סליחות. משהו שכתבתי בהשראת הפינה של תפו

סמאדי

New member
סליחות. משהו שכתבתי בהשראת הפינה של תפו

אף אחד לא פוגע בנו באמת... אנחנו נפגעים כי בגלל שיש דברים שפוגעים לנו באגו. יש מצבים שבהם אנחנו מסיקים מההתנהגות של האחר שאנחנו לא חשובים/אהובים/שמזלזלים בנו וכו'... אף אחד לא עושה 'לנו' דברים. גם אנחנו לא לאחרים. כל אחד הוא כמו שהוא, ובדרך אנחנו פוגעים או נפגעים. כל אחד מאיתנו חי בסוג של סרט. כולנו שחקנים ראשיים בהצגת חיינו. לפעמים הגיבור פוגש גיבורה. הם אוהבים או שלא, אבל זו אשליה. הכל תעתוע... הוא עדיין בסרט שלו, משליך עליה את ''תפקיד הרעיה'' והיא בסרט של עצמה משליכה עליו את הציפיות והתקוות שלה. בדרך אנחנו לפעמים נעלבים ונפגעים. לפעמים אנחנו הופכים לקורבנות בהצגה שבה אנחנו מככבים. ואז מגיע יום כיפור... הסליחה הזו שאנחנו אומרים, מנקה רק אותנו. היא כמו מקלחת לאגו. היא שוטפת את הטינה, את הכאב ואת כל מה שנדמה לנו שעשינו רע. אותו הדין לגבי מי שמתנצל כלפינו. הוא מתנקה. הסליחה משחררת את האחר. וכשאנו משחררים, אנחנו משתחררים...
 
הפגיעה מתחילה מתוכנו ../images/Emo45.gif

לא חשוב עם זה מהאגו מהעבר ועוד... זה יושב על פצע פתוח שמשהו שקף לנו פצועים. הבחירה בידנו בהתאם ליכולתנו רצוננו להתמודד או להניח לזמן ולמקום שנוכל ונרצה. אם זאת וחשוב לי לציין שלצד השני יש אחריות לגבינו. לא אפצע חברה טובה במקומות שאני יודעת שעדין מדממים אצלה. לא אפגע בילדים שלי בחולשות שלהם. הסליחה מתחילה מתוכנו על מנת להמשיך הלאה בלסלוח לעצמנו שאפשרנו לסיטואציה להתרחש/שהאמנו לסלוח לאחר עבורנו. לא להתקע במה היא עשתה לי אז אנחנו מתעסקים בה/בו ולא בעצמנו.
סמאדי שאפשרת לי למצוא את הנקודה שהסליחה נוגעת אצלי.
 

mykal

New member
מבקשת סליחה גם ממך וגם מסמאדי,

מי שפוגע בי, זה לא באגו שלי, זה בנפש שלי, זה במי שאני. אם נפגעתי זה כי מישהו חושב שהוא טוב ממני, ומותר לו לזלזל באמירות שלי, שעשיות שלי, ברגשות שלי, כי גם אם לדעתו אני טועה, יש דרך להפנות תשומת ליבי לטעות. מי שפוגע יודע בד"כ שהוא פוגע. וגם אם הוא התישב שם על פצע, מי הרשה לו? מותר ונכון להרגיש פגוע, למרות שזה ממש לא נעים להיות שם. כי אלולא הייתי מרגיש פגוע, סימן שהייתי אדם מחוק. עובדה שפגיעה יכולה להיות גם התעלמות מהאחר. (והאחר נפגע) ברור שהפגיעה מגיעה מתוכינו, מה זאת אומרת? מישהו כיון חץ לנשמה ו...זה חדר פנימה לתוכה ופילח אותה. אני מתנצלת ומבקשת סליחה שאינני סובלת את המשפט השחוק: "את בוחרת להעלב" את פוגעת ואני בוחרת? את לא בחרת להעליב? בקשת סליחה ממי שפגע היא לרכך מכה. ואם אני סולחת או לא, זה עד כמה אני מרגישה 1)פחות פגועה, 2)שהסליחה אמיתית ונאמרה באמת מהלב. ונכון שזה נעים יותר, ומרגיע,אבל אם לא אז לא סלחתי וזהו. לא מרגישה רע. ולא מרגישה שזה לא נכון, ואל תוסיפו אשמה לנפגע.
 

tsaa5

New member
מזדהה לחלוטין מה שכתבת.

זה בדיוק מה שאנוכי חשה. ידעת לתאר זאת בדיוק רב לגבי לפחות. "שאפו"
 

mykal

New member
את לא צריכה, אבל אני מבקשת,

כי חלקתי על דעתך. ואני מבינה שיותר נעים כשיש הסכמה, ואני ממש הרגשתי ועדיין מרגישה התנגדות. אני לא רוצה שאף אחד יטפל בפצעים שלי, בחולשות שלי, אני לפעמים יודעת עליהם ומנסה את כוחי ולא תמיד מצליחה. ואם אינני מודעת, אשמח אם יעירו לי באופן מכבד ומותיר לי מקום לתובנות חדשות. אבל לא מרשה לאף אחד לפגע בי, ואני נזהרת מאוד מאוד לא לפגוע באיש. ולכן גם ממך בקשתי סליחה. כי ההתנגדות לא כדי לפגע אלא כדי להבין טוב יותר.
 

Gracei Kelly

New member
מתחברת מאוד לדברים../images/Emo23.gif

ומוסיפה שמה שמכאיב לנו באחר קיים בתוכנו. משהו שלא שיחררנו .. עדיין...
 

ניריתי 1

New member
כל כך נכון ../images/Emo45.gif

ובהשראת מה שכתבת ...נכנסתי מיד לפייסבוק שלך (לקישור שבחתימה שלך)... ומיד לחצתי על Like
12 שנה אצל אושו...זה שווה לפחות 120 Like !
מאוד נכון ומדוייק מה שכתבת מסכימה עם כל מילה לא יכלתי לנסח זאת יותר טוב בעצמי
 

סמאדי

New member
אוי, נירית, ראיתי אותך בפייסבוק, את מאוד יפה

כמו שחשבתי, מבפנים ומבחוץ.
 

ניריתי 1

New member
איזו נשמה את ... תודה ! ../images/Emo24.gif

האמת שניסיתי למצוא אותך גם... נכנסתי ללינק...ועשיתי Like... אבל אני כל כך לא יודעת לתפעל / להתמצא בפייסבוק הזה, שלא הצלחתי לאתר כלום
תודה מקסימה אחת
 
למעלה