סיפור מוזר מוקדש למורן

שווארמה

New member
סיפור מוזר מוקדש למורן

יושבים בחדר 4 אנשים אחד איטלקי אחד צרפתי אחד אנגלי ואחד ישראלי האיטלקי מגלגל לו ג`וינט, הצרפתי שוכב לו על המיטה ובוהה בתקרה, האנגלי כבר אחרי הג`וינט, מסתכל על האיטלקי והישראלי מקשקש לו משהו נסתר על מחברת. האיטלקי מדליק את הג`וינט וריח מתקתק נישא באוויר, הצרפתי מסתובב ובוהה באיטלקי והאנגלי מביט בישראלי, הישראלי עדיין מקשקש לו משהו עוד יותר נסתר על המחברת. האיטלקי מסיים את הג`וינט והריח המתקתק מתחלף בריח חזק וחריף של גראס, הצרפתי חוזר לתקרה שלו והאנגלי ממשיך להביט בישראלי והישראלי מפסיק לקשקש ושואל את האנגלי מאיפה הוא. מ ``מנזאר`` , עונה האנגלי, ``אהה`` עונה הישראלי בקול של ידען למרות שאין לו שמץ של מושג אם מקום כזה קיים בכלל. ``מאיפה אתה`` שואל האנגלי. ``ירושלים , ישראל``, עונה הישראלי בגאווה לא מבוטלת. דו שיח מרתק זה מסתיים מפני שהאנגלי נתקע בלי שאלה לשאול ואת הישראלי, הדו שיח הזה לא עניין מלכתחילה. ``היית בצבא הישראלי ?``, שואל לפתע האיטלקי באנגלית קלוקלת. ``כן, הייתי`` ,עונה הישראלי. הצרפתי שואל משהו בצרפתית והאיטלקי עונה לו באותה שפה. אז מתחיל דו שיח מעניין, הצרפתי לא יודע מילה באנגלית, ואף אחד חוץ מהאיטלקי לא מבין צרפתית, האנגלית של האיטלקי לא כ`כ טובה אבל הוא מצליח לתווך בשיחה בין האנגלית לצרפתית. לאחר שעה של שיחה קולחת משהו, אני פתאום מעכל... יושבים בחדר 4 אנשים, אף אחד לא מכיר את השני, כל אחד בא מהצד השני של הכדור,כל אחד בעל תרבות שונה , ילדות שונה,גיל שונה, תפיסת חיים שונה. עם זאת הם מצליחים לשבת ולדבר בניהם שיחה של חברים, למרות שמחר כל אחד יפנה לדרכו וימשיך בחייו כאילו שיחה זו לא התקיימה מעולם , ולא תחזור על עצמה לעולם. אז אני שואל את עצמי, אם 4 אנשים כ`כ שונים וזרים מצליחים לדבר יפה כמו חברים, למה עמים שלימים לא יכולים לעשות זאת ולמה יש בכלל מלחמות בעולם ולמה יש שחיתות בעולם ולמה אנחנו חיים בעולם כזה מחורבן??? הכל בגלל אדמה. הכל רק בגלל חלקת אדמה. חלקת אדמה שלמעשה לאף אחד לא איכפת ממנה, חלקת אדמה שהמנצח ישאיר אותה כמו שהיא ולא ישנה בה דבר. אותה חלקת אדמה ספוגה בכ`כ הרבה דם עד שדבר לא יצליח לצמוח עליה אותה חלקה שראתה כ`כ הרבה לוחמים וחפים מפשע מתים עליה בשביל ``אידאל`` טפשי. אותה חלקה תמשיך לראות דם עוד הרבה שנים אחרינו וכל זה רק מפני שאנחנו בסך הכל בני אדם!!!
 

גרבר

New member
א`, ב` ,ג`,ד`..

א.אני מניח שאת\ה חדש\ה..אז ברוכים הבאים (אני מרגיש כמו מורני פתאום, שמקבל אורחים ;-) ב. סיפור מעניין ונכון להפליא. ג. בלי קשר, בכל טיול ממוצע באירופה אני רק מגלה עד כמה התקשורת של הישראלים היא בלתי מפרגנת, וכל זר הוא מבחינת אוייב. רק בחו``ל אתה קולט עד כמה אפשר להיות עם עוד 3 חבר`ה ולדבר ללא רגש התנשאות. מי שהיה בפאב בחו``ל, יודע עד כמה חסרה לנו האווירה של הפאבים בלונדון, למשל, שם מתקבצים תיירים מכל קצוות תבל ומדברים בכיף רק בשביל להכיר. ד. לגבי אידיאל רדיפת אדמה...זה באמת כל כך פשוט.אנו יכולים להחזיר לערבים את כל שטחי ההתנחלויות וחלקים מי-ם (אלה היו פעם שטחים שלהם, ולכן יש להבין את דרישתם לכך), לעשות קו גבול מוצהר בשליטת האו``מ ולהגדיר את דרישותינו לשקט איזורי. אם אתם שואלים אותי, גם המתנחל הכי קיצוני שיש היה מסכים להתפנות מביתו, אם היה מבין שזה מה שיביא לשקט באיזור. לאט לאט השנאה תעלם, ככל שנתרגל לשקט אחד מהשני(אפילו 20 שנה!)... הבעיה שיש כזה חוסר אמון ושנאה בין העמים, שהיהודי מאמין שהערבי רוצה לנשל אותו גם משטחיו השייכים לו, והערבי מאמין שהיהודי הוא כובש. זה ממש על קצה האצבע, אך זה מה שאני מאמין, בלי שום קשר לדיעה פוליטית.
 
אין פתרון......... מה שהיה או שיהיה...... גרבר ויעל צודקים ושווארמה מה חדש מאחורי טדי ?
 
חלקת אדמה,נכון...

אבל חלקת אדמה קדושה לכל הדתות...שיש לה חשיבות היסטורית... זה לא אדמה גרידא! ו... זה לא רק האדמה..זה משום שתמיד,אבל תמיד:``עשיו שונא ליעקב``.זה משפט שתקף לעולמים! הגויים שונאים אותנו משום שאנחנו יהודים וזה המוקד למלחמות ישראל...לעולם לא נצליח לשבת בשקט,זה מהותנו כעם היהודי.אנחנו לא עם ככל האומות אם אתה מתכוון לזה שאנחנו ישראלים...לא,אצלנו אנחנו ישראלים אבל יהודים. זהו. אין לי משהו נוסף להגיד אבל לשם דמיון סאטירי... תשוו את זה לפרסומת של הקו הנוסף של בזק עם הילדים החמודים שתמיד ימצאו על מה לריב... זהו,זה אותו העיקרון להבדיל:). פעם זה היה כי היהודים מוצצים את גם הגויים, פעם זה כי היהודים מכשפים... פעם זה היה כי היהודים מצליחים בעסקים ועושקים את הגויים... והפעם זה בגלל המדינה החמודה שהקמנו... זה ישתנה... תמיד תשאר סיבה למלחמה. תודה:).
 

מורני !

New member
שווארמה

קודם כל ברוך הבא לפורום שלי סוף סוףףףףףף!!!! :) דבר שני... כן גם אני תוהה... למה אי אפשר? לא חושבת שזה רק בגלל האדמה אלא הרבה בגלל חוסר אמונה אחת בשני... זה הבעיה העיקרית... אוהבת אותך נשמתי... :)
 
למעלה