בבקשה שני מתכונים. לצערי לא זוכרת
של מי הם. סלט קישואים צבעוני 1 בצל 3 שיני שום 3 כפות שמן 5-6 קישואים 2-3 גמבות (או רצועות גמבה כבושה בחומץ) 100 גר' זיתים ירוקים מגולענים מלח, קורט פלפלת חריפה 1 כף פטרוזיליה קצוצה 3 כפות חומץ 5 כפות קטשופ 1-2 כפות סוכר לפי הטעם (אני שמה 1 כף סוכר חום) קולפים את הבצל וחותכים לקוביות קוצצים את השום. מטגנים יחד בשמן לגוון זהוב. חותכים הקישואים לקוביות ואת הגמבה לרצועות, חותכים כל זית לשניים לרוחב. מוסיפים את הירקות והתבלינים לסיר עם הבצל. מוסיפים את כל יתר החומרים. אם אוהבים חריפות מגדילים את כמות הפלפלת. הסלט מצוין כשהוא חריף. מכסים ומבשלים במשך 25 דק' על אש בינונית עש שהקישואים יתרככו. מצננים ומגישים קר או חם. אפשר לעטר בפטרוליזיה. סלט קישואים קילו וחצי קישאים חתוכים לקוביות גדולות . לגרר מעט קליפה. שמן לטיגון רוטב: 4\1 כוס שמן זית 8 שיני שום כתוש מלח פלפלשחור כפית פלפל אדום מתוק 2\1 כפית פלפל אדום חריף כפית כמון כוס פטרוזיליה קצוצה חומץ לטעם אישי. מטגנים את קוביות הקישואים עד השחמה. מעבירים לקערה. מוסיפים את כל החומרים. בסוף חומץ לפי טעם אישי. בכלל כדאי לטעום ולראות אם התיבול מספיק. לשמור הכלי סגור. ועוד אחד סלט קישואים קר- מצרכים: 1 ק"ג קישואים -קלופים וחתוכים לקוביות קטנות. שליש כוס חומץ רגיל 2ץ5 כפות סוכר מיונז לפי הטעם.(כ- שתי כפות בערך) שמיר קצוץ להגשה מעט מלח. פלפל שחור גרוס טרי לבשל קישואים עם החומץ והסוכר , למס, דקות בלבד. לסנן מהחומץ. לקרר. ולטבל במיונז, ושמיר. אפשר לפזר מעל אגוזי פקאן קלויים