סירות נגד ציפורים בפארק הלאומי

Braintrain

New member
סירות נגד ציפורים בפארק הלאומי

הפארק הלאומי ברמת גן - סכנה לציפורים
בשנים האחרונות, הפך הפארק הלאומי בכלל והאגם שבמרכזו למוקד משיכה לעשרות מינים של ציפורים שמגיעות לכאן, מי לחרוף, מי לקייץ ומי שבחרו לבלות בו את כל השנה. המגוון של הציפורים עצום והמראה פשוט מרהיב. מאות ואולי אלפי אנשים מגיעים לפארק כדי לצפות בציפורים ולצלמן בסביבה הטבעית שנוצרה בפארק.
גם האי במרכז האגם מהווה מקום קינון נפלא שעוזר לרבייה ולמגוון הציפורים
בין הצפורים המרובות נמצאות באגם כמה מיני אנפות (לרבות אנפת הלילה שהיא ציפור נדירה) טבלנים, שלדג, סוגים שונים של ברווזי בר, אגמיות, ברכיות, קורמורנים, אווז מצרי, מגלן, סיק-סק, חוחית, דוכיפת (הציפור הלאומית) ועוד ועוד. מאגר המידע הלאומי לציפורי ישראל למשל, מונה 44 מינים שונים שניצפו בפארק רק ברבעון האחרון! https://www.birdsbase.com/bbis_test/heb/location.jsp?id=3093
לאחרונה התבשרנו שעירית רמת גן מתכוונת להכניס לאגם סירות, וברור שהדבר ייגרום לפגיעה משמעותית בשמורה הטבעית שנוצרה באגם ובקשר המיוחד שנוצר בין המבקרים הרבים בפארק ואוכלוסיות הציפורים שמתגוררת בו.
הפנינו את שאלת ההפרעה שתיגרם לציפורים אל ד"ר יוסי לשם שהוא אולי מומחה מס' 1 בארץ לענייני ציפורים, וזו היתה תשובתו:
"אין ספק ששיט באגם לא הולך עם ציפורים ביחד והן תיעלמנה. צריך פשוט להילחם ביוזמת השיט"
שוחחנו עם שכנים וחברים באזור ויש התנגדות משמעותית להכנסת הסירות. פניתי בווטסאפ לכרמל שאמה ולא קיבלתי תשובה חברה שפנתה, קיבלה תשובה כי נערך סקר בקרב התושבים ויש רוב לרעיון של הכנסת הסירות.
אף אחד מן האנשים שביררנו איתם לא שמע על הסקר.
אין ספק שהכנסת הסירות לאגם תיגרום לאבדן בית הגידול של הציפורים הייחודי שנבנה שם במשך עשרות שנים ושמיטיב כל כך עם אלפי מבקרים במקום
 
למעלה