סיעת מרצ-שינוי בקואליציה ברעננה

סיעת מרצ-שינוי בקואליציה ברעננה

מצורפת לעיונכם ההודעה לעיתונות של סיעת מרצ-שינוי ברעננה לגבי הצטרפות הסיעה לקואליציה במועצת עיריית רעננה.
 

Gwendolyn

New member
יפה מאוד!

שאלה קטנה - קראתי שדווקא ראש העיר מתכוון לעמוד בראש ועדת החינוך בקדנציה הזו ושלח הלכה למעשה את התפקיד מידי קניג, שעכשיו אחראי רק על תחום החינוך הדתי או משהו מהסוג הזה. מהי האמת?
 
תודה + הסבר

בעיריית רעננה יש אגף חינוך, וכמו כן יש ועדת חינוך, אשר כפופה למועצת העיר. אגף החינוך הוא אשר אחראי על הניהול השוטף של מערכת החינוך העירונית. בעבר עמד בראשו צבי קניג, אשר החזיק בסמכויות ניהול בתחום זה, כסגן ראש-עיר. בקדנציה הנוכחית ראש העיר שומר את האגף אצלו - כלומר לא ממנה סגן שיחזיק בתיק זה. מכיוון שראש-העיר אינו יכול לטפל בכל לבדו, הוא ימנה מנהל מקצועי לאגף, אשר יהיה עובד ציבור ולא נבחר ציבור של מפלגה מסוימת. התפקיד כפוף למכרז, אך המועמדים הטבעיים הם שני מנהלי התיכונים בעיר: נחום חופרי ואבינועם גרנות. ועדת החינוך אינה ועדה עם סמכויות ניהול שוטפות, אלא ועדת רשות עירונית, שתפקידה להיות מועצה ציבורית מייעצת, שממליצה על צעדים בתחום החינוך. כוועדת רשות היא אינה בעלת שיניים, והצלחתה טמונה בנחישות היו"ר והחברים, וביכולתם להשקיע מזמנם וממרצם לנושא. בראש ועדת החינוך תעמוד לאורך כל הקדנציה רונית וינטראוב, כפי שהיה גם בקדנציה שהסתיימה כעת. ראש העיר אינו מתכוון לעמוד בראש הוועדה, אלא רק לשמור את תיק החינוך אצלו (במקום להעבירו לסגן, כפי שהיה בעבר). הבלבול בתפקידים השונים הוא נחלת רבים, ואת לא הראשונה ששואלת...
 

EO117

New member
שאלה בקשר לוינטראוב

היי, קראתי בעיתון שוינטראוב תהיה בחצי קדנציה סגנית ראש העיר ללא שכר וכן תעמוד בראש ועדת התרבות והנוער ברעננה. באף מקום לא קראתי (וכן בהודעה לעיתונאות) שהיא תעמוד בראש ועדת החינוך העירונית. אני בכלל מהרצליה, אבל, היא מכרה של משפחתי.
 
הבהרות

ראשית, הבלבול ברור, בין השאר מכיוון שלעיתים מדובר על ועדות רשות, ומהותן יכולה להשתנות מעיריה אחת לשניה (ויש הבדלים כאלו בין הרצליה ורעננה). בכל אופן. השבוע התקיימה ישיבת מועצת העיר הראשונה ואושרו בה המינויים, כפי שנקבעו בהסכם הקואליציוני. רונית וינטראוב תחזיק בתיק התרבות והנוער (להבדיל מיו"ר ועדת תרבות), ובמסגרת זו תהיה אחראית על קביעת המדיניות בתחומה. תחום האחריות של גב' וינטראוב יוענק לה לאורך כל הקדנציה, אם כי היא תזכה לתואר סגנית ראש-העיריה רק לאחר שנתיים, ותחזיק בתואר זה קצת יותר מחצי קדנציה. היא הסכימה בכך לחלוק את התואר עם הגב' ציפי דולפין מסיעת ראש-העיר, אשר תחזיק בתואר הסגנית במשך השנתיים הראשונות של הקדנציה, כיוון שמדובר בתואר בלבד, ואילו סמכויותיה בתחומה יוענקו לה למשך הקדנציה כולה. במילים אחרות - על תואר של כבוד היא הסכימה לוותר, אך לא על האפשרות לפעול למען ציבור התושבים ברעננה. אשר לועדת החינוך - בישיבה שהיתה השבוע לא מונו בעלי-התפקידים בוועדות הרשות, ולכן לא בכל העיתונים (פרט ל"קול-רענן" אליו את/ה כהרצלייני/ת לא נחשפ/ת) דווח על המשך תפקידה כיו"ר ועדת החינוך העירונית. יחד עם זאת, הנושא סוכם במהלך המשא-ומתן הקואליציוני, ואף מופיע בהודעה לעיתונות (סוף החלק הראשון).
 

EO117

New member
בהצלחה לכם!!!

תיק מאוד חשוב: חינוך, תרבות ונוער ולדעתי היא תצליח בתחומי האחריות שלה יפה מאוד!! מי ייתן והרצליה תגיע יום אחד להיות רעננה ואף מעבר לה וראש העיר שלנו, צריכה ללמוד מבילסקי הרבה מאוד דברים. ואיך אתה קשור לסיעת "מרצ-שינוי"
 

Gwendolyn

New member
הרצליה ורעננה אכן המובילות בשרון

אך כדאי לדעתי כבר להפסיק להעלות את רעננה לדרגת קדושה. היא לא קדושה. גם אני הייתי רוצה שהרצליה תקפץ מהר לדרגת המצויינות של רעננה בתחומי שפ"ע לדוגמא, או בתחומי שירות לתושב, אך חשוב לזכור כמה נקודות: א. בילסקי עכשיו בקדנציה הרביעית. גרמן בשנייה. אני מאמינה שעד הרביעית שלה, גם הרצליה תגיע לרמת מצויינות בתחומים הללו. ב. העלייה המרשימה בנתוני הזכאות לבגרות בעיר ייחודת להרצליה. אמנם רעננה בכל העשור האחרון עולה בתחום רמת הזכאות על כל עיר בשרון, אך אין בה מגמת עלייה חדה, למעשה, מה שמעיד על ההשקעה הנכונה בחינוך הוא לא רק רמת ההישגים אלא גם המגמה של גרף העלייה... שללא ספק בהרצליה הוא הכי תלול... ג. יש לזכור בהקשר זה שהרצליה כוללת קיטוב סוציואקונומי מהקיצוניים ביותר בארץ, וכי קיימת בחלק מהמגזרים מצוקה ברמה המושכת נערים לעבוד במקום לסיים תיכון ויוצרת שלל מכשולים נוספים המקשים על מלאכת שילובם המוצלח במערכת הבגרויות. קיטוב זה פחות קיצוני ברעננה, במידה ניכרת! ד. לפי מיטב הבנתי רה"ע שלנו אכן לומדת מבילסקי. שמעתי אותה מציינת זאת במפגש תושבים שנכחתי בו במהלך מערכת הבחירות האחרונה. הבנתי שיש בינהם מערכת יחסים מצויינת. ה. אולי אני מכלילה, אבל אני לא בטוחה שכל מה שקורה בעיריית רעננה הוא כל כך תקין, ואני לא מתכוונת לסיעת רה"ע או לסיעת מרצ-שינוי... אני מעדיפה שיקח קצת יותר זמן אבל יעשה בצורה נכונה, מאשר שיעשה מהר אבל יהיה תקין רק למראית עין. חשוב לציין שמדובר ברמה של שמועה בלבד ואין בכוונתי להאשים אדם או קבוצה כלשהי במנהל לא תקין, רק להעלות ספקות. הרצליה היא עיר מצויינת, ותמשיך להיות כך. רעננה היא שכנה נפלאה ואני הראשונה שתציע לקדם שיתוף פעולה בין שתי הערים הללו.
 

Gwendolyn

New member
אם כן, מה המשמעות של סגנות..?

אם ציפי דולפין לא מקבלת את הסמכויות, אלא רק את התואר, מה משמעותו? ואם כך, אם וינטראוב לא זקוקה לתואר, ולא לשכר (מאחר שמדובר בהתנדבות) מדוע משנעים אותו מהאחת לשנייה? מדוע ליצור בלבול אצל הציבור אם אין לחלופים האלה משמעות קונקרטית...?
 

Gwendolyn

New member
תודה + שאלה...

תודה על ההסבר. אבל אני עדיין מבולבלת. איך אפשר שנבחר ציבור יעמוד בראש אגף? הרי למיטב הבנתי, נבחרי הציבור משמשים בתפקידים בועדות עירוניות ואילו בתפקידים מקצועיים (על אחת כמה וכמה תפקידים המקבלים שכר) כגון מנהלי אגפים, משמשים עובדי ציבור... אולי זה אפשרי מבחינה כספית כי רה"ע וסגנו מקבלים שכר בכל מקרה, אך מבחינה פרוצדורלית זה נראה לי סותר. נוסף על כך, לפי מה ששמעתי בילסקי מאציל סמכויות מאוד, וזה חלק מסוד ההצלחה שלו. אם כך, הוא כנראה הרגיש שבשלב זה כבר יש לו זמן להתעסק בנושא חשוב, וכמו בעיריית הרצליה, לקח על עצמו את התחום הזה. אם כך, מדוע למנות גם מנהל אגף מקצועי וגם יו"ר ועדת חינוך? מה תהיה חלוקת התפקידים? מה השפעתה של הועדה על האגף? האם הועדה מעלה הצעות לאגף ישירות? האם הן עובדות דרך רה"ע (בכובע רה"ע או בכובע האחראי על תיק החינוך??) או האם הן עוברות את דיון ואישור מועצת העיר? בנוסף, מה עלה בגורלה של ועדת הנוער? תודה על ההתייחסות לשאלות הבורות יחסית... Gwen
 
למעלה