סליחות

סליחות ../images/Emo24.gif../images/Emo23.gif../images/Emo140.gif

האם קל לכם לסלוח לאנשים-למי יותר קל-לקרובים או רחוקים
האם אתם סולחים ושוכחים או תמיד זוכרים בליבכם
האם יש מישהו/י שעליכם לבקש ממנו סליחה השנה
כיצד תעשו זאת אם בכלל
 
סליחות

אצלי זה תלוי במקרה. אני תמיד רוצה לסלוח אך לא תמיד מצליחה. למשל לאמא שלי עוד לא סלחתי על ההתעללות והפצעים הנפשיים שהיא הותירה בי (וכן, צריך לקחת אחריות וכו' וכו' אבל אני לא חושבת שלקיחת אחריות קשורה לסליחה או אי סליחה, זה שאני לא סולחת לא אומר שאני לא לוקחת אחריות על החיים שלי). על טעויות קטנות אני כמובן סולחת, יש מקרים שהפגיעה קשה מדי בשביל לסלוח. והנה משהו שכתבתי בדיוק הלילה בעניין.
 

Maurey

New member
סליחות....

תלוי איך מגדירים סליחה, בהגדרה שלי קל לי לסלוח בעיקר לאנשים רחוקים, אני סולחת ולא שוכחת, ז"א מסיקה מסקנות לגבי העתיד, למשל עכשיו החלטתי להתרחק מג' בעקבות כמה דברים מגעילים שהיא עשתה לי, למרות שעכשיו אני כבר לא זוכרת את כולם (רק חלק
) לדעתי לא, בדר"כ אני עושה שמיניות באויר כדי לא לפגוע באנשים (לטוב ולרע) אם בכל זאת פגעתי במישהו אני משתדלת ליישר איתו את ההדורים בסמוך לאירוע ולא מחכה ליום כיפור. **קראתי את ההגדרה בספר כלשהו ואני מאוד מתחברת אליה, כשסולחים למישהו זה אומר שמפסיקים לכעוס עליו או לנטור לו טינה, כי הרגשות האלה פוגעים רק בנו והבנאדם השני יכול בכלל לא לדעת שאנחנו כועסים עליו. אבל, כסולחים למישהו זה *לא* אומר שאנחנו מצדיקים או תומכים במעשים שלו. הסליחה היא רק בשבילנו.
 
הפעם יש לך שאלות קשות

אני למדתי את עצמי לא לכעוס להיות סלחנית לגבי כולם , קשה מאד לגרום לי כעס אבל שאני מגיעה למצב של כעס קשה לי מאד להרגע , אני לא מנבלת את הפה או צועקת לרוב רק בוכה , עד שנרגעת ומי שמצליח לגרום לי לכעס לא שוכחת את זה , אולי סולחת אבל זה פוגע באימון שלי לאדם הזה לרוב אני מתרחקת , שומרת על יחס קר עד שאני נרגעת , ורק אז יכולה לשוחח לא נוטרת אבל בלב נותר סימן אזהרה לגבי אותו אדם שהצליח לגרום לי לכעוס ואני מאד זהירה שאני מדברת איתו, משהון כמו נימוס פה עוזר מאד לא יודעת האם עלי לבקש סליחה, כי אני נזהרת שלא לפגוע , אבל סי פגעו השנה בלי סוף וזה דווקא המשפחה הקרובה, הם בחרו להתנתק ואני קבלתי את הבחירה שלהם , כואב לי אבל זה מה יש יודעת שיבוא יום הם יבקשו סליחה , לא יודעת אם אוכל לסלוח להם על ההתנתקות ממני , מעדיפה למחוק את זה מהזכרון שלי כי הכניסה למקום הזה גורמת לי לרצות למות עכשיו
 
למעלה