סיפור ההיסטוריה המטורפת של העולם (אחד החלקים)

סיפור ההיסטוריה המטורפת של העולם (אחד החלקים)

אז פעם האל יצר שמים וארץ ,
וחיו בארץ ההיא בני ישראל שהקימו בית מקדש .(מישור הצדיקים)
ידא ידא ידא , חלק מהאנשים גלו , ולבבל , אך אויה כאשר הם חזרו
70 שנה יותר מאוחר הם הגיעו למישור מציאות נמוך יותר , (מישור הבינונים)
ואז כקוריוז החליט המלך של מישור הצדיקים , לבקר במישור הבינוני ,
שם הוא ראה שהם הקימו להם בית מקדש נוסף רק לא היתה אש שאוכלת את הקורבנות ,
אז הוא התחפש לסתם אחד והעלה קורבנות ובאה אש ואכלה את קורבנותיו גם במישור השני .
ואז שמעו הכהנים שיש מישהוא שיורדת אש לקורבנותיו , והם זימנו אותו למקדשם כדי שקורבנותיהם
יהיו רצויים , והם הדליקו אש מאש , מקורבנותיו לקורבנותיהם (עד היום בחגים ומועדים אש מאש ).
ואז לאחר מספר קורבנות נעלם , וחזר בדמות אחרת , וטען בפניהם שהוא מלך היהודים כי הם טענו כבר אז שהם יהודים
הם לא הורשו להקרא בני ישראל על גלותם וכריתותם אלא יהודים , אז אם הם באמת מקבלים את המלכות אז הוא המלך .
אך אויה הם צלבו אותו (אה כן זה סיפור ישו-ישוע-דוד המלך),
ועל כן גלו למישור השלישי , יעני כאן פה על כדור הארץ ,
ומה פה הם עושים לו ????????
דוד
 

ינוקא1

New member
לא אוהב את ישו

ולמען האמת הוא גם לא מעניין אותי במיוחד (מצטער דויד
)

הגעתי למסקנה שאלהים לא נמצא בספרים , אלא בהכוונה שיש בליבנו ברגע ההווה כשאנחנו שואלים "מה נכון ?"

ישו הוא בסך הכל עוד ספר \ סיפור - כמו התורה , כמו הקוראן וכמו סיפורים רבים אחרים.

יתכן שהסיפור אמיתי , יתכן שלא , יתכן שחלק אמיתי , יתכן שהיה צדיק , יתכן שהיה רשע , אך בכל מקרה ההיצמדות לסיפור וההתדיינות "מה היה נכון ?" מפריעה פעמים רבות לראות "מה נכון עכשיו ?"
וזו הבעיה ביהדות של היום , באיסלאם , וגם בנצרות.

(אגב , בסיפור "שלי" ישבתי במשפט של ישו בסנהדרין והייתי שם אחד הכהנים.
אבל גם זה רק סיפור).

סיפורים יכולים לתת השראה להווה , וזה ערכם היחיד.
(וזה ערך רב !)
אך יש להיזהר שהסיפורים לא יהפכו לקיבעון של ההווה. יש להיזהר לא לקבע את ההווה לפי העבר.

ישו היה בן אדם , ועשה לא מעט טעויות , ועם זאת גם אמר כמה וכמה דברים נכונים.
כאשר לא הופכים את הסיפור ל"קדוש" , אנחנו יכולים לקחת את הדברים הנכונים שהוא אמר , ולהימנע מהדברים הלא נכונים.
וכך גם בנוגע לסיפורים אחרים - כמו התורה והקוראן .
ואז זה אפילו לא משנה האם הוא היה או לא היה.
משנה רק "מה נכון עכשיו ?" \ "מה אני יכול ללמוד מהסיפור לעכשיו ?" \ "האם הדיעה שהסיפור מציג נכונה עבורי ?"
 
זה רק סיפור הצגה ראשונה של כוח הסנהדרין

אבל אני גם שופט את הסנהדרין , וגם כהנים ,
מלך מנייאק ,ובמקרה זה דם נקי צלבו והרשיעו .
מה ללמוד מזה לעכשיו , לא להקשיב לסנהדרין , או לכאלה שאומרים לך שתגיד שהייתי כהן שמה .
דוד
 

ינוקא1

New member
דם נקי או לא

הוא היה פרובוקטור , ושם זו עוד לא היתה "דמוקרטיה".
מי שעושה פרובוקציות ומרגיז את הממשל באופן מכוון כדרך לשנות דברים לא יכול היה לצפות שסופו יהיה אחר - בימים ההם.

מוטב להיות חכם מלהיות צודק וראש בקיר.
אם הוא היה קצת יותר חכם מאשר צודק , יתכן שהסיפור היה מסתיים לגמרי אחרת.

שחזרתי עם עצמי את הגלגול שהייתי שם וראיתי חלק מהמשפט , כך שאני יודע שהייתי שם.

(ואגב , גם אותי רצחו בסוף הגלגול ההוא , אז כבר הייתי כהן גדול
מסתבר שזו היתה קצת בעיה למות אז מזקנה כשהיית בעל מעמד ציבורי כלשהוא ....).
 
אה זה סתם נקמה שנרצחת

גואל הדם וכאלה , זוכר איך קראו לך ?
אגב ינוקא היה איזה ילד תנא לא ??
ואם אתה הוא הינוקא ? האם לזרוק אותך שוב לבור אם נחשים ועקרבים לראות איך תנהג ?
כמו כל תנא זה היה המבחן לא.
דוד
 
אה כן

ינוקא הגילגול של הכהן הגדול שגואל הדם הרג אותו והורידו אותם שוב פעם בתור ינוקא .
אז עדיין כולם משחקים בך התנאים לא ?
דוד
 
חשבתי לקחת כסף על האויר שנושמים

הרי אני יצרתי אותו אז למה שלא תשלם ואז יהיה לי ממה לחיות ?
דוד
 
לפי הבנתי הקבלית

אתה מורכב מלפחות 60% מים שזה אומר מהמקיפים שלי ,
אז יש לי בעלות עליך של 60 % מבחינת המרכיבים שלך ,
כמה קיקבק מגיע לי , מכל נברא שמכיל ככה אחוזי מים .
דוד
 
מה אומר

שקדתי עליה עם אליעזר בןן יהודה לחדש אותה ,
אבל כולם מדברים סלנג , אז גם אני מרשה לעצמי ,
לגבי המוסלמים זו שאלה , כי יש עוד כאלה ללא חוש הומור .
דוד
 

ינוקא1

New member
לא.

רצחו אותי בזמנו כדי להשיג את הכהונה הגדולה.

בזוהר יש מאמרים של ה"ינוקא" = שזה ילד קטן בארמית.

אבל זה לא אני


ואם צריך לזרוק אותי לבור שוב גם בחיים הללו , אז זה יקרה.
אם לא צריך , אז זה לא יקרה.
אני חושב שבחיים הללו יש לי אתגרים הרבה יותר מענינים מבורות עם נחשים.
 
שכחתי שאנו פה בשביל האתגרים

אני חשבתי שזה בשביל העשיה .
שעוזרת לגדול .
דוד
 

ינוקא1

New member
אני חושב שאתגרים עוזרים לגדול.

הערך של העשיה זה באתגר שיש בתוכה.
 
האתגר הוא לא משוב פסיכולוגי מדרבן

והגדילה המדוברת היא של הנשמה ולא האישיות ,
ואתגריות רק לעיתים קשורה לגדילה כזו .
איך אומרים ה-א זעירה אחרי ה-ע , לא תורמת למשואת ה-ע ל-א , דהיינו
הושוב הנצרך לגדילה .
קרי א- ל-ע , וע-ל-א , תורם לגדילה , אתגריות היא עוד א קטנה אחרי ה-ע , ורק מוסיפה עניין ,
והגדילה הנשמתית המתבקשת היא בהחזרת ה-ע ל-א .
כאילו התפתחות צדדית נוספת שלאו דווקא עוזרת לגדילה .
אלא אם אתה מצליח גם להחזיר אותה פנימה .
דוד
 

ינוקא1

New member
אתגר זה למשל

כשהיית קטן ולמדת ללכת - זה בנה אותך.
זה הוכיח לך שאתה מסוגל , ויכול להיות חופשי.
זה עזר לך להבין שאתה יכול לעמוד באתגרים נוספים.

אתגר זה כשלמדת בבית הספר , כשעמדת בכל מיני סיטואציות חברתיות , סיטואציות לימודיות.

אתגר זה כשהיית בצבא.
אתגר זה כששכבת עם הבחורה הראשונה שלך.

אתגר זה כשהצלחת בכל מיני מטרות ויעדים שהצגת לעצמך.

זה הרבה יותר מאשר רק "משוב פסיכולוגי".
זה בנה אותך ואת נשמתך.

הנשמה יורדת לעולם הזה , רק כדי לעמוד באתגרים שהעולם הזה מספק.
יוסף
 
למעלה