סליחה על הבורות והבוטות

natali22z

New member
סליחה על הבורות והבוטות

אבל מאוד מעניינת אותי השאלה: למה הילדים כל-כך להוטים לפתוח את תיק האימוץ
. אני מבינה שהם רוצים לדעת מאיפה באו ביולוגית אבל זה מאוד מציק לי-הלא ההורים גידלו אותם באהבה ונתנו להם כל שביכולתם?! אז מה זה משנה?! המחשבה לאמץ ולדעת שמגיל 13/14 הוא יתחיל לחשוב על הוריו הביולוגיים מדומה בעיניי לבגידה (ושוב סליחה אני לא מנסה לפגוע אלא להבין),ורוב פתיחות תיקי האימוץ ממה שהבנתי מעיתונים ושתי חברות שלי שמאומצות לא העלו שום דבר טוב אלא רק כאב-אז איפה פה סגירת העגל בדיוק? אשמח לתשובות ומצטערת אם אני פוגעת במישהו זו לא הכוונה ואני התלבטתי אם בכלל לכתוב את ההודעה... תודה מראש וסליחה...
 

redSunset

New member
שלום נטלי. יש לי שאלה..

האם את אם מאמצת? או ילדה מאומצת? או חושבת לאמץ? בואי נתחיל מה שתקראי את המאמר הבא... ודרך אגב, אין קשר בין האהבה שילד מאומץ קיבל מהוריו לבין הרצון שלו לראות מי היו הוריו הביולוגים. או אם יש לו אחים. כל קריעה של תינוק מאמו הביולוגית אחרי 9 חודשי היריון תגרום לנזק. זו עובדה ידועה היום במדע הפסיכולוגיה. אבל, כדאי שתקראי קודם ואחר כך תראי אם יש לך עוד שאלות. שלומית
 

נעמי 17

New member
שלומית תודה לך.

אולי כבר קראתי בעבר< יש לי הרגשה> אבל הפעם זה ממש הצליח להגיע אלי< המאמר>, בכל מקרה זה עורר אותי, נתן לי המון נקודות למחשבה, ואפילו הצליח קצת להדאיג אותי...< האם אני נותת לקטן שלי את הבסיס הנכון?!
 

redSunset

New member
שלום נטלי. יש לי שאלה..

האם את אם מאמצת? או ילדה מאומצת? או חושבת לאמץ? בואי נתחיל מה שתקראי את המאמר הבא... ודרך אגב, אין קשר בין האהבה שילד מאומץ קיבל מהוריו לבין הרצון שלו לראות מי היו הוריו הביולוגים. או אם יש לו אחים. כל קריעה של תינוק מאמו הביולוגית אחרי 9 חודשי היריון תגרום לנזק. זו עובדה ידועה היום במדע הפסיכולוגיה. אבל, כדאי שתקראי קודם ואחר כך תראי אם יש לך עוד שאלות. שלומית
 

natali22z

New member
היי שלומית

אני חושבת לאמץ אבל מקנן בי הפחד שיבוא היום והוא ימצא את הוריו הביולוגיים ואולי יעדיף אותם על פניי-ואני יודעת שזה נשמע טיפשי אבל... יודעת שיש נזק מפאת הנטישה ובעיקר שאלת הלמה... אבל ממה שהבנתי רוב הזמן כשנפתח התיק הנזק אפילו יותר גדל (חברה אחת שלי התבשרה שהאמא הביולוגית שלה בכלא והאבא לא ידוע והחברה השנייה הוריה הביולוגיים ממש לא מוכנים לפגוש אותה ושתיהן במצב נפשי רעוע ונעזרות בתמיכה של המשפחה+החברים ופסיכולוג). לצערי הקובץ שצירפת לא נפתח לי... לא חושבת שאהיה מסוגלת לשקר/לא לספר על עובדת האימוץ אבל אובדת עצות... ואגב במשפחתי יש קרוב משפחה נשוי והם אימצו מברזיל...אמנם הבנתי שאין כל-כך הרבה פרטים לגבי האימוץ אבל הילדה שאימצו (והיא בת 21) כלל לא מעוניינת לשמוע על הוריה הביולוגיים...אני מעט מבולבלת ומלאת חששות , סליחה!!!נטלי.
 

redSunset

New member
תנסי את הקובץ הבא:

ודרך אגב, לפתיחת קבצים במבנה PDF יש להתקין את Adobe Reader - מאוד כדאי שיהיה במחשב... זה חינם...
 

משתפרת

New member
היי נטלי

קודם כל העובדות: היה מדובר על כשליש מהמאומצים שפותחים את תיק האימוץ. יתכן ובשנים האחרונות המספר גדל, אבל אי אפשר לדבר בהכללה על הילדים הלהוטים לפתוח את התיק. מדבריה של גילה חוגי למדנו שבערך 80 אחוז מאלה שפותחים את התיק ממשיכים בתהליך ומבקשים לפגוש את האם הביולוגית. עכשיו יש משהו שאת לא מבינה. כתבת שאם ילד בן 13/14 חושב על הוריו הביולוגיים זה נראה לך כבגידה בהורים שמגדלים אותו. את טועה כאן בגדול. לילדים המאומצים יש שאלות שרק מי שילד אותם יכול לענות. למשל: למי אני דומה? יש לי עוד אחים? מדוע נמסרתי לאימוץ? האם יש סיכון למחלה כלשהי (אפילו ליתר לחץ דם)? ואלה רק השאלות הראשוניות שעולות על דעתי. המאומצים שבינינו בוודאי יכולים לספר על סיבות לפתיחת התיק. אף אחת מהסיבות שמניתי איננה נוגעת ליחסים בין הילד לבין הוריו. אם ההורים המאמצים לא מתפקדים טוב- יש לילד עוד סיבות לפתיחת התיק, אבל לא על זה את שואלת. כלומר פתיחת התיק נעשית בעד הילד, לא נגד ההורה המאמץ. בגידה? אם את משקיעה את הנשמה בילד שלך והוא קם ועוזב את הבית, מתנתק מהוריו המאמצים ועובר למשפחה שמצא כשפתח את תיק האימוץ- אולי אפשר לקרוא לזה בגידה. אבל לא זה המצב. הילדים הללו ממשיכים להיות ילדינו גם אחרי פתיחת תיק האימוץ. חלקם מוצאים שלווה עם המידע. חלקם- מזועזעים וזקוקים לתמיכה. אבל יש לא פחות ילדים שזקוקים לתמיכה עוד לפני קבלת המידע מהתיק. יש מי שימצא אנשים נורמטיביים ואפילו חביבים, שהתבגרו וגדלו. יתכן וירצה לשמור על קשר איתם. בכל מקרה הם לא יתפסו את מקומם של ההורים שגידלו אותו ואהבו אותו כל חייו. זה יהיה קשר שונה.
 

natali22z

New member
תודה לכם

שהארתם את עיניי . המאמר מקסים ונתן לי הרבה הסברים כמו גם אתם... סליחה אם פגעתי במישהו...מבינה את הצורך לדעת מאיפה באת... והבנתי שעצם פתיחת התיק לא מהווה איום על ההורים המאמצים ואולי אף להיפך... תודה על התגובות ובמיוחד על המסרים המפורטים...נטלי.
 

English

New member
נטלי, אני חושבת שכדאי שתקראי גם

את הבלוג של מאמאסאן. היא אם ביולוגית שמסרה בן לאימוץ, והבן פתח את התיק. אחריו נולדו לה עוד ילדים שגדלו בבית. למה אני מפנה אותך אליה? כי מה שכתבת היה קצת סטריאוטיפי (אמא מרקע עברייני שהפגישה איתה היא טראומה). ובבלוג הזה תגלי אם ביולוגית רהוטה, עם הרבה אהבה לבן הזה ועם כל זה הוא לא עבר אליה וויתר על המאמצים. ייתן לך עוד זוית.
 
אני כל כך מבינה את הדאגה שלך,

החשש שתשקיעי את מלוא ליבך אהבתך ותתני את כל כולך לילד שבסוף יגיד לך שאת לא אימו האמיתית וינטוש או ירצה לנטוש אותך לטובת מישהי שכלל לא גידלה אותו. בעצם מה שנדמה לי שאת אומרת זה, למה בעצם להפוך ילד שמישהי אחרת ילדה לילד שלך? כל החיים שלך ישתנו ויסתובבו סביב אותו ילד שיש לו כמו לכל ילד המון צרכים והוצאות, גם פיסיות וגם רגשיות. כשתהיי הרוסה מעייפות, מה זה הרוסה, הלשון תשתרבב לך החוצה מרוב עייפות, הוא עוד ימשיך להריץ אותך עוד ועוד ועוד, ואין הנחות בעניין הזה. הוא יעשה לך דווקא, הוא יגיד לך לא, ייתכן שהוא יגיד לך שאת לא אמא שלו, הוא יגיד לך שעדיף היה שמישהי אחרת היתה מאמצת אותו, הוא ימצא כל מיני דרכים להכאיב לך בגיל מסוים ובעיתות של כעס. אבל אותו הילד ייתן לך משהו שלא ידעת אפילו שאפשרי להרגיש ככה. האהבה שתמלא אותך בכל פעם שהוא יעשה משהו מיוחד, חכם, אוהב, יצירתי, רגיש, מתחשב, מצחיק וכולי היא כזאת ענקית שאי אפשר בכלל לבטא אותה או לתת לה איזו שהיא מידת גודל. הילד הזה יעשה אותך אמא! את זה אף אחד אחר לא יוכל לתת לך חוץ ממנו. באותו רגע זה בכלל לא יעניין אותך מאיזה רחם הוא הגיע ומי היתה היולדת שלו, כי את היא זו שזכית לגדל אותו, ליצור את הקשר הלבבי המיוחד הזה ביניכם, להיות משפחה. ומה שיעשה אתכם משפחה זו האהבה שבלב, ולא הגנטיקה והביולוגיה. הביולוגיה עשתה את שלה ביום שהוא נולד, ברגע שהוא נמסר והגיע אלייך את היא אימו, אלייך הוא ירוץ כשהוא ירצה חיבוק, אהבה, הגנה, ביטחון וכו'. את הופכת באופן רשמי ומצפוני אחראית לו ולצרכיו, ואם תכבדי אותו ותאהבי אותו כמו שמגיע לו הוא ישיב לך באותה המטבע, גם אם הוא ירצה להכיר ולמלא את הפערים שחסרים לו לגבי מי שילדו אותו, שזה טבעי מאוד בעיני לרצות לדעת, להבין, להכיר את הנפשות שנתנו לך חיים והביאו אותך לאוויר העולם, לשמוע מדוע ויתרו על הזכות לגדל אותך. זו לא בגידה זה חלק ממסכת חייהם של ילדים שנמסרו לאימוץ. לא קל לגדול עם הידיעה שהאשה שבאופן טבעי היתה צריכה להיות אמא שלך, לאהוב אותך ולגדל אותך, מסרה אותך וויתרה עליך. חלק גדול מן המאומצים רוצים לשמוע ולהכיר את הסיבות וסיפור החיים שמאחורי המסירה שלהם.
 

natali22z

New member
מעבר לקשת-תודה על הודעתך המפורטת

השכלתי והחכמתי...תודה.
 

משתפרת

New member
זוית נוספת לדברים של מעבר לקשת

כל מה שכתבת נכון ומדויק גם לגבי ילד שתלדי. את תשקיעי את כל ליבך ואהבתך, חייך (שישתנו לחלוטין) יסתובבו סביבו. תשקיעי בו פיזית ורגשית, תרוצי אחריו לפי הקצב שיכתיב גם כשתחשבי שאינך יכולה. ואותו הילד שיהפוך אותך לאמא יגרום לך לחוש אהבה בכמות ובאיכות שלא ידעת שיש. הוא יתן לך אושר וגאווה כל פעם שיעשה משהו מיוחד (וכל מה שיעשה יהיה מיוחד בעיניך). איש לא ישאל שאלות לגבי האימהות שלך. לא תצטרכי להוכיח דבר. ועם זאת גם הילד שתלדי יהיה מסוגל בעיתות כעס, או בשעה של ריב, או סתם כשיבוא לו להרגיז- להטיח בך שהלוואי והיו לו הורים אחרים, שהלוואי והייתם מוסרים אותו לאימוץ. כפי שכתבה מעבר לקשת את אימו של הילד שלך, זה שילדת או זה שנמסר לידיך. את זו שתאהב אותו ותטפל בו, תחבק, תגן ותנחם אותו. רק שלילד שתאמצי יש עוד רובד בעבר שלו: הרקע הביולוגי שלו. לרקע הזה יש חשיבות.
 

English

New member
../images/Emo45.gif../images/Emo45.gif../images/Emo45.gif../images/Emo39.gif

כתבת נפלא. הזדהיתי עם כל מילה.
 

דיאנה*

New member
עוד מילה בעניין

נטלי, את אומרת שאת מבינה שילדים היו רוצים לדעת מהיכן באו ביולוגית. הם רוצים לדעת גם איך זה קרה שהקשר הכל כך מובן הזה ניתק. מאומצים, בין שהם בוחרים לפתוח את תיק האימוץ ובין שלא, עושים זאת למען שלוות הנפש שלהם. כדי לתת לעצמם תשובה לשאלה המכרעת של החיים שלהם. כדי לנסות לפתור את חידת חייהם. הם עושים זאת למען עצמם לא נגד אף אחד, וודאי לא נגד הוריהם.
 

natali22z

New member
דיאנה

אני באמת מבינה את זה אבל כשניסיתי לדמיין מה יקרה ביום שהוא יפתח את התיק ויפגוש את אימו הביולוגית עלו במוחי מחשבות מפחידות למדי... לרגע לא חשבתי שהוא יפתח את תיק האימוץ בשביל מישהו אחר מלבד עצמו או נגד מישהו אחר ... הרי יכול להיות שהוא יפגוש את אימו הביולוגית והיא תהיה מקסימה ויווצר קשר בינהם ואני מקבלת את זה אבל התגנבה המחשבה שמא הוא יתחיל לקרוא לשתי נשים אמא??? בקיצור עזרתם לי להעיף מעט מהענן שאפף אותי... קודם לכן הסיפורים האישיים ששמעתי היו רק מאכזבים...כדוגמת שתי חברותיי שהתאכזבו מאוד (ואגב לא מצטערות על פתיחת התיק)...טוב לראות גם סיפורים טובים...תודה מקרב לב (במיוחד על העובדה שעניתם ולא גירשתם אותי על חוצפתי)...תודה...נטלי.
 
למעלה