סלילת נתיב נוסף בכביש 6 לתחבורה ציבורית ושיתופית

Ccyclist

Well-known member
אני אנסה לחדד את דברי: יש טענה (שאני מסכים איתה) שכל שיפור של הכביש יגרום ליותר אנשים להשתמש בו דבר שיוביל להחרפת הפקקים.
האם אתה מסכים לטענה הזאת? ואם כן, למה אתה חושב שהשיפורים שלך יפחיתו את בעיית הפקקים?

בקשר לנתיב: על פי הכתבה הזאת הוספת נתיב תח"צ ותחבורה שיתופית יביא להגדלת הקיבולת ב1000-2800 אנשים בשעה, האם השיפורים שהצעת גם מגדילים את הקיבולת ברמה הזאת?

אם אתה רוצה לפתור את בעיית הפקקים תוך כדי שמירת הקיבולת אתה צריך להרע את הכביש בצורה שלא תפחית את הקיבולת, השיטה הכי פשוטה היא להעלות את המחיר.

ממה שראיתי ישנן נקודות האטה ספציפיות בכביש הנובעות מהגורמים שתיארתי. לדעתי הטיפול בנקודות האלו ישפר משמעותית את זרימת התנועה בכביש.

הפתרון המוצע הוא להתעלם מהנקודות הבעייתיות וליצור עוד נתיב שיתנקז אליהן. במקרה הטוב הנתיב הנוסף יהיה ריק, במקרה הרע הוא יביא רכבים נוספים לאותן נקודות בעייתיות.

כביש זו מערכת שלמה הכוללת את המחלפים ואת כל אורך הכביש. כשמערכת כלשהי אינה מתפקדת צריך לבדוק מהם הגורמים הבעייתיים במערכת ולשפר אותם אחד - אחד.
 

Ccyclist

Well-known member
ממה שראיתי ישנן נקודות האטה ספציפיות בכביש הנובעות מהגורמים שתיארתי. לדעתי הטיפול בנקודות האלו ישפר משמעותית את זרימת התנועה בכביש.

הפתרון המוצע הוא להתעלם מהנקודות הבעייתיות וליצור עוד נתיב שיתנקז אליהן. במקרה הטוב הנתיב הנוסף יהיה ריק, במקרה הרע הוא יביא רכבים נוספים לאותן נקודות בעייתיות.

כביש זו מערכת שלמה הכוללת את המחלפים ואת כל אורך הכביש. כשמערכת כלשהי אינה מתפקדת צריך לבדוק מהם הגורמים הבעייתיים במערכת ולשפר אותם אחד - אחד.

קחו כדוגמה את מחלף עירון. היציאות שלו כוללות שתי צמתים מרומזרות - האחת 6 מדרום למחלף לפרדס חנה וקיסריה והשניה מ 6 מצפון למחלף לכביש 65 דרך וואדי ערה. הפניות ימינה מכביש 6 עוברות דרך קשתות השתלבות מוצלחות יותר.

זוהי אחת הנקודות שבה היתה האטה ניכרת בנתיב הימני בפעמים שנהגתי צפונה בכביש.

ברור שצומת מרומזרת היא פתרון גרוע ומעכב בגישה מכביש 6 לפרדס חנה, קיסריה והצד הצפוני של חדרה. השאלה היא מדוע זה הפתרון שנבחר - פעמיים - לפונים שמאלה במחלף.

בבריטניה למשל היו שמים כיכר מערכתית אחת של 3 נתיבים והפונים היו צריכים לעצור או כיחידים בפס עצירה או ברמזור יחיד כדי לעשות את כל הכיכר.

בצרפת - היו מעדיפים לעשות מחלף מלא שיאפשר פנייה שמאלה ללא עצירה כלשהי.

בספרד היו מעדיפים לבנות משהו נוסח מחלף אליקים, רק עם שני נתיבים בכל כיכר על כביש 65.

כל הפתרונות האלו מאפשרים זרימת תנועה יעילה יותר משתי הצמתים המרומזרות שנבחרו כפתרון במחלף.

לגבי כביש 65 בוואדי ערה: אפשר לייעל אותו באמצעות הסבה לכיכרות רב נתיביות וביטול מספר צמתים.

הצומת הראשונה ממזרח למחלף עירון צריכה להתחלף בפנייה וחזרה לנתיב הדרומי של 65. אין הצדקה לצומת מרומזרת בשביל מחצבה.

את הצומת השניה, כפר קרע, צריך להסב לכיכר רב נתיבית גדולה ומרומזרת. התהליך צריך לכלול את חיבור תחנת הדלק ליציאה משלה לכיכר וביטול הכניסות והיציאות שלה לכביש 65. המשאיות מצומת המחצבה צריכות לעשות פרסה בכיכר. בצד הדרומי של הכיכר צריכה להיות יציאה חדשה לכביש בן ארבעת הספרות - דבר שיבטל את הצומת השלישית ממחלף עירון.

את הצומת השלישית כאמור אפשר לבטל ולשלב בגישה לכיכר הראשונה (לשעבר הצומת השניה).

את הצומת הרביעית והחמישית אפשר להחליף ב"משקולת" - קטע כביש עם כיכר המחוברת להפרדה המרכזית. בצורה כזו שתי הצמתים יאוחדו ל"סופר כיכר" יחידה. יתכן שזה יצריך גשר מקומי בין שני צידיה של ערערה כדי להקל על התנועה המקומית. צימצום אפשרויות הפניה במאפיין הדרכים הזה ייעל את התנועה משום שיבוטלו מספר נקודות קונפליקט בין הרכבים הנוסעים סביבו וכן הבעיות הנובעות משתי כיכרות צמודות מדי.

בתרגיל המחשבתי הזה כבר הצלחתי להמיר 5 צמתים מרומזרות על כביש 65 ל 2 מאפיינים כיכריים יעילים יותר. היעילות הזו תקרין לאחור על הבאים מכביש 6. אפשר להמשיך את החשיבה הזו דרך וואדי ערה תוך החלפת צמתים בכיכרות מערכתיות מרומזרות שקיבולתן 150% מקיבולת הצמתים כיום, אך תא השטח שלהן דומה של צומת מרומזרת והן לא מצריכות יותר מ 3 נתיבי גישה בניגוד ל 5 נתיבי הגישה במקומות כמו מורשה או צומת רעננה. לדעתי אפשר לצמצם את זמני ההמתנה בכביש 65 משמעותית באמצעות הסבה כזו - שהינה זולה יותר ממיחלוף ולא דורשת הפקעות קרקע מסיביות למיחלוף באזור רגיש פוליטית.

זו רק דוגמה אחת מכמה לאיך ששימוש בשיטות הקיימות בחו"ל יכולה לשפר את התנועה היוצאת מכביש 6 ולמנוע את העיכובים שהיא יוצרת לממשיכים בו.
 
דוברות משרד התחבורה:

בשורה לנוסעות ולנוסעים בכביש 6: שר האוצר אביגדור ליברמן והשרה מרב מיכאלי יעלו לאישור הממשלה סלילת נתיב נוסף בכביש 6 לתחבורה ציבורית ושיתופית

נותנים עדיפות לתחבורה הציבורית - גם בכביש 6. שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי, הודיעה אתמול במהלך סיור בכביש 6 עם מנכ"ל חוצה ישראל, דן שנבך, כי בקרוב, תעלה לאישור הממשלה תכנית לסלילת נתיב נוסף בכביש 6, ממחלף קסם ועד עין תות, לשני הכיוונים.

הנתיב החדש ישמש לנסיעה של תחבורה ציבורית ושיתופית ויקצר את זמני הנסיעה של הנוסעים באוטובוס או רכב רב תפוסה (מעל 3 נוסעים). העדפה זו תיתן יתרון משמעותי לתחבורה הציבורית והשיתופית בכביש 6 ותסייע בהתמודדות עם עומסי התנועה הכבדים בכביש. ההתקשרות להקמת הנתיב החדש תנוהל בוועדת מכרזים משותפת למשרד האוצר ולמשרד התחבורה, שבראשה עומד סגן החשב הכללי במשרד האוצר, באמצעות חברת "חוצה ישראל" והוא צפוי להיפתח בשנת 2027.

מאז שנת 2017 הולכים וגוברים עומסי התנועה בקטעים המרכזיים של כביש 6, בעיקר בשעות הגודש והצפי שהמצב רק יחמיר בשנים הקרובות ויפגע ביעילות הכביש וייעודו כציר מרכזי, המחבר בין צפון הארץ לדרומה.

נוכח הצורך הדחוף בהרחבת הכביש, השרים ליברמן ומיכאלי יעלו בקרוב לאישור הממשלה תוספת של נתיב נסיעה בין מחלף קסם לעין תות, שיעניק העדפה לתחבורה ציבורית ושיתופית. נתיב זה יקבע ככביש אגרה וישמש כנתיב רביעי בין מחלף קסם למחלף עירון ונתיב שלישי בין מחלף עירון למחלף עין תות. במסגרת ההחלטה, מוצע להקים גם מחלף נוסף - מחלף בית נחמיה, שיאפשר להתמודד עם עומסי התנועה בין מחלף נחשונים למחלף בן שמן.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח״כ מרב מיכאלי: "מאז כניסתי לתפקיד, הכרזתי על כך שבכוונתי להפוך את הפירמידה ולשים בראש סדר העדיפויות את התחבורה הציבורית והנסיעות השיתופיות ואת הנגב והגליל - וכך אני עושה. הרחבת כביש 6 בנתיב תחבורה ציבורית ונסיעות שיתופיות היא בשורה גדולה לתושבות ולתושבי הצפון ולנוסעות ולנוסעים בתחבורה ציבורית ושיתופית. עוד אפשריות תנועה לכולן ולכולם".

מנכ"לית משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, מיכל פרנק: "כביש 6 הוכיח עצמו כעורק תשתית חיוני, עם רמת ביקושים גבוהה. משאב הדרך הוא תשתית ציבורית ואנו פועלים להקצותו, בהתאם לסדרי העדיפויות במשרד. עם פתיחת הנתיב, נפלס את הדרך לתחבורה שיתופית וציבורית מהירה, שתהיה חלופה טובה לנסיעה ברכב הפרטי. במקביל, המשרד מקדם רשת קווי שירות שייסעו דרך כביש 6 למוקדי מגורים, מסחר ותעשייה".

החשב הכללי במשרד האוצר, יהלי רוטנברג: ״הפרויקט הוא חלק ממספר פרויקטי תשתית חשובים שמקדם אגף החשב הכללי והוא יתרום רבות למשק הישראלי ולהמשך תנופת הצמיחה״.

מנכ"ל חברת חוצה ישראל, דן שנבך: ״בקטע הכביש בין מחלף קסם לעין תות עוברים למעלה מ-200 אלף כלי רכב ביום. הנתיב הנוסף יאפשר לשפר את רמת השירות של כביש 6 ולהקטין את עומסי התנועה בשעות השיא. אנו מברכים על פעילותה החשובה של השרה מיכאלי לקידום התחבורה וחיבור הפריפריה למרכז, כמו גם לקידום אסטרטגיות תחבורה שיתופית וציבורית. הנתיב החדש שיאושר מהווה בשורה תקדימית בנושא".
איזה אוטובוס נוסע בכלל בכביש 6?…
 
דוברות משרד התחבורה:

בשורה לנוסעות ולנוסעים בכביש 6: שר האוצר אביגדור ליברמן והשרה מרב מיכאלי יעלו לאישור הממשלה סלילת נתיב נוסף בכביש 6 לתחבורה ציבורית ושיתופית

נותנים עדיפות לתחבורה הציבורית - גם בכביש 6. שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי, הודיעה אתמול במהלך סיור בכביש 6 עם מנכ"ל חוצה ישראל, דן שנבך, כי בקרוב, תעלה לאישור הממשלה תכנית לסלילת נתיב נוסף בכביש 6, ממחלף קסם ועד עין תות, לשני הכיוונים.

הנתיב החדש ישמש לנסיעה של תחבורה ציבורית ושיתופית ויקצר את זמני הנסיעה של הנוסעים באוטובוס או רכב רב תפוסה (מעל 3 נוסעים). העדפה זו תיתן יתרון משמעותי לתחבורה הציבורית והשיתופית בכביש 6 ותסייע בהתמודדות עם עומסי התנועה הכבדים בכביש. ההתקשרות להקמת הנתיב החדש תנוהל בוועדת מכרזים משותפת למשרד האוצר ולמשרד התחבורה, שבראשה עומד סגן החשב הכללי במשרד האוצר, באמצעות חברת "חוצה ישראל" והוא צפוי להיפתח בשנת 2027.

מאז שנת 2017 הולכים וגוברים עומסי התנועה בקטעים המרכזיים של כביש 6, בעיקר בשעות הגודש והצפי שהמצב רק יחמיר בשנים הקרובות ויפגע ביעילות הכביש וייעודו כציר מרכזי, המחבר בין צפון הארץ לדרומה.

נוכח הצורך הדחוף בהרחבת הכביש, השרים ליברמן ומיכאלי יעלו בקרוב לאישור הממשלה תוספת של נתיב נסיעה בין מחלף קסם לעין תות, שיעניק העדפה לתחבורה ציבורית ושיתופית. נתיב זה יקבע ככביש אגרה וישמש כנתיב רביעי בין מחלף קסם למחלף עירון ונתיב שלישי בין מחלף עירון למחלף עין תות. במסגרת ההחלטה, מוצע להקים גם מחלף נוסף - מחלף בית נחמיה, שיאפשר להתמודד עם עומסי התנועה בין מחלף נחשונים למחלף בן שמן.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח״כ מרב מיכאלי: "מאז כניסתי לתפקיד, הכרזתי על כך שבכוונתי להפוך את הפירמידה ולשים בראש סדר העדיפויות את התחבורה הציבורית והנסיעות השיתופיות ואת הנגב והגליל - וכך אני עושה. הרחבת כביש 6 בנתיב תחבורה ציבורית ונסיעות שיתופיות היא בשורה גדולה לתושבות ולתושבי הצפון ולנוסעות ולנוסעים בתחבורה ציבורית ושיתופית. עוד אפשריות תנועה לכולן ולכולם".

מנכ"לית משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, מיכל פרנק: "כביש 6 הוכיח עצמו כעורק תשתית חיוני, עם רמת ביקושים גבוהה. משאב הדרך הוא תשתית ציבורית ואנו פועלים להקצותו, בהתאם לסדרי העדיפויות במשרד. עם פתיחת הנתיב, נפלס את הדרך לתחבורה שיתופית וציבורית מהירה, שתהיה חלופה טובה לנסיעה ברכב הפרטי. במקביל, המשרד מקדם רשת קווי שירות שייסעו דרך כביש 6 למוקדי מגורים, מסחר ותעשייה".

החשב הכללי במשרד האוצר, יהלי רוטנברג: ״הפרויקט הוא חלק ממספר פרויקטי תשתית חשובים שמקדם אגף החשב הכללי והוא יתרום רבות למשק הישראלי ולהמשך תנופת הצמיחה״.

מנכ"ל חברת חוצה ישראל, דן שנבך: ״בקטע הכביש בין מחלף קסם לעין תות עוברים למעלה מ-200 אלף כלי רכב ביום. הנתיב הנוסף יאפשר לשפר את רמת השירות של כביש 6 ולהקטין את עומסי התנועה בשעות השיא. אנו מברכים על פעילותה החשובה של השרה מיכאלי לקידום התחבורה וחיבור הפריפריה למרכז, כמו גם לקידום אסטרטגיות תחבורה שיתופית וציבורית. הנתיב החדש שיאושר מהווה בשורה תקדימית בנושא".
אלן טנמן סיפר פעם על הפילוסופיה הגרמנית להתמודדות עם עומסי תנועה ותחבורה ציבורית.
דבר ראשון מטפלים באירגון. ציוד. נהגים. תנאים. הפסקות. שירותים. משכורת. תדירות. שירות. אדיבות.
דבר שני משפרים דברים אלקטרונית: העדפה ברמזורים, תכנון דינמי של קווים ותדירויות בהתאם לעומסים, ועוד.
דבר שלישי ואחרון, אם עדיין יש בעיה, ניגשים לבצע שיפורים ברמת ה"בטון". להוסיף נתיבים וכיוצ"ב.
בארץ יודעים להתעסק רק עם הדבר השלישי ואיתו מתחילים, במקום להתעסק עם שני הדברים שקודמים לו.
 

דרור 410

New member
ניקח דוגמא: נניח שבכביש יכולים לעבור 1000 מכוניות בשעה אז בשעתיים יכולים לעבור שם ,2000 פשוט תעכב את הקבוצה השנייה שעה.
ניתן לפתור בעיה זאת בהרבה דרכים, כנראה יש דרכים יותר מוצלחות אבל זוהי דוגמא לפקק מנוהל, הראשונים עשו זאת בשעה והשניים בשעתיים.

פקקים לא גורמים לפגיע בתח"ץ בהנחה שיש נת"ץ והם אמנם גורמים לבזבוז שעות עבודה אבל בלעדיהם פחות אנשים יעבדו בכלל
לא.
המתמטיקה שלך לא עובדת.
פקקים מפחיתים את מספר האנשים שיכולים לעבור בכביש.
יותר פקקים=פחות אנשים שיגיעו בכלל לעבודה.

הסברתי את זה בצורה ברורה למעלה.
כמובן שגם מי שכן מגיע יגיע יבזבז זמן רב יותר בדרך.
 
למעלה