סמוטריץ': "נסגור 1 ממסילות הרכבת בנ.איילון למשך 6 שבועות"

Ccyclist

Well-known member
בספרד אי אפשר לבצע בין 6.12 ל 6.1

קריסטמס
נראה לי שעצירת העבודות לשבועיים ב'חנוכה' זה בדיוק בגלל חופשת קריסטמס/ראש השנה הלועזית
בספרד אי אפשר לבצע בין 6.12 ל 6.1
מיום החוקה ועד חג שלושת המלכים אפשר אולי לעשות איזה תיקון חירום אבל אי אפשר ליזום עבודות חדשות. העונה מתחילה עם יום החוקה ב6.12 ויום ההתעברות ללא חטא (של מריה) ב 8.12, אז יש שבועיים "רגילים" אך מועדים לגשר, ב 24.12 הספרדים חוגגים את חג המולד בלילה שלפני ודרך מיסת החצות בניגוד לחגיגות ביום החג עצמו שמקובלות בצפון אירופה ובארה"ב, ב31.12 חוגגים את השנה החדשה בחצות (סילבסטר זה שם גרמני לחג) וב 6.1 חוגגים את חג שלושת המלכים, שבמסורת הספרדית כל ילד מקבל 3 מתנות, אחת מכל מלך. סנטה לא קיים במסורת הספרדית אך נוכח כסוג של קישוט או התמסחרות.
&nbsp
לספרדים יש את היתרון שרוב העונה הזו מקבילה לחגיגות חג המולד והשנה החדשה בשאר העולם המערבי אז הסיכוי שיתפשרו על העונה הזו, בייחוד במקרה של עובדים שנשלחים לחו"ל, אפסי.
&nbsp
הטענה הספציפית של החברה היא דההצעה שלה במכרז היתה הצעה לביצוע, לא לתיכנון וביצוע. בין אם הטעות שלהם או של מבצעי המכרז - ברגע שהתברר שההצעה לא עלתה בקנה מידה אחד עם צרכי המכרז (תיכנון וביצוע) זה היה צריך להדליק אורות אדומים. אם מבצעי המכרז בחרו בהצעה הנמוכה בלי שהטעות התבררה להם - האשמה בצד הישראלי כי לא ביקשו מידע ספציפי על עלות וביצוע התיכנון. אם ההצעה הספרדית הוצגה ככזו שכוללת תיכנון אז היה צריך לזרוק את החברה ברגע שהתברר שלא היה לה תיכנון או להביא חברה שלישית שתתכנן.
&nbsp
בכל מקרה 3 שנים אחרי שהתברר שלא היה תיכנון משונה שלא נוצר תיכנון מפורט לעבודות החישמול עד הרצליה. היה די והותר זמן.
 

matrix200200

Active member
המשפט האחרון שלך מבטל את כל מה שכתבת לפני

בספרד אי אפשר לבצע בין 6.12 ל 6.1
מיום החוקה ועד חג שלושת המלכים אפשר אולי לעשות איזה תיקון חירום אבל אי אפשר ליזום עבודות חדשות. העונה מתחילה עם יום החוקה ב6.12 ויום ההתעברות ללא חטא (של מריה) ב 8.12, אז יש שבועיים "רגילים" אך מועדים לגשר, ב 24.12 הספרדים חוגגים את חג המולד בלילה שלפני ודרך מיסת החצות בניגוד לחגיגות ביום החג עצמו שמקובלות בצפון אירופה ובארה"ב, ב31.12 חוגגים את השנה החדשה בחצות (סילבסטר זה שם גרמני לחג) וב 6.1 חוגגים את חג שלושת המלכים, שבמסורת הספרדית כל ילד מקבל 3 מתנות, אחת מכל מלך. סנטה לא קיים במסורת הספרדית אך נוכח כסוג של קישוט או התמסחרות.
&nbsp
לספרדים יש את היתרון שרוב העונה הזו מקבילה לחגיגות חג המולד והשנה החדשה בשאר העולם המערבי אז הסיכוי שיתפשרו על העונה הזו, בייחוד במקרה של עובדים שנשלחים לחו"ל, אפסי.
&nbsp
הטענה הספציפית של החברה היא דההצעה שלה במכרז היתה הצעה לביצוע, לא לתיכנון וביצוע. בין אם הטעות שלהם או של מבצעי המכרז - ברגע שהתברר שההצעה לא עלתה בקנה מידה אחד עם צרכי המכרז (תיכנון וביצוע) זה היה צריך להדליק אורות אדומים. אם מבצעי המכרז בחרו בהצעה הנמוכה בלי שהטעות התבררה להם - האשמה בצד הישראלי כי לא ביקשו מידע ספציפי על עלות וביצוע התיכנון. אם ההצעה הספרדית הוצגה ככזו שכוללת תיכנון אז היה צריך לזרוק את החברה ברגע שהתברר שלא היה לה תיכנון או להביא חברה שלישית שתתכנן.
&nbsp
בכל מקרה 3 שנים אחרי שהתברר שלא היה תיכנון משונה שלא נוצר תיכנון מפורט לעבודות החישמול עד הרצליה. היה די והותר זמן.
המשפט האחרון שלך מבטל את כל מה שכתבת לפני
גם אם ניתן לספרדים להנות מהספק שלא ידעו למה הם נכנסים (לא מאמין לזה אפילו לרגע, אבל שהיה), הרי שהיה להם די והותר זמן, לבצע תכנון מפורט ולפעול לפיו.
גם את תגיד שאין להם ידע מקצועי בנושא (גם לזה אני לא מאמין), הרי מה מפריע להם, לפנות לחברה חיצונית כלשהיא ולבצע תכנון שכזה?
הרי הם חתומים על החוזה, הם לא אמרו שמבחינתם החוזה לא חוקי ושהם לא מוכנים לעמוד בתנאיו, נכון?
אז לא רק שהם חתמו על החוזה שלא בתום לב, אלה שהם ממשיכים לדרוס ברגל גסה את תנאי החוזה שהם חתומים עליו כל יום מאז שהעבודות התחילו.
זה נשמע לך הגיוני?
 

Ccyclist

Well-known member
זה יותר עניין לר"י, לא לקבלן הביצוע.

המשפט האחרון שלך מבטל את כל מה שכתבת לפני
גם אם ניתן לספרדים להנות מהספק שלא ידעו למה הם נכנסים (לא מאמין לזה אפילו לרגע, אבל שהיה), הרי שהיה להם די והותר זמן, לבצע תכנון מפורט ולפעול לפיו.
גם את תגיד שאין להם ידע מקצועי בנושא (גם לזה אני לא מאמין), הרי מה מפריע להם, לפנות לחברה חיצונית כלשהיא ולבצע תכנון שכזה?
הרי הם חתומים על החוזה, הם לא אמרו שמבחינתם החוזה לא חוקי ושהם לא מוכנים לעמוד בתנאיו, נכון?
אז לא רק שהם חתמו על החוזה שלא בתום לב, אלה שהם ממשיכים לדרוס ברגל גסה את תנאי החוזה שהם חתומים עליו כל יום מאז שהעבודות התחילו.
זה נשמע לך הגיוני?
זה יותר עניין לר"י, לא לקבלן הביצוע.
אי אפשר לצפות מקבלן הביצוע שיעשה את התיכנון. מי שצריכים לפנות או לאגף תיכנון באותה החברה או לתיכנון בחברה אחרת היו ר"י. לתכנן, בייחוד במקום כמו האיילון שמלא בגשרים ותחנות שנבנו לפני שחשבו על החישמול ומצריך שילוב בדיעבד, זה עניין הנדסי מדוייק.
&nbsp
לטענת הספרדים הם באו לבצע, אך לא היתה תוכנית.
 

matrix200200

Active member
זה סבבה, הם לא יודעים לתכנן, אני מבין לליבם

זה יותר עניין לר"י, לא לקבלן הביצוע.
אי אפשר לצפות מקבלן הביצוע שיעשה את התיכנון. מי שצריכים לפנות או לאגף תיכנון באותה החברה או לתיכנון בחברה אחרת היו ר"י. לתכנן, בייחוד במקום כמו האיילון שמלא בגשרים ותחנות שנבנו לפני שחשבו על החישמול ומצריך שילוב בדיעבד, זה עניין הנדסי מדוייק.
&nbsp
לטענת הספרדים הם באו לבצע, אך לא היתה תוכנית.
זה סבבה, הם לא יודעים לתכנן, אני מבין לליבם
יש להם את האופציה הנכונה, להגיד "מצטערים, טעינו, לא קראנו את כל החוזה, לא ידענו שאנחנו צריכים גם לתכנן, אז מצטערים על אי הבנה ויוצאים מהחוזה, בהצלחה עם זוכה אחר".
הם לא עשו את זה נכון?
הם ממשיכים לעובד, לקבל כסף של המדינה ולהפר חוזה.
או שהם עדיין לא יודעים שהחוזה כולל גם תכנון?
למי צריך לשלוח מייל בחברה ולהזכיר לו בנימוס שהוא נמצא "in breach of contract"?
 

Ccyclist

Well-known member
ההצעה המוטעית זכתה במכרז.

זה סבבה, הם לא יודעים לתכנן, אני מבין לליבם
יש להם את האופציה הנכונה, להגיד "מצטערים, טעינו, לא קראנו את כל החוזה, לא ידענו שאנחנו צריכים גם לתכנן, אז מצטערים על אי הבנה ויוצאים מהחוזה, בהצלחה עם זוכה אחר".
הם לא עשו את זה נכון?
הם ממשיכים לעובד, לקבל כסף של המדינה ולהפר חוזה.
או שהם עדיין לא יודעים שהחוזה כולל גם תכנון?
למי צריך לשלוח מייל בחברה ולהזכיר לו בנימוס שהוא נמצא "in breach of contract"?
ההצעה המוטעית זכתה במכרז.
אם הצעת הביצוע זכתה במכרז תיכנון וביצוע בגלל מחיר נמוך (עקב היעדר אלמנט תיכנון) אז מי שטעה ואשם במחדל הוא מי שקבע את הזוכה במכרז. נראה שחוסר ההבנה התגלתה כש SEMI באו לבצע וגילו שאין תוכניות.
&nbsp
לפי אתר החברה הם חישמלו קווים רבים בספרד כולל קו 300 קמ"ש של ה AVE בין מדריד לברצלונה ולגבול הצרפתי (החיבור ל TGV) וכן קו 220 קמ"ש בין חתנה על מסילת ה AVE קורדובה - מאלאגה לעיר גראנאדה. אלו ביצועים שעולים על צרכיה הנוכחיים של ר"י, רשת רכבות פרבריות של 160 קמ"ש בלבד. במקביל הם עוסקים גם בתשתיות הובלת חשמל בקווי מתח גבוה.
&nbsp
מה שהשתבש בתהליך המכרז בארץ לא מעיד על יכולותיה של החברה.
 

matrix200200

Active member
אתה אומר שלא היה כתוב במכרז שהוא כולל את התכנון?

ההצעה המוטעית זכתה במכרז.
אם הצעת הביצוע זכתה במכרז תיכנון וביצוע בגלל מחיר נמוך (עקב היעדר אלמנט תיכנון) אז מי שטעה ואשם במחדל הוא מי שקבע את הזוכה במכרז. נראה שחוסר ההבנה התגלתה כש SEMI באו לבצע וגילו שאין תוכניות.
&nbsp
לפי אתר החברה הם חישמלו קווים רבים בספרד כולל קו 300 קמ"ש של ה AVE בין מדריד לברצלונה ולגבול הצרפתי (החיבור ל TGV) וכן קו 220 קמ"ש בין חתנה על מסילת ה AVE קורדובה - מאלאגה לעיר גראנאדה. אלו ביצועים שעולים על צרכיה הנוכחיים של ר"י, רשת רכבות פרבריות של 160 קמ"ש בלבד. במקביל הם עוסקים גם בתשתיות הובלת חשמל בקווי מתח גבוה.
&nbsp
מה שהשתבש בתהליך המכרז בארץ לא מעיד על יכולותיה של החברה.
אתה אומר שלא היה כתוב במכרז שהוא כולל את התכנון?
וSEMI "הניחה" שהוא לא?
היא לא באה לבקש הבהרות?
לא טרחה לבדוק?
אחרי שזכתה ואמור לה "צריכים גם תכנון", היא עדיין הניחה שזה סתם המלצה ידידותית?
מה עובדים שם ילדים בגיל הגן שלא יודעים לקרוא או שהם סתם משחקים ב"נדמה לנו"?
מצטער לא קונה את זה.
שלא תבין אותי לא נכון, גם ר"י ושאר רשויות המדינה התנהגו כאן בצורה בזויה, אבל זה לא מוריד את האחריות גם מSEMI
 

Ccyclist

Well-known member
כתבה מגלובס לפיה הטילו את הבירוקרטיה על החברה

אתה אומר שלא היה כתוב במכרז שהוא כולל את התכנון?
וSEMI "הניחה" שהוא לא?
היא לא באה לבקש הבהרות?
לא טרחה לבדוק?
אחרי שזכתה ואמור לה "צריכים גם תכנון", היא עדיין הניחה שזה סתם המלצה ידידותית?
מה עובדים שם ילדים בגיל הגן שלא יודעים לקרוא או שהם סתם משחקים ב"נדמה לנו"?
מצטער לא קונה את זה.
שלא תבין אותי לא נכון, גם ר"י ושאר רשויות המדינה התנהגו כאן בצורה בזויה, אבל זה לא מוריד את האחריות גם מSEMI
כתבה מגלובס לפיה הטילו את הבירוקרטיה על החברה
https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001279692
&nbsp
" בצעד המעיד בעיקר על חוסר חשיבה ברכבת, שלא לומר חוסר אחריות, הוטל על SEMI לדאוג לכל האישורים והתיאומים הנדרשים לצורך ביצוע העבודות מול הגורמים השונים בישראל - אף שהחברה מעולם לא פעלה כאן ולא מכירה כלל את המציאות הישראלית. "
&nbsp
" לפי גורם המקורב לפרויקט, החברה יכולה לעבוד מעל המסילות רק ארבע או חמש שעות בכל לילה. למעשה, הרכבת לא מספקת ל-SEMI את זמני העבודות שנקבעו בחוזה "
&nbsp
הכתבה לא מתייחסת לטענה ש SEMI הציעה ביצוע בלבד, אך טענה זו עלתה בתקשורת ובפורום בעבר. מניסיון אישי של מעל עשר חורפים בספרד אני די מסכים שיכולות להיות בעיות בירוקרטיה או התאמת ציפיות. אם החברה אכן ניגשה למכרז וזכתה בו ללא פרק תיכנון אז האחריות היא על מי שלקחו את ההצעה מבלי לוודא מה היא כוללת ומבלי להבהיר את הטעות.
&nbsp
החברות שהפסידו במכרז הגישו תביעות בארץ ואם ההצעה של SEMI לא היתה עומדת במבחן בתי המשפט היו מעיפים אותה ולא את סימנס ואולסטום לכל הרוחות (בעצם - נתנו להן להיות קבלני משנה).
 

matrix200200

Active member
מסכים שלהטיל תיאום אישורים על חברה חיצונית זה טמטום

כתבה מגלובס לפיה הטילו את הבירוקרטיה על החברה
https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001279692
&nbsp
" בצעד המעיד בעיקר על חוסר חשיבה ברכבת, שלא לומר חוסר אחריות, הוטל על SEMI לדאוג לכל האישורים והתיאומים הנדרשים לצורך ביצוע העבודות מול הגורמים השונים בישראל - אף שהחברה מעולם לא פעלה כאן ולא מכירה כלל את המציאות הישראלית. "
&nbsp
" לפי גורם המקורב לפרויקט, החברה יכולה לעבוד מעל המסילות רק ארבע או חמש שעות בכל לילה. למעשה, הרכבת לא מספקת ל-SEMI את זמני העבודות שנקבעו בחוזה "
&nbsp
הכתבה לא מתייחסת לטענה ש SEMI הציעה ביצוע בלבד, אך טענה זו עלתה בתקשורת ובפורום בעבר. מניסיון אישי של מעל עשר חורפים בספרד אני די מסכים שיכולות להיות בעיות בירוקרטיה או התאמת ציפיות. אם החברה אכן ניגשה למכרז וזכתה בו ללא פרק תיכנון אז האחריות היא על מי שלקחו את ההצעה מבלי לוודא מה היא כוללת ומבלי להבהיר את הטעות.
&nbsp
החברות שהפסידו במכרז הגישו תביעות בארץ ואם ההצעה של SEMI לא היתה עומדת במבחן בתי המשפט היו מעיפים אותה ולא את סימנס ואולסטום לכל הרוחות (בעצם - נתנו להן להיות קבלני משנה).
מסכים שלהטיל תיאום אישורים על חברה חיצונית זה טמטום
אבל זה לא מוריד מנוכלות של SEMI שהצטרפה למכרז וחתמה על התחייבות שלא בתום לב.
החלטת בית משפט לא רלוונטית במקרה הזה, כי אם אני זוכר נכון, זה נגמר בפשרה ובעצם הטענה שלי (על נוכלותה של SEMI) לעולם לא עמדה לבחינה של בית משפט.
להטיל את כל האחריות על רכבת ישראל ומשרדי הממשלה זה התחמקות וגלגול עיניים.
אני חוזר ואומר, SEMI התנהגה שלא בתום לב, ממשיכה להפר תנאי חוזה בצורה בוטה ולא עומדת בלוחות הזמנים שאליהם התחייבה.
גם אחרי שנסכים שיש פה שלומיאליות של משרדי הממשלה ושל רכבת ישראל ואף אולי חומר לחקירה פלילית כפי ש BUS NERD אמר למטה, עדיין קיימת אחריות על החברה שהתנהגה ברמאות וממשיכה לעשות כן.
מה שכן, אני אוסיף שSEMI לא היחידה וגם אלסטום וסימנס לא ממש ידועות כחברות שמתנהגות ביושר (ראה ערך פרשת שוחד בחברת חשמל בארץ ובהרבה מדינות עולם אחרות).
כל התחום של חברות תשתיות שעובדות מול ממשלות במכרזי תשתית לאומיים בכל העולם נגוע בשחיתות גם מצד החברות וגם מצד פקידי הממשל.
גם את הדוגמאות שאתה מביא על ספרד, לא ממש משכנעות אותי.
בעצם אני בטוח שגם בספרד (או בכל מדינה אירופאית אחרית) אם נחפור מספיק, נגלה שוחד, יחסי תן וקח, חריגות ממנהל תקין וכו.
אין לאירופאים שום תכונות מיוחדות שהופכות אותם לחסינים מפני נוכלות, שחיתות ושאר המחלות האופייניות למדינות בהם יש סקטור ציבורי גדול.
כפי שקראתי בספר כלשהו לפני הרבה שנים, צריך להתייחס לשחיתות בממשל כמו לחוקי הכבידה.
שחיתות פשוט בלתי נמנעת וככל שיש יותר מסה (קרי כסף ציבורי ופקידים שמנהלים אותו), כך תהיה יותר שחיתות.
 

Bus Nerd

Active member
אם היו מביאים את הגרמנים או הצרפתים זה לא היה קורה

אתה יודע מה היה באמת מקצר את תקופת העבודה?
תביעה על כל הסכום של המכרז של החברה הספרדית וחקירה פלילית נגד כל מנהליה שלקחו חלק במכרז.
וכמובן איסור מוחלט על השתתפות החברה בכל מכרזים ממשלתיים לתקופה של עשור.
יש לי הרגשה שמייד אחרי צעדים כאלה, פתאום תגלה באופ מפתיע שיש לחברה הרבה יותר פועלים ומהנדסים ושהיא מסוגלת לעבוד בקצב הרבה יותר גבוה

נדמה לי שמדובר בחברה שלקחה חלק במכרז שלא בתום לב ולא התכוונה לעמוד בתנאיו (כולל לוחות הזמנים) מלכתחילה.
אבל היי רצו חברה "אירופאית" אז קיבלו "איכות אירופאית"


ולעניין חלק השני של התגובה שלך, אני מקווה שאתה בז במידה זהה לכל מהנדסי החברה הספרדים שלקחו לעצמם שבועות ערוכים של חופשה בתקופת חגי החורף הנוצריים.
אתה בוודאי לא מתנגד, לפטר לאלתר כל עובד ספרדי שעשה זאת?
אגב אני די בטוח שגם השנה הסיפור יחזור ותראה את כל המהנדסים נעלמים להם ממחוזותינו לכמה שבועות בסביבות קריסטמס.
אם היו מביאים את הגרמנים או הצרפתים זה לא היה קורה
סימנס ואלסטום לא מושלמות אבל היו עושים את זה הרבה יותר מהר. אני חושב שהמחדל עם הקבלן הזה צריך גם חקירה של מבקר המדינה, גם ועדת חקירה ממשלתית וגם חקירה משטרתית. החקירה הפלילית צריכה להיות לא רק על אנשי SEMI אלא גם על אנשי רכבת ישראל שבחרו את הקבלן הזוועתי הזה, ועל משרדי התחבורה והאוצר שלא עצרו את המחדל הרבה יותר מוקדם. בכל תחום אחר אם קבלן היה מתנהג ככה היו מזמן קונסים לו את הצורה ושולחים אותו לעאזזל.

וגם, במקום פשרה עם אלסטום בבית המשפט היו צריכים לתת למשפט להתנהל ולתת לאלסטום להוכיח שהזכייה של SEMI הייתה לא חוקית.


אתם מבינים שגם היום, לSEMI אין את הפתרונות לכל מקטע מראש, והם מבינים כמה מסובך להתקין את העמודים בחלק מהמקטעים רק כשהם מגיעים לעבוד עליהם, ואז צריכים אישור מהות"ל! זה אבסורד! אם זה היה מתנהל כמו שצריך, היו צריכים למדוד ולבדוק הכל מראש, לתכנן הכל, לקבל אישור להכל, ואז לרוץ עם העבודות. לא לחכות כל פעם שהמהנדסים ישברו את הראש על פתרונות מותאמים אישית.
מזכיר גם ש SEMI אמרו לרכבת ישראל בעבר "אנחנו רק קבלן ביצוע לא ידענו שאנחנו צריכים גם לתכנן". היה צריך לזרוק אותם מכל המדרגות כבר אז.
 

matrix200200

Active member


אם היו מביאים את הגרמנים או הצרפתים זה לא היה קורה
סימנס ואלסטום לא מושלמות אבל היו עושים את זה הרבה יותר מהר. אני חושב שהמחדל עם הקבלן הזה צריך גם חקירה של מבקר המדינה, גם ועדת חקירה ממשלתית וגם חקירה משטרתית. החקירה הפלילית צריכה להיות לא רק על אנשי SEMI אלא גם על אנשי רכבת ישראל שבחרו את הקבלן הזוועתי הזה, ועל משרדי התחבורה והאוצר שלא עצרו את המחדל הרבה יותר מוקדם. בכל תחום אחר אם קבלן היה מתנהג ככה היו מזמן קונסים לו את הצורה ושולחים אותו לעאזזל.

וגם, במקום פשרה עם אלסטום בבית המשפט היו צריכים לתת למשפט להתנהל ולתת לאלסטום להוכיח שהזכייה של SEMI הייתה לא חוקית.


אתם מבינים שגם היום, לSEMI אין את הפתרונות לכל מקטע מראש, והם מבינים כמה מסובך להתקין את העמודים בחלק מהמקטעים רק כשהם מגיעים לעבוד עליהם, ואז צריכים אישור מהות"ל! זה אבסורד! אם זה היה מתנהל כמו שצריך, היו צריכים למדוד ולבדוק הכל מראש, לתכנן הכל, לקבל אישור להכל, ואז לרוץ עם העבודות. לא לחכות כל פעם שהמהנדסים ישברו את הראש על פתרונות מותאמים אישית.
מזכיר גם ש SEMI אמרו לרכבת ישראל בעבר "אנחנו רק קבלן ביצוע לא ידענו שאנחנו צריכים גם לתכנן". היה צריך לזרוק אותם מכל המדרגות כבר אז.

זה קורה שלפקידים מסוימים העיניים הופכות לסימני $ כשהם מסתכלים על תוצאות המכרז.
או שאולי אתה צודק ויש כאן שחיתות (לא אופתע אם כך הדבר).
 

Bus Nerd

Active member
תמיד נותנים משקל גבוה מדי למחיר על פני איכות בארץ


זה קורה שלפקידים מסוימים העיניים הופכות לסימני $ כשהם מסתכלים על תוצאות המכרז.
או שאולי אתה צודק ויש כאן שחיתות (לא אופתע אם כך הדבר).
תמיד נותנים משקל גבוה מדי למחיר על פני איכות בארץ
כביכול כדי לשמור על הכיס של משלם המיסים, בפועל זה עולה לנו ביוקר אחר כך. הממשלה צריכה להבין שלפעמים הוצאות גדולות מצדיקות את עצמן.

איכשהו כשזה מגיע למשרד הביטחון אף פעם לא שמעת על זה שבחרו לקנות טנק רומני רק כי הוא זול יותר מהטנק הישראלי, או צוללת טיוואנית שיותר זולה מהצוללת הגרמנית. אבל בכל משרדי הממשלה האחרים - מחיר כמה שיותר נמוך, ותוצאה בהתאם.
 

matrix200200

Active member
זה שיש פקידים שרק רואים את החור שבגרוש זה ידוע.

תמיד נותנים משקל גבוה מדי למחיר על פני איכות בארץ
כביכול כדי לשמור על הכיס של משלם המיסים, בפועל זה עולה לנו ביוקר אחר כך. הממשלה צריכה להבין שלפעמים הוצאות גדולות מצדיקות את עצמן.

איכשהו כשזה מגיע למשרד הביטחון אף פעם לא שמעת על זה שבחרו לקנות טנק רומני רק כי הוא זול יותר מהטנק הישראלי, או צוללת טיוואנית שיותר זולה מהצוללת הגרמנית. אבל בכל משרדי הממשלה האחרים - מחיר כמה שיותר נמוך, ותוצאה בהתאם.
זה שיש פקידים שרק רואים את החור שבגרוש זה ידוע.
אבל ראבק, כמה שנים צריך לחכות בשביל להודות בטעות ולחתוך?
אפשר להגיד הרבה דברים רעים על התנהלות של המדינה בעניין הקו האדום, אבל לפחות היה להם את החואבוס להודות בטעות, לחתוך את הזכייה של MTS ולהמשיך הלאה.
 

מנכל אחד

Active member
כשעובדים בשבת תמיד העבודה תהיה יותר איטית

לא מקצר באופן משמעותי?
השבתה בשבת של העבודות גורעת לפחות 30 שעות כל שבוע שזה בערך 25%.
יש גם אלמנט של הגברת היעילות בעבודה רציפה שלא כוללת זמן התארגנות וקיפול כל שבוע.
גם אם נישאר רק עם 25%. זה מקצר את העבודות מ6 שבועות ל4.5
כסף? אתה רציני? מה חשוב הכסף? אתה מודע לעלות של שבוע מיותר של השבתת קו רכבת?
&nbsp
נראה לי שאתה מנסה להסוות טיעונים רוחניים מעולם החברים הדמיוניים בהמצאה של טיעונים מצוצים מהאצבע.
כשעובדים בשבת תמיד העבודה תהיה יותר איטית
כי שרשרשת האספקה לא עובדת בחלקה, ולכן אין הרבה תועלת בעבודה בשבת.
נניח נגרם נזק לתשתית חיצונית, אי אפשר להתקדם, וגם הטכנאים של בעלי התשתית לא זמינים כדי לתקן את התשתית שנפגעה.
 

Bus Nerd

Active member
לא צריך שום "שרשרת אספקה" בשבת

כשעובדים בשבת תמיד העבודה תהיה יותר איטית
כי שרשרשת האספקה לא עובדת בחלקה, ולכן אין הרבה תועלת בעבודה בשבת.
נניח נגרם נזק לתשתית חיצונית, אי אפשר להתקדם, וגם הטכנאים של בעלי התשתית לא זמינים כדי לתקן את התשתית שנפגעה.
לא צריך שום "שרשרת אספקה" בשבת
דואגים שכל העמודים והברגים יהיו מוכנים כבר מיום שישי. בטון אין בעיה להשיג בשבת. עבודה על חשמול רכבת לא מצריכה אספקה בלתי נגמרת של חומרים כמו יציקה של תחנה תת קרקעית או חפירה של מנהרות עם TBM. זה סה"כ לקדוח, לצקת בטון, להרכיב עמודים על היציקה, ולחבר את הכבלים. איזו שרשרת אספקה ואיזה נעליים?

גם "תשתית חיצונית" לא קיימת בעומק הקדיחה של יסודות עמודי החשמול. רק תשתית איתות של הרכבת. עוד לא קרה שנפגע כבל איתות במהלך עבודות החשמול, וגם אם כן אין בעיה להקפיץ טכנאים שיתקנו אותו בזמן. מה, אם טרקטור חקלאי פוגע בטעות בתשתית איתות בסופ"ש, לא מתקנים? בטח שמתקנים.

אתה בא מראש עם אנטי לעבודות בשבת ואז ממציא תירוצים למה לאסור על העבודות בשבת שמאשרים את ה bias הקודם שלך, בלי להתחשב במציאות. בחו"ל אגב עבודות תחזוקה בד"כ קורות בסופי שבוע.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
"עוד ציין כי הרב קו יכנס לפעולה באזור יהודה ושומרון מחודש

סמוטריץ': "נסגור 1 ממסילות הרכבת בנ.איילון למשך 6 שבועות"
"זאת לצורך ביצוע עבודות חשמול הרכבת • עוד אמר סמוטריץ' ש"אם נעבוד רק בלילות, ייקח שנה וחצי לסיים את הפרויקט" • "אנחנו נערכים לכך שיהיו רכבות שיבוטלו. תהיה התקוממות. לי יש את האומץ ואני אצטרך ואבקש את הגיבוי שלכם" • כשנשאל לגבי עבודות בשבת אמר "אם אפשר שלא - אז לא""
https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001307668

לאחרונה עבודות על גשר יהודית בוצעו בלילה של יום חול עם עומסי תנועה נלווים.
"עוד ציין כי הרב קו יכנס לפעולה באזור יהודה ושומרון מחודש
ינואר הקרוב."
&nbsp
מה הכוונה, רב-קו ממילא פועל שם עם תקופתיים וכרטיסיות. האם זה אומר שכל הכרטיסיות סוף סוף יבוטלו?
&nbsp
https://main.knesset.gov.il/News/PressReleases/Pages/press18.11.19d.aspx
 

קו 415

Active member
סיום התלות במזומן

"עוד ציין כי הרב קו יכנס לפעולה באזור יהודה ושומרון מחודש
ינואר הקרוב."
&nbsp
מה הכוונה, רב-קו ממילא פועל שם עם תקופתיים וכרטיסיות. האם זה אומר שכל הכרטיסיות סוף סוף יבוטלו?
&nbsp
https://main.knesset.gov.il/News/PressReleases/Pages/press18.11.19d.aspx
סיום התלות במזומן
כיום, למעט בעלי הסדרים יומיים שבועיים וכדומה.
כל הנוסעים באשכולות הממוגנים, משלמים במזומן עבור הנסיעה שלהם.
כדאי להבין כמה התעסקות בכסף זה עבור אוטובוס מלא, ואין אפשרות לערך צבור.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
אבל גם היום לא חייב מזומן אם טענת את הכרטיסייה הנכונה

סיום התלות במזומן
כיום, למעט בעלי הסדרים יומיים שבועיים וכדומה.
כל הנוסעים באשכולות הממוגנים, משלמים במזומן עבור הנסיעה שלהם.
כדאי להבין כמה התעסקות בכסף זה עבור אוטובוס מלא, ואין אפשרות לערך צבור.
אבל גם היום לא חייב מזומן אם טענת את הכרטיסייה הנכונה
אם ציבור הנוסעים יוכרח לטעון תקופתיים וכרטיסיות כאשר רוב הנוסעים לא בקיאים בכל הנושאים של איזה קוד מחיר צריך, זה יוצר בלאגן גדול יותר מהתעסקות בכסף.

יש לציין שאפיקים מחקה מהאתר שלה כל אזכור לכרטיסיות האלו
[URL]http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/394/184496570[/URL]

אז זהו? ביטול הנחת ממוגן וכניסת ערך צבור? או יצירת מערכת קודי מחיר מיוחדת לאפשור הנחת ממוגן גם מערך צבור?
 
מעניין מתי הוא יגע בנושאים "שוליים" כמו הפעלת המתקפים באוטוב

סמוטריץ': "נסגור 1 ממסילות הרכבת בנ.איילון למשך 6 שבועות"
"זאת לצורך ביצוע עבודות חשמול הרכבת • עוד אמר סמוטריץ' ש"אם נעבוד רק בלילות, ייקח שנה וחצי לסיים את הפרויקט" • "אנחנו נערכים לכך שיהיו רכבות שיבוטלו. תהיה התקוממות. לי יש את האומץ ואני אצטרך ואבקש את הגיבוי שלכם" • כשנשאל לגבי עבודות בשבת אמר "אם אפשר שלא - אז לא""
https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001307668

לאחרונה עבודות על גשר יהודית בוצעו בלילה של יום חול עם עומסי תנועה נלווים.
מעניין מתי הוא יגע בנושאים "שוליים" כמו הפעלת המתקפים באוטוב
המתקפים החדשים באוטובוסים של אגד, ואז יהיה אפשר לעלות מהר מכל הדלתות.
בנתיים ישנם נהגים יצירתיים ששמו ניילונים על המתקפים ושלטים "לא עובד", וגם נוסעים שחושבים שמתקפים עובדים.
 

matrix200200

Active member
אני בכלל לא בטוח שלבטל לגמרי את התשלום אצל הנהג

מעניין מתי הוא יגע בנושאים "שוליים" כמו הפעלת המתקפים באוטוב
המתקפים החדשים באוטובוסים של אגד, ואז יהיה אפשר לעלות מהר מכל הדלתות.
בנתיים ישנם נהגים יצירתיים ששמו ניילונים על המתקפים ושלטים "לא עובד", וגם נוסעים שחושבים שמתקפים עובדים.
אני בכלל לא בטוח שלבטל לגמרי את התשלום אצל הנהג
ולהעביר את הכל למתקפים זה ראיון כל כך פופולארי (ובצדק).
זה בעיקר יפגע באנשים מבוגרים שלא ממש יודעים איך לעבוד עם הרב קו ובמיוחד את כל העניין של טעינה מחדש.
אין להם מחשב בהכרח, אין להם טלפון עם NFC, אז הם יצטרכו ללכת למקום כלשהו, שיעשה את זה בשבילם, או לבקש מילדיהם.
אני מאוד בעד, להפעיל את המתקפים ולתת לאנשים בחירה.
גם ככה הרוב (חוץ מאנשים מבוגרים) יבחרו באופצייה הנוחה של המתקף האוטומטי, אבל החלק שגם מבטל לגמרי את האפשרות לרכוש את הכרטיס מנהג, זה גרוע.
לא מפתיע שהוא מעדיף לא לגעת בעניין הזה.
הרי יום למחרת, תראה בטמקא ראיון עם איזו אשה מבוגרת שבוכה, שהשר האווילי נעל אותה בבית ועכשיו היא מתביישת לבקש עזרה מכל העולם ואשתו שיסבירו לה, איך משתמשים ברב קו.
זה אסון יח"ץ ידוע מראש, אז למה לשר להיכנס לזה?
 
לפחות בירושלים כולם יודעים להשתמש במתקפים עקב הרכבת הקלה

אני בכלל לא בטוח שלבטל לגמרי את התשלום אצל הנהג
ולהעביר את הכל למתקפים זה ראיון כל כך פופולארי (ובצדק).
זה בעיקר יפגע באנשים מבוגרים שלא ממש יודעים איך לעבוד עם הרב קו ובמיוחד את כל העניין של טעינה מחדש.
אין להם מחשב בהכרח, אין להם טלפון עם NFC, אז הם יצטרכו ללכת למקום כלשהו, שיעשה את זה בשבילם, או לבקש מילדיהם.
אני מאוד בעד, להפעיל את המתקפים ולתת לאנשים בחירה.
גם ככה הרוב (חוץ מאנשים מבוגרים) יבחרו באופצייה הנוחה של המתקף האוטומטי, אבל החלק שגם מבטל לגמרי את האפשרות לרכוש את הכרטיס מנהג, זה גרוע.
לא מפתיע שהוא מעדיף לא לגעת בעניין הזה.
הרי יום למחרת, תראה בטמקא ראיון עם איזו אשה מבוגרת שבוכה, שהשר האווילי נעל אותה בבית ועכשיו היא מתביישת לבקש עזרה מכל העולם ואשתו שיסבירו לה, איך משתמשים ברב קו.
זה אסון יח"ץ ידוע מראש, אז למה לשר להיכנס לזה?
לפחות בירושלים כולם יודעים להשתמש במתקפים עקב הרכבת הקלה
בנוסף עשרות חנויות וסופרים אפשר לטעון רב קו. בנוסף באוטובסים קשישים יכולים לשלם לנהג.
 
למעלה