סלאח: לגרש יהודים מירושלים

niv1990

New member
אולי זו השאלה שלך

אותי יותר מענין איך מונעים מאותם אנשים לכפות את רצונותיהם למלחמה עלי, ועל שאר האוכלוסיה שלא רוצה למות למען קדושה, לאום ודת, שאיני מאמין בהם.
 

S h a y D u

New member
מונעים אותה ע"י

כיבוש שטחים שיביאו בתוכם יכולת פיקוח אסטרטגית על כך, אין דרך אחרת. אגב, התפישה שלך לגבי דת מעוותת בהקצנה חריפה: הדת האיסלמית קוראת להשמיד את הכופרים בה שאינם מוסלמים - וזה נכון, וזה מה שקורה בעולם כיום. הדת היהודית, לעומת זאת, לא קוראת להשמיד את הכופרים בה, אלא להיפך! - להיות "אור לגויים", לקרב אליה כמה שאפשר את מי שאינו שייך אליה.
 

niv1990

New member
הדת אינה מכילה היגיון פנימי

ניתן למצוא אינספור ציווין סותרים בכל אחת מהדתות. זו סיבה עיקרית למה אנשים מעוותים את הדת לפי צרכיהם, גם במקרים בהם אין לכך שום התיחסות בכתבי הדת. כבר הסברתי על מערכת נאוטילוס, על מזל"טים, על משאל התושבים בקשר לגורלם ועל הקשר האדוק בין נוכחות צה"ל בשטחים להתפתחות ולגיטמציה של ארגוני טרור.
 

GreatGTM

New member
נאוטילוס

רק לתקן את הטעויות שלך: המערכת אכן מבצעת את תפקידה אבל: * אינה ניידת * עלות אדירה * טווח: רדיוס של 10 ק"מ * סכנה של החזקת כימיקלים מסוכנים ליד אוכלוסיה אזרחית. * במקרה של חפץ בוהק העלול לתפקד כמראה, הקרן תפגע בקרקע ותשרוף/תהרוג את מה שפגעה בו. לסיכום: רעיון נחמד אבל כרגע עדיף להשקיע איזה 10-20 של מחקר כדי לשפר את המערכת, להקטין אותה ולהגדיל את הטווח. אם נסתכל על זה כמו על מחשב אז: בשנות השישים גודל מחשב שווה לאולם ועלותו אדירה, בשנות השמונים: גודל מחשב כגודל מקרר ועלותו סבירה. הבה ניתן לנאוטילוס לעבור תהליך דומה...
 

niv1990

New member
לא אמרתי שהיא מושלמת :)

אבל כיום היא בהחלט מספיקה לדעתי, האם ב10-20 שנה אתה מתכוון למחקר או למיליארד? אני בהחלט בעד למשיך לפתח אותה, אבל כבריכולנו לקנות מערכות כאלה ולא קנינו, והעלות ששילמנו בגלל זה, אדירה הרבה יותר מהעלות של המערכת (שגם יכולה להחליף מערכות נגד מטוסים או נגד מסוקים ובכך לחסוך כסף). נכון שהיא כרגע איננה ניידת, פעם אחרונה שבדקתי גם שדרות וגם קריית שמונה לא ניידות ככה שזה מתאים :) נכון, זה רדיוס של 10 קילומטר, עשיתי קצת חישובים עם מפה והצלחתי לכסות את כל הגבול עם רצועת עזה ב6 מערכרות, וזה אף יכול לפחות אם אתה מגן על ישובים נקודתית. נכון שיש סכנה, אבל לא מחזיקים את זה ליד אוכלוסיה אזרחית (בניגוד לכימקלים במפרץ חיפה שאותם דווקא כן :\). אתה יותר ממוזמן לבדוק כמה מתים בגלל שלא משתמשים במערכת ולהגיד לי מה יותר מסוכן. החפץ הבוהק ביותר שיכול להיות בהישג ידיהם לבניית קסאמים הוא מתכות (זכור כי הקרינה שאיתה מיירטים היא א"א ולא אור נראה), גם אם נניח שיש להם את המתכות הנדרשות, יהיו מספיק אחוזים מהאנרגיה כדי ליירט את הטיל. אם הם רוצים להיות חסינים באמת, האם צריכים שכבות מיוחדות של חומרים מחזירי קרינה, גם אם ישיגו כאלו, עלות יצור קסאם תכפיל את עצמה לפחות פי 100 לפי הערכה שלי, אם לא הרבה (ה-ר-ב-ה יותר, דבר שיהפוך את המצב הנוכחי לבלתי אפשרי טכנולוגית וכלכלית עבורם) יותר כי כרגע קאסם זה סה"כ צינור עם דשן גופרית. וסוכר). ולדוגמת המחשב שלך, הרעיון של יירוט באמצעות קרינה כבר קיים הרבה זמן. לסכיום, הטיעון שסיכון חיי אדם הכחרי בגלל הקסאמים הוא שקרי ונובע מחוסר ידע\צביעות. אני בטוח שיש סביות אחרות שהממשלה לא מצביה את המערכות, סיבות שאינן מהוות אינרס של תושבי המדינה.
 

GreatGTM

New member
רגע אחד

לעניין המראה: כשהשמש פוגעת במתכת היא הופכת למראה אז במקום פגיעה הקרן נשברת ויש לנו יער אחד פחות. חיפה לא נמצא בטווח הפצמ"רים (קטיושות, ריאדים וגראדים), מערכת כזו כן. אם אני הייתי במקום ראש עיר אני הייתי חושב פעמיים על התוצאות האפשריות. המערכת אגב קיימת רק כמה שנים, רעיונות קיימים תמיד. מישהו בצבא מצא שלא כדאי להשתמש במערכת עכשיו, כך גם בארה"ב, אני מאמין להם.
 

niv1990

New member
בדוק עובדות

המתכת היא מחזירה אחוזים מסומים גם בלילה. ומרגע שאור פוגע במתכת עגולה ומוחזר הוא מאבד את הקיטוב שלו ומתפזר, ולכן גם לא ממש יצית דברים (בניגוד לרקטה שמתפוצצת באמצע יער). קטיושות הן נשק סטטיסטי, קסאם זה בקושי נשק. יש לך מושג מהו הסיכוי שיצליחו לפגוע דווקא במערכת? הסכנה שמישהו יתגנב ויחבל בה היא הרבה יותר ממשית, מה גם שאם הקטיושה מכוונת אל המערכת על אחת כמה וכמה שהמערכת תצליח ליירט אותה. מי אמר לך שמהערכת מוצבת בתוך ערים :\ ודרך אגב חיפה כן נמצאת בטווח של טילי ח'יבר, רעד, זילזאל ועוד. אף אחד לא יורה רקטות על ניו יורק. לפי הידע שיש ברשותי, לא בלתי סביר שלמקבלי החלטות יש עוד דברים מולם חוץ מבטוחנה והצלחתה של המדינה. אתה טוען שעד עכשיו כל ההחלטות המדיניות-צבאיות שלנו היו נכונות? אני סבור שאם היו יורים רקטות על תל אביב, מהר מאוד היה נמצא הכסף למערכת כזו.
 

Continuum

New member
נשמעת לי כמו מערכת מגניבה...

אבל, אתה מבין, גם אם הייתה לנו אותה.. לא היית יודע מזה.
 

niv1990

New member
אבל אני יודע שהיא קיימת ופעילה

ואני יודע שנופלות פה רקטות, מכאן אני יכול להסיק שהיא לא מופעלת כאן. מדוע את חושב שלא היו ממהרים להתפאר בהצבת המערכת היעילה? (שזה בעצם המניע היחידי שלהם כן לשים אותה). על פרויקט החץ אני דווקא כן יודע, וכן יודע שיש לנו.
 

Continuum

New member
..

א. מעריכים שהמערכת תהיה ניידת עוד ב-2007, אבל יש עוד כמה קשיים שצריך להתגבר עליהם. בכל מקרה, לא מדובר בעשרות שנים אלא במספר שנים ושווה לחכות. ב. למה שנסתיר את זה? אפשרות א': האויב לא יודע שיש לנו מערכת נגד קטיושות -> הוא חושב שקטיושות זה יעיל נגדינו -> הוא מתחמש בעשרות אלפי קטיושות במיליוני או מיליארדי דולרים -> בזמן מלחמה הקטיושות לא אפקטיביות -> האויב נדפק, וחלק עצום ממערך המלחמה שלו שובט שלא לדבר על כסף מבוזבז. אפשרות ב': האויב יודע שיש לנו מערכת נגד קטיושות -> הוא מחפש דרכים אחרות ויעילות יותר לפגוע בנו. אז אתה צודק שגם אפשרות ב' היא טובה לפעמים (כי זה דוחה את המלחמה עצמה בד"כ) אבל בהחלט יש היגיון גם בלהסתיר דברים כאלה.
 

niv1990

New member
נכון, אבל מאחר שהמלחמה היתה בקיץ

אני יכול להגיד לך מידע מדויק יחסית, אלא אם כן שומרים את המערכות בסוד למלחמה יותר גדולה.מה גם שאני לא יודע כמה ברירות יש לארגוני הטרור חוץ מארטלריה.
 

GreatGTM

New member
תראה

הפיתוח של המערכת היה משותף לישראל ולארה"ב. מישהו שם החליט שכרגע זה לא מעשי, לא בטיחותי ולא משתלם. פנה לצה"ל (קצין פניות הצבור, אם אני לא טועה) ושאל.
 

GreatGTM

New member
מויקיפדיה

http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A0%D7%90%D7%95%D7%98%D7%99%D7%9C%D7%95%D7%A1_%28%D7%9E%D7%A2%D7%A8%D7%9B%D7%AA_%D7%A0%D7%A9%D7%A7%29 עושה רושם שהפיתוח נתקע לפני שנתיים (האמריקאים ראו בשימוש סכנה למפעילים שלה - החיילים שלהם וישראל סירבה לתקצב מחקר). תולים שם תקווה בטכנולוגיה חדשה, נקווה שיצא משהו מזה. לפני הכתוב לפני חודשיים פרץ אישר את המשך תקצוב הפרוייקט. אני מקווה שיצא מזה משהו טוב וכמה שיותר מושלם ואמין.
 

niv1990

New member
ומתוך הלינק שלך

אלוף (מיל.) פרופ' יצחק בן ישראל, ששימש כקצין מחקר ופיתוח ראשי בצה"ל בעת קבלת ההחלטה על הנאוטילוס, נחשב לאחד המצדדים הגדולים בהמשך פיתוחה ובהשמשתה. בזמנו טען כי הפסקת פיתוחה היא בכייה לדורות, שכן היא הפתרון הטכנולוגי היחיד לאיום הרקטות. גם בעת שיגור מטחי הקטיושות על צפון ישראל ב-2006, טען כי באמצעות השקעה של כמה מאות מיליוני דולרים, יכול היה להיות בידי צה"ל מענה טוב לאיום הצפוני של חיזבאללה ולאיום הדרומי של חמאס. במקביל לדבריו הובעה על ידי גורמים מקצועיים שונים ביקורת על כך שצה"ל לא השמיש את המערכת לשימוש מבצעי ולא הקציב לכך את המימון הדרוש. לאחר מלחמת לבנון השניה גברו הקולות בישראל שתבעו את קנייתה של המערכת לשימוש מבצעי בצפון הארץ ודרומה. על פי תחשיב שעשה הפיזיקאי ד"ר עודד עמיחי היה ניתן למגן את צפון הארץ ודרומה בעלות של 2.5 ימי לחימה של מלחמת לבנון השניה, וכי עלות השימוש השוטף בנאוטילוס היא לא רק היעילה ביותר אלא אף הזולה ביותר מכל מערכות האחרות. בעקבות הלחץ הורה שר הביטחון עמיר פרץ ב-24 באוגוסט 2006 על הפשרת הפיתוח. רק חבל שמחכים עד שאנשים מתים ונקלעים למצב מדיני לא נעים כדי שיזכרו לעשות משהו בנושא, אבל כנראה שככה הדברים עובדים פה.
 
למעלה