סיפור מרגיז

AVNER XR

New member
סיפור מרגיז

לאחורנה התעניינתי בדו"ש מסויים של חברה מסויימת. הנתונים על פניו נראים פנטסטיים יד שנייה ק"מ נמוך ,היות והדילר אי שם ואני פה,התקשרתי לשאול פרטים. לפי המוכר מדובר בכלי חדש,ומה עם היסטוריית טיפולים לכלי שנמצא כמה שנים על הכביש ,בעל ק"מ נמוך סביר שיהיה בעל היסטורייה מסודרת. יש הכל אל תדאג ,ומי היה יד ראשונה אל תדאג יד פרטית ,אתה מתחייב בבדיקה על נתוני מנוע-שילדה גיר,והוא עונה שהוא גם מתחייב על אישתו בנוסף. נתן מ"ס רישוי הולכים לד"ר של האופנועים הנ"ל ששמו ייקרא משה,מכניס נתונים ואומר שאין מצב שהכלי הוא מידיים פרטיות,גם סופו של מ"ס הרישוי נראה לי תמוה,כי בחברה הנ"ל יש 2מ"ס רישוי 1-לפרטי 2-לייבוא אישי אבל המספר שהוא נתן הראה על כלי ששיך בעברו למדינה,מתקשר שוב לדילר ושואל למה?הרי בסופו של דבר זה היה נודע גם בהעברת הבעלות על הכלי,טוען שזה לא נכון והכלי פרטי. הבנתי עם מי יש לי עסק וניתקתי את הט"ל. איזה מדינה
 

RaananC

New member
אז בוא אספר לך איך הדברים מתנהלים מעבר לים

לפני שלושה שבועות רואה מודעה לאופנוע למכירה, אממה אני באיזור שיקגו והאופנוע בסאן אנטוניו. יוצר קשר עם הבחור מרבל מידע ופרטים, שולח לי עוד תמונות של האופנוע וסוגרים מחיר. התשלום הוא שני שליש מיידי ב-PAYPAL והשאר כאשר האופנוע נאסף ע"י חברת ההובלות ואז גם הוא שולח לי בדואר את שטר הבעלות, מעין חשבונית מה שנקרא בארה"ב BILL OF SALE, אפילו שהמכירה הייתה בין שני אנשים פרטיים, ואת שאר המפתחות. הכל נסגר בטלפון ללא שום מסמך חתום מחייב, רק מילה שלו ושלי, יום שני השבוע הגיע אלי האופנוע ולמחרת הגיעה הניירת בדואר והכל טוב, לרגע לא חשבתי שהבחור יבריז לי עם הכסף וינסה למכור למישהו אחר, בארץ לא הייתי עושה זאת.
 
מדהים

צ'מע זה פשוט כיף שאין לך את הפחד הזה שידפקו אותך כל הזמן... לגבי הסיפור עם הדילר כאן, חבל שניתקת את הטלפון. אין מה להתעצבן בדברים האלה, כל עוד לא "נפלת בֱפח יקוש". בעסקים כמו בעסקים, כל צד מנסה להרוויח כמה שיותר ויש אנשים שלא מסתפקים במועט, ההפסד שלך במקרה הגרוע הוא הזמן שבזבזת על בדיקת הנתונים. כל עוד לא סגרת עסקה אתה לא צריך להתנהל בכעס. משמע, אין בעיה לקנות מנחש תרנגולת (המילה תרנגולת מופיעה כאן מטעמי בדיחות הדעת בלבד) כל עוד אתה יודע שקיים סיכוי שהוא יכיש אותך. זה לא אומר שאתה לא יכול לעשות עסקה טובה, זה אומר שאתה צריך להיזהר.
 

Dresdner

New member
"בעסקים כמו בעסקים, כל צד מנסה להרוויח..."

כן זו גם שיטת העבודה של האלפרונים, קוראים לזה רמאות ואין לה מקום בעסקים, חבל שיש אנשים שמקבלים התנהגות כזאת כלגיטימטית, לפחות פותח השירשור לא מסכים עם סוג כזה של "עסקים"
 
הלכת מה זה רחוק

אתה בן 34. בגיל כזה סביר להניח שכבר למדת שאתה לא יכול לשנות את העולם, נכון? איך הסקת מדברי שהתנהגות כזו היא לגיטימית? פספסת את הנקודה. אני רק אומר שבמקום להיות "כבשה" בין שועלים צריך להיות שועל. "עִם-חָסִיד תִּתְחַסָּד; עִם-גְּבַר תָּמִים, תִּתַּמָּם. עִם-נָבָר תִּתְבָּרָר; וְעִם-עִקֵּשׁ, תִּתְפַּתָּל"
 

AVNER XR

New member
אל תדאד טל אני לא כבישה בכלל,הסיפור נועד

לחברה הצעירים פה שלא צריך להאמין גם לדילר הכי מכובד. וגם בחו"ל לא הכל ורוד כמו שמצייר דרזנר או רענן,וכמי שחי תקופה באירופה נחשפתי גם שם למעשי נוכלות של דילרים של מכוניות יד שנייה.
 

34TK

New member
סה"כ פחות סיכוי להתקל בישראלים או ערבים שם.

 

gray

New member
סיפורים זה טוב ויפה, לא הכל כלכך ורוד

אני מכיר לא מעט סיפורים (שלא עומד מאחוריהם ישראלי תחמן) שלא בדיוק ורודים כלכך. סוחרי מכוניות שמתמחים במכירת לימונים יש בארצות אברית בלי סוף, גם באירופה.
 

Dresdner

New member
תתפלא לדעת

אבל רוב הגרמנים קונים רכב משומש ממגרש ואין שום בעיה עם זה להפך המגרש מחוייב על פי חוק לתת אחריות של שנה, עכשיו תגיד לי אם אתה הייתה קונה רכב ממגרש בישראל? ההיתי אומר שזה ורוד עם כמה נקודות שחורות לא יותר
 

asparagos

New member
../images/Emo207.gif איך זה בUK מבחינת להשכיר אופנוע../images/Emo35.gif

יכול להיות שאני אסע לבקר חבר שם (לונדון) בקיץ. וחשבתי שזה יהיה מגניב להיות נייד על אופנוע ולטייל באזור.
 

gray

New member
בהחלט נכון שקונים בעיקר ממגרשים

אבל מהיכרות קרובה עם השוק בגרמניה \הולנד \בלגיה, יש מספיק קומבינות בתחום הזה כשאתה מסתכל מקרוב. נכון שזה נעשה בצורה יותר נקיה מבארץ בד"כ, אבל בהחלט יש הרבה מגרשים שמוגדרים כ"אל תתקרב בחיים" על ידי מי שחי את התחום. באופן כללי, בגלל יחס עדיף בהרבה בין גובה השכר ומחיר המכונית המכונית הממוצעת שם טובה בהרבה מאצלינו, גם מבחני הרישוי שם קפדניים בהרבה אבל עדיין נתקלתי בדי הרבה מוכרים תחמנים וקונים שנדפקו. עדיין, אין ספק שהמצב טוב מאצלינו.
 

RaananC

New member
יש לי תיאוריה מדוע הישראלים מתנהגים כך,

מדוע הדעה הנפוצה בארץ שאם אתה ישר אתה פראייר. במשך אלפיים שנה בגולה היהודים נאלצו לתחמן כדי לשרוד, עכשיו כשסוף סוף יש מדינה יהודית והיהודים לא צריכים לתחמן את הגוי השולט כדי לשרוד הם לא יכולים אחרת זה כבר מושרש עמוק בגנים כמו שאומרים. ולכן גם במדינה משלנו היהודים מתחמנים כי הם פשוט לא יודעים להתנהג אחרת.
 

gray

New member
מתחמנים בכל מקום

היהודי התחמן או הישראלי התחמן זה סיפור נחמד, ובאמת בכל מקום תמצא איזה ישראלי תחמן, אבל אין לנו ממש בלעדיות על זה. אנחנו אפילו לא שולטים בשוק התחמנים. למה יש יותר קומבינות בתחום הרכב בארץ? המחירים, זה הכל.
 

Dresdner

New member
זה מדהים עד כמה זה מושרש

לא מזמן קניתי רכב ממגרש וכישראלי אוטומטית חיפשתי איפה דופקים אותי, הבעיה בגרמניה שבדיקות לפני קניה לא כלכך מקובלת ככה שאת הרכב קונים בלי בדיקה מה שבכלל גרם להיכנס לסרטים על כל פיפס שהאוטו עשה, ממש חיכיתי שהמנוע יהרס כל שניה אפילו הלכתי למוסך לאמת את הקילומטרז שהיה נראה לי נמוך מידי ו"לאכזבתי" כל מה שנאמר לי היה נכון וגם הרכב עבר את כל הטיפולים שלו מ2006 רק במוסכים המרכזיים. קשה להוציא את זה מהמערכת שלא כל הזמן דופקים אותך
 

gray

New member
ק"מ קשה לזייף שם

כבר שנים שבטסט רושמים ק"מ, גם כל כניסה למוסך של הרכב מתועדת במחשב מרכזי כולל ק"מ-כי גם שם היו מי שתיכמנו כל הזמן.
 

Rtitan

New member
איך מתנהל בחו"ל?...

רואה תמונה של האופנוע בקרייגסחיסט, נדלק. מגיע לסוחר, רואה את האופנוע, ולידו אופנוע אחר, קצת הרבה יותר מקושקש מהרצוי אבל ZX6R ולי - יש חולשה לקאווים... שואל את המוכר "מה המצב שלו?" המוכר: "מעולה, מעט מיילים, טופל טוב ועשיתי לו יישור קו". "כמה?" "$500 יותר מהדגם שבשבילו באת". ניגש בנק, מוציא צ'ק בנקאי, מוסר למוכר שבינתיים הכין את הניירת... לוקח את האופנוע - בלי בדיקה. עובר במוסך שבו אני מטפל כיום - אצלם חיפשתי אופנוע אבל לא היה משהו שרציתי... "אפשר שתעברו עליו רק שאהיה שקט?" "כן... " שעה אחרי זה מגיע תום המכונאי הראשי ואומר "אחלה אופנוע - איזו זקנה רכבה עליו עד היום? בטוח שלא סבתא שלי כי היא היא פותחת אותו יותר... פעם אחת נפל בחנייה על צד שמאל - יש תושבת מראה סדוקה - לא ראיתי כלי בן יותר משנה כשהיא שלמה - נסיעה טובה." "כמה על הבדיקה?" "שימנתי לך את השרשרת - סע בטוח שם בחוץ". "כמה על הבדיקה והשימון?"... חיוך... על חשבון הבית. הרוויחו לקוח.
 

iec

New member
זה רק מראה כמה אתה לא פועל בחכמה

כשאתה מדבר על חזרה ארצה...
 
למעלה