אין בדת האיסלאם שום ארוע הקושר אותה לירושלים
מוחמד לא חי בה וגם לא מת בה, אפילו לא ביקר בה.
 
יש להם ערים קדושות בסעודיה, ולשיעים יש גם בעיראק.
 
זאת בניגוד לנצרות שבה לירושלים יש מקום נכבד, וכשהצלבנים כבשו אותה הקימו בה את 'ממלכת ירושלים' שלהם.
 
גם אחרי שסלאח א-דין שחרר את ירושלים מהצלבנים, האיסלאמים לא הקימו בה שום דבר, אפילו לא עיר בירה של 'מדינה' כלשהי.
 
בזמן הממלוכים ירושלים הוזנחה לחלוטין והידרדרה. גם תחת שלטון הטורקים שנמשך 400 שנה היתה ירושלים בסה"כ חבל (סנג'ק) בפרובינציה (וילייאט) של דמשק - כמו סנג'ק עזה לדוגמא, ואח"כ היתה כפופה ישירות לממשל המרכזי בקושטא.
 
רק המופתי הערבו-נאצי חג' אמין אל-חוסייני הפך בהבל פיו את ירושלים למוקד דתי-לאומני בעולם הערבו-איסלאמי, וזאת רק בתגובה לחשיבותה של ירושלים כמרכז הרוחני, הלאומי והדתי של העם היהודי.
מוחמד לא חי בה וגם לא מת בה, אפילו לא ביקר בה.
 
יש להם ערים קדושות בסעודיה, ולשיעים יש גם בעיראק.
 
זאת בניגוד לנצרות שבה לירושלים יש מקום נכבד, וכשהצלבנים כבשו אותה הקימו בה את 'ממלכת ירושלים' שלהם.
 
גם אחרי שסלאח א-דין שחרר את ירושלים מהצלבנים, האיסלאמים לא הקימו בה שום דבר, אפילו לא עיר בירה של 'מדינה' כלשהי.
 
בזמן הממלוכים ירושלים הוזנחה לחלוטין והידרדרה. גם תחת שלטון הטורקים שנמשך 400 שנה היתה ירושלים בסה"כ חבל (סנג'ק) בפרובינציה (וילייאט) של דמשק - כמו סנג'ק עזה לדוגמא, ואח"כ היתה כפופה ישירות לממשל המרכזי בקושטא.
 
רק המופתי הערבו-נאצי חג' אמין אל-חוסייני הפך בהבל פיו את ירושלים למוקד דתי-לאומני בעולם הערבו-איסלאמי, וזאת רק בתגובה לחשיבותה של ירושלים כמרכז הרוחני, הלאומי והדתי של העם היהודי.