סיפורי חיות מסביב לעולם- אנגֶ'לה מֶקְאָליסטֵר/ איירה: אַייטש /מאנגלית: עטרה אופק /הוצאת אגם

יעלקר

Well-known member
מנהל
1621267386148.png

כל תרבות וסיפורי החיות שלה, שנדדו מארצות היווצרותם לרחבי העולם וקיבלו לבוש שונה, אך בסיסם דומה. למשל הסיפור ההודי הידוע על העיוורים והפיל.
הספר הזה הוא אנתולוגיה עשירה הכוללת 50 מעשיות על בעלי חיים: משלים, מיתוסים, סיפורים עממיים ואגדות, סיפורים אטיולוגים ("איך איבדה המדוזה את עצמותיה?") המתגלגלים בעולם לאורך הדורות, אהובים ומחכימים. נמצא כאן את "שלושת החזרזירים" שמקורו באנגליה, את "הזמיר וקיסר סין" של אנדרסן (דנמרק) ועוד הרבה סיפורים נפלאים, מוכרים יותר או פחות. הסיפורים מסודרים לפי יבשות, בכל סיפור מצוינת ארץ מוצאו (וגם במפתח בסוף הספר, כולל ציון המקור ממנו נלקח). כך, בצד סיפורים מארצות מוכרות, נמצא גם סיפורים מאזורים לא מוכרים בעולם כמו סיפורים מהשבטים בְְּלֶאקְפוּט, קָארוּק, לָקוֹטָה ועוד.
ספר זה יוצא לאחר ההצלחה הגדולה של "סיפורי עמים לאורך השנה" שראה אור בדצמבר 2019 (ונסקר על ידינו באתר), והוא מונח בדרך קבע ליד מיטתם של בן 8 ובת 6 שאני מכירה, שמבקשים מתוכו סיפורים לפני השינה.
אוצר ספרותי־תרבותי נפלא, בפורמט אלבומי, עם איורים מרהיבים.
הסיפורים הקצרים – בדרך כלל עמוד עד שניים, מתאימים מאד לקריאה בכתה באזני התלמידים. אפשר להעשיר את הקריאה בחיפוש מידע על העמים הלא מוכרים; לבקש מן התלמידים להביא סיפורי חיות; לעקוב אחר גלגולו של סיפור ועוד.
מכיוון שמדובר באוסף סיפורים, הוא מתאים לקשת רחבה של גילים ואפשר לבחור בהתאם לגיל הילד. ספרים כאלה מתאימים מאד לספריה בבית סבא־סבתא עבור הנכדים, וההנאה מובטחת גם להם.
מגיל 5.
 
למעלה