סיפור בלהות קיצי

eitanf

New member
סיפור בלהות קיצי

שדה הבית שלי כשאינני בארצנו האהובה נמצא בלוס אלמוס, בניו-מקסיקו (ארה"ב - KLAM). למרות אורכו הנדיב (5500 רגל) זהו שדה מאתגר למדי: גובהו 7150 רגל (ובימות הקיץ החמים הצפיפות "מעלה" אותו לא-פעם בעוד כ2000 רגל). למרות אורכו של המסלול, לעולם אינני לוקח יותר מנוסע אחד ב-172M הרגילה להשכרה, או שני נוסעים ב-172 המחוזקת, וגם אז נגמר כמעט כל המסלול בהמראה, לפני שאני נפרד מאמא אדמה והאפקט החביב שלה. ממערב למסלול שוכנת העיירה לוס-אלמוס, ומיד אח"כ הרים בגובה של כ-13000 רגל. מצפון ומדרום, קניון צר בין ההרים, ועוד קצת מדרום, אם כל המעבדות הגרעיניות. המראה מותרת ממסלול 9 בלבד ונחיתה ב-27 כדי לא להוסיף קישוטים מחלקי מטוס לבתים. הליכה סביב מותרת צפונה בלבד, ואוי למי שטס מעל המעבדה. סיפורנו מתרחש ביום ראשון לפני כשבועיים, לאחר שחזרתי עם שני חברים מביקור ברוזוול (עם ליווי צמוד של שני עבמ"ים בתחילת הדרך). הטמפרטורה והצפיפות עוד היו סבירים, ורוח צד דרומית של 5-4 קשר אופיינית למדי ליום טוב לנחיתה. אך הפעם התרשלתי מעט בגישה, והייתי גבוה ומהיר. קצת אחרי המספרים, החלטתי שהנחיתה הזו לא הולכת להתבצע בהצלחה, וללכת סביב. כמו בצבא, האופציות שלי התחלקו לשלושה חלקים: - לפנות צפונה מעל הקניון ולנסות לפנות חזרה לעה"ר ימנית: לא נראה טוב בגלל הרוח הדרומית, שתפיל אותי קצת בגדה הדרומית, ולא בטוח שאספיק לטפס מעל הגדה הצפונית הכל-כך קרובה. - לפנות דרומה מעל הקניון ואח"כ להתחשבן עם השלטונות ההיסטריים: לא מספיק אטרקטיבי ברוח כזו, אבל ללא ספק האופציה היחידה אם הרוח היתה חזקה יותר. - להמשיך ישר, ולטפס מעל הבתים. ניחשתם נכון. עד שקיפלתי מדפים בהדרגה כבר שחקתי את שארית המסלול וה-ground-effect שלו, ומצאתי את עצמי מול הבית הראשון. טיספתי באיטיות מורטת עצבים, ואם דעתי היתה פנוייה לכך, בוודאי הייתי מזהה את כותרות הספרים שבביתי, דרך החלון. כשהתקרבתי להרים כבר היה לי מספיק גובה לפנות ימינה חזרה לעה"ר, ולנחות באופן הרבה יותר מסודר. מוסר השכל (הרי חייב להיות כזה בפורום, לא?): לא להתמהמה בהחלטה על הליכה סביב, ובמיוחד בתנאים מגבילים שכאלו. נכון שהיה נפלא אילו מראש הייתי ניגש לנחיתה במהירות והזוית הנכונה, ולמרבה השמחה של ילדיי העתידיים זהו אכן הכלל. אבל תקלות קורות, ואפילו שארצנו לא התברכה בשדות תעופה בגובה 2.4 ק"מ, לא כולם מספיק ארוכים לתקן גישה שכזו בקלות. מובן מאליו שאשמח להארות נוספות. מי שרוצה תצלומים נוספים של הגישה, של הבתים מקרוב (הנוסע צילם, לא אני!), או של רוזוול (שדה-תעופה שווה סיפור בפני עצמו), נא לפנות, ןאנסה לארגן.
 

eli eagle

New member
שים, שים תמונות ../images/Emo92.gif

וספר על העב"מים
 

eitanf

New member
תמונות בהמשך...

אחרי שנוסעיי "כפויי הטובה" יטרחו להעביר לי אותן. ניתן למצוא עוד מעט תמונות של KLAM והאיזור באתר שלי (מצ"ב), עד שאעלה את אלו מהטיול הנוכחי, כנראה בשבוע הבא. לגבי רוזוול, המכנה את עצמה "העיירה הכי מפורסמת בגלקסיה", קרובה ל-Area-51 הידוע לשמצה, והיה בה בסיס ח"א ענק ששימש למטרה לכל חובבי הקונספירציות למינהן. כעת הבסיס נטוש בחלקו ומשמש כקמפוס אקדמי, והעיירה רואה נחת רק מכמה משוגעים לדבר שבאים לבקר במוזיאון החייזרים. מבחוץ הוא נראה לנו אינפנטילי להחריד, אז ויתרנו עליו והמשכנו ליעד המקורי של הטיול, מערות קרלסבד (כמו מערת הנטיפים, אבל באמריקה כמו באמריקה - הרבה יותר גדול). שדה התעופה של רוזוול הוא ממש ענק יחסית לעיירת גבול של 50,000 תושבים (כמו שכונה בירושלים): יש בו שלושה מסלולים (שניים פעילים), כשהארוך שבהם מעל 10000 רגל. מאז התקפת הטרור ב-2001 הוא משמש כאתר אחסנה פעיל לכל המטוסים המיותרים של חברות התעופה, והוא פשוט מלא במאות מטוסים חונים, מכל הגדלים. חלקם בעצמם נראים די חיזריים, ואני מקווה שידידיי תפסו אותם בעדשתם. מובן מאליו שניצלנו את ההזדמנות לטייל ברחבה ולהתרשם מהמטוסים מקרוב (אבטחה? איזו אבטחה?)
 

eitanf

New member
yes

Indeed, my mistake But somehow Roswell has 'taken charge' of the crash site. I guess I would have learned more about it if I had actually gone to the museum.
 
אני מקנא.

למה ? למה לכל אחד כאן קורה משהו ורק הטיסות שלי משעממות כ"כ?? למה יש כאן אנשים שכל ריצת המראה על המים היא "מדהימה" עוד מטוס בשטח "מסוכן" וטיסה בתנאים קצת חריגים "סיפור בלהות חורפי" ??למה ? למה ? אולי אני לא טס טוב ? אולי אני לא מבין מה קורה איתי בטיסה ? משהו לא בסדר כאן...נו תתחילו ללכלך.
 
אתה בכלל טס?

לפי הדברים שלך בפורום, בהיותך אדם ציני ורע, אתה בטח טס בסימולטור או אולי בסטימולטור במקום לרשום חויות אתה בעצמך מלכלך כמה פעמים המראת מעל המים? אפילו בסיולטור לא עשית זאת עדיף שתשתוק
 

gadi lachamish

New member
יואל,הטיסה היא דבר אחד,והיא מצריכה

כשרון להטיס מטוס,אני מבין שאתה טייס אולטרלייט? אך הפורום קיים לאנשים שגם יודעים לטוס,כמוך,גם נהנים מחווית הטיסה וכל מה שמסביב לה!וגם חוננו בכשרון לתאר בכתב בצורה מעניינת את מה שחוו,נכון, לא כל מי שטייס טוב יש לו גם כשרון כתיבה,אז הבה נפרגן לבעלי רשיון הטייס וכשרון הכתיבה,ונפיק הנאה מהגיגיהם!
 

eitanf

New member
קנאת טייסים תרבה חכמה

אפר את ההמלצה לגבי מענה לטרולים ע"מ לשטוח את דעתי לגבי שתי שאלות שהעלת שאולי מעניינות גם אחרים: למה הפורום כה מלא בתיאור אירועי בטיחות, ו"למה לי זה לא קורה"? אני בטוח שרוב הטיסות של הטייסים הלא-מתחזים שבפורום עוברות בבטחה ובהנאה, ואילו בהן שראויות לסיפור או לתמונה מגיעות לא פעם לפורום. מצד שני, אירועי הבטיחות (הנדירים יחסית) מדווחים בהרחבה ומקבלים תשומת לב לא-פרופורציונלית. למה הדבר משול? נניח שהיינו פותחים פורום נהיגה: אנו נוהגים אלפי שעות ללא אירועים ששווה לדבר עליהם, אבל בפורום היינו מספרים על הפעמים שבהם כמעט דרסנו/נדרסנו/נכנסנו/נקנסנו, ושלל קללות על התשתית הרעועה. ההשוואה אינה לגמרי תקפה, אבל הדוגמה מספיקה: זה טבעי וזה ראוי להרחיב על אירועי בטיחות, כי בסופו של דבר כל טייס רוצה ללמוד מטעויות של אחרים ולחסוך אותן לעצמו. לגבי נסיונך כטייס (אשר ללא פרטים מזהים, מותר לי להניח עליו כל דבר, כגון שהוא כולל כשש דקות בסימולטור משנות השלושים בלבד): אינני מסוגל להעלות בדעתי טייס שלא היו לו כמה סיפורים מסמרי-שיער, במיוחד מתחילת דרכו (אולי אינני מכיר מספיק טייסים). עוד לפני קבלת הרשיון התברכתי במזל גדול (או אולי אוויראות גרועה), והיו לי שתי חוויות מקצרות חיים (אם כי לא בחדות). וגם ללא אירועי בטיחות, אני בטוח שריצה על המים היא אכן "מדהימה", כמו עוד הרבה חוויות טיסה שאנו מחפשים. לפיכך טייס שטוען שכל הטיסות שלו משעממות מעלה בי פקפוק באמינותו. מי בכלל טורח כל-כך להיהפך לטייס אם הוא משתעמם מכך?
 

Sashal

New member
באיזה מין אוברשוט היית שצריך ללכת

סביב בשדה באורך 7150 רגל??!! סיפור יפה אבל, תן קצת תמונות
 

eitanf

New member
לא הרבה, אבל מספיק....

כאמור, השדה באורך 5500 רגל. אולם בגובה צפיפות של מעל 9000 רגל, אורכו "מתקצר" הרבה יותר. באמת שצריך לטוס שם כדי להבחין בתכונות הטיסה הכ"כ שונות. חדי-העין שבינכם יבחינו בקיר מתכת בסוף המסלול שצבעו אינו אחיד (אם לא בתמונה שפורום, אז בתמונה המוגדלת שבאתר שלי קל לראות זאת. בכל אופן צירפתי תמונה מנחיתה קצת יותר מוצלחת שבה רואים היטב את הגדר). ההבדל בצבעים נובע מהבדל בשיקול הדעת - במקרה ההוא טייס עם הרבה יותר נסיון ממני שחשב שהאורך כן קובע, נחת באוברשוט, חורר את הגדר, המטוס, והנוסעת שעמו (פצועה קשה). הנסיבות הספצפיות בוודאי היו שונות, וייתכן שהגישה שלי הייתה מספיקה לנחיתה. בפועל החלטתי אחרת כי אני מכיר את תכונות המטוס בשדה, אבל טייס מקומי שדיברתי איתו אמר שהוא כנראה היה מעדיף להשאר מחויב לנחיתה מאשר לנסות את מזלו בטיפוס. כמו בהרבה מהמקרים המתוארים בפורום, בשל העדר פירוט מלא של התנאים בשטח והבדלים בדעות בין הכותבים, קשה לקבוע בוודאות "מה נכון". המבחן היחיד לפיו שיקול הדעת שלי היה נכון הוא מבחן התוצאה, אבל במבחן הזה אין מועדי ב'...
 
למעלה