סלט פסטה - הגיע זמן לעדכן

r_yuvali

New member
סלט פסטה - הגיע זמן לעדכן

יום שישי מתקרב, ואני צריך להכין סלט פסטה לאירוע משפחתי. סלט הפסטה הקבוע (והמצויין) מורכב מספגטי, עגבניות שרי, בזיליקום, זיתים שחורים פרוסים, פטריות, גבינה בולגרית ושמן זית. הבעיה - קצת משעמם אותי. יש למישהו רעיונות מקוריים לשיפור/שינוי/עדכון המתכון?
 

שיגריס

New member
אל תשתמש בספגטי

אלא בפסטה קצרה ומומלצים הברגים או הקונכיות ב-3 צבעים ! מוסיף גיוון ויופי. בנוסף: תשתמש ברוטב ויניגרט (חפש כאן במנוע החיפוש כי נדמה לי שפעם הקלדתי)
 

שיגריס

New member
מתכון: סלט אטריות בנוסח המזרח-הרחוק

מתכון: סלט אטריות בנוסח המזרח-הרחוק של פיליס גלזר רכיבים: 350 גרם אטריות אורז 2 כוסות פרחי כרובית או ברוקולי 250 גרם שעועית ירוקה צרפתית, או שעועית ירוקה שטוחה 1 כוס גזר לעיגולים דקים 1/2 כוס צנוניות פרוסות דק 1/4 כוס שומשום קלוי לקישוט לרוטב: 1 כוס שמן חמניות 2 כפות שמן שומשום (עדיף כהה) 6 שיני שום בינוניות כתושות 1/2 כוס רוטב סויה 1/2 כוס חומץ בן יין לבן 6 כפות יין שרי יבש או ברנדי 2 כפות סוכר 1 כפית מלח אופן הכנה: 1. מבשלים את האטריות במים רותחים כ 5-3 דקות, או עד שהן מתרככות. שוטפים במים קרים, מסננים ומערבבים עם כף מהשמן. 2. חולטים את הכרובית והשעועית במשך 2 דקות בלבד, במעט מי מלח רותחים. שוטפים במים קרים, מסננים ומערבבים עם הגזר והצנוניות. 3. מכינים את הרוטב: מחממים את השמן על אש בינונית ומוסיפים את השום. מבשלים עד שהוא מזהיב. מסירים מהאש ומוסיפים את יתרת חומרי הרוטב. 4. מעבירים את האטריות למגש גדול, ומסדרים מסביב את הירקות. יוצקים למעלה את הרוטב ומפזרים את השומשום. אם לא מגישים מיד, רצוי לערבב את האטריות עם הירקות, לשמור מכוסה עד מועד ההגשה, ורק אז להוסיף את הרוטב. הערות: מקור המתכון: Ynet הופק על-ידי מטעמים 2001.
 

שיגריס

New member
מתכון: סלט פסטה עם גבינת עזים עשבי

מתכון: סלט פסטה עם גבינת עזים עשבי תיבול ואגוזים רכיבים: 500 גרם פסטה קטנה (פנה, סלילים, קונכיות, פרפרים וכד´) 1 כוס עשבי תיבול קצוצים (פטרוזיליה, כוסברה, עירית, בזיליקום, מעט נענע וכד´) 250 גרם גבינת פרומעז 1/3 כוס שמן זית 2-3 שיני שום 100 גרם אגוזי מלך קצוצים גס מלח ופלפל שחור, טרי אופן הכנה: 1. מבשלים את הפסטה בהרבה מי מלח רותחים, לפי הוראות היצרן. כשהיא מוכנה, מסננים ומצננים מתחת למי ברז קרים. 2. מכינים את הרוטב: במחבת גדולה שמים גבינת פרומעז, שמן זית ושום מעוך. מערבבים תוך כדי חימום עד שהגבינה נמסה ומתקבלת תערובת אחידה. מסירים מהאש, ממליחים, מפלפלים ומוסיפים עשבי תיבול קצוצים. מערבבים ומפזרים אגוזים קצוצים. נותנים לעמוד כשעה לפני ההגשה כדי שהטעמים יתמזגו. אפשר, כמובן, גם להגיש חם. הערות: מקור המתכון: Ynet הופק על-ידי מטעמים 2001.
 

שיגריס

New member
מתכון: סלט פסטה עם ירקות ועלי תרד מ

מתכון: סלט פסטה עם ירקות ועלי תרד מטוגנים רכיבים: 500 גרם פסטה בצורת סלילים או קונכיות 1/4 כוס שמן זית 1 חציל גדול 2 קישואים (רצוי זוקיני) 1 פלפל אדום 1 פלפל ירוק 1 פלפל צהוב שמן לטיגון עמוק 250 גרם עלי תרד קטנים וטריים 250 גרם גבינת פטה מפוררת 150 גרם זיתים שחורים מגולענים ופרוסים, או צימוקי זיתים 1/2 כוס עירית קצוצה 1/2 כוס עלי ריחן קצוצים 4 שיני שום קצוצות מלח פלפל שחור טחון טרי אופן הכנה: 1. מבשלים את הפסטה לפי הוראות היצרן, שוטפים היטב, מסננים ומעבירים לקערה. מוסיפים 2 כפות מהשמן ומערבבים. 2. חותכים את החציל לקוביות, פורסים את הקישואים, מנקים את הפלפלים מגרעינים וגידים וחותכים לרצועות. 3. מחממים שמן לטיגון עמוק, מטגנים כל ירק בנפרד עד שמזהיב ומוסיפים לקערה. 4. מטגנים את עלי התרד כדקה ומוסיפים לקערה. 5. מוסיפים לקערה את כל שאר המרכיבים, טועמים ומשפרים תיבול. מגישים בטמפרטורת החדר. הערות: מקור המתכון: מוסף "שף" של "לאשה" הופק על-ידי מטעמים 2001.
 

שיגריס

New member
מתכון: סלט פסטה פלפלים גבינה ובצל ש

מתכון: סלט פסטה פלפלים גבינה ובצל של חנוךבר שלום רכיבים: 300 גרם קונכיות פסטה קטנות 4 פלפלים 5 בצלים ירוקים 10 זיתים שחורים , מגולענים וקצוצים 150 גרם גבינת פטה לרוטב: 2 כפות חומץ בן יין 1 כף מיץ לימון 1/2 כוס שמן זית 4 שיני שום , כתושות 1 כפית אורגנו יבש מלח , פלפל אופן הכנה: 1. מבשלים את הפסטה לפי הוראות היצרן, מסננים, שוטפים במים קרים ומעבירים לקערה. 2. חוצים את הפלפלים, מסלקים את הגרעינים ואת הגידים הלבנים. וחותכים לקוביות קטנות. פורסים את הבצל לפרוסות - החלק הלבן בנפרד מהירוק. מערבבים בקערה את הפלפלים, החלק הלבן של הבצל, הזיתים ומרכיבי הרוטב, מוסיפים לפסטה ומערבבים היטב. 3. מעבירים לקערת הגשה, מגררים מלמעלה את גבינת הפטה ומפזרים את החלק הירוק של הבצל. מטפטפים מעט שמן זית ומגישים. הערות: אפשר לקלות קודם את הפלפלים בגריל ואח"כ לקלף ולחתוך לקוביות. מקור המתכון: מוסף האוכל "שף" של עיתון ´לאשה´ הופק על-ידי מטעמים 2001.
 

שיגריס

New member
ואם כבר בענייני פסטה:

מתכון: מאפה פסטה ופטריות של חנוך בר שלום רכיבים: 500 גרם פסטה מבושלת 1 כוס שמנת מתוקה 2 ביצים 250 גרם פטריות שמפיניון פרוסות ומטוגנות 50 גרם גבינת קשקבל קורט אגוז מוסקט מלח ופלפל 1 כף פרורי לחם אופן הכנה: 1. מחממים תנור ל 190 מעלות צלזיוס. 2. מערבבים את כל החומרים מלבד פירורי הלחם ומניחים בתבנית חסינת חום. 3. מפזרים מעל את פירורי הלחם ואופים בתנור כ 35 דקות או עד שהמאפה מזהיב. הערות: קל להכנה וטעים מאד !!! מקור המתכון: Ynet הופק על-ידי מטעמים 2001.
 

שיגריס

New member
מתכון: מאפה פסטה ופטריות של חנוך בר

מתכון: מאפה פסטה ופטריות של חנוך בר שלום רכיבים: 500 גרם פסטה מבושלת 1 כוס שמנת מתוקה 2 ביצים 250 גרם פטריות שמפיניון פרוסות ומטוגנות 50 גרם גבינת קשקבל קורט אגוז מוסקט מלח ופלפל 1 כף פרורי לחם אופן הכנה: 1. מחממים תנור ל 190 מעלות צלזיוס. 2. מערבבים את כל החומרים מלבד פירורי הלחם ומניחים בתבנית חסינת חום. 3. מפזרים מעל את פירורי הלחם ואופים בתנור כ 35 דקות או עד שהמאפה מזהיב. הערות: קל להכנה וטעים מאד !!! מקור המתכון: Ynet הופק על-ידי מטעמים 2001.
 

שיגריס

New member
מתכון: אטריות בפרג ושקדים של פיליס

מתכון: אטריות בפרג ושקדים של פיליס גלזר רכיבים: 250 גרם אטריות רחבות (ללא צבע מאכל) 3 כפות פרג 1/2 כוס שקדים מולבנים, פרוסים וקלויים 3 כפות חמאה נמסה 1 כפית מיץ לימון (למי שאוהב) מלח לפי הטעם קורט פלפל לבן פטרוזיליה קצוצה לקישוט אופן הכנה: 1. מכינים את האטריות ומקפידים לא לבשל יתר על המידה. מסננים ושוטפים קלות תחת מים פושרים. 2. מערבבים פרג, שקדים וחמאה נמסה, ומוסיפים מלח, פלפל ומיץ לימון אם רוצים. מערבבים קלות עם האטריות החמות. הערות: מקור המתכון: Ynet הופק על-ידי מטעמים 2001.
 

שיגריס

New member
מתכון: פסטה עם טונה ריחן ולימון של

מתכון: פסטה עם טונה ריחן ולימון של אנה וגנר רכיבים: 500 גרם פסטה קצרה קופסת טונה משומרת קטנה 20 עלי ריחן מיץ מלימון אחד 2 עגבניות קלופות, מגורענות וחתוכות קטן 2 כפות גבינת פרמז´ן מגוררת אופן הכנה: 1. מבשלים את הפסטה לפי הוראות היצרן. 2. בינתיים מכינים את הרוטב: חותכים את עלי הריחן לרצועות, מפוררים את הטונה – עם השמן – ומערבבים עם קוביות העגבניות. כשהפסטה מוכנה, מסננים אותה, יוצקים מעליה את הרוטב, מערבבים היטב ומוסיפים פרמזן ממעל. הערות: מקור המתכון: Ynet הופק על-ידי מטעמים 2001.
 

שיגריס

New member
מתכון: רוטב עגבניות מיובשות וגבינת

מתכון: רוטב עגבניות מיובשות וגבינת עיזים לפסטה רכיבים: 1 גליל גבינת עיזים בטמפרטורת החדר 5 כפות שמן זית 1 ק"ג עגבניות בשלות, מקולפות וללא גרעינים קצוצות דק (אפשר גם משומרות, מסוננות וללא גרעינים) מלח ופלפל 4-6 עגבניות מיובשות בשמן זית אופן הכנה: 1. בקערה ובעזרת מזלג מועכים את גבינת העיזים ומוסיפים את שמן הזית בהדרגה עד לקבלת תערובת חלקה. 2. בוחשים פנימה בעדינות את העגבניות הקצוצות. אם הרוטב נראה סמיך מדי, ניתן להוסיף מעט מי בישול חמים מהפסטה. מתבלים במלח ופלפל ומחלקים לקערות. מקשטים כל קערה בעגבניות מיובשות קצוצות ומגישים מיד. הערות: מקור המתכון: פיליס גלזר Ynet הופק על-ידי מטעמים 2001.
 

שיגריס

New member
מתכון: רוטב רוזה לפסטה

מתכון: רוטב רוזה לפסטה רכיבים: 1 בצל 2-3 שיני שום 2-3 עגבניות טריות ויפות 1 מכל שמנת מתוקה מלח פלפל שחור גרוס אגוז אופן הכנה: 1. חותכים את הבצל והשום לחתיכות קטנות ומזהיבים במחבת עם מעט שמן זית משובח. 2. חותכים את העגבניות לחתיכות קטנות (אך לא קטנות מדי) ומוסיפים למחבת. 3. מוסיפים בהדרגה את התבלינים. 4. ברגע שהעגבניות מתרככות (אך לא הופכות לעיסה) מוסיפים את השמנת מנמיכים את האש. 5. לאחר כ 5 דקות מוסיפים לפסטה חמה ומגישים מיד (רצוי עם פרמזן). הערות: מקור המתכון: Ynet הופק על-ידי מטעמים 2001.
 
למעלה