סיפור השמן ב FZR1000 - מההתחלה

FZR600R

New member
סיפור השמן ב FZR1000 - מההתחלה

לפני שבוע קניתי FZR1000 95 מתיווך במוסך גדול ומוכר בתל אביב , האופנוע היה בן 50000 ק"מ , יד שניה , נראה מדהים , היסטוריה של טיפולים בזמן והשקעה לפי מחשב המוסך והמלצות עד הודעה חדשה על האופנוע והטיפול הפדנטי של הבעלים שלו. בקיצור לא עמדתי בפני כל הנ"ל וקניתי ( במחיר מעל למחירון) - בעסקת טרייד אין עם ה CBR איתו התרסקתי בסדום ערד לפני 3 חודשים. היומיים הראשונים עם האופנוע היו רצופי התלהבות והוא באמת היה מושלם - המון כח , התנהגות כביש מדהימה ומשרת ביטחון ותנוחת רכיבה שבסוף הצלחתי להתרגל אליה - עד ששמתי לב לבעייה "קטנה" - האופנוע אוכל שמן , בעצם לא אוכל - שותה , לוגם , בולע ובכמויות מדאיגות - דוגמאות: ברכיבה חזקה אך לא קוים אדומים בהרכבה אכל הגבר 550 מ"ל ל 250 ק"מ , ברכיבות אחרות אכל כ 100 מ"ל ל 100 ק"מ , הנורה האדומה של מפלס השמן לא מפסיקה לדלוק כל הרכיבה כמעט , למעט בעצירות. בקיצור , אחרי שבוע של רכיבה , הגעתי למסקנה מגובשת כי האופנוע אוכל שמן ובכמויות , דבר המעיב על הנאתי מהרכיבה עליו , כי איך אפשר להנות כשרואים נורת שמן אדומה דולקת (שכל הזמן מעלה את המחשבה שאוטוטו המנוע נתפס)ושבכל עצירה יורדים על הברכיים כדי לבדוק שמן ושבאופן כללי לא עומדים בקצב הרכיבה של הפרטנרים כי מפחדים למשוך הילוכים כשהמנורה האדומה דולקת. אז מה עושים? היום ב 8:00 בבוקר הבאתי את האופנוע למוסך לבדיקה. סביר להניח שמדובר במחזירי שמן שסתומים ואו טבעות אטימה מה שמחייב פתיחת ראש וטיפול יקר מאד. לדעתי יש למוסך אחריות והוא חייב לבוא לקראתי. מה אתם אומרים?????????
 

vmax*

New member
איזה אחריות?....

קנית את האופנוע....יפה...מצאת אותו לשביעות רצונך ..יפה... כאשר אתה ניגש לבצע בדיקה לפני קנייה אף אחד לא פותח לך את המנוע כדי לראות מה באמת נמצא בפנים,פשוט מסתפקים בנתונים היבשים או לחלופין נעזרים בבדיקות הדינמומטר...מסתם בדיקה שגרתית אי אפשר למצוא שמחזירי השמן פגומים או תקלה פנימית אחרת,גם מסקנה זו אין לה בסיס אלא הערכה של אותו מכונאי לפי סדרי איתור התקלה..(אחרי שנפתח את המנוע נדע יותר טוב!..)מוכר לך המשפט הזה? בכל מקרה הייתי מנסה להוועץ עם עוד כמה מומחים בתחום לפני ביצוע הטיפול וכמו כן הייתי אוסף מספר הצעות מחיר בהתאם!
נ.ב. אולי תנסה אצל אלון אולדסמן(מכיר היטב את הימהה) מקס הלוחם בדרכים
 

מיצו

New member
אני חושב שתיכף יגיעו לכאן 2 בעלים

מאוד מרוצים של FZR1000 שיגידו לך שהאופנוע אוכל שמן באופן קבוע כחלק מתצרוכת הדלק שלו. לא יודע מהן הכמויות ה"רצויות" אבל אני כן יודע שבכמות סבירה זה איך שמיקרוסופט אומרים "By Design" ולא חלילה Bug...
 

the jango

New member
בדקת את האופנוע לפני הקניה?

מה היו תוצאות הקומפרסיה ובריחת לחץ במנוע? תרשה לי להמר,אתה לא חייב לענות,המוסך הוא סטארסייקל..?
 

FZR600R

New member
כמובן שבדקתי לפני קנייה

הקומפרסיה היתה 200 , 205 , 215 , 210 (לאו דווקא בסדר הזה) והמוסך הוא לא סטאר סייקל.
 

R-יק

New member
כמו שאמר השדון...

אם אתה רוצה להפסיק את זלילת השמן הזו, תחליף לסט בוכנות של "וויסקו" והעניין ייפתר. אכילת השמן היא "טבעית" אבל אני לא סגור לגבי הכמויות... תיכף יגיע השדון ויסביר טוב יותר...
 

fazer

New member
אתה בטוח שלא קנית....

FZR1000 שתי פעימות? (אני חושב שמהשתי פעימות יש איזה 3 אקזמפלרים בארץ)
 

gixxer guy

New member
Fizzer 1000

זה ידוע כי לדגמי ימאהה הישנים ישנה בעיית אכילת שמן ולFZR 1000 במיוחד שים לב שלפי היצרן אופנוע כזה במצב חדש לחלוטין צורך שמן בכמות ממוצעת של 1.2 ק"ג על כל 1000 ק"מ (רכיבה ממוצעת - לא חזקה!!!). תוסיף לעובדה הזו שבד"כ אופנועים שנמכרים עם ק"מ נמוך עוברים כיוון ספידומטר או לחליפין בעליהם שלא רכבו עליהם הרבה גם לא טרחו להכניסם לטיפולים(כן גומיות אטם מתבלות ומתיישנות גם כשלא רוכבים). חוץ מזה אני מסכים אם כל מה שאמרת - ה FZR 1000 הוא אופנוע נהדר שמספק הרבה FUN גם בישורות וגם בהשכבות!!!!! בהצלחה!
 

FZR600R

New member
1.2 ק"ג ל 1000 ק"מ ? נתוני יצרן ?

לא נראה לי מציאותי ולא רק לי , במיוחד שההפרש בין המינימום למקסימום בחלונית הוא 600 - 700 מ"ל .
 
זה לצורך זהירות...

גם אצלי ב XT בין המינימום למקסימום זה בערך חצי ליטר (כנראה כאמצעי זהירות...)
 
גם אני הייתי רוצה לראות הוראות יצרן

כאלו... לא נשמע הגיוני בעליל... בכל אופן ידידי... כמו שאומרים : אכלת אותה קפוט
אם צריכת שמן כזו לא נתגלתה בבדיקה, המוסך הבודק צריך לתת את הדעת ואת הדין על כך לעניות דעתי. אכן ה-FZR1000 הוא אכלן שמן מטבעו אבל מה שאתה מתאר כאן מוגזם
לא קנית אופנוע שתי פעימות ולכן אין שום סיבה שתוציא כל כך הרבה כסף על שמנים ולא תהנה מרכיבה עם ראש שקט. הכנס למוסך, טפל בראש המנוע, ודע... אכילת שמן (יותר קטנה) תמיד תהיה !, אלא אם תחליף סט בוכנות. המשמעות של העניין הוא שהרינגים של הבוכנות המקוריות לא יודעים להתמודד טוב עם החזרת השמן... כלומר החלפת מחזירי שמן ואטמים רק תפחית את הבעיה ולא תעלים אותה. הסט של וויסקו הוכח על שלושה אופנועים שונים בארץ. אבל מדובר בעבודה יקרה לאללה... בהצלחה.
 

MikeE

New member
מה שאתה מתאר...

נראה מוגזם, אומנם FZR1000 אוכל אבל זה כבר מוגזם. 100 CC ל 50 ק"מ ?!
אוברול, מי אמר אוברול ? אוברול פעם ראשונה אוברול פעם שניה אוברול פעם שלישית נמכר !
 
למעלה