סיפור הלידה שלנו או יותר נכון

  • פותח הנושא lula
  • פורסם בתאריך
ולפעמים אין שום שחיקה והן סתם מגעילות.

בלידה האחרונה (השלישית) היתה לי מיילדת צעירה (לדעתי צעירה ממני בכמה שנים טובות ואני בת 36) והיא היתה פשוט דוחה. מגעילה. אישה נוראית שלא צריך לתת לה לעבוד בחברת בני אדם. אמרה לי משפטים מזעזעים, שהנחמד והנעים שבהם היה "את מפריעה לי לעבוד" (!!!!!!).
כמו בכל מקצוע גם במקצוע הזה יש חארות ולפעמים הן כאלה מיומן הראשון. בדיוק כמו שיש מיילדות שגם אחרי שלושים שנה נשארות נפלאות. אז בבקשה לא לתרץ כל התנהגות מבחילה ב"שחיקה"... יש כאלה שהן סתם בהמות.
 

ט ו ש ה

New member
שחיקה היא לא ענין של גיל או ותק במקצוע

אני צעירה ממך בשנתיים
מיילדת שנתיים.
ואני יכולה להגיד לך שיש ימים שאני מרגישה מ.כ.ו.ס.ח.ת.
שחיקה זה גם ענין של פז"מ אבל ממש לא רק.
זה קשור לחוויות שאת עוברת בתוך חדר לידה
זה קשור לקולגות שלך
זה קשור ליחסי כוחות בחדר לידה
זה קשור לאוירה בחדר לידה, ולתחושה שאת כן או לא משנה שם משהו.
ולא, אני לא חושבת שיש מישהי שהיא מיילדת חראית מיומה הראשון. ממש לא. מהסיבה הפשוטה שזה מקצוע כל כך קשה, מתיש, מפחיד ומטריף מבחינת רמת האחריות שהוא דורש, שחייב להיות לך איזה רצון בסיסי וגם איזו מידה בסיסית של אהבת האדם והאישה כדי להמשיך ולבצע אותו יום יום.
ועוד דבר - הניסוח שלך מאד לא נעם לי לקריאה. כמו שכתבתי, לא ניסיתי "לתרץ" דבר, בטח לא את התנהגותה של אותה מיילדת. אני כן אומרת שאני לא מאמינה שמיילדות "נולדות" שחוקות, אני חושבת שזה התהליך העצוב שקורה לנו כשאנחנו עובדות בתנאים שבהם אנלנו עובדות. חלקנו מצליחות להתמודד עם זה, וחלקנו לא.
 

lula

New member
טושה היקרה לתגובה שלך חיכיתי

היה לי ברור שהיא מגנה על עצמה

השאלה היא מה המונח הנכון למוניטור לא תקין?

ירידת דופק פעם בשעה? ואיזה דופק נחשב לירידה מסוכנת?

לצערי אף רופא לא עורב ואני די כועסת על עצמי שלא ביקשתי להחליף אותה- לקח לי למעלה משבועיים לדבר על הלידה מבלי למרר בבכי..

אין ספק שהתוצאה היא החשובה ביותר אבל זה מבאס אותי כחשוב שבמקצוע כזה נמצאות נדיף שפשוט לא אמורות להיות שם....


תודה!!!
 

ט ו ש ה

New member
היי מותק

אני באמת מצטערת שזו הייתה החוויה שלך, זה ממש פיכסי ומאד מאד לא מקצועי מצד המיילדת לא לערב רופא במידה והיא מרגישה שיש משהו לא תקין במהלך הלידה. זה לא מקצועי, ומאד מפתיע אותי גם שזה קרה, כי ברוב בתי החולים, רואים את הניטור גם מחוץ לחדר של היולדת, והייתי מצפה שאם מישהו אחר רואה מוניטור לא תקין, מישהו יתעניין ויכנס לשאול אם הכל בסדר. מצד שני....NEVER SAY NEVER....
תראי, ניטור לא תקין יכול להיות הרבה דברים. זה יכול להיות מצב שבו אין האצות בדופק של התינוק לאורך הרבה זמן. זה יכול להיות מצב שבו יש האטות מרובות, ולפעמים זה גם האטה אחת או שתיים בשילוב עם מה שאנחנו קוראים "מוניטור שקט" (כזה שאין בו האצות). לפעמים זו האטה אחת בודדת, אבל מאד רצינית. בקיצור, מוניטור לא תקין יכול להיות הרבה דברים.
הנקודה היא שזה לא משנה מה נראה לה לא תקין - ברגע שמשהו נראה לה לא תקין היא הייתה צריכה לפעול כדי להבין את המצב לאשורו ואז לפעול כדי לתקן או לפתור אותו, וכל הדברים האלה לא קרו - חלקם בגלל שהיא לא עירבה גורם מקצועי נוסף וחלקם פשוט כי היא לא הסבירה לך ו/או הסכימה איתך. הרי אם היא הייתה מקשיבה לך ומסכימה לניטור, נניח, על הצד, ובדרך מסבירה לך שהיא רוצה לפקוע מים כדי לוודא שהם לא מקוניאליים או דמיים, ולשלול ככה חשש למצוקת עובר, ואז היה נכנס לחדר רופא ומאשש את דבריה - זה היה נראה לגמרי אחרת, נכון?
מרגיז ומכעיס מאד, ואני ממש מצטערת שזו הייתה התוצאה

 
יקרה, מזל טוב

אני כל פעם מזדעזעת מחדש מהיחס שנשים זוכות לו בחדר לידה ובעיקר מנשים אחרות.
כל כך כואב..ולא נחוץ...מעניין אותי האם חשבת להתלונן? כדי שנשים אחרות לא יזכו לאותו היחס. כדי שיקרה שינוי, אמיתי.
 

אושמי 5

New member
מזל טוב גיבורה, בהחלט מיילדת שלא ארצה לפגוש

אבל כל הכבוד לך, המון מזל טוב, יכול להיות שפיספסתי אבל באיזה בית חולים ילדת?
בכל מקרה תודה על השיתוף המון מזל טוב ופוסט קל
 

mitmit11

New member
איזה סיפור

מאחלת לך ללידות הבאות מיילדת תומכת יותר ומקשיבה יותר. וכל הכבוד לך שהצלחת להתמודד עם הלידה למרות היעדר התמיכה מצידה. נשמע שאת מכירה היטב את הגוף שלך.

שיהיה פוסט קל ונעים, תודה שחלקת איתנו את הסיפור
 
למעלה