנחות שונים של הרשת הלאומית - ההנחות עדיין תקפות אך יש לזכור שאותו שליש שאתם מורידים מורד ממחיר גבוה יותר ממחירה של רכבת איטית מקבילה של אותה המפעילה שמוצאה מתחנות צ'ארינג קרוס או לונדון ברידג'. כמו כן - ניתן לראות איך מפרידים בין השירות הביתי לרציפים הבינ"ל.





 

Ccyclist

Active member
שיהיה ברור- הקו משתמש בתשתית שנבנתה ליורוסטאר.

תחנת הקו המהיר 300 קמ"ש לדרום מז' אנגליה (סאות'איסטרן)
זהו הטרמינל של הקו המהיר האמיתי (300 קמ"ש) הביתי היחיד בבריטניה כיום. בעוד שלגרמניה, צרפת ואפילו ספרד יש רשתות מהירות לאומיות 300 קמ"ש הקטע היחיד בבריטניה הוא למעשה (אפילו אם זה לא המצב מבחינת בעלות) שלוחה של הרשת הצרפתית. השירות המהיר הביתי משתמש בקטע המהיר עד לשתי נקודות, ומשם הרכבות ממשיכות לערי קנט (דובר, קנטברי, מארגייט) על מסילות סטנדרטיות (עד 160 קמ"ש) בחישמול פס שלישי. למבקרים בלונדון שרוצים לקפוץ לכפר האולמיפי בסטראטפורד מומלץ להצטייד בכרטיס נסיעה נפרד כי הקו לא מקבל אויסטר וכמו קווי אקספרס אחרים בעיר אינו נכלל בכרטיס השבועי או היומי הרגיל. למבקרים שיוצאים את העיר ומצטיידים בכרטיסי הנחות שונים של הרשת הלאומית - ההנחות עדיין תקפות אך יש לזכור שאותו שליש שאתם מורידים מורד ממחיר גבוה יותר ממחירה של רכבת איטית מקבילה של אותה המפעילה שמוצאה מתחנות צ'ארינג קרוס או לונדון ברידג'. כמו כן - ניתן לראות איך מפרידים בין השירות הביתי לרציפים הבינ"ל.
שיהיה ברור- הקו משתמש בתשתית שנבנתה ליורוסטאר.
המחשבה היתה שאם כבר בונים קו מהיר מהמנהרה שחוצה לצרפת ללונדון אז שיהיו עליו גם תחנות לשירות פנימי בבריטניה. ללא היורוסטאר לא היו בונים קו מהיר לאזור שאין בו אפילו קווי 200 קמ"ש.
 

Ccyclist

Active member
המסדרונות הצפוניים, אזור פרקטי בעיקר, והקו מגאטוויק ולוטון.

סנט פנקרס אינטרנשיונל, ויוה לה דיווה !
על דרך יוסטון, בין תחחנות הטרמינל הגדולות של יוסטון (קו החוף המערבי) וקינג'ס קרוס (קו החוף המזרחי) שוכנת לה יפיפיה בת 147 שנה, שניצלה מהרס בשנות השישים וחזרה לגדולתה לאחרונה בעקבות שיפוץ מאסיבי והסבתה לתחנת הטרמינל הלונדונית של היורוסטאר ב2007. התחנה שהיתה קרובה מאד למלון בו שהיתי היתה שווה סיור ותיעוד.

בפוסט זה מתועדת חזית התחנה, בניין בסגנון התחייה הגותית המזכיר כנסיות וכן את בנייני הפרלמנט המשלב כניסה לתחנה וגם מלון. בשנות ה90 המלון, שהיה אז סגור ונטוש כיכב כסט צילום הן כ"ארמון" בסרט ריצ'ארד ה3, והן כאתר אליו פלשו הספאייס גרלס בקליפ הבכורה שלהן ולכן הוספתי גם את הקטעים האלו.

התחנה נוחה מאד לשימוש משום שבמקום להיות מפלצת בת 15 רציפים היא בנוייה למעשה בתור ארבעה תחנות עילית נפרדות - אחת לשירות המהיר הפנימי בבריטניה, שניה ליורוסטאר שמשמשת שער כניסה לבריטניה למגיעים מפריס, שלישית לקווים לצפון שהסתיימו בה במקור, ורביעית - תת קרקעית שאינה תחתית - לקו לברייטון ולוטון. יש גם שתי נקודות כניסה לתחנת התחתית קינג'ס קרוס סט' פנקרס.
המסדרונות הצפוניים, אזור פרקטי בעיקר, והקו מגאטוויק ולוטון.
זהו החלק המדורני של התחנה, מסדרונות רחבים מתחת למפלס הרציפים העליון, אזור מסחר עם חנויות שימושיות כמו בית המרקחת Boots, אולם כרטיסים שיכול להיות שימושי ביותר למגיעים ביורוסטאר מאירופה כי ניתן לקנות בו כרטיסי הנחה מחוץ לשעות העומס לרשת המסילות הארצית ולצעירים (עד 26) ולוותיקים (מ60) שבכם - כרטיס ההנחה תקף גם לתחתית ונרשם כהערה על האוייסטר. אם £30 היא השקעה שווה להנחה של 33% אז יתכן שזה כדאי למי שבא לשבועיים ומעלה ומתכוון שלא להשאר בגבולות העיר.

זהו גם המקום בו נמצאת הסיבה להגעתי לתחנה - תחנת הטמזלינק, רציפים A ו B התת קרקעיים שמהם ישנן רכבות לשדות התעופה בגאטוויק ולוטון (שאטל של 5 דק' מהתחנה לשדה עצמו, כלול במחיר אם תציינו את יעדכם כ Luton Airport ולא תחנת Luton Airport Parkway). בגלל מה שקרה לי בגאטוויק עם הרכבת הלא נכונה שהגיעה לרציף ובגלל שיש כיום עבודות הנדסה שגורמות לטמזלינק להשתמש בנתיב עוקף לונדון ברידג' דרך אלפאנט אנד קאסל (לפי דודה רבא שלי: עיוות אנגלי עממי ל"אינפנטה אוף קסטיל" - נסיכה ספרדית שהובאה להנשא למשפחת המלוכה לפני שנות דור) וקריסטל פאלאס. רציתי לברר עם צוות התחנה שהקו אכן יסע לשדה התעופה ביום שבו אעזוב את העיר. יש לציין שהקו הזה מוכה עבודות הנדסה בסופי שבוע, ואם אינכם יכולים למצוא את המידע עדיף לנסוע בימי חול. עבודות הנדסה מתוכננות חודשים מראש ולכן אתר החברה או אתר הרשת הלאומית יפרטו את הסגירות השונות.

כמו כן - הכניסה ליד אזור המוניות, נקודת ההשקה העיקרית שלי עם התחנה כשהייתי רוכב אליה מהבית בלונדון. זה היה מהיר יותר מללכת 5 דקות לתחנה, להמתין לרכבת התחתית הנכונה בקו הצפוני (יש שני ענפים מצפון לקמדן, ושניים מדרום לקמדן במרכז העיר, כך שבכל ענף צפוני מקבלים רכבת לשני הענפים), ללכת בתוך התחנה וכו'. הכניסה הזו לא הכי מתחשבת בעובדה שרוכבי אופניים משביל עוקף קמדן בן 2 הקילומטרים מגיעים אליה מצפון, ותהיה סקירה בסוף השירשור.





 

Ccyclist

Active member
הפרוזדור הראשי, גג הזכוכית ההיסטורי, היציאה מהיורוסטאר.

סנט פנקרס אינטרנשיונל, ויוה לה דיווה !
על דרך יוסטון, בין תחחנות הטרמינל הגדולות של יוסטון (קו החוף המערבי) וקינג'ס קרוס (קו החוף המזרחי) שוכנת לה יפיפיה בת 147 שנה, שניצלה מהרס בשנות השישים וחזרה לגדולתה לאחרונה בעקבות שיפוץ מאסיבי והסבתה לתחנת הטרמינל הלונדונית של היורוסטאר ב2007. התחנה שהיתה קרובה מאד למלון בו שהיתי היתה שווה סיור ותיעוד.

בפוסט זה מתועדת חזית התחנה, בניין בסגנון התחייה הגותית המזכיר כנסיות וכן את בנייני הפרלמנט המשלב כניסה לתחנה וגם מלון. בשנות ה90 המלון, שהיה אז סגור ונטוש כיכב כסט צילום הן כ"ארמון" בסרט ריצ'ארד ה3, והן כאתר אליו פלשו הספאייס גרלס בקליפ הבכורה שלהן ולכן הוספתי גם את הקטעים האלו.

התחנה נוחה מאד לשימוש משום שבמקום להיות מפלצת בת 15 רציפים היא בנוייה למעשה בתור ארבעה תחנות עילית נפרדות - אחת לשירות המהיר הפנימי בבריטניה, שניה ליורוסטאר שמשמשת שער כניסה לבריטניה למגיעים מפריס, שלישית לקווים לצפון שהסתיימו בה במקור, ורביעית - תת קרקעית שאינה תחתית - לקו לברייטון ולוטון. יש גם שתי נקודות כניסה לתחנת התחתית קינג'ס קרוס סט' פנקרס.
הפרוזדור הראשי, גג הזכוכית ההיסטורי, היציאה מהיורוסטאר.
לא התמונות הכי יפות אבל נותנות קנה מידה ומידע פרקטי. לטעמי חנויות הפרוזדור העיקרי קצת מצועצעות ויוקרתיות מדי. אין שם הרבה דברים שימושיים, אם אתם עוברים בתחנה - הפרוזדורים הצפוניים שימושיים יותר ויש גם מסעדת סושי על פס נע. מול יציאת היורוסטאר לא התעכבתי, התמונה צולמה בעת תזוזה ולכן התוצאה אינה כמו התמונה החדה על מסך הסמארטפון - והתנצלותי על כך. מצד שני יש פיספוס גדול יותר של היציאה ואראה אותו בהמשך.





 

Ccyclist

Active member
תחנה למתחזות איטיות (200 קמ"ש) וגג התחנה מהמפלס ההיסטורי

סנט פנקרס אינטרנשיונל, ויוה לה דיווה !
על דרך יוסטון, בין תחחנות הטרמינל הגדולות של יוסטון (קו החוף המערבי) וקינג'ס קרוס (קו החוף המזרחי) שוכנת לה יפיפיה בת 147 שנה, שניצלה מהרס בשנות השישים וחזרה לגדולתה לאחרונה בעקבות שיפוץ מאסיבי והסבתה לתחנת הטרמינל הלונדונית של היורוסטאר ב2007. התחנה שהיתה קרובה מאד למלון בו שהיתי היתה שווה סיור ותיעוד.

בפוסט זה מתועדת חזית התחנה, בניין בסגנון התחייה הגותית המזכיר כנסיות וכן את בנייני הפרלמנט המשלב כניסה לתחנה וגם מלון. בשנות ה90 המלון, שהיה אז סגור ונטוש כיכב כסט צילום הן כ"ארמון" בסרט ריצ'ארד ה3, והן כאתר אליו פלשו הספאייס גרלס בקליפ הבכורה שלהן ולכן הוספתי גם את הקטעים האלו.

התחנה נוחה מאד לשימוש משום שבמקום להיות מפלצת בת 15 רציפים היא בנוייה למעשה בתור ארבעה תחנות עילית נפרדות - אחת לשירות המהיר הפנימי בבריטניה, שניה ליורוסטאר שמשמשת שער כניסה לבריטניה למגיעים מפריס, שלישית לקווים לצפון שהסתיימו בה במקור, ורביעית - תת קרקעית שאינה תחתית - לקו לברייטון ולוטון. יש גם שתי נקודות כניסה לתחנת התחתית קינג'ס קרוס סט' פנקרס.
תחנה למתחזות איטיות (200 קמ"ש) וגג התחנה מהמפלס ההיסטורי
בניגוד לתחנות הטרמינל הגדולות בהן רק יודעי דבר מסוגלים להגיד שהרכבת מ X תמיד תהיה ברציפים Y עד Z מתוך 15-20 רציפי התחנה (מה שקורה עם הפעלה רגילה) החלוקה הזו למספר תחנות קטנות נפרדות מקלה מאד על התמצאות. זה קונספט מקסים והלוואי שישכפלו אותו עם מיתוג ברור כי למעשה כל תחנות הטרמינל פועלות כך.

אם מאכזב אתכם שהרכבות בתמונה הראשונה הן איטיות (200 קמ"ש בלבד, בהשוואה ל300 של הקודמות) אולי ינחם אתכם שהעם דווקא "נגד" רכבת מהירה, והתוכניות לקטע המהיר הבריטי השני, HS2 בין תחנת יוסטון השכנה לברמינגהאם זוכות להתנגדות ציבורית של תושבים כפריים שהקו יעבור באזורם, וכן של תושבי אזור תחנת יוסטון עצמה. אללה יוסטון! יוקדשו לה פוסט או שניים בהמשך, התחנה ההיסטורית נהרסה בשנות השישים ובמקומה יש קוביית בטון מודרניסטית וה"מתכננים" רצו להרוס את היפיפייה שאותה אני מסקר כרגע.

שתי התמונות האחרות ממחישות את גג הזכוכית והפלדה ההיסטורי שניצל מנסיון ההריסה בזכותו של מאבק שימור בהנהגת המשורר ג'ון בטצ'מן. הגג שופץ בעשור הראשון של האלף במהלך תהליך השיפוץ והשיקום שעברה התחנה בהכנה לתפקידה כיום.





 

Ccyclist

Active member
חלונות אולם הכרטיסים ההיסטורי (כיום באר) ופסל מודרני מפוספס.

סנט פנקרס אינטרנשיונל, ויוה לה דיווה !
על דרך יוסטון, בין תחחנות הטרמינל הגדולות של יוסטון (קו החוף המערבי) וקינג'ס קרוס (קו החוף המזרחי) שוכנת לה יפיפיה בת 147 שנה, שניצלה מהרס בשנות השישים וחזרה לגדולתה לאחרונה בעקבות שיפוץ מאסיבי והסבתה לתחנת הטרמינל הלונדונית של היורוסטאר ב2007. התחנה שהיתה קרובה מאד למלון בו שהיתי היתה שווה סיור ותיעוד.

בפוסט זה מתועדת חזית התחנה, בניין בסגנון התחייה הגותית המזכיר כנסיות וכן את בנייני הפרלמנט המשלב כניסה לתחנה וגם מלון. בשנות ה90 המלון, שהיה אז סגור ונטוש כיכב כסט צילום הן כ"ארמון" בסרט ריצ'ארד ה3, והן כאתר אליו פלשו הספאייס גרלס בקליפ הבכורה שלהן ולכן הוספתי גם את הקטעים האלו.

התחנה נוחה מאד לשימוש משום שבמקום להיות מפלצת בת 15 רציפים היא בנוייה למעשה בתור ארבעה תחנות עילית נפרדות - אחת לשירות המהיר הפנימי בבריטניה, שניה ליורוסטאר שמשמשת שער כניסה לבריטניה למגיעים מפריס, שלישית לקווים לצפון שהסתיימו בה במקור, ורביעית - תת קרקעית שאינה תחתית - לקו לברייטון ולוטון. יש גם שתי נקודות כניסה לתחנת התחתית קינג'ס קרוס סט' פנקרס.
חלונות אולם הכרטיסים ההיסטורי (כיום באר) ופסל מודרני מפוספס.
התמונה הראשונה היא פרט ארכיטקטוני של תחייה גותית ויקטוריאנית שראוי לתמונה משלה. הצלעות התעשייתיות כל-כך משתלבות בבניין שגם לויקטוריאנים היה נראה היסטורי. בתקופה הג'ורג'יאנית שקדמה לתקופה הויקטוריאנית נטו לבנות בסגנון קלאסי, והתחייה הגותית בעידן הויקטוריאני היא רצון לשחזר את הארכיטקטורה של ימי הביניים על קשתותיה החדות, קישוטיה, ואי הסימטריות שבה כקונטרה לארכיטקטורה הקלאסית הלוגית והסימטרית, מבנים לפי ספריו המתמטיים-הנדסיים של פלאדיו. התקופה שקדמה לתיעוש בחרה לבנות לפי הגיון מתמטי, בעוד שתקופת המהפכה התעשייתית בחרה לחזור לסגנון בנייה מסודר פחות.

כמה פעמים סיקרו בחדשות המקומיות של לונדון את פסל הזוג המתנשק, המייצג פגישה אחרי שאחד מהם הגיע ברכבת לתחנה. רק חבל שהרשויות נתנו לאמן להאמין שמדובר בתחנת טרמינל נורמאלית (כמו שתי התחנות האחרות במבנה) שבה מחסומי הכרטיסים הם בקצה הרציף, והמונומנט הלונדוני הראשון אליו יגיעו הנוסעים יהיה הפסל שלו. בגלל שבריטניה איננה בשנגן ישנו אזור ביקורת גבולות תת-קרקעי מתחת לרציפים, והנוסעים יוצאים ביציאה אותה כבר סיקרתי - בלב הפרוזדור המרכזי, מפלס אחד מתחת. יש שערים בקיר הזכוכית הזה, אבל הם סגורים וכנראה משמשים יציאות חירום. הפסל עומד לו לבדו ליד כניסה שאיש לא משתמש בה, ומסעדת יוקרה הקשורה למלון התחנה.



 

Ccyclist

Active member
רכבות יורוסטאר (300 קמ"ש) ברציפים הבינלאומיים.

סנט פנקרס אינטרנשיונל, ויוה לה דיווה !
על דרך יוסטון, בין תחחנות הטרמינל הגדולות של יוסטון (קו החוף המערבי) וקינג'ס קרוס (קו החוף המזרחי) שוכנת לה יפיפיה בת 147 שנה, שניצלה מהרס בשנות השישים וחזרה לגדולתה לאחרונה בעקבות שיפוץ מאסיבי והסבתה לתחנת הטרמינל הלונדונית של היורוסטאר ב2007. התחנה שהיתה קרובה מאד למלון בו שהיתי היתה שווה סיור ותיעוד.

בפוסט זה מתועדת חזית התחנה, בניין בסגנון התחייה הגותית המזכיר כנסיות וכן את בנייני הפרלמנט המשלב כניסה לתחנה וגם מלון. בשנות ה90 המלון, שהיה אז סגור ונטוש כיכב כסט צילום הן כ"ארמון" בסרט ריצ'ארד ה3, והן כאתר אליו פלשו הספאייס גרלס בקליפ הבכורה שלהן ולכן הוספתי גם את הקטעים האלו.

התחנה נוחה מאד לשימוש משום שבמקום להיות מפלצת בת 15 רציפים היא בנוייה למעשה בתור ארבעה תחנות עילית נפרדות - אחת לשירות המהיר הפנימי בבריטניה, שניה ליורוסטאר שמשמשת שער כניסה לבריטניה למגיעים מפריס, שלישית לקווים לצפון שהסתיימו בה במקור, ורביעית - תת קרקעית שאינה תחתית - לקו לברייטון ולוטון. יש גם שתי נקודות כניסה לתחנת התחתית קינג'ס קרוס סט' פנקרס.
רכבות יורוסטאר (300 קמ"ש) ברציפים הבינלאומיים.
צולם דרך קיר הזכוכית. כמו כן - לא הייתי האדם היחיד שעמד שם וצילם. הרכבות האלו נוסעות לפריז ובריסל, ובעתיד מדברים גם על הגעת רכבות ICE גרמניות שיחברו את פרנקפורט.





 

Ccyclist

Active member
אללה יוסטון, מה שרצו לעשות ליפיפייה.

סנט פנקרס אינטרנשיונל, ויוה לה דיווה !
על דרך יוסטון, בין תחחנות הטרמינל הגדולות של יוסטון (קו החוף המערבי) וקינג'ס קרוס (קו החוף המזרחי) שוכנת לה יפיפיה בת 147 שנה, שניצלה מהרס בשנות השישים וחזרה לגדולתה לאחרונה בעקבות שיפוץ מאסיבי והסבתה לתחנת הטרמינל הלונדונית של היורוסטאר ב2007. התחנה שהיתה קרובה מאד למלון בו שהיתי היתה שווה סיור ותיעוד.

בפוסט זה מתועדת חזית התחנה, בניין בסגנון התחייה הגותית המזכיר כנסיות וכן את בנייני הפרלמנט המשלב כניסה לתחנה וגם מלון. בשנות ה90 המלון, שהיה אז סגור ונטוש כיכב כסט צילום הן כ"ארמון" בסרט ריצ'ארד ה3, והן כאתר אליו פלשו הספאייס גרלס בקליפ הבכורה שלהן ולכן הוספתי גם את הקטעים האלו.

התחנה נוחה מאד לשימוש משום שבמקום להיות מפלצת בת 15 רציפים היא בנוייה למעשה בתור ארבעה תחנות עילית נפרדות - אחת לשירות המהיר הפנימי בבריטניה, שניה ליורוסטאר שמשמשת שער כניסה לבריטניה למגיעים מפריס, שלישית לקווים לצפון שהסתיימו בה במקור, ורביעית - תת קרקעית שאינה תחתית - לקו לברייטון ולוטון. יש גם שתי נקודות כניסה לתחנת התחתית קינג'ס קרוס סט' פנקרס.
אללה יוסטון, מה שרצו לעשות ליפיפייה.
אולם הנוסעים בתחנת יוסטון, צולם בלילה. קוביית בטון מודרניסטית שהחליפה תחנה היסטורית במרחק 300 מטר מהתחנה אותה סיקרתי. הטענות נגד יוסטון ההיסטורית היו שהגישה לרציפים היתה דרך מבוך מסובך של מעברים, אבל בזמנו לא היתה מסורת שיפוץ ושיקום חלקם החיצוני של מבנים תוך הריסת פנים המבנה (Gutting). בעת הריסת תחנת יוסטון הרסו גם מבנה צדדי בשם השער הדורי (Doric Arch) ואת שרידיו זרקו למאגר מים. ההרס הזה תרם למאבק להצלת תחנת סנט פנקרס מגורל דומה, ו40 שנה אחרי הצלתה - לבנייתה מחדש בסגנון סימפטי ששימר את המבנה ההיסטורי תוך הוספת כל הרציפים הנחוצים.

אי אפשר שלא לחתום ב-סלאו Slough שירו המפורסם של ג'ון בטצ'מן (שהיה בשלב מסויים המשורר הלאומי הרשמי, יש משרה כזו) שעמד בראש מאמץ השימור וההצלה מהרס בשנות ה60.

בואנה פצצות ידידותיות ופולנה על סלאו Come, friendly bombs, and fall on Slough!
שאיננה ראויה לאדם כיום It isn't fit for humans now,
אין בה די עשב לרעות פרה There isn't grass to graze a cow.
רחף מעליה נחיל - מוות ! Swarm over, Death!​




 

Ccyclist

Active member
בתולות רוכנות (225 קמ"ש) ביוסטון (אחרון להלילה)

סנט פנקרס אינטרנשיונל, ויוה לה דיווה !
על דרך יוסטון, בין תחחנות הטרמינל הגדולות של יוסטון (קו החוף המערבי) וקינג'ס קרוס (קו החוף המזרחי) שוכנת לה יפיפיה בת 147 שנה, שניצלה מהרס בשנות השישים וחזרה לגדולתה לאחרונה בעקבות שיפוץ מאסיבי והסבתה לתחנת הטרמינל הלונדונית של היורוסטאר ב2007. התחנה שהיתה קרובה מאד למלון בו שהיתי היתה שווה סיור ותיעוד.

בפוסט זה מתועדת חזית התחנה, בניין בסגנון התחייה הגותית המזכיר כנסיות וכן את בנייני הפרלמנט המשלב כניסה לתחנה וגם מלון. בשנות ה90 המלון, שהיה אז סגור ונטוש כיכב כסט צילום הן כ"ארמון" בסרט ריצ'ארד ה3, והן כאתר אליו פלשו הספאייס גרלס בקליפ הבכורה שלהן ולכן הוספתי גם את הקטעים האלו.

התחנה נוחה מאד לשימוש משום שבמקום להיות מפלצת בת 15 רציפים היא בנוייה למעשה בתור ארבעה תחנות עילית נפרדות - אחת לשירות המהיר הפנימי בבריטניה, שניה ליורוסטאר שמשמשת שער כניסה לבריטניה למגיעים מפריס, שלישית לקווים לצפון שהסתיימו בה במקור, ורביעית - תת קרקעית שאינה תחתית - לקו לברייטון ולוטון. יש גם שתי נקודות כניסה לתחנת התחתית קינג'ס קרוס סט' פנקרס.
בתולות רוכנות (225 קמ"ש) ביוסטון (אחרון להלילה)
אם הקו הראשי ליוסטון תוכנן ל200 קמ"ש כשדור הרכבות הקודם שירת מיוסטון הן את גלאזגו והן את המעבורות לאירלנד מצפון ווילס (בשירשור משם לפני כמה שנים וודאי הראיתי רכבות כאלו בתחנת Holyhead שבקצה אי קטן בשם זה המחובר בגשר לאי אנגלסי שבצפון-מערב ווילס) הרי שרכבות הטילטינג האלו של ורג'ין שנכנסו לשירות בתחילת האלף מסוגלות לסחוט רק 25 קמ"ש נוספים ע"י רכינה, ולפי הערך הוויקיפדי http://en.wikipedia.org/wiki/British_Rail_Class_390 הן בכלל מוגבלות ל200 קמ"ש בלבד - מה שאולי מהווה שיפור גבולי מול הדור הקודם שהיה מסוגל גם הוא ל200 קמ"ש, אך כנראה שהן יכולות לעשות זאת בקטעים רבים יותר של הרשת.

תחנת יוסטון היתה תחנת הבית שלי בעת שהותי בעיר ולכן לא היה מאמץ מיוחד להתעכב בה קצת ולצלם. כפי שאמרתי בשירשור על התחבורה הכללית בעיר - בתחנות הרכבת העילית הגדולות יש הכל מאוכל מהיר ועד לסופרמרקטים קטנים, והם נקודות הצטיידות טובות בהשוואה למרכז העיר, אם כי הן יכולות להיות יקרות בהשוואה לפרברים (לשוהים בפרברים - עדיף לקנות קצת "צידה לדרך" לפני שנוסעים לעיר, זה יכול להיות זול ב33% כי המחירים במרכז העיר מגלמים גם שכירות גבוהה לעסקים).





 

orchilit

New member
היה לי הכבוד להיות שם 3 פעמים (חזור והלוך-חזור)

סנט פנקרס אינטרנשיונל, ויוה לה דיווה !
על דרך יוסטון, בין תחחנות הטרמינל הגדולות של יוסטון (קו החוף המערבי) וקינג'ס קרוס (קו החוף המזרחי) שוכנת לה יפיפיה בת 147 שנה, שניצלה מהרס בשנות השישים וחזרה לגדולתה לאחרונה בעקבות שיפוץ מאסיבי והסבתה לתחנת הטרמינל הלונדונית של היורוסטאר ב2007. התחנה שהיתה קרובה מאד למלון בו שהיתי היתה שווה סיור ותיעוד.

בפוסט זה מתועדת חזית התחנה, בניין בסגנון התחייה הגותית המזכיר כנסיות וכן את בנייני הפרלמנט המשלב כניסה לתחנה וגם מלון. בשנות ה90 המלון, שהיה אז סגור ונטוש כיכב כסט צילום הן כ"ארמון" בסרט ריצ'ארד ה3, והן כאתר אליו פלשו הספאייס גרלס בקליפ הבכורה שלהן ולכן הוספתי גם את הקטעים האלו.

התחנה נוחה מאד לשימוש משום שבמקום להיות מפלצת בת 15 רציפים היא בנוייה למעשה בתור ארבעה תחנות עילית נפרדות - אחת לשירות המהיר הפנימי בבריטניה, שניה ליורוסטאר שמשמשת שער כניסה לבריטניה למגיעים מפריס, שלישית לקווים לצפון שהסתיימו בה במקור, ורביעית - תת קרקעית שאינה תחתית - לקו לברייטון ולוטון. יש גם שתי נקודות כניסה לתחנת התחתית קינג'ס קרוס סט' פנקרס.
היה לי הכבוד להיות שם 3 פעמים (חזור והלוך-חזור)
למעשה, בפעם הראשונה, זה היה היום הראשון להפעלתה, אי שם בסוף 2007
באמת תחנה יפהפייה!
 

davidfainshtein

New member
מנהל
תחנה יפיפיה, ללא ספק.

סנט פנקרס אינטרנשיונל, ויוה לה דיווה !
על דרך יוסטון, בין תחחנות הטרמינל הגדולות של יוסטון (קו החוף המערבי) וקינג'ס קרוס (קו החוף המזרחי) שוכנת לה יפיפיה בת 147 שנה, שניצלה מהרס בשנות השישים וחזרה לגדולתה לאחרונה בעקבות שיפוץ מאסיבי והסבתה לתחנת הטרמינל הלונדונית של היורוסטאר ב2007. התחנה שהיתה קרובה מאד למלון בו שהיתי היתה שווה סיור ותיעוד.

בפוסט זה מתועדת חזית התחנה, בניין בסגנון התחייה הגותית המזכיר כנסיות וכן את בנייני הפרלמנט המשלב כניסה לתחנה וגם מלון. בשנות ה90 המלון, שהיה אז סגור ונטוש כיכב כסט צילום הן כ"ארמון" בסרט ריצ'ארד ה3, והן כאתר אליו פלשו הספאייס גרלס בקליפ הבכורה שלהן ולכן הוספתי גם את הקטעים האלו.

התחנה נוחה מאד לשימוש משום שבמקום להיות מפלצת בת 15 רציפים היא בנוייה למעשה בתור ארבעה תחנות עילית נפרדות - אחת לשירות המהיר הפנימי בבריטניה, שניה ליורוסטאר שמשמשת שער כניסה לבריטניה למגיעים מפריס, שלישית לקווים לצפון שהסתיימו בה במקור, ורביעית - תת קרקעית שאינה תחתית - לקו לברייטון ולוטון. יש גם שתי נקודות כניסה לתחנת התחתית קינג'ס קרוס סט' פנקרס.
תחנה יפיפיה, ללא ספק.
 

davidfainshtein

New member
מנהל
תודה רבה על הסיור המושקע!

סנט פנקרס אינטרנשיונל, ויוה לה דיווה !
על דרך יוסטון, בין תחחנות הטרמינל הגדולות של יוסטון (קו החוף המערבי) וקינג'ס קרוס (קו החוף המזרחי) שוכנת לה יפיפיה בת 147 שנה, שניצלה מהרס בשנות השישים וחזרה לגדולתה לאחרונה בעקבות שיפוץ מאסיבי והסבתה לתחנת הטרמינל הלונדונית של היורוסטאר ב2007. התחנה שהיתה קרובה מאד למלון בו שהיתי היתה שווה סיור ותיעוד.

בפוסט זה מתועדת חזית התחנה, בניין בסגנון התחייה הגותית המזכיר כנסיות וכן את בנייני הפרלמנט המשלב כניסה לתחנה וגם מלון. בשנות ה90 המלון, שהיה אז סגור ונטוש כיכב כסט צילום הן כ"ארמון" בסרט ריצ'ארד ה3, והן כאתר אליו פלשו הספאייס גרלס בקליפ הבכורה שלהן ולכן הוספתי גם את הקטעים האלו.

התחנה נוחה מאד לשימוש משום שבמקום להיות מפלצת בת 15 רציפים היא בנוייה למעשה בתור ארבעה תחנות עילית נפרדות - אחת לשירות המהיר הפנימי בבריטניה, שניה ליורוסטאר שמשמשת שער כניסה לבריטניה למגיעים מפריס, שלישית לקווים לצפון שהסתיימו בה במקור, ורביעית - תת קרקעית שאינה תחתית - לקו לברייטון ולוטון. יש גם שתי נקודות כניסה לתחנת התחתית קינג'ס קרוס סט' פנקרס.
תודה רבה על הסיור המושקע!
נהניתי.
 

Ccyclist

Active member
ומה נמצא מימין ליפיפייה? תחנת קינג'ס קרוס על קו החוף המזרחי.

סנט פנקרס אינטרנשיונל, ויוה לה דיווה !
על דרך יוסטון, בין תחחנות הטרמינל הגדולות של יוסטון (קו החוף המערבי) וקינג'ס קרוס (קו החוף המזרחי) שוכנת לה יפיפיה בת 147 שנה, שניצלה מהרס בשנות השישים וחזרה לגדולתה לאחרונה בעקבות שיפוץ מאסיבי והסבתה לתחנת הטרמינל הלונדונית של היורוסטאר ב2007. התחנה שהיתה קרובה מאד למלון בו שהיתי היתה שווה סיור ותיעוד.

בפוסט זה מתועדת חזית התחנה, בניין בסגנון התחייה הגותית המזכיר כנסיות וכן את בנייני הפרלמנט המשלב כניסה לתחנה וגם מלון. בשנות ה90 המלון, שהיה אז סגור ונטוש כיכב כסט צילום הן כ"ארמון" בסרט ריצ'ארד ה3, והן כאתר אליו פלשו הספאייס גרלס בקליפ הבכורה שלהן ולכן הוספתי גם את הקטעים האלו.

התחנה נוחה מאד לשימוש משום שבמקום להיות מפלצת בת 15 רציפים היא בנוייה למעשה בתור ארבעה תחנות עילית נפרדות - אחת לשירות המהיר הפנימי בבריטניה, שניה ליורוסטאר שמשמשת שער כניסה לבריטניה למגיעים מפריס, שלישית לקווים לצפון שהסתיימו בה במקור, ורביעית - תת קרקעית שאינה תחתית - לקו לברייטון ולוטון. יש גם שתי נקודות כניסה לתחנת התחתית קינג'ס קרוס סט' פנקרס.
ומה נמצא מימין ליפיפייה? תחנת קינג'ס קרוס על קו החוף המזרחי.
באזור זה של העיר הבכורה היא של תחנת קינג'ס קרוס שנפתחה ב1852, 16 שנה לפני סנט פנקרס השכנה. הסיבה לכך שהתחנה נמוכה יותר משכנתה היא יחסן של שתי חברות הרכבת השונות לתעלה המקיפה את העיר מצפון - חברת גרייט נורת'רן שבנתה את קינג'ס קרוס בחרה להעביר את מסילותיה במנהרות מתחת לתעלה בעוד חברת מידלנד רייווי שבנתה את סנט פנקרס בחרה להעביר את מסילותיה שלה בגשרים מעל לתעלה. האפקט המתקבל הוא שתחנת סנט פנקרס על החזית הגותית שלה מגמדת את התחרות, אף על פי שהבכורה הרכבתית האמיתית - קו החוף המזרחי לאדינברה בירת סקוטלנד- שייכת לקינג'ס קרוס. התחרות של העידן הויקטוריאני גרמה לכך שבמרחק 400 מטר ישנן שלושה תחנות רכבת עילית שונות לצפון ולסקוטלנד - הצמד הזה של קינג'ס קרוס וסנט פנקרס, וכן תחנת יוסטון. בעבר היה זיווג דומה בין ליברפול סטריט לברואד סטריט (כיום מתחם בנייני משרדים). הרשת הבריטית הוקמה בבום רכבתי אחד שבו חברות פרטיות הקימו קטעים על קטעים, כאשר כל קטע היה צריך לקבל חוק חדש בפרלמנט להעברתו. למעבר בין מסילות החברות השונות היה מוסד בשם Railway Clearing House - בית הסליקה הרכבתי http://en.wikipedia.org/wiki/Railway_Clearing_House שאיפשר לחברות דאז סליקה ושימוש במסילות מתחרותיה. באופן מעניין הדיאגרמה בצד ימין למעלה בערך היא אזור שלושת התחנות המדוברות, ולידה דיאגרמת מנהרת המיינוריז שבה עובר כיום קו הטמזלינק שחוצה את העיר מצפון לדרום, הקו העילי היחיד שעושה זאת במרכז העיר.





 

Ccyclist

Active member
תמונות מהכיכר החדשה בכניסה לקינג'ס קרוס

סנט פנקרס אינטרנשיונל, ויוה לה דיווה !
על דרך יוסטון, בין תחחנות הטרמינל הגדולות של יוסטון (קו החוף המערבי) וקינג'ס קרוס (קו החוף המזרחי) שוכנת לה יפיפיה בת 147 שנה, שניצלה מהרס בשנות השישים וחזרה לגדולתה לאחרונה בעקבות שיפוץ מאסיבי והסבתה לתחנת הטרמינל הלונדונית של היורוסטאר ב2007. התחנה שהיתה קרובה מאד למלון בו שהיתי היתה שווה סיור ותיעוד.

בפוסט זה מתועדת חזית התחנה, בניין בסגנון התחייה הגותית המזכיר כנסיות וכן את בנייני הפרלמנט המשלב כניסה לתחנה וגם מלון. בשנות ה90 המלון, שהיה אז סגור ונטוש כיכב כסט צילום הן כ"ארמון" בסרט ריצ'ארד ה3, והן כאתר אליו פלשו הספאייס גרלס בקליפ הבכורה שלהן ולכן הוספתי גם את הקטעים האלו.

התחנה נוחה מאד לשימוש משום שבמקום להיות מפלצת בת 15 רציפים היא בנוייה למעשה בתור ארבעה תחנות עילית נפרדות - אחת לשירות המהיר הפנימי בבריטניה, שניה ליורוסטאר שמשמשת שער כניסה לבריטניה למגיעים מפריס, שלישית לקווים לצפון שהסתיימו בה במקור, ורביעית - תת קרקעית שאינה תחתית - לקו לברייטון ולוטון. יש גם שתי נקודות כניסה לתחנת התחתית קינג'ס קרוס סט' פנקרס.
תמונות מהכיכר החדשה בכניסה לקינג'ס קרוס
בעבר היה אולם משנות ה60 בסככה מכוערת על שטחה של הכיכר הזו. המבנה הזה הוסר בשיפוץ לתחנת קינג'ס קרוס שהסתיים בשנה שעברה. הסככה נתנה בקושי איזו מדרכה מורחבת בין דרך יוסטון לתחנה.





 

alantan

New member
בקישור הבא אפשר לראות את הסככה הירוקה המכוערת שהוסרה

תמונות מהכיכר החדשה בכניסה לקינג'ס קרוס
בעבר היה אולם משנות ה60 בסככה מכוערת על שטחה של הכיכר הזו. המבנה הזה הוסר בשיפוץ לתחנת קינג'ס קרוס שהסתיים בשנה שעברה. הסככה נתנה בקושי איזו מדרכה מורחבת בין דרך יוסטון לתחנה.
בקישור הבא אפשר לראות את הסככה הירוקה המכוערת שהוסרה
בתמונה מספר שתים מתוך השמונה:
http://www.bbc.co.uk/news/uk-england-london-20771255
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה