סליחה על ה-
שאלה לדתיים:

סליחה על ה- ../images/Emo32.gif שאלה לדתיים:

אני רוצה לקנות מתנה לחג להורי כוס לקידוש וצלחת לסדר פסח. מאחר ושני פריטים אילו מעולם לא היו אצלנו בבית אני ממש לא יודעת איזה לקנות. מה מודרני יותר: חרס/קרמיקה? כסף? אני מנחשת שלא מדובר בכלי כסף אמיתיים (?) מה שואלים את המוכר? האם חשוב לדעתכם לקנות בחנות לתשמישי קדושה או כל חנות לכלי בית מספקת? מהו לדעתכם מחיר סביר? חשוב לי שהכלים ישמרו לשנים רבות. למתנה יש ערך מיוחד מאחר ורק עם הולדת בני, הורי החלו לערוך סדר בביתם (תמיד היה אצל הסבתא). קידוש בערב שבת החלנו לעשות רק לאחרונה כשבני בן השנתיים חזר מהגן והחל לדקלם את כל הברכות על הנרות/היין/החלה ולעשות קידוש "בכאילו". תודה על הסבלנות, וסליחה על האוף.
 
לא דתיה אבל אני באופן אישי אהבתי

וגם קניתי אמנם כוס לאליהו הנביא ולא לקידוש - מחרסינה, מאוד יפה. מההורים שלי קיבלתי צלחת לסדר פסח גם כן מחרסינה כך שיצא ממש תואם. אני חושבת שזה מאוד תלוי במה שההורים שלך אוהבים ומה יש להם בבית. אולי יש להם כלים מחרסינה וירצו משהו תואם? אולי דווקא ירצו מכסף? עד כמה שאני יודעת יש כוסות לקידוש מכסף אמיתי. כבד ויקר אבל שווה.
 

עדי 4

New member
אצלנו הגביעים וקערת הסדר הם מכסף

ככה היה נהוג אצל סבי, אצל אבי וגם אצלנו. כמובן שקערת סדר וגביע יין מכסף טהור יקרים יחסית אבל נשמרים לשנים ותמיד יפים.
 

kby

New member
אצלנו, כשקונים דבר כזה, יש שתי

דרכים. אם קונים "בשביל המסורת", או למישהו בחו"ל שלא ממש מכירים, הולכים למאה שערים לחנויות שמתמחות בכך וקונים שם על פי יעוץ מהחנות. הם יודעים מה הכי "אופנתי" ונכון, וגם אין פדיחות עם דברים שהם "אופנתיים" אך לא כשרים... מה שאפשר למצוא בחלק מהחנויות ה"שיקיות". אם זה לנו או לחברים, הולכים בד"כ ל"צורפים" שם יש דברים מאוד יפים, מאוד לטעמנו, וכמובן יקרים יותר
 

anat30g

New member
האחים חדד

ויש עוד יצרנים של כלי כסף... בעיקרון - אם את גרה באיזור המרכז שווה לנסוע לבני-ברק בשביל זה, שם בחנויות קטנות של תשמישי קדושה תוכלי למצוא דברים נחמדים מכסף ולא מאוד יקרים. בשבת קיבלתי מתנה ליומולדת מגיסתי וגיסי - מחזיק לנר הבדלה של הצורפים, יחד עם זה היה מצורף הקטלוג החדש שלהם - מה שהם עושים מכסף זה מדהים... עיצובים חדשנים ומקוריים... ומצד שני - דווקא בכוס לקידוש - אצל אנשים שמעמדם החברתי לא נקבע לפי הויטרינה של כלי הכסף בסלון (והדתיים בטח יבינו על מה אני מדברת) - עדיף לקנות משהו פחות מודרני ויותר מסורתי.
 

ציפי ג

New member
רק כסף

הוא נשמר לדורות. לנו יש במשפחה פמוטות שעברו מדור לדור מהמאה ה-18 לערך. סיפור של ערב פסח הקשור לפמוטות אלו: לסבתי ז"ל היו המון כלי כסף. רובם ירושה של דורות. כלערב פסח היינו באים אליה לצחצח את הכלים. שנה אחת, אחרי שצחצחנו את הכלים, ערכנו אותם יפה על השולחן (לכל נכד גביע וצלחת מכסף כלי הגשה, מגשים, מה לא). כך נגנבו גם הפמוטות. סבתא שלי הלכה לקניות, חזרה ומצאה את הבית ריק. הגנבים השאירו רק את קערת הסדר והגביע של אליהו הנביא. סבתי, נאמנה לדרכה שאין לבכות על חלב שנשפך, חגגה איתנו את הסדר כבשנים עברו, ולא הרשתה לאף אחד לדון בשאלת הכלים הגנובים. כמה שנים חלפו, אמא שלי הלכה בירושלים בבית מלון מאוד ידוע, עברה על יד חלון הראווה וראתה את אחד הפמוטות מוצג בחלון. היא יצרה קשר עם המשטרה שערכה תפישה בחנות והתגלו שני הפמוטות. נדרשנו להוכיח שהם שלנו, והיות ואנחנו משתמשים בהם רק בחגים, ואז אנחנו לא מצלמים,מצאנו לבסוף תמונות משנות השלושים מאירוסיה של דודה של אבי, ובהם רואים צללית של הפמוטות. כך חזרו הפמוטות למשפחתנו. היות ואמא שלי מצאה אותם, סבתי הורישה לה אותם.
 

אמיר.

New member
יש לנו סבתא משותפת ??? ../images/Emo13.gif

רק ששלנו לא כולם חזרו...
 

ציפי ג

New member
עוד ספור על פמוטות גנובים

ואז אחזור לנקות את המחסן. לאשה נגנבו פמוטות שהיא קבלה לחתונתה. הם היו, כמובן יקרים מאוד ללבה. יום אחד היא הולכת ברחוב, ורואה אותן בחלון ראווה. היא נכנסת לחנות, ואומרת למוכר שהפמוטות שלה מוצגים אצלו. הוא אמר לה שאם היא תוכיח לו, הוא יתן לה אותם. בתגובה היא הפכה אחד מהם, ושלפה ממנו את הכתובה שלה. הוכחה נצחת חד משמעית.
 

אמיר.

New member
התשובה המלאה !!!

גביע קידוש מקובל שעשוי כסף (ראינו מחרס אבל זה לא זה). כסף אמיתי. עסק לא זול אבל לא נורא. המחיר תלוי בעיקר בפיתוחים ופחות במשקל (כי כסף היא מתכת זולה).. צלחת פסח מכסף היא עסק יקר לאלה... במקרה זה עדיף חומר אחר (חרס מזוגג למשל) ויש הרבה מגוון בשוק ועבודות נאות מאד. בשנה שעברה קניתי מתנה לזוג"צ צלחת מחרס בג.ר.א.ס. עלו והצליחו יהי ה' עמכם.
 
../images/Emo35.gif הצורפים../images/Emo35.gif

סליחה על הבורות, מדובר ברשת? יש סניפים בצפון? וכמובן שתודה לכל העונים.
 

עציון

New member
הצורפים: מפעל לכלי כסף ויודאיקה

שמרכזו בכפר שלמה(ליד קיבוץ שלעבים) ולו סניפים ברחבי הארץ. בדפי זהב מופיעים כל הסניפים שלו.
 
למעלה