סנוב - מתי לאחרונה נסעת באוטובוס? עכו 24.4.22

Ccyclist

Well-known member
קווים 3 ו 4 בעכו, אם אפשר לקרוא למסלולים שלהם "קו".

האמת שאחרי שקראתי בעיתונות על בעיות מסויימות בחניון החפיר בעכו החלטתי לחסוך לעצמי את אי הנעימות ולחנות בקניון במרחק מסויים מהעיר העתיקה. שקלתי גם נסיעה ברכבת אבל על פניו הרכבת היתה מאריכה את הנסיעה מרעננה וחזרה בשעה וחצי או יותר מכך. רחוב ליד הקניון היתה תחנה עם שני הקווים האמורים ולקחתי אוטובוס בקו 3 לעיר העתיקה. הטענתי מראש חוזה פנימי של עכו על הרב קו. צילמתי את השלט האלקטרוני המוזר בתחנה, שלט שלא הכי ברור אם המספר השני בו מייצג דקה בשעה או מספר דקות להגעת האוטובוס, אפילו נקודתיים שירמזו שמדובר בזמן אין לידו

התיזמון שלי לעכו העתיקה היה יום אחרי חופשת הפסח אז לא היה עמוס. מארחיי מיסמסו את יום הטיול לראש הניקרה שבו רציתי לשלב מסעדה ייחודית בעכו, אז הייתי חייב לעלות לבדי משום שהיו להם מחוייבויות "אחרי החגים". זה היה היום האחרון לפני הטיסה ולכן בחרתי לנהוג לעכו כדי שיהיה לי זמן לאריזה וכו' בערב האחרון ברעננה.

אחרי הארוחה המשכתי לתחנה של קו 4, שעל המפה נראתה אופציה קרובה יותר לנמל. בשילוט בתחנת האוטובוס באזור תיירותי כל-כך אין ולו מילה אחת באלף בית הלטיני. מזל שיש מפות גוגל. הנסיעה שהופיעה כשהלכתי לכיוון התחנה נעלמה והיתה המתנה של כ 20 דקות שניצלתי כדי לעלות במדרגות למעלה החומה ולצלם. כשחזרתי לתחנה הנסיעה שהתבטלה הופיעה פתאום, זו היתה תחנה יחידה בשני הכיוונים בקצה מסלול על רחוב למגדלור, והנהגת אמרה שהמיניבוס אחריה יסע לקניון. אחרי כמה דקות הופיע המיניבוס שלי. בגוגל לא נאמר מראש שזה קו מיניבוסים אבל היה אפשר לראות את התדירות הנמוכה לכל תחנת יעד - תדירות חצי שעתית.

הקניון היה מקום התארגנות נחמד במעבר בין הרכב לתח"צ. החניה היתה בחינם (טעות נפוצה בקניונים בארץ), היו שירותים, היתה גלידרייה ליד השער שאכלתי בה לפני היציאה לתחנה. בחזור לא היה שם סופרמרקט אז את הפריטים האחרונים בארץ קניתי בכלל בשופרסל של קניון רננים.

בהלוך ברור שחסכתי כ 40 דקות בהשוואה לרכבת לעכו. בחזור זה יותר מסובך משום שסגרו מנהרות בכביש 6 והנסיעה התארכה. מצד שני אני בטוח שגם רכבות יכולות לאחר או להתפספס. הנהיגה לעכו עלתה לי פי 4 או 5 ממחיר החוזה היומי לגוש דן וחיפה. כשחזרתי לרעננה יכלתי להגיע לרננים עצמאית ולהמשיך הן לתידלוק האחרון (שממילא הייתי צריך לעשות) והן לשטיפת הרכב אחרי שגמע מעל 1,000 ק"מ ברחבי הארץ. במשוואה הזו שעה ביום המלא האחרון היא דבר עם ערך.

20220424_152744.jpg 20220424_152055.jpg 20220424_151242.jpg 20220424_130152.jpg 20220424_125937.jpg 20220424_125902.jpg
 
נערך לאחרונה ב:

Ccyclist

Well-known member
קווים 3 ו 4 בעכו, אם אפשר לקרוא למסלולים שלהם "קו".

האמת שאחרי שקראתי בעיתונות על בעיות מסויימות בחניון החפיר בעכו החלטתי לחסוך לעצמי את אי הנעימות ולחנות בקניון במרחק מסויים מהעיר העתיקה. שקלתי גם נסיעה ברכבת אבל על פניו הרכבת היתה מאריכה את הנסיעה מרעננה וחזרה בשעה וחצי או יותר מכך. רחוב ליד הקניון היתה תחנה עם שני הקווים האמורים ולקחתי אוטובוס בקו 3 לעיר העתיקה. הטענתי מראש חוזה פנימי של עכו על הרב קו. צילמתי את השלט האלקטרוני המוזר בתחנה, שלט שלא הכי ברור אם המספר השני בו מייצג דקה בשעה או מספר דקות להגעת האוטובוס, אפילו נקודתיים שירמזו שמדובר בזמן אין לידו

התיזמון שלי לעכו העתיקה היה יום אחרי חופשת הפסח אז לא היה עמוס. מארחיי מיסמסו את יום הטיול לראש הניקרה שבו רציתי לשלב מסעדה ייחודית בעכו, אז הייתי חייב לעלות לבדי משום שהיו להם מחוייבויות "אחרי החגים". זה היה היום האחרון לפני הטיסה ולכן בחרתי לנהוג לעכו כדי שיהיה לי זמן לאריזה וכו' בערב האחרון ברעננה.

אחרי הארוחה המשכתי לתחנה של קו 4, שעל המפה נראתה אופציה קרובה יותר לנמל. בשילוט בתחנת האוטובוס באזור תיירותי כל-כך אין ולו מילה אחת באלף בית הלטיני. מזל שיש מפות גוגל. הנסיעה שהופיעה כשהלכתי לכיוון התחנה נעלמה והיתה המתנה של כ 20 דקות שניצלתי כדי לעלות במדרגות למעלה החומה ולצלם. כשחזרתי לתחנה הנסיעה שהתבטלה הופיעה פתאום, זו היתה תחנה יחידה בשני הכיוונים בקצה מסלול על רחוב למגדלור, והנהגת אמרה שהמיניבוס אחריה יסע לקניון. אחרי כמה דקות הופיע המיניבוס שלי. בגוגל לא נאמר מראש שזה קו מיניבוסים אבל היה אפשר לראות את התדירות הנמוכה לכל תחנת יעד - תדירות חצי שעתית.

הקניון היה מקום התארגנות נחמד במעבר בין הרכב לתח"צ. החניה היתה בחינם (טעות נפוצה בקניונים בארץ), היו שירותים, היתה גלידרייה ליד השער שאכלתי בה לפני היציאה לתחנה. בחזור לא היה שם סופרמרקט אז את הפריטים האחרונים בארץ קניתי בכלל בשופרסל של קניון רננים.

בהלוך ברור שחסכתי כ 40 דקות בהשוואה לרכבת לעכו. בחזור זה יותר מסובך משום שסגרו מנהרות בכביש 6 והנסיעה התארכה. מצד שני אני בטוח שגם רכבות יכולות לאחר או להתפספס. הנהיגה לעכו עלתה לי פי 4 או 5 ממחיר החוזה היומי לגוש דן וחיפה. כשחזרתי לרעננה יכלתי להגיע לרננים עצמאית ולהמשיך הן לתידלוק האחרון (שממילא הייתי צריך לעשות) והן לשטיפת הרכב אחרי שגמע מעל 1,000 ק"מ ברחבי הארץ. במשוואה הזו שעה ביום המלא האחרון היא דבר עם ערך.

צפה בקובץ המצורף 46611 צפה בקובץ המצורף 46612 צפה בקובץ המצורף 46613 צפה בקובץ המצורף 46614 צפה בקובץ המצורף 46615 צפה בקובץ המצורף 46616
מסלולי ה"קווים" אם אפשר לקרוא להם כך.

העיר העתיקה בעכו היא מוקד תיירותי ארצי. הכללתה באמצע הקווים על מסלול מפותל אולי הגיונית מבחינת תושבי העיר שרוצים להגיע ממקום למקום בעיר דרך סיבובי ענק, אבל לא הגיונית מדי לתייר העצמאי שהיה מצפה שהעיר העתיקה תהיה מיעדי הקו.
Screenshot_20220427-114638_Maps.jpg Screenshot_20220427-114620_Maps.jpg Screenshot_20220427-114549_Maps.jpg
 
מסלולי ה"קווים" אם אפשר לקרוא להם כך.

העיר העתיקה בעכו היא מוקד תיירותי ארצי. הכללתה באמצע הקווים על מסלול מפותל אולי הגיונית מבחינת תושבי העיר שרוצים להגיע ממקום למקום בעיר דרך סיבובי ענק, אבל לא הגיונית מדי לתייר העצמאי שהיה מצפה שהעיר העתיקה תהיה מיעדי הקו.
צפה בקובץ המצורף 46640 צפה בקובץ המצורף 46641 צפה בקובץ המצורף 46642
קצת רקע.
בעכו יש בעצם רק קו אחד נורמלי וותיק, קו 2. והוא לא משרת את העיר העתיקה למרות שמבחינתי כל עכו די במרחק הליכה...
(היה פעם קו 1 שהיה בעצם חלופת תלמידים של קו 2 אם תהיתם).

קווים 3 ו-4 הם סוג של השלמה של כיסוי של קו 2. הם מראש תוכננו למיניבוסים מאחר ובשניהם היה ברור שרוצים לתת גם את העיר העתיקה כיעד, ובדגש על קישור יעיל בין הרכבת לבין העיר העתיקה. קו 3 נכנס לאזור האכסניה שמשמשת גם כקצה להרבה קווי מגזר ערבי (מכפר יאסיף ואבו סנאן וכו' לעכו העתקיה כי זה מרכז החיים שלהם), וקו 4 הוא היחיד שנכנס לאזור המגדלור. כלומר, בהחלט היתה מחשבה על תיירים אבל בהקשר של רכבת - עיר עתיקה. חוץ מזה 3 גם ננכנס למכללת גליל מערבי (עמוק פנימה ולא רק על הכביש), ו-4 משרת גם את אזור התעשיה הדרומי. מאד יכול להיות שבעתיד

אבל ראשית, במידה ותהית למה הקווים מפותלים יתר על המידה, שמע את הסיפור הבא. ובגללו תבין למה ההחלטה לחנות בקניון עזריאלי היתה לא נכונה מבחינת הסתמכות על תח"צ להגעה לעיר העתיקה.

כביש 85 ממשיך אל תוך עכו ברחוב בן עמי. בעבר הוא חצה את הפסים ואז החליטו במסגרת פרויקט ההפרדות המלסיות לעשות שיקוע (יש בנייניםס סמוכים אז גשר לא היה הגיוני ואולי אפילו לא אפשרי).
כשהתחילו לחפור את השיקוע גילו לרוע המזל קברים מתחת למסילה, כנראה של חיילים רומאים אבל אף אחד לא יכול להיות בטוח בזה ב-100%. ניסו לתהקדם אבל אז החלו הפגנות סוערות של אתרא קדישא במקום, שדרשו מבנה טומאה כדי לא להחטיא כהנים שיסעו שם בעבירה על חוקי ההלכה, המאבקים נמשכו כמה שנים עד שבסוף משרד התחבורה התקפל והסכים לעשות מבנה טומאה. מבנה שמייצר חלל של 2 מטר מעל הקברים וכתוצאה מכך השיקוע שתוכנן לפי סטדנרט של קצת יותר מ-5 מטר הצטמצם לגובה של 2 מטר ומשהו. גם מיניובס לא יכול לעבור שם. מאז כל האוטובוסים נוסעים דרך רחוב דושניצקי ואין לנו מה לעשות בנדון.

כשחנית בעזריאלי ולקחת משם קו אוטובוס גם הוא היה צריך לעשות את הסיבוב הזה דרך דושניצקי. זה מעצבן ומרתיח, וזה עוד דוגמה לאיך שפנאטים דתיים עולים למדינה כסף בכל יום מחדש ופוגעים גם בעצמם וגם באחרים. (אני בטוח שיש פתרונות הלכתיים אחרים שהיו מקובלים על גורמים פחות קיצוניים מאתרא קדישא).
 

Ccyclist

Well-known member
קצת רקע.
בעכו יש בעצם רק קו אחד נורמלי וותיק, קו 2. והוא לא משרת את העיר העתיקה למרות שמבחינתי כל עכו די במרחק הליכה...
(היה פעם קו 1 שהיה בעצם חלופת תלמידים של קו 2 אם תהיתם).

קווים 3 ו-4 הם סוג של השלמה של כיסוי של קו 2. הם מראש תוכננו למיניבוסים מאחר ובשניהם היה ברור שרוצים לתת גם את העיר העתיקה כיעד, ובדגש על קישור יעיל בין הרכבת לבין העיר העתיקה. קו 3 נכנס לאזור האכסניה שמשמשת גם כקצה להרבה קווי מגזר ערבי (מכפר יאסיף ואבו סנאן וכו' לעכו העתקיה כי זה מרכז החיים שלהם), וקו 4 הוא היחיד שנכנס לאזור המגדלור. כלומר, בהחלט היתה מחשבה על תיירים אבל בהקשר של רכבת - עיר עתיקה. חוץ מזה 3 גם ננכנס למכללת גליל מערבי (עמוק פנימה ולא רק על הכביש), ו-4 משרת גם את אזור התעשיה הדרומי. מאד יכול להיות שבעתיד

אבל ראשית, במידה ותהית למה הקווים מפותלים יתר על המידה, שמע את הסיפור הבא. ובגללו תבין למה ההחלטה לחנות בקניון עזריאלי היתה לא נכונה מבחינת הסתמכות על תח"צ להגעה לעיר העתיקה.

כביש 85 ממשיך אל תוך עכו ברחוב בן עמי. בעבר הוא חצה את הפסים ואז החליטו במסגרת פרויקט ההפרדות המלסיות לעשות שיקוע (יש בנייניםס סמוכים אז גשר לא היה הגיוני ואולי אפילו לא אפשרי).
כשהתחילו לחפור את השיקוע גילו לרוע המזל קברים מתחת למסילה, כנראה של חיילים רומאים אבל אף אחד לא יכול להיות בטוח בזה ב-100%. ניסו לתהקדם אבל אז החלו הפגנות סוערות של אתרא קדישא במקום, שדרשו מבנה טומאה כדי לא להחטיא כהנים שיסעו שם בעבירה על חוקי ההלכה, המאבקים נמשכו כמה שנים עד שבסוף משרד התחבורה התקפל והסכים לעשות מבנה טומאה. מבנה שמייצר חלל של 2 מטר מעל הקברים וכתוצאה מכך השיקוע שתוכנן לפי סטדנרט של קצת יותר מ-5 מטר הצטמצם לגובה של 2 מטר ומשהו. גם מיניובס לא יכול לעבור שם. מאז כל האוטובוסים נוסעים דרך רחוב דושניצקי ואין לנו מה לעשות בנדון.

כשחנית בעזריאלי ולקחת משם קו אוטובוס גם הוא היה צריך לעשות את הסיבוב הזה דרך דושניצקי. זה מעצבן ומרתיח, וזה עוד דוגמה לאיך שפנאטים דתיים עולים למדינה כסף בכל יום מחדש ופוגעים גם בעצמם וגם באחרים. (אני בטוח שיש פתרונות הלכתיים אחרים שהיו מקובלים על גורמים פחות קיצוניים מאתרא קדישא).

לדעתי הסיבוב היה סביר. מה שלא מצא חן בעיניי תח"צית הוא שבניגוד למצב כמו העיר וואלטה (גם עיר בתיכנון מסדר אבירים צלבני) התחנות בעיר העתיקה לא היו מסופים חשובים ברשת אלא תחנות ביניים ולכן יעדי הקווים היו קצת מבלבלים מבחינת מבט של מבקר בעיר, במיוחד שאותו הקו מגיע לאותה התחנה לשני הכיוונים.

מבחינת הרכב: קראתי בעיתונות על מצבים של פרוטקשן בחניון החפיר ולכן בחרתי במודע שלא לחנות שם. אינני יודע בדיוק אם ואיפה הגבול בין יהודים לערבים בעיר מעורבת כמו עכו אז הלכתי על אופציה בטוחה של קניון. מבחינתי זה היה המקום הבטוח והברור ביותר לחנות בו בעיר, במיוחד ביום לפני החזרת הרכב.

מבחינת הרכבת: בגלל היעדר חיבור ישיר מרעננה לאיילון האופציה הרכבתית ההגיונית היתה לחנות בקרבת תחנת הרצליה (אולי קניון שבעת הכוכבים) ולקחת רכבות משם. נאמר לי שאמורה להיות רכבת ישירה, אבל בשעות הבוקר המאוחרות היו רק אופציות עם החלפה בבינימינה וחיפה. אינני חושב שהמתכנן של ר"י כולל את האופציה של לנסוע בכיוון ההפוך לנסיעה אל האוניברסיטה ושם לקחת את רכבות מודיעין-נהריה. החלטתי שמסובך לחשב זמנים שלא עולים במתכנן הרשמי. אולי בפעם הבאה אם אצליח להמלט מרעננה לתל אביב.
 
נערך לאחרונה ב:

מיקלוש77

Well-known member
קווים 3 ו 4 בעכו, אם אפשר לקרוא למסלולים שלהם "קו".

האמת שאחרי שקראתי בעיתונות על בעיות מסויימות בחניון החפיר בעכו החלטתי לחסוך לעצמי את אי הנעימות ולחנות בקניון במרחק מסויים מהעיר העתיקה. שקלתי גם נסיעה ברכבת אבל על פניו הרכבת היתה מאריכה את הנסיעה מרעננה וחזרה בשעה וחצי או יותר מכך. רחוב ליד הקניון היתה תחנה עם שני הקווים האמורים ולקחתי אוטובוס בקו 3 לעיר העתיקה. הטענתי מראש חוזה פנימי של עכו על הרב קו. צילמתי את השלט האלקטרוני המוזר בתחנה, שלט שלא הכי ברור אם המספר השני בו מייצג דקה בשעה או מספר דקות להגעת האוטובוס, אפילו נקודתיים שירמזו שמדובר בזמן אין לידו

התיזמון שלי לעכו העתיקה היה יום אחרי חופשת הפסח אז לא היה עמוס. מארחיי מיסמסו את יום הטיול לראש הניקרה שבו רציתי לשלב מסעדה ייחודית בעכו, אז הייתי חייב לעלות לבדי משום שהיו להם מחוייבויות "אחרי החגים". זה היה היום האחרון לפני הטיסה ולכן בחרתי לנהוג לעכו כדי שיהיה לי זמן לאריזה וכו' בערב האחרון ברעננה.

אחרי הארוחה המשכתי לתחנה של קו 4, שעל המפה נראתה אופציה קרובה יותר לנמל. בשילוט בתחנת האוטובוס באזור תיירותי כל-כך אין ולו מילה אחת באלף בית הלטיני. מזל שיש מפות גוגל. הנסיעה שהופיעה כשהלכתי לכיוון התחנה נעלמה והיתה המתנה של כ 20 דקות שניצלתי כדי לעלות במדרגות למעלה החומה ולצלם. כשחזרתי לתחנה הנסיעה שהתבטלה הופיעה פתאום, זו היתה תחנה יחידה בשני הכיוונים בקצה מסלול על רחוב למגדלור, והנהגת אמרה שהמיניבוס אחריה יסע לקניון. אחרי כמה דקות הופיע המיניבוס שלי. בגוגל לא נאמר מראש שזה קו מיניבוסים אבל היה אפשר לראות את התדירות הנמוכה לכל תחנת יעד - תדירות חצי שעתית.

הקניון היה מקום התארגנות נחמד במעבר בין הרכב לתח"צ. החניה היתה בחינם (טעות נפוצה בקניונים בארץ), היו שירותים, היתה גלידרייה ליד השער שאכלתי בה לפני היציאה לתחנה. בחזור לא היה שם סופרמרקט אז את הפריטים האחרונים בארץ קניתי בכלל בשופרסל של קניון רננים.

בהלוך ברור שחסכתי כ 40 דקות בהשוואה לרכבת לעכו. בחזור זה יותר מסובך משום שסגרו מנהרות בכביש 6 והנסיעה התארכה. מצד שני אני בטוח שגם רכבות יכולות לאחר או להתפספס. הנהיגה לעכו עלתה לי פי 4 או 5 ממחיר החוזה היומי לגוש דן וחיפה. כשחזרתי לרעננה יכלתי להגיע לרננים עצמאית ולהמשיך הן לתידלוק האחרון (שממילא הייתי צריך לעשות) והן לשטיפת הרכב אחרי שגמע מעל 1,000 ק"מ ברחבי הארץ. במשוואה הזו שעה ביום המלא האחרון היא דבר עם ערך.

צפה בקובץ המצורף 46611 צפה בקובץ המצורף 46612 צפה בקובץ המצורף 46613 צפה בקובץ המצורף 46614 צפה בקובץ המצורף 46615 צפה בקובץ המצורף 46616
בסוף מאי אני מתכנן טיול חד יומי בתח"צ לעכו. מתחנת הרכבת אני מתכנן אוטובוס לעיר העתיקה. מאכזב שזה מה שמצפה לי...

גם אני חושב שהיה טוב לתיירים אם היה קו ישיר מהרכבת לעתיקה. השאלה אם יש מספיק תיירים כאלה.. אולי לפחות בחודשי הקיץ שיפעילו קו כזה ושיהיה ממותג ועם שילוט גם באנגלית.
 

Ccyclist

Well-known member
בסוף מאי אני מתכנן טיול חד יומי בתח"צ לעכו. מתחנת הרכבת אני מתכנן אוטובוס לעיר העתיקה. מאכזב שזה מה שמצפה לי...

גם אני חושב שהיה טוב לתיירים אם היה קו ישיר מהרכבת לעתיקה. השאלה אם יש מספיק תיירים כאלה.. אולי לפחות בחודשי הקיץ שיפעילו קו כזה ושיהיה ממותג ועם שילוט גם באנגלית.

חניתי בקניון עזריאלי אז זה טיפה שונה מתחנת הרכבת. בדקתי וברכבת יש שתי תחנות שונות עם קווים לכיוון עכו העתיקה. התחנה המסומנת עם 3 היא התחנה של 3א וקווים אחרים לאזור החפיר בכניסה הצפונית לעיר העתיקה. 3 תדיר יחסית והאחרים ישלימו אותו. התחנה של 4 מסומנת ובה אני חושב שרק קו 4 נוסע לעיר העתיקה פעם בחצי שעה. יתכן שהתחנה השלישית מול תחנת הרכבת היא תחנת החזור של הקווים.

יתכן שאם הייתי מממש את התוכנית לשנות במרומי העזריאלי ולקחת רכבת אחרת כל יום הייתי יכול לעשות את עכו בצורה רכבתית. הבעיה עם רעננה היא שדפקו לה את החיבור לאיילון ולכן זה מסובך יותר. הפעם הבאה תהיה כנראה בסימן הקו האדום אז אשהה בתל אביב.
Screenshot_20220427-211052_Maps.jpg
 

מיקלוש77

Well-known member
חניתי בקניון עזריאלי אז זה טיפה שונה מתחנת הרכבת. בדקתי וברכבת יש שתי תחנות שונות עם קווים לכיוון עכו העתיקה. התחנה המסומנת עם 3 היא התחנה של 3א וקווים אחרים לאזור החפיר בכניסה הצפונית לעיר העתיקה. 3 תדיר יחסית והאחרים ישלימו אותו. התחנה של 4 מסומנת ובה אני חושב שרק קו 4 נוסע לעיר העתיקה פעם בחצי שעה. יתכן שהתחנה השלישית מול תחנת הרכבת היא תחנת החזור של הקווים.

יתכן שאם הייתי מממש את התוכנית לשנות במרומי העזריאלי ולקחת רכבת אחרת כל יום הייתי יכול לעשות את עכו בצורה רכבתית. הבעיה עם רעננה היא שדפקו לה את החיבור לאיילון ולכן זה מסובך יותר. הפעם הבאה תהיה כנראה בסימן הקו האדום אז אשהה בתל אביב.
צפה בקובץ המצורף 46666
תודה שבדקת! אני אסתכל שוב יותר בפירוט על המפה בערב שלפני.

בהצלחה בנסיעה הבאה שלך לישראל :)
 
למעלה