סיפורים, תמונות מוזרות, וכו'

מצב
הנושא נעול.

Ofekalef1

New member
סיפורים, תמונות מוזרות, וכו'

סיפורים, תמונות מוזרות, וכו'
אחרי שכמעט מתחילת המבצע יצאתי בקושי מדי פעם מהבית וגם זה היה בלי לשים לב יותר מדי לדברים תח"ציים, אתמול ושלשום נסעתי די הרבה בתח"צ, אז יש לי כל מיני סיפורים ותמונות

ביום שני הלכתי למסוף של דן בשביל לעלות על קו 7, והמסך היה תקול.



 

Ofekalef1

New member
המשך יום שני

סיפורים, תמונות מוזרות, וכו'
אחרי שכמעט מתחילת המבצע יצאתי בקושי מדי פעם מהבית וגם זה היה בלי לשים לב יותר מדי לדברים תח"ציים, אתמול ושלשום נסעתי די הרבה בתח"צ, אז יש לי כל מיני סיפורים ותמונות

ביום שני הלכתי למסוף של דן בשביל לעלות על קו 7, והמסך היה תקול.
המשך יום שני
נסעתי בחזרה ברכבת היוצאת מת"א אוניברסיטה ב-21:00, הקרון שלי (אחד לפני האחרון) היה מפוצץ (יותר מאשר בהלוך) באופן מפתיע. ברמלה ובלוד ירדו כמה, אבל גם אחרי התחנות האלו הקרון היה מלא מאוד.
 

Ofekalef1

New member
יום שלישי

סיפורים, תמונות מוזרות, וכו'
אחרי שכמעט מתחילת המבצע יצאתי בקושי מדי פעם מהבית וגם זה היה בלי לשים לב יותר מדי לדברים תח"ציים, אתמול ושלשום נסעתי די הרבה בתח"צ, אז יש לי כל מיני סיפורים ותמונות

ביום שני הלכתי למסוף של דן בשביל לעלות על קו 7, והמסך היה תקול.
יום שלישי
הוא היום המעניין יותר מבין השניים.
יצאתי בהלוך ברכבת של 15:59 מב"ש מרכז לת"א. הרכבת עמדה כמה דקות ומדי פעם אפשר היה לשמוע שהמנוע מתחיל לעבוד (כאילו בתחילת נסיעה) אבל ללא הועיל - הרכבת מתנדנדת טיפה וזהו.
אחרי כמה זמן שמעתי את הפקח צועק משהו עם "זה היה בלם חניה בקרון האחרון... מישהו הפעיל אותו" או משהו כזה (בלם כמו belem, ככה זה אמור להיות?
). אחרי עוד כמה דקות יצאנו והרכבת נסעה במהירות גבוהה למדי, אבל היו המון רעשים לא רגילים - המנוע עשה רעש דומה להתחלה של אזעקה, הקרון רעד בתחילת נסיעה, הבלימה הייתה עם קפיצה כזו, וכדומה. אם אני זוכר נכון היו קטעים שנסענו בהם בסביבות 150 קמ"ש (הקטר הוא קטר יורו שלא בדקתי מאיזה סוג). יצאנו בעיכוב של בערך 12 דקות, הגענו לת"א מרכז בעיכוב של חמש דקות (מה שאומר שהיא יצאה משם בעיכוב של שתי דקות או קצת יותר אם היא המשיכה לעמוד שם).
משהו חדש שראיתי היה מה שנראה לי גלאי עשן בתוך הקרון (מצורפת תמונה). האם זה משהו חדש?
בכל מקרה, ירדתי בת"א מרכז. הלכתי לעמדת הרב קו בשביל להוסיף פרופיל לרב קו, וה(פקידה?) הסתכלה עליו ואמרה "הוא של מטרודן, אסור לי לגעת בו, אתה צריך ללכת לעמדה של מטרודן"... הלכתי לתחנה בדרך נמיר, ועכשיו כבר לא הייתה לי הרשימה של הקווים שמגיעים לחיים לבנון אז הייתי צריך לסמוך על הזכרון, או להשתמש באפליקציות. אמנם התקדמתי בטכנולוגיה אבל הבלבול רק הלך וגבר. קודם כל, לא הצלחתי למצוא אפליקציה נורמלית שאומרת לי אילו אוטובוסים קרובים יגיעו לתחנה. עד ש"אוטובוס קרוב" פעלה, לדעתי היא אמרה לי קווים מהצד השני (171 לחולון), ולא הצלחתי לסגור את החלון של הקווים בשביל להגיע לתחנה המדויקת יותר, איפה בוס לא ממש התעדכנה בקצב נורמלי, ובשאר אין ממש דרך לדעת מה האוטובוסים שיגיעו לתחנה. בקיצור, פספסתי את 271 שנכנס לתחנה בדיוק כשהגעתי כי לא ידעתי באיזו תחנה הוא ועד שהגעתי אליה הוא כבר נסע, ואז חיכיתי שם עוד חמש דקות בערך עד שהקו הבא הרלוונטי הגיע, והגיעו 171 ו-149 ביחד. זכרתי ש-171 בדרך כלל מתעכב הרבה בהעלאת נוסעים אז הלכתי ל-149. הוא יצא אחרי 171 והעלה נוסעים רבים. האוטובוס היה כמעט מלא בישיבה, שזה מפתיע כי בפעמים הקודמות שלקחתי אותו זה אמנם היה אולי חצי שעה לפני, אבל הוא היה פחות מחצי מלא בישיבה. האם החצי שעה הזו בין חמש ועשרה לבין חמש וארבעים זה מה שמבדיל בין אוטובוס מלא לאוטובוס חצי מלא? או שזה משהו אחר? בכל מקרה הגעתי רק ב-17:52 לתחנה של חיים לבנון, נסיעה ארוכה מבדרך כלל שבה הוא עצר בכל תחנה ואמנם העלה פחות נוסעים אבל פספס רמזורים וכו'.

 

olli3

New member
מנהל
כמה דברים....

יום שלישי
הוא היום המעניין יותר מבין השניים.
יצאתי בהלוך ברכבת של 15:59 מב"ש מרכז לת"א. הרכבת עמדה כמה דקות ומדי פעם אפשר היה לשמוע שהמנוע מתחיל לעבוד (כאילו בתחילת נסיעה) אבל ללא הועיל - הרכבת מתנדנדת טיפה וזהו.
אחרי כמה זמן שמעתי את הפקח צועק משהו עם "זה היה בלם חניה בקרון האחרון... מישהו הפעיל אותו" או משהו כזה (בלם כמו belem, ככה זה אמור להיות?
). אחרי עוד כמה דקות יצאנו והרכבת נסעה במהירות גבוהה למדי, אבל היו המון רעשים לא רגילים - המנוע עשה רעש דומה להתחלה של אזעקה, הקרון רעד בתחילת נסיעה, הבלימה הייתה עם קפיצה כזו, וכדומה. אם אני זוכר נכון היו קטעים שנסענו בהם בסביבות 150 קמ"ש (הקטר הוא קטר יורו שלא בדקתי מאיזה סוג). יצאנו בעיכוב של בערך 12 דקות, הגענו לת"א מרכז בעיכוב של חמש דקות (מה שאומר שהיא יצאה משם בעיכוב של שתי דקות או קצת יותר אם היא המשיכה לעמוד שם).
משהו חדש שראיתי היה מה שנראה לי גלאי עשן בתוך הקרון (מצורפת תמונה). האם זה משהו חדש?
בכל מקרה, ירדתי בת"א מרכז. הלכתי לעמדת הרב קו בשביל להוסיף פרופיל לרב קו, וה(פקידה?) הסתכלה עליו ואמרה "הוא של מטרודן, אסור לי לגעת בו, אתה צריך ללכת לעמדה של מטרודן"... הלכתי לתחנה בדרך נמיר, ועכשיו כבר לא הייתה לי הרשימה של הקווים שמגיעים לחיים לבנון אז הייתי צריך לסמוך על הזכרון, או להשתמש באפליקציות. אמנם התקדמתי בטכנולוגיה אבל הבלבול רק הלך וגבר. קודם כל, לא הצלחתי למצוא אפליקציה נורמלית שאומרת לי אילו אוטובוסים קרובים יגיעו לתחנה. עד ש"אוטובוס קרוב" פעלה, לדעתי היא אמרה לי קווים מהצד השני (171 לחולון), ולא הצלחתי לסגור את החלון של הקווים בשביל להגיע לתחנה המדויקת יותר, איפה בוס לא ממש התעדכנה בקצב נורמלי, ובשאר אין ממש דרך לדעת מה האוטובוסים שיגיעו לתחנה. בקיצור, פספסתי את 271 שנכנס לתחנה בדיוק כשהגעתי כי לא ידעתי באיזו תחנה הוא ועד שהגעתי אליה הוא כבר נסע, ואז חיכיתי שם עוד חמש דקות בערך עד שהקו הבא הרלוונטי הגיע, והגיעו 171 ו-149 ביחד. זכרתי ש-171 בדרך כלל מתעכב הרבה בהעלאת נוסעים אז הלכתי ל-149. הוא יצא אחרי 171 והעלה נוסעים רבים. האוטובוס היה כמעט מלא בישיבה, שזה מפתיע כי בפעמים הקודמות שלקחתי אותו זה אמנם היה אולי חצי שעה לפני, אבל הוא היה פחות מחצי מלא בישיבה. האם החצי שעה הזו בין חמש ועשרה לבין חמש וארבעים זה מה שמבדיל בין אוטובוס מלא לאוטובוס חצי מלא? או שזה משהו אחר? בכל מקרה הגעתי רק ב-17:52 לתחנה של חיים לבנון, נסיעה ארוכה מבדרך כלל שבה הוא עצר בכל תחנה ואמנם העלה פחות נוסעים אבל פספס רמזורים וכו'.
כמה דברים....
1. זה שהשילוט האלקטרוני לא עובד בתחנה זה לא נורא כי בכל תחנת מוצא של דן יש לו"ז שמופיע שם.
&nbsp
2. באוטובוס קרוב, יש לחצן בצד שמאל למטה שמעיף את רשימת הקווים ומציג לך את המפה נקיה ללא שום רשימת קווים וכך אתה יכול להגיע לתחנה הרצויה. כמו כן, מומלץ שתבטל בהגדרות הGPS שלך את העזרה מ"רשתות אלחוטיות" והכוונה כאן היא למשדרים הסלולאריים בקרבת מקום. כך האפליקציות, כולן מתבייתות על המשדר הסלולארי הקרוב עוד לפני שהן מתחברות ללווייני הGPS ואתה מקבל מיקום לא מדויק.
&nbsp
3. אתה יכול לטפל ברב קו, רק בחברה שהנפיקה לך אותו. וכשמטורדן תתפוגג כלא הייתה, בקש מהם להחליף לך אותו לכזה של מטרופולין לפחות.
 

scooby5

New member
ומתי זה כבר יקרה (לגבי מטרודן) ?

כמה דברים....
1. זה שהשילוט האלקטרוני לא עובד בתחנה זה לא נורא כי בכל תחנת מוצא של דן יש לו"ז שמופיע שם.
&nbsp
2. באוטובוס קרוב, יש לחצן בצד שמאל למטה שמעיף את רשימת הקווים ומציג לך את המפה נקיה ללא שום רשימת קווים וכך אתה יכול להגיע לתחנה הרצויה. כמו כן, מומלץ שתבטל בהגדרות הGPS שלך את העזרה מ"רשתות אלחוטיות" והכוונה כאן היא למשדרים הסלולאריים בקרבת מקום. כך האפליקציות, כולן מתבייתות על המשדר הסלולארי הקרוב עוד לפני שהן מתחברות ללווייני הGPS ואתה מקבל מיקום לא מדויק.
&nbsp
3. אתה יכול לטפל ברב קו, רק בחברה שהנפיקה לך אותו. וכשמטורדן תתפוגג כלא הייתה, בקש מהם להחליף לך אותו לכזה של מטרופולין לפחות.
ומתי זה כבר יקרה (לגבי מטרודן) ?
התחבורה הציבורית בב"ש די זוועתית, וזועקת לתכנון מחדש...
 

olli3

New member
מנהל
אני מקווה לקבל תשובה על כך בזמן הקרוב.

ומתי זה כבר יקרה (לגבי מטרודן) ?
התחבורה הציבורית בב"ש די זוועתית, וזועקת לתכנון מחדש...
אני מקווה לקבל תשובה על כך בזמן הקרוב.
 

Ofekalef1

New member
תודה

כמה דברים....
1. זה שהשילוט האלקטרוני לא עובד בתחנה זה לא נורא כי בכל תחנת מוצא של דן יש לו"ז שמופיע שם.
&nbsp
2. באוטובוס קרוב, יש לחצן בצד שמאל למטה שמעיף את רשימת הקווים ומציג לך את המפה נקיה ללא שום רשימת קווים וכך אתה יכול להגיע לתחנה הרצויה. כמו כן, מומלץ שתבטל בהגדרות הGPS שלך את העזרה מ"רשתות אלחוטיות" והכוונה כאן היא למשדרים הסלולאריים בקרבת מקום. כך האפליקציות, כולן מתבייתות על המשדר הסלולארי הקרוב עוד לפני שהן מתחברות ללווייני הGPS ואתה מקבל מיקום לא מדויק.
&nbsp
3. אתה יכול לטפל ברב קו, רק בחברה שהנפיקה לך אותו. וכשמטורדן תתפוגג כלא הייתה, בקש מהם להחליף לך אותו לכזה של מטרופולין לפחות.
תודה
2. תודה על העצות, אנסה אותן בפעם הבאה.
3. אז אולי גם ככה כדאי לי כבר להוציא רב קו של הרכבת? ממילא אני עובר ליד עמדות של הרכבת כמעט כל הזמן וככה גם אוכל לטפל בקלות בתקלות אם וכאשר יקרו...
&nbsp
4. גם אני מחכה לתשובה לגבי מטרודן :)
 

sweetums

New member
3. אם זה לא יעבור למטרופולין זה יעבור למפעיל החדש.

כמה דברים....
1. זה שהשילוט האלקטרוני לא עובד בתחנה זה לא נורא כי בכל תחנת מוצא של דן יש לו"ז שמופיע שם.
&nbsp
2. באוטובוס קרוב, יש לחצן בצד שמאל למטה שמעיף את רשימת הקווים ומציג לך את המפה נקיה ללא שום רשימת קווים וכך אתה יכול להגיע לתחנה הרצויה. כמו כן, מומלץ שתבטל בהגדרות הGPS שלך את העזרה מ"רשתות אלחוטיות" והכוונה כאן היא למשדרים הסלולאריים בקרבת מקום. כך האפליקציות, כולן מתבייתות על המשדר הסלולארי הקרוב עוד לפני שהן מתחברות ללווייני הGPS ואתה מקבל מיקום לא מדויק.
&nbsp
3. אתה יכול לטפל ברב קו, רק בחברה שהנפיקה לך אותו. וכשמטורדן תתפוגג כלא הייתה, בקש מהם להחליף לך אותו לכזה של מטרופולין לפחות.
3. אם זה לא יעבור למטרופולין זה יעבור למפעיל החדש.
בדיוק כמו שקרה במקרה של ויאוליה.
 

Ofekalef1

New member
השלט האלקטרוני כאן הוא באחריות דן? אליהם צריך לפנות?

סיפורים, תמונות מוזרות, וכו'
אחרי שכמעט מתחילת המבצע יצאתי בקושי מדי פעם מהבית וגם זה היה בלי לשים לב יותר מדי לדברים תח"ציים, אתמול ושלשום נסעתי די הרבה בתח"צ, אז יש לי כל מיני סיפורים ותמונות

ביום שני הלכתי למסוף של דן בשביל לעלות על קו 7, והמסך היה תקול.
השלט האלקטרוני כאן הוא באחריות דן? אליהם צריך לפנות?
 

asmopil

New member
טיול עם אגד חיפה-ירושלים-מצדה

סיפורים, תמונות מוזרות, וכו'
אחרי שכמעט מתחילת המבצע יצאתי בקושי מדי פעם מהבית וגם זה היה בלי לשים לב יותר מדי לדברים תח"ציים, אתמול ושלשום נסעתי די הרבה בתח"צ, אז יש לי כל מיני סיפורים ותמונות

ביום שני הלכתי למסוף של דן בשביל לעלות על קו 7, והמסך היה תקול.
טיול עם אגד חיפה-ירושלים-מצדה
שלום,
אתמול ערכתי טיול לחבר ממוצא אמריקאי, והוא ביקש להגיע למצדה ולמנהרות הכותל. למרות שמחיר הנסיעה אינו כל כך אטרקטיבי כאשר אנו נוסעים שני אנשים, העדפתי את האוטובוס לפי שהוא עוצר ממש במצדה ובירושלים החנייה יותר מבעייתית כידוע בוודאי במרכז העיר ובאיזור העיר העתיקה (בתקופת בין הזמנים במיוחד), וכמובן זה גם מעייף נסיעה ארוכה.

יצאנו בשבע וחצי מחיפה עם רכבת לת"א במחשבה לתפוס את 421 מרכבת מרכז בשמונה ארבעים, אבל הרכבת היתה ממש מלאה (חיילים בסדיר) ולא היה מקום לשבת, והחבר העדיף לחכות לרכבת הישירה הבאה כעבור תישעה דקות ובכך פספסנו את 421. נסענו לירושלים עם 480, התרעננו בתחנת המרכזית בי-ם (ואז הבנו שזו היתה טעות מלכתחילה לקחת את 421 ןולשבת באוטובוס 3 שעות בלי הפסקה...), ונסענו למצדה ב- 10:30 עם 486 שהיה כמעט מלא ביציאה מהמרכזית והתמלא לגמרי כולל בעמידה עד היציאה מהעיר. במצדה ירדנו שנינו בלבד.

להלן החישוב של הוצאות התחבורה: 57.5 כרטיסיית שתי נסיעות חיפה-ת"א, 32.3 כרטיסיית שתי נסיעות ת"א-ירושלים, 74.8 כרטיסיית שתי נסיעות למצדה, 13.8 שתי נסיעות רק"לת. סה"כ 178.4 ש"ח עבור החבר, ועבורי 172.8 ש"ח (יש לי כרטיסיות). אגב, אם היינו נוסעים ב- 421 כל הנסיעה היתה עולה לו 174.45 (בהנחה שאין לנו אפשרות לקנות כרטיסיית שתי נסיעות ולנקב על שנינו מת"א למצדה לרוכשים כרטיס באתר, אבל ניתן לעשות זאת בשאר הנסיעות). כלומר 421 לא משתלם כי נסיעת יחיד בו היא 49.4 ש"ח ומי-ם הנסיעה עולה 44 ש"ח. הנסיעה במכונית הפרטית היתה עולה 280 ש"ח אגב שזה 140 ש"ח לבן אדם. הפעם חיבתי לתחבורה הציבורית הפכה לי את הדרך ליקרה יותר.

מרכז המבקרים של מצדה הוא נפלא, רק חבל שהאוטובוס לא מוריד אותך ברחבת הכניסה למצדה אלא בתחתית כביש הגישה אל מרכז המבקרים. זו נסיעה של עוד דקה שעוזרת רבות למוגבלי תנועה. אגב, בקיבוץ עין גדי האוטובוס עוצר גם בבית הארחה של הקיבוץ בנוסף על מרכז הקיבוץ, וזה עסק פרטי ולא ציבורי כמו מצדה. מחיר הנסיעה ברכבל של מצדה בשחקים, מחירי האוכל שם מטורפים עוד יותר (76 ש"ח לארוחת צהריים) אבל הצטיידתי מראש באוכל בתחנה המרכזית של י-ם.
זמני האוטובוס מתואמים אגב עם זמני ההדרכות במקום (אגב, ההדרכות הן באנגלית בלבד, אין בעברית) וזה יפה.

האוטובוסים חזרה היו שוב מתואמים עם שעות הסגירה של המקום. רצינו לקחת את האוטובוס של רבע לחמש שיוצא מעין בוקק רבע שעה קודם לכן, אבל הוא הגיע רק כעבור למעלה מעשרים דקות איחור (מצדה נמצאת אגב רק 15 דקות מתחנת המוצא). האוטובוס אגב היה לא מאד מלא, במרחצאות עין גדי הוא התמלא לגמרי ולחלק מהאנשים לא היה מקום אפילו בעמידה, אבל הם התעקשו לעלות, הנהג התעקש לא לקחת אותם, אני הייתי בסוף האוטובוס שמעתי שכחלק מהעימות הנהג שבר כרטיס רב קו של אחד המבקשים לעלות. אגב, האוטובוס הבא הוא קו 444 מאילת או 487 שיוצא בחמש ארבעים וחמש מעין גדי, אבל הנוסעים החצופים לא הסכימו לרדת. אמנם היו אלה נוסעים עם ילדים קטנים וכולי, אבל הם עכבו גם את הנוסעים האחרים שהיו עם ילדים קטנים. בסוף יצאנו ממרחצאות עין גדי רק בעשרים לשש. הגענו לירושלים בעשרה לשבע. וכמעט איחרנו את מועד הכניסה לסיור במנהרות הכותל, שם מזמינים מראש...

הרק"ל לא היתה מאד מלאה בדרך לכיכר ציון ומשם הלכנו ברגל כותל, וגם לא רצינו לחכות ל- 38 שיוצא אחת לחצי שעה וגם לא שם אותנו מספיק קרוב. בחזרה משום מה הסוללה שלי התרוקנה ולא ידעתי מתי 1 או 38 יוצאים, אז הלכנו לרק"ל ליד העירייה. משם 480 של 22:50 לת"א שהיה בשבעים אחוז תפוסה בלבד, ומשם רכבת חצות לחיפה בת גלים. הרכבת התעכבה בדרכה בעשר דקות.

בקיצור, הפעם הנוסעים היו אלה האשמים בעיכובים של האוטובוסים, וכדאי מאד שאגד יכניסו את האוטובוסים לרחבת הכניסה של מצדה, האתר כולו מאד נגיש לנכים, וזו בעיית הנגישות היחידה שלו, וחבל.
 

olli3

New member
מנהל
טיול מעניין, היה כיף לקרוא :)

טיול עם אגד חיפה-ירושלים-מצדה
שלום,
אתמול ערכתי טיול לחבר ממוצא אמריקאי, והוא ביקש להגיע למצדה ולמנהרות הכותל. למרות שמחיר הנסיעה אינו כל כך אטרקטיבי כאשר אנו נוסעים שני אנשים, העדפתי את האוטובוס לפי שהוא עוצר ממש במצדה ובירושלים החנייה יותר מבעייתית כידוע בוודאי במרכז העיר ובאיזור העיר העתיקה (בתקופת בין הזמנים במיוחד), וכמובן זה גם מעייף נסיעה ארוכה.

יצאנו בשבע וחצי מחיפה עם רכבת לת"א במחשבה לתפוס את 421 מרכבת מרכז בשמונה ארבעים, אבל הרכבת היתה ממש מלאה (חיילים בסדיר) ולא היה מקום לשבת, והחבר העדיף לחכות לרכבת הישירה הבאה כעבור תישעה דקות ובכך פספסנו את 421. נסענו לירושלים עם 480, התרעננו בתחנת המרכזית בי-ם (ואז הבנו שזו היתה טעות מלכתחילה לקחת את 421 ןולשבת באוטובוס 3 שעות בלי הפסקה...), ונסענו למצדה ב- 10:30 עם 486 שהיה כמעט מלא ביציאה מהמרכזית והתמלא לגמרי כולל בעמידה עד היציאה מהעיר. במצדה ירדנו שנינו בלבד.

להלן החישוב של הוצאות התחבורה: 57.5 כרטיסיית שתי נסיעות חיפה-ת"א, 32.3 כרטיסיית שתי נסיעות ת"א-ירושלים, 74.8 כרטיסיית שתי נסיעות למצדה, 13.8 שתי נסיעות רק"לת. סה"כ 178.4 ש"ח עבור החבר, ועבורי 172.8 ש"ח (יש לי כרטיסיות). אגב, אם היינו נוסעים ב- 421 כל הנסיעה היתה עולה לו 174.45 (בהנחה שאין לנו אפשרות לקנות כרטיסיית שתי נסיעות ולנקב על שנינו מת"א למצדה לרוכשים כרטיס באתר, אבל ניתן לעשות זאת בשאר הנסיעות). כלומר 421 לא משתלם כי נסיעת יחיד בו היא 49.4 ש"ח ומי-ם הנסיעה עולה 44 ש"ח. הנסיעה במכונית הפרטית היתה עולה 280 ש"ח אגב שזה 140 ש"ח לבן אדם. הפעם חיבתי לתחבורה הציבורית הפכה לי את הדרך ליקרה יותר.

מרכז המבקרים של מצדה הוא נפלא, רק חבל שהאוטובוס לא מוריד אותך ברחבת הכניסה למצדה אלא בתחתית כביש הגישה אל מרכז המבקרים. זו נסיעה של עוד דקה שעוזרת רבות למוגבלי תנועה. אגב, בקיבוץ עין גדי האוטובוס עוצר גם בבית הארחה של הקיבוץ בנוסף על מרכז הקיבוץ, וזה עסק פרטי ולא ציבורי כמו מצדה. מחיר הנסיעה ברכבל של מצדה בשחקים, מחירי האוכל שם מטורפים עוד יותר (76 ש"ח לארוחת צהריים) אבל הצטיידתי מראש באוכל בתחנה המרכזית של י-ם.
זמני האוטובוס מתואמים אגב עם זמני ההדרכות במקום (אגב, ההדרכות הן באנגלית בלבד, אין בעברית) וזה יפה.

האוטובוסים חזרה היו שוב מתואמים עם שעות הסגירה של המקום. רצינו לקחת את האוטובוס של רבע לחמש שיוצא מעין בוקק רבע שעה קודם לכן, אבל הוא הגיע רק כעבור למעלה מעשרים דקות איחור (מצדה נמצאת אגב רק 15 דקות מתחנת המוצא). האוטובוס אגב היה לא מאד מלא, במרחצאות עין גדי הוא התמלא לגמרי ולחלק מהאנשים לא היה מקום אפילו בעמידה, אבל הם התעקשו לעלות, הנהג התעקש לא לקחת אותם, אני הייתי בסוף האוטובוס שמעתי שכחלק מהעימות הנהג שבר כרטיס רב קו של אחד המבקשים לעלות. אגב, האוטובוס הבא הוא קו 444 מאילת או 487 שיוצא בחמש ארבעים וחמש מעין גדי, אבל הנוסעים החצופים לא הסכימו לרדת. אמנם היו אלה נוסעים עם ילדים קטנים וכולי, אבל הם עכבו גם את הנוסעים האחרים שהיו עם ילדים קטנים. בסוף יצאנו ממרחצאות עין גדי רק בעשרים לשש. הגענו לירושלים בעשרה לשבע. וכמעט איחרנו את מועד הכניסה לסיור במנהרות הכותל, שם מזמינים מראש...

הרק"ל לא היתה מאד מלאה בדרך לכיכר ציון ומשם הלכנו ברגל כותל, וגם לא רצינו לחכות ל- 38 שיוצא אחת לחצי שעה וגם לא שם אותנו מספיק קרוב. בחזרה משום מה הסוללה שלי התרוקנה ולא ידעתי מתי 1 או 38 יוצאים, אז הלכנו לרק"ל ליד העירייה. משם 480 של 22:50 לת"א שהיה בשבעים אחוז תפוסה בלבד, ומשם רכבת חצות לחיפה בת גלים. הרכבת התעכבה בדרכה בעשר דקות.

בקיצור, הפעם הנוסעים היו אלה האשמים בעיכובים של האוטובוסים, וכדאי מאד שאגד יכניסו את האוטובוסים לרחבת הכניסה של מצדה, האתר כולו מאד נגיש לנכים, וזו בעיית הנגישות היחידה שלו, וחבל.
טיול מעניין, היה כיף לקרוא :)
אי לא יודע כמה זה יעזור להנגיש את האוטובוס עוד יותר פנימה עבור נכים, כי חלקם כלל לא יכולים להשתמש באוטובוס.
&nbsp
פניה שכזאת הינה פניה שצריכה להיעשות יותר מול המועצה המקומית (מאד חשוב להם הנגישות התחצ"תית למקום) והם כבר ידברו עם אגד ועם משרד התחבורה. בסופו של דבר משרד התחבורה יקבע האם התחנה תזוז או לא. אך אם הרשות שהתחנה נמצאת בשטחה תבקש זאת, לרוב משרד התחבורה יחתום על כך בלי שאלות מיותרות.
 

נתנאל531

Well-known member
היה אפשר לסוע מחיפה לירושלים ב־940/960

טיול עם אגד חיפה-ירושלים-מצדה
שלום,
אתמול ערכתי טיול לחבר ממוצא אמריקאי, והוא ביקש להגיע למצדה ולמנהרות הכותל. למרות שמחיר הנסיעה אינו כל כך אטרקטיבי כאשר אנו נוסעים שני אנשים, העדפתי את האוטובוס לפי שהוא עוצר ממש במצדה ובירושלים החנייה יותר מבעייתית כידוע בוודאי במרכז העיר ובאיזור העיר העתיקה (בתקופת בין הזמנים במיוחד), וכמובן זה גם מעייף נסיעה ארוכה.

יצאנו בשבע וחצי מחיפה עם רכבת לת"א במחשבה לתפוס את 421 מרכבת מרכז בשמונה ארבעים, אבל הרכבת היתה ממש מלאה (חיילים בסדיר) ולא היה מקום לשבת, והחבר העדיף לחכות לרכבת הישירה הבאה כעבור תישעה דקות ובכך פספסנו את 421. נסענו לירושלים עם 480, התרעננו בתחנת המרכזית בי-ם (ואז הבנו שזו היתה טעות מלכתחילה לקחת את 421 ןולשבת באוטובוס 3 שעות בלי הפסקה...), ונסענו למצדה ב- 10:30 עם 486 שהיה כמעט מלא ביציאה מהמרכזית והתמלא לגמרי כולל בעמידה עד היציאה מהעיר. במצדה ירדנו שנינו בלבד.

להלן החישוב של הוצאות התחבורה: 57.5 כרטיסיית שתי נסיעות חיפה-ת"א, 32.3 כרטיסיית שתי נסיעות ת"א-ירושלים, 74.8 כרטיסיית שתי נסיעות למצדה, 13.8 שתי נסיעות רק"לת. סה"כ 178.4 ש"ח עבור החבר, ועבורי 172.8 ש"ח (יש לי כרטיסיות). אגב, אם היינו נוסעים ב- 421 כל הנסיעה היתה עולה לו 174.45 (בהנחה שאין לנו אפשרות לקנות כרטיסיית שתי נסיעות ולנקב על שנינו מת"א למצדה לרוכשים כרטיס באתר, אבל ניתן לעשות זאת בשאר הנסיעות). כלומר 421 לא משתלם כי נסיעת יחיד בו היא 49.4 ש"ח ומי-ם הנסיעה עולה 44 ש"ח. הנסיעה במכונית הפרטית היתה עולה 280 ש"ח אגב שזה 140 ש"ח לבן אדם. הפעם חיבתי לתחבורה הציבורית הפכה לי את הדרך ליקרה יותר.

מרכז המבקרים של מצדה הוא נפלא, רק חבל שהאוטובוס לא מוריד אותך ברחבת הכניסה למצדה אלא בתחתית כביש הגישה אל מרכז המבקרים. זו נסיעה של עוד דקה שעוזרת רבות למוגבלי תנועה. אגב, בקיבוץ עין גדי האוטובוס עוצר גם בבית הארחה של הקיבוץ בנוסף על מרכז הקיבוץ, וזה עסק פרטי ולא ציבורי כמו מצדה. מחיר הנסיעה ברכבל של מצדה בשחקים, מחירי האוכל שם מטורפים עוד יותר (76 ש"ח לארוחת צהריים) אבל הצטיידתי מראש באוכל בתחנה המרכזית של י-ם.
זמני האוטובוס מתואמים אגב עם זמני ההדרכות במקום (אגב, ההדרכות הן באנגלית בלבד, אין בעברית) וזה יפה.

האוטובוסים חזרה היו שוב מתואמים עם שעות הסגירה של המקום. רצינו לקחת את האוטובוס של רבע לחמש שיוצא מעין בוקק רבע שעה קודם לכן, אבל הוא הגיע רק כעבור למעלה מעשרים דקות איחור (מצדה נמצאת אגב רק 15 דקות מתחנת המוצא). האוטובוס אגב היה לא מאד מלא, במרחצאות עין גדי הוא התמלא לגמרי ולחלק מהאנשים לא היה מקום אפילו בעמידה, אבל הם התעקשו לעלות, הנהג התעקש לא לקחת אותם, אני הייתי בסוף האוטובוס שמעתי שכחלק מהעימות הנהג שבר כרטיס רב קו של אחד המבקשים לעלות. אגב, האוטובוס הבא הוא קו 444 מאילת או 487 שיוצא בחמש ארבעים וחמש מעין גדי, אבל הנוסעים החצופים לא הסכימו לרדת. אמנם היו אלה נוסעים עם ילדים קטנים וכולי, אבל הם עכבו גם את הנוסעים האחרים שהיו עם ילדים קטנים. בסוף יצאנו ממרחצאות עין גדי רק בעשרים לשש. הגענו לירושלים בעשרה לשבע. וכמעט איחרנו את מועד הכניסה לסיור במנהרות הכותל, שם מזמינים מראש...

הרק"ל לא היתה מאד מלאה בדרך לכיכר ציון ומשם הלכנו ברגל כותל, וגם לא רצינו לחכות ל- 38 שיוצא אחת לחצי שעה וגם לא שם אותנו מספיק קרוב. בחזרה משום מה הסוללה שלי התרוקנה ולא ידעתי מתי 1 או 38 יוצאים, אז הלכנו לרק"ל ליד העירייה. משם 480 של 22:50 לת"א שהיה בשבעים אחוז תפוסה בלבד, ומשם רכבת חצות לחיפה בת גלים. הרכבת התעכבה בדרכה בעשר דקות.

בקיצור, הפעם הנוסעים היו אלה האשמים בעיכובים של האוטובוסים, וכדאי מאד שאגד יכניסו את האוטובוסים לרחבת הכניסה של מצדה, האתר כולו מאד נגיש לנכים, וזו בעיית הנגישות היחידה שלו, וחבל.
היה אפשר לסוע מחיפה לירושלים ב־940/960
ולחסוך זמן (נסיעה של כ־100-120 דקות) ועודף תשלום (כרטיסיה 2 נסיעות חיפה - ים = 74.80, במקום 89.80 שיצא לכם במצטבר עם הרכבת).
&nbsp
לגבי הרק"ל, נשמע שנסעתם ב־486 עד לתחנה המרכזית ומשם חזרתם מזרחה, אבל ניתן היה לרדת ליד הכניסה לאוניברסיטה העברית (הר הצופים), ללכת מעט ברגל, לעלות לרק"ל בתחנת גבעת התחמושת, ולרדת בתחנת כיכר ספרא בסמוך לשער החדש ושער יפו (תיאורטית אפשר גם לרדת בשער שכם).
 

asmopil

New member
חלופה

היה אפשר לסוע מחיפה לירושלים ב־940/960
ולחסוך זמן (נסיעה של כ־100-120 דקות) ועודף תשלום (כרטיסיה 2 נסיעות חיפה - ים = 74.80, במקום 89.80 שיצא לכם במצטבר עם הרכבת).
&nbsp
לגבי הרק"ל, נשמע שנסעתם ב־486 עד לתחנה המרכזית ומשם חזרתם מזרחה, אבל ניתן היה לרדת ליד הכניסה לאוניברסיטה העברית (הר הצופים), ללכת מעט ברגל, לעלות לרק"ל בתחנת גבעת התחמושת, ולרדת בתחנת כיכר ספרא בסמוך לשער החדש ושער יפו (תיאורטית אפשר גם לרדת בשער שכם).
חלופה
שלום נתנאל,
זמן הנסיעה ברוטו מהרגע שעלינו על הרכבת בבת גלים עד תחנה מרכזית י-ם היה שעתיים. יצאנו למעשה עם הרכבת של 07:39 מבת גלים והגענו ב- 09:40 לירושלים אחרי ההחלפה בארלזרוב. בנוסף זמן ההליכה מרכבת ארלזרוב למסוף אלפיים והוא פחות מהזמן שהיה לוקח למטרונית לעשות מבת גלים עד מרכזית מפרץ/ חוף הכרמל. יוצא מזה לא היינו חוסכים זמן.
לגבי כסף היינו חוסכים זה נכון, אבל המגמה כאמור היתה לנסות ולתפוס את 421 מארלזרוב. רק משום שהרכבת של 07:30 היתה מלאה, בחרנו לרדת ולקחת את הרכבת הבאה מה שהביא אותנו לפספס את הקו הזה.
לגבי הירידה בהר הצופים, אתה הרבה יותר מצודק, וזה היה מונע גם את החשש לאחר למנהרות הכותל אחרי שהאוטובוס התעכב.
 

mister K

New member
מדוע לא נסעתם ישירות מחיפה לירושלים?

טיול עם אגד חיפה-ירושלים-מצדה
שלום,
אתמול ערכתי טיול לחבר ממוצא אמריקאי, והוא ביקש להגיע למצדה ולמנהרות הכותל. למרות שמחיר הנסיעה אינו כל כך אטרקטיבי כאשר אנו נוסעים שני אנשים, העדפתי את האוטובוס לפי שהוא עוצר ממש במצדה ובירושלים החנייה יותר מבעייתית כידוע בוודאי במרכז העיר ובאיזור העיר העתיקה (בתקופת בין הזמנים במיוחד), וכמובן זה גם מעייף נסיעה ארוכה.

יצאנו בשבע וחצי מחיפה עם רכבת לת"א במחשבה לתפוס את 421 מרכבת מרכז בשמונה ארבעים, אבל הרכבת היתה ממש מלאה (חיילים בסדיר) ולא היה מקום לשבת, והחבר העדיף לחכות לרכבת הישירה הבאה כעבור תישעה דקות ובכך פספסנו את 421. נסענו לירושלים עם 480, התרעננו בתחנת המרכזית בי-ם (ואז הבנו שזו היתה טעות מלכתחילה לקחת את 421 ןולשבת באוטובוס 3 שעות בלי הפסקה...), ונסענו למצדה ב- 10:30 עם 486 שהיה כמעט מלא ביציאה מהמרכזית והתמלא לגמרי כולל בעמידה עד היציאה מהעיר. במצדה ירדנו שנינו בלבד.

להלן החישוב של הוצאות התחבורה: 57.5 כרטיסיית שתי נסיעות חיפה-ת"א, 32.3 כרטיסיית שתי נסיעות ת"א-ירושלים, 74.8 כרטיסיית שתי נסיעות למצדה, 13.8 שתי נסיעות רק"לת. סה"כ 178.4 ש"ח עבור החבר, ועבורי 172.8 ש"ח (יש לי כרטיסיות). אגב, אם היינו נוסעים ב- 421 כל הנסיעה היתה עולה לו 174.45 (בהנחה שאין לנו אפשרות לקנות כרטיסיית שתי נסיעות ולנקב על שנינו מת"א למצדה לרוכשים כרטיס באתר, אבל ניתן לעשות זאת בשאר הנסיעות). כלומר 421 לא משתלם כי נסיעת יחיד בו היא 49.4 ש"ח ומי-ם הנסיעה עולה 44 ש"ח. הנסיעה במכונית הפרטית היתה עולה 280 ש"ח אגב שזה 140 ש"ח לבן אדם. הפעם חיבתי לתחבורה הציבורית הפכה לי את הדרך ליקרה יותר.

מרכז המבקרים של מצדה הוא נפלא, רק חבל שהאוטובוס לא מוריד אותך ברחבת הכניסה למצדה אלא בתחתית כביש הגישה אל מרכז המבקרים. זו נסיעה של עוד דקה שעוזרת רבות למוגבלי תנועה. אגב, בקיבוץ עין גדי האוטובוס עוצר גם בבית הארחה של הקיבוץ בנוסף על מרכז הקיבוץ, וזה עסק פרטי ולא ציבורי כמו מצדה. מחיר הנסיעה ברכבל של מצדה בשחקים, מחירי האוכל שם מטורפים עוד יותר (76 ש"ח לארוחת צהריים) אבל הצטיידתי מראש באוכל בתחנה המרכזית של י-ם.
זמני האוטובוס מתואמים אגב עם זמני ההדרכות במקום (אגב, ההדרכות הן באנגלית בלבד, אין בעברית) וזה יפה.

האוטובוסים חזרה היו שוב מתואמים עם שעות הסגירה של המקום. רצינו לקחת את האוטובוס של רבע לחמש שיוצא מעין בוקק רבע שעה קודם לכן, אבל הוא הגיע רק כעבור למעלה מעשרים דקות איחור (מצדה נמצאת אגב רק 15 דקות מתחנת המוצא). האוטובוס אגב היה לא מאד מלא, במרחצאות עין גדי הוא התמלא לגמרי ולחלק מהאנשים לא היה מקום אפילו בעמידה, אבל הם התעקשו לעלות, הנהג התעקש לא לקחת אותם, אני הייתי בסוף האוטובוס שמעתי שכחלק מהעימות הנהג שבר כרטיס רב קו של אחד המבקשים לעלות. אגב, האוטובוס הבא הוא קו 444 מאילת או 487 שיוצא בחמש ארבעים וחמש מעין גדי, אבל הנוסעים החצופים לא הסכימו לרדת. אמנם היו אלה נוסעים עם ילדים קטנים וכולי, אבל הם עכבו גם את הנוסעים האחרים שהיו עם ילדים קטנים. בסוף יצאנו ממרחצאות עין גדי רק בעשרים לשש. הגענו לירושלים בעשרה לשבע. וכמעט איחרנו את מועד הכניסה לסיור במנהרות הכותל, שם מזמינים מראש...

הרק"ל לא היתה מאד מלאה בדרך לכיכר ציון ומשם הלכנו ברגל כותל, וגם לא רצינו לחכות ל- 38 שיוצא אחת לחצי שעה וגם לא שם אותנו מספיק קרוב. בחזרה משום מה הסוללה שלי התרוקנה ולא ידעתי מתי 1 או 38 יוצאים, אז הלכנו לרק"ל ליד העירייה. משם 480 של 22:50 לת"א שהיה בשבעים אחוז תפוסה בלבד, ומשם רכבת חצות לחיפה בת גלים. הרכבת התעכבה בדרכה בעשר דקות.

בקיצור, הפעם הנוסעים היו אלה האשמים בעיכובים של האוטובוסים, וכדאי מאד שאגד יכניסו את האוטובוסים לרחבת הכניסה של מצדה, האתר כולו מאד נגיש לנכים, וזו בעיית הנגישות היחידה שלו, וחבל.
מדוע לא נסעתם ישירות מחיפה לירושלים?
נסיעה ישירה בקווים 940/960 היא הדרך המהירה ביותר וגם הזולה ביותר.
על אחת כמה וכמה אם צריכים להחליף לאוטובוס למצדה. מירושלים יש הרבה יותר אופציות ולא רק 421. מכל בחינה זו טעות לנסוע דרך תל אביב.
 

asmopil

New member
מחיר/ זמן

מדוע לא נסעתם ישירות מחיפה לירושלים?
נסיעה ישירה בקווים 940/960 היא הדרך המהירה ביותר וגם הזולה ביותר.
על אחת כמה וכמה אם צריכים להחליף לאוטובוס למצדה. מירושלים יש הרבה יותר אופציות ולא רק 421. מכל בחינה זו טעות לנסוע דרך תל אביב.
מחיר/ זמן
לגבי המחיר אתה צודק, אבל היות ואני מתגורר מרחק של 7 דקות הליכה מרכבת בת גלים, זמן הנסיעה לירושלים קצר יותר בנסיעה ברכבת לת"א ומשם אוטובוס לי-ם. שכן, הזמן הדרוש למטרונית להגיע לאחת המרכזיות מבת גלים הוא יותר ארוך מהזמן שדרוש לנו ללכת רגלית מרכבת מרכז למסוף 2000. יתר על כן, היות ואוטובוס לירושלים הוא אחת לשעה עד שעה וחצי (מכל מרכזית), אתה לא לוקח סיכון ולוקח מקדם זמן ביטחון גדול יותר. ולכן, מבחינת זמן הנסיעה מדלת ביתי עד חלון הקופה במצדה קצר יותר בקך שבחרנו...
עוד דרך אגב, מניסיוני עדיף לי ללכת את 947 של השעה 22:30 מירושלים במוצ"ש לחיפה (והוא ממשיך לצומת דולפין/ אגד הישן), במקום לנסוע ב- 22:45 עם 960 למרכזית המפרץ ומשם מטרונית. עם האוטובוס אני בצומת בת גלים ב- 01:00 בדיוק ועם חלופת 960 זה יכול להגיע גם ל01:20 תלוי בזמן הגעת המטרונית ללב המפרץ. מה שנקרא לא כל הישיר זהב הוא...
לעניין קווי הנסיעה מירושלים למצדה, מי-ם יש כל שעה אוטובוס, הרעיון לתפוס את 421 מת"א היה מטעמי מחיר: 49.5 ש"ח מת"א מול 44 ש"ח מי-ם, כאמור, בסופו של דבר מתברר שלא היה לכתחילה כדאי לעשות את המהלך הזה מבחינה כלכלית וגם מבחינת נוחות.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה