סיפור מטריד ביותר בעניין זכות קדימה. שאלות...

alondvir444

New member
סיפור מטריד ביותר בעניין זכות קדימה. שאלות...

אמא שלי הגיעה לצומת עם תמרור עצור, עצרה, ופנתה שמאלה, אל כביש בינעירוני ללא שטח הפרדה בנוי. היא הספיקה להתקדם כמטר-שניים בנתיב ההשתלבות, ואז התנגש בה רכב בגלגל האחורי של הרכב. סימני החריקות שנותרו לאחר מכן החלו בצמוד לקו ההפרדה שבין נתיב ההשתלבות לנתיב הנגדי (מה שאומר שהרכב עצמו עבר במעט את קו ההפרדה) ונמשכו כ 30-40 מטרים. יש לי מספר שאלות: 1. האם למשטרה יש איזושהי סימולציה או דרך לדעת מה הייתה המהירות של הרכב הפוגע (אמי, כמו גם פחח שראה את הנזק שנגרם למכוניתנו, טענו שמדובר במהירות הגבוהה בהרבה מ120 קמ"ש)? 2. מהי ההגדרה של מתן זכות קדימה? - שכן אמי הספיקה להתיישר במסלולה כאשר הייתה התאונה. האם ההגדרה היא שהרכב המקבל את זכות הקדימה לא יצטרך לשנות את מהירותו, או האם ההגדרה שונה? 3. האם יכול להתקבל, ע"י המשטרה ו\או ביהמ"ש, הטיעון שהנהג הפוגע נבהל בעקבות הכניסה המוקדמת לכביש, ולכן סטה מנתיבו וגרם להתנגשות? 4. האם יכול להתקבל טיעון כזה (3), במקרה שהנהג נסע במהירות גבוהה בהרבה מהמהירות המותרת (כ150 קמ"ש ומעלה)? 5. הנהג הפוגע לא נשאר באיזור התאונה, אלא נסע "למקרה דחוף של אמו" - כך לטענתו. מספר שעות לאחר מכן, חברו אשר שהה עמו ברכב הלך לבי"ח ונמצאה תוצאה שלילית בבדיקת אלכוהול בדמו. האם יש אפשרות לטשטש עקבות אלכוהול לאחר מספר שעות, כך שלא יתגלו בתוצאות בדיקת מעבדה? אשמח מאוד לקבל תשובות בהקדם. תודה רבה!
 

guya72

New member
קדימה

1) במידה ולמקום הגיע בוחן תנועה, אזי עפ"י סכימה ומדידות שהוא עשה - הוא יכול להעריך מה היתה מהירות הרכבים. אם לא הגיע - אזי איך את מצפה שידעו ?? 2) זכות קדימה - מתן אפשרות למשתמש אחר בדרך להמשיך בנסיעה מבלי שישנה את מהירות או את כיוון נסיעתו. 3) לא כל כך הבנתי מה קרה - אם הוא סטה מנתיב נסיעתו, ונכנס לנתיב בו נסעה אמך - זאת אשמתו. 4) לא ברור מה השאלה 5) לאלכוהול לוקח זמן להתפרק בגוף. ככל שהכמות יותר גדולה - לוקח יותר זמן. לא מובן הקשר בין בדיקת אלכוהול של החבר שנכח במקום לבין הוכחת שכרות של הנהג.
 

be_roo

New member
תשובות והערות

1. אין לאמך או לפחח ידע כדי לדעת מה היתה מהירות הרכב השני. כאמור, לבוחני התנועה אפשרות להעריך, אבל ספק שנשלח בוחן לתאונה שאינה חמורה מבחינת הנפגעים. 2. כפי שענה לך GUYA72, כך שעניין ה"התיישרות" אינו רלוונטי. 3. הוא יכול לטעון שאם הוא נבהל מכניסתה הרי שהיא ביצעה אותה בצורה מפתיעה ומסוכנת. 4. אם תוכיח שהנהג השני נסע במהירות מופרזת תוכל לנסות לטעון שיש לו אחריות תורמת לתאונה. 5. נענה.
 

alondvir444

New member
הבהרה...

הנהג הפוגע סטה מנתיבו מעט (סימני הגלגלים היו צמודים לקו הלבן עם חפיפה מסויימת - ומכאן ששילדת המכונית חצתה את הנתיב). 1. לתאונה אכן נשלח חוקר תאונות, ושאלתי לא הייתה האם אנחנו יכולים לדעת, אלא האם למשטרה יש הכלים לדעת, שכן במפגש עם שוטר (או במקום התאונה או בחקירת המשטרה - אינני זוכר) הוא טען שישנו מכשיר המדמה תאונות, אולם למשטרה אין מכשיר מסוגו, ולכן לא ניתן להעריך את מהירות הרכב. 2. בחקירת המשטרה, אמרו לאמי - אולי על מנת לערער את בטחונה ולנסות להפליל אותה - ש"הוא נבהל, ולכן הוא סטה מנתיבו", והעניין הוצג כלגיטימי, כלומר שהאשמה מוטלת עליה על שלא נתנה זכות קדימה, ולא עליו - על שסטה, ולו במעט, מנתיבו. 3. הוא יכול לטעון שהיא ביצעה אותה בצורה מפתיעה ומסוכנת, וכך הוא עושה - אך טענתו אינה הופכת מיידית לאמת. 4. בוודאי שאם הוא נסע במהירות מופרזת הוא אחראי במידה מסויימת לתאונה - אך השאלה היא האם הוא בכלל יכול לטעון שהוא נבהל, ולכן סטה ממסלולו, ושטענתו תתקבל בהבנה, והאם הוא יכול לטעון כך גם כאשר נסע במהירות כפולה מן המותר בכביש בין עירוני. 5.
אולי זה לא כל כך קשור, אני פשוט לא כל כך זוכר מי היה איפה ומתי... ובכל זאת, האם יש דרך לטשטש עקבות אלכוהול בדם, כמו למשל שתייה מרובה או דרכים אחרות?
 

guya72

New member
המשך

1) חוקר ת.ד. יכול להעריך מהירות עפ"י סימנים על הכביש + פרטים נוספים. 2) דבר כזה יתכן. השאלה היא באיזה מרחק מן הצומת אירעה התאונה. אם זה במרחק של 10 ס"מ - אז לגיטימי ומאוד קשור. אם במרחק של 10 ק"מ - לא קשור (אני בכוונה מקצין את המרחקים) 3) כפי שנענה ב-(2). 4) מהירות נסיעתו לא קשורה. מקסימום יחליטו להגיש כתבי אישום נגד 2 המעורבים, כל אחד בגין המעורבות שלו (יתכן כי 2 הצדדים אשמים). 5) אין אפשרות לטשטש עקבות אלכוהול בדם. כפי שעניתי לפני כן - לוקח לגוף זמן לפרק את האלכוהול (הזמן תלוי בכמות האלכוהול).
 

be_roo

New member
אין טעם להתפס לסטיה

נהג שיהתפרצו לו לכביש במפתיע, מנסה להמנע מתאונה וזה כולל גם סטיה מנתיב נסיעתו המקורי.
 

asaforon

New member
תאונת דרכים בשל אי ציות לתמרור עצור

מדינות המשטרה בפועל, הנה להתרכז בנהג שבכיוונו מוצב תמרור העצור או תן זכות קדימה, וכלל לא לבצע עבודת בחונות ולחשב את מהירות המעורב. גם גישת בתי המשפט, הנה לייחס אחיות כמעט מוחלטת לנהג שביכוונו מוצב התמרור. יחד עם זאת ישנם מקרים (לא רבים) בהם מתקבלת הטענה כי בשל מהירות המעורב, ושדה ראיה מצומצם התאונה הנה בלתי נמנעת. בברכה עו"ד אילון אורון מנהל הפורום התשובות בפורום אינן מהוות תחליף לייעוץ משפטי.
 
למעלה