סיפור חלם אמיתי

מצב
הנושא נעול.

אוהד11

New member
המפרקיות/אוטובוסים רבי קבולת אלה קיימים

מכוערות או לא, מפרקיות = אוטובוסים רבי קיבולת
המפרקיות/אוטובוסים רבי קבולת אלה קיימים
בגוש דן ובירושלים, ועד תחילת המאה הנוכחית פעלו גם בחיפה, כך שהחיפאים לא המציאו את הגלגל.
 

amit1270

New member
מישהו אמר שכן?

המפרקיות/אוטובוסים רבי קבולת אלה קיימים
בגוש דן ובירושלים, ועד תחילת המאה הנוכחית פעלו גם בחיפה, כך שהחיפאים לא המציאו את הגלגל.
מישהו אמר שכן?
המערכת היא לא רק האוטובוס אלא גם כל מה שמסביב -מסלול בלעדי, כרטוס ותיקוף עצמאי, עלייה מכל הדלתות. זה לא היה קודם (למעט הרק"ל בירושלים).
 

אורי404

New member
גם שני הדברים האחרים היו קודם לכן

מישהו אמר שכן?
המערכת היא לא רק האוטובוס אלא גם כל מה שמסביב -מסלול בלעדי, כרטוס ותיקוף עצמאי, עלייה מכל הדלתות. זה לא היה קודם (למעט הרק"ל בירושלים).
גם שני הדברים האחרים היו קודם לכן
מסלול בלעדי היה וקיים עם נת"צים ומת"צים. ההבדל הוא, שכעת יש מספר מצומצם של קווי אוטובוסים במסלול ואילו יתר קווי האוטובוס לא רשאים לנסוע בהם.
תיקוף עצמאי (גם אם רק לאחרונה ובאופן חלקי) בחלק מהקווים בתל אביב, כמו קו 4.
 

amit1270

New member
אני מדבר על מערכת שלמה

גם שני הדברים האחרים היו קודם לכן
מסלול בלעדי היה וקיים עם נת"צים ומת"צים. ההבדל הוא, שכעת יש מספר מצומצם של קווי אוטובוסים במסלול ואילו יתר קווי האוטובוס לא רשאים לנסוע בהם.
תיקוף עצמאי (גם אם רק לאחרונה ובאופן חלקי) בחלק מהקווים בתל אביב, כמו קו 4.
אני מדבר על מערכת שלמה
מסלול בלעדי כמו זה של המטרונית לא קיים בשום מקום בארץ בתחבורה לא מסילתית. תיקוף עצמאי כפיילוט במספר מצומצם של קווים ורק לבעלי רב-קו טעון זה לא אותו דבר כמו במטרונית.
 

אורי404

New member
השאלה היא האם זה שיפור או לא

אני מדבר על מערכת שלמה
מסלול בלעדי כמו זה של המטרונית לא קיים בשום מקום בארץ בתחבורה לא מסילתית. תיקוף עצמאי כפיילוט במספר מצומצם של קווים ורק לבעלי רב-קו טעון זה לא אותו דבר כמו במטרונית.
השאלה היא האם זה שיפור או לא
המטרונית נוסעת במסלול בלעדי. מנגד יתר קווי האוטובוס לא נוסעים במת"צ, שבו קודם לכן הם נסעו.
בשורה התחתונה האם נעשה כאן יתרון או שלא. זה דבר, שעם הזמן נדע, שכן זוהי התחלת הפעלת ה"מטרונית" ועוד מוקדם לקבוע.
לגבי הכרטוס; אכן בגוש דן זה כרטיס "רב-קו" ואילו ב"מטרונית", ככל הנראה ניתן לשלם עבור כרטיס חד-פעמי.
 

amit1270

New member
מבחינת המערכת ככלל זה שיפור

השאלה היא האם זה שיפור או לא
המטרונית נוסעת במסלול בלעדי. מנגד יתר קווי האוטובוס לא נוסעים במת"צ, שבו קודם לכן הם נסעו.
בשורה התחתונה האם נעשה כאן יתרון או שלא. זה דבר, שעם הזמן נדע, שכן זוהי התחלת הפעלת ה"מטרונית" ועוד מוקדם לקבוע.
לגבי הכרטוס; אכן בגוש דן זה כרטיס "רב-קו" ואילו ב"מטרונית", ככל הנראה ניתן לשלם עבור כרטיס חד-פעמי.
מבחינת המערכת ככלל זה שיפור
מה עושים עם זה בפועל זה כבר משהו אחר. בכל אופן, מה שעשו בחיפה זה ניסיון ראשון (שני למעשה) ליצור היררכיה ברורה בשירות התח"צ העירוני. זה לא המקום הראשון בעולם שזה נעשה, ויש דוגמאות רבות ומוצלחות.
 
בחיפה עצמה, גם עם המטרונית, אין ממש היררכיה

מבחינת המערכת ככלל זה שיפור
מה עושים עם זה בפועל זה כבר משהו אחר. בכל אופן, מה שעשו בחיפה זה ניסיון ראשון (שני למעשה) ליצור היררכיה ברורה בשירות התח"צ העירוני. זה לא המקום הראשון בעולם שזה נעשה, ויש דוגמאות רבות ומוצלחות.
בחיפה עצמה, גם עם המטרונית, אין ממש היררכיה
המטרונית יוצרת היררכיה רק בקריות. קווי הקריות החדשים הם אכן קווי הזנה לקווי המטרונית.
בחיפה עצמה דפוסי הנסיעה לא משתנים מהותית עם תחילת הפעלה המטרונית. במקום 103 נוסעים בקו 1 של המטרונית, במקום 108 בקו 2 של המטרונית, במקום 113 בחלקו המזרחי עם קו 3 של המטרונית, אבל השאר עדיין מתבסס על מערכת קווי אגד ובחיפה עצמה כמעט אי אפשר להגדיר את מרבית קווי אגד כקווי הזנה למטרונית. חלק נכבד מקווי אגד הם ראשיים ומרכזיים לא פחות מקווי המטרונית,
 

alantan

New member
אכן, אבל אני חושב שהיה ראוי לבצע שינוי גם

בחיפה עצמה, גם עם המטרונית, אין ממש היררכיה
המטרונית יוצרת היררכיה רק בקריות. קווי הקריות החדשים הם אכן קווי הזנה לקווי המטרונית.
בחיפה עצמה דפוסי הנסיעה לא משתנים מהותית עם תחילת הפעלה המטרונית. במקום 103 נוסעים בקו 1 של המטרונית, במקום 108 בקו 2 של המטרונית, במקום 113 בחלקו המזרחי עם קו 3 של המטרונית, אבל השאר עדיין מתבסס על מערכת קווי אגד ובחיפה עצמה כמעט אי אפשר להגדיר את מרבית קווי אגד כקווי הזנה למטרונית. חלק נכבד מקווי אגד הם ראשיים ומרכזיים לא פחות מקווי המטרונית,
אכן, אבל אני חושב שהיה ראוי לבצע שינוי גם
בקווי השירות בחיפה - הקטנת מספר הקווי הארוכים והחופפים בצד הגדלה של התדירות שלהם, הגדלת התדירות של השכונתיות ושיפור תחנות המעבר עם המטרונית.
 
תיקון: בעצם יש היררכיה אבל היא קיימת כבר שנים

בחיפה עצמה, גם עם המטרונית, אין ממש היררכיה
המטרונית יוצרת היררכיה רק בקריות. קווי הקריות החדשים הם אכן קווי הזנה לקווי המטרונית.
בחיפה עצמה דפוסי הנסיעה לא משתנים מהותית עם תחילת הפעלה המטרונית. במקום 103 נוסעים בקו 1 של המטרונית, במקום 108 בקו 2 של המטרונית, במקום 113 בחלקו המזרחי עם קו 3 של המטרונית, אבל השאר עדיין מתבסס על מערכת קווי אגד ובחיפה עצמה כמעט אי אפשר להגדיר את מרבית קווי אגד כקווי הזנה למטרונית. חלק נכבד מקווי אגד הם ראשיים ומרכזיים לא פחות מקווי המטרונית,
תיקון: בעצם יש היררכיה אבל היא קיימת כבר שנים
ולא קשורה למטרונית.
בחיפה נוצרה היררכיה די ברורה בין קווי אורך ורוחב מרכזיים לבין קווים שכונתיים וקווים שניתן לראות אותם כקווי תגבור לקווים המרכזיים עוד מהמהפכה שיצר המעבר לשתי תחנות מרכזיות.
קווי המטרונית מחליפים חלק מהקווים המרכזיים אבל הם לא ברמה גבוהה יותר בהיררכיה מהקווים המרכזיים של אגד.
 

amit1270

New member
אתה צודק

תיקון: בעצם יש היררכיה אבל היא קיימת כבר שנים
ולא קשורה למטרונית.
בחיפה נוצרה היררכיה די ברורה בין קווי אורך ורוחב מרכזיים לבין קווים שכונתיים וקווים שניתן לראות אותם כקווי תגבור לקווים המרכזיים עוד מהמהפכה שיצר המעבר לשתי תחנות מרכזיות.
קווי המטרונית מחליפים חלק מהקווים המרכזיים אבל הם לא ברמה גבוהה יותר בהיררכיה מהקווים המרכזיים של אגד.
אתה צודק
באזור חיפה גם הונהג כרטוס שעתי לראשונה בארץ. אני חושב שהשלב הבא הוא הפיכת הקווים הראשיים בחיפה לקווי BRT "פתוחים" או משהו בסגנון. צריך לאפשר עלייה מכל הדלתות וכרטוס עצמאי גם בקווים כאלה ולסלול עבורם מסלולים ייעודיים (לאורך ציר מוריה למשל). גם תדירות גבוהה חשובה (אני לא בטוח שזה המצב בכל הקווים הראשיים). גם הכרמלית צריכה להשתלב במערך התחבורה העירוני/מטרופוליני עם כרטוס משותף.
 

alantan

New member
הטענה הזו לא מדוייקת

השאלה היא האם זה שיפור או לא
המטרונית נוסעת במסלול בלעדי. מנגד יתר קווי האוטובוס לא נוסעים במת"צ, שבו קודם לכן הם נסעו.
בשורה התחתונה האם נעשה כאן יתרון או שלא. זה דבר, שעם הזמן נדע, שכן זוהי התחלת הפעלת ה"מטרונית" ועוד מוקדם לקבוע.
לגבי הכרטוס; אכן בגוש דן זה כרטיס "רב-קו" ואילו ב"מטרונית", ככל הנראה ניתן לשלם עבור כרטיס חד-פעמי.
הטענה הזו לא מדוייקת
אני לא טוען חלילה שאתה משקר, אבל אתה חוזר על טענה שאינה נכונה בעליל, ושנכתבה כאן מספר פעמים על ידי גולשים שונים, אם ביודעין ואם לא.

הטענה היא שקווי האוטובוס האחרים נסעו קודם במת"צ. על פניו, טענה נכונה, אבל רק אם מתעלמים מהעובדה שהמת"צים הללו הוקמו עבור פרוייקט המטרונית, ולא היו קיימים לפני שיזמו את הפרוייקט.

זה שהקווים הרגילים השתמשו במת"צים היה דבר זמני. ללא המטרונית, לא היו מת"צים לאורך כל התוואי אלא מספר מצומצם של נת"צים נקודתיים.

אגב, לדעתי אין כל כך מקום לקווים שנוסעים במקביל לתוואי המטרונית. אם היו דואגים לנקודות השקה נוחות בין הקווים המזינים למטרונית (מבלי לעבור אף כביש), אז לא היה בהם צורך.
 

droriko

New member
טוב מאד

סיפור חלם אמיתי
מכונות הכרטיסים לא נרכשו - האוטובוסים שאמורים לנסוע בנתיב הרכבת הקלה מושבתים הסיפור בהארץ הבוקר
טוב מאד
אולי באיוולתו משרד התחבורה דווקא יועיל לנו. אין מקום לאורבניות בציר ז'בוטינסקי, רק רכבת קלה מסוגלת להחליף מחינת קיבולת את כל הקוים שעוברים שם. הפתרון הזמני כרגע עד שתגיע הרקל זה להכניס מפרקיות ב-51 ועם הזמן(שכנראה הולך להיות ארוך מאד) גם ב-66 ו-70.
 

droriko

New member
אה וכמובן

טוב מאד
אולי באיוולתו משרד התחבורה דווקא יועיל לנו. אין מקום לאורבניות בציר ז'בוטינסקי, רק רכבת קלה מסוגלת להחליף מחינת קיבולת את כל הקוים שעוברים שם. הפתרון הזמני כרגע עד שתגיע הרקל זה להכניס מפרקיות ב-51 ועם הזמן(שכנראה הולך להיות ארוך מאד) גם ב-66 ו-70.
אה וכמובן
נתצים נתצים נתצים נתצים. ושחולדאי יצעק מצדי לקיר
 

droriko

New member
אה וכמובן

טוב מאד
אולי באיוולתו משרד התחבורה דווקא יועיל לנו. אין מקום לאורבניות בציר ז'בוטינסקי, רק רכבת קלה מסוגלת להחליף מחינת קיבולת את כל הקוים שעוברים שם. הפתרון הזמני כרגע עד שתגיע הרקל זה להכניס מפרקיות ב-51 ועם הזמן(שכנראה הולך להיות ארוך מאד) גם ב-66 ו-70.
אה וכמובן
נתצים נתצים נתצים נתצים. ושחולדאי יצעק מצדי על הקיר.
 

itamo

New member
למה יש בעיה להפעיל אותן כמו מפרקיות רגילות ?

סיפור חלם אמיתי
מכונות הכרטיסים לא נרכשו - האוטובוסים שאמורים לנסוע בנתיב הרכבת הקלה מושבתים הסיפור בהארץ הבוקר
למה יש בעיה להפעיל אותן כמו מפרקיות רגילות ?
במה האוטובוסים האלה שונים מאוטובוסים אחרים כך שלא ניתן להפעיל אותם עם קופה רגילה אצל הנהג כמו שיש בכל המפרקיות האחרות ?
אפשר גם להוסיף מכונת כרטוס בדלתות האחוריות כמו שיש כבר עכשיו בחלק מהקווים של דן.
 
למשל בכך שאין דלת ליד הנהג

למה יש בעיה להפעיל אותן כמו מפרקיות רגילות ?
במה האוטובוסים האלה שונים מאוטובוסים אחרים כך שלא ניתן להפעיל אותם עם קופה רגילה אצל הנהג כמו שיש בכל המפרקיות האחרות ?
אפשר גם להוסיף מכונת כרטוס בדלתות האחוריות כמו שיש כבר עכשיו בחלק מהקווים של דן.
למשל בכך שאין דלת ליד הנהג
ובכתבה נכתב שבדגם שנרכש אי אפשר להתקין מכונות כרטוס ותיקוף בתוך האוטובוס.
האוטובוסים הללו מחכים ש"המשיח" בדמותה של חברת נת"ע יתחיל לבצע פרויקטים כמו שצריך. ולא רק האוטובוסים הללו מחכים, יש עוד כמה דברים שמחכים...
באתר חברת נת"ע רשום: "תהליך הכרטוס המתוכנן יהיה דומה למקובל היום בתחנות הרכבת. רכישה וטעינה של הכרטיסים יתבצעו "על המדרכה" ולפני העליה על האוטובוס במכונות כרטוס המוצבות במדרכה. העליה לקו המכין תתבצע בכל 4 דלתות האוטובוס. תקוף הכרטיסים יתבצע במכשירים המותקנים בתוך האוטובוס בסמוך לכל הדלתות וזמן השהייה בכל תחנה יצטמצם משמעותית." - "תקוף הכרטיסים יתבצע במכשירים המותקנים בתוך האוטובוס בסמוך לכל הדלתות". בכתבה לעומת זאת נטען "בנת”ע, מנגד, טוענים כי הכל מוכן להפעלת הקווים, ורק נותר להפעיל מכונות כרטוס מחוץ לתחנות. באוטובוסים רבי־קיבולת מהסוג שנקנה אי אפשר להתקין מערכת לרכישת כרטיסים ותיקופם בתוך האוטובוס, וצריך להתקין זאת בתחנות. בנוסף, סגירת מסלול התחבורה הציבורית בפתח תקוה, בעקבות תאונות שהתרחשו שם, מקשה אף היא על הפעלת הקו המקדים. גם בנת”ע מעריכים כי הקו יפעל כבר בראשית 2014."
ועל מסלול התחבורה הציבורית בפתח תקוה, שכבר כתבתי לגביו מספיק, חברת נת"ע יכולה לבוא בטענות אל עצמה. היא האחראית לביצוע המסלול הזה והיא האחראית לתיקון הליקויים הקיימים בו.

בתגובה 31 לכתבה נכתב משפט ציני אבל תואם למציאות: "תענוג של פרויקט. תעסוקה נוחה מובטחת עד הפנסיה" מנהל פרויקטים זוטר
כך חברת נת"ע "מנהלת" פרויקטים...
 

טנק2

New member
כמו שאמרתי לחול נטוש...

למשל בכך שאין דלת ליד הנהג
ובכתבה נכתב שבדגם שנרכש אי אפשר להתקין מכונות כרטוס ותיקוף בתוך האוטובוס.
האוטובוסים הללו מחכים ש"המשיח" בדמותה של חברת נת"ע יתחיל לבצע פרויקטים כמו שצריך. ולא רק האוטובוסים הללו מחכים, יש עוד כמה דברים שמחכים...
באתר חברת נת"ע רשום: "תהליך הכרטוס המתוכנן יהיה דומה למקובל היום בתחנות הרכבת. רכישה וטעינה של הכרטיסים יתבצעו "על המדרכה" ולפני העליה על האוטובוס במכונות כרטוס המוצבות במדרכה. העליה לקו המכין תתבצע בכל 4 דלתות האוטובוס. תקוף הכרטיסים יתבצע במכשירים המותקנים בתוך האוטובוס בסמוך לכל הדלתות וזמן השהייה בכל תחנה יצטמצם משמעותית." - "תקוף הכרטיסים יתבצע במכשירים המותקנים בתוך האוטובוס בסמוך לכל הדלתות". בכתבה לעומת זאת נטען "בנת”ע, מנגד, טוענים כי הכל מוכן להפעלת הקווים, ורק נותר להפעיל מכונות כרטוס מחוץ לתחנות. באוטובוסים רבי־קיבולת מהסוג שנקנה אי אפשר להתקין מערכת לרכישת כרטיסים ותיקופם בתוך האוטובוס, וצריך להתקין זאת בתחנות. בנוסף, סגירת מסלול התחבורה הציבורית בפתח תקוה, בעקבות תאונות שהתרחשו שם, מקשה אף היא על הפעלת הקו המקדים. גם בנת”ע מעריכים כי הקו יפעל כבר בראשית 2014."
ועל מסלול התחבורה הציבורית בפתח תקוה, שכבר כתבתי לגביו מספיק, חברת נת"ע יכולה לבוא בטענות אל עצמה. היא האחראית לביצוע המסלול הזה והיא האחראית לתיקון הליקויים הקיימים בו.

בתגובה 31 לכתבה נכתב משפט ציני אבל תואם למציאות: "תענוג של פרויקט. תעסוקה נוחה מובטחת עד הפנסיה" מנהל פרויקטים זוטר
כך חברת נת"ע "מנהלת" פרויקטים...
כמו שאמרתי לחול נטוש...
אולי אפשר לשים שם כרטיסן :)
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה