סיעור מוחות - נדרשת עזרה ברעיונות...

יעל י

New member
סיעור מוחות - נדרשת עזרה ברעיונות...

מדובר על ילדי כיתות ו נקראנו כל הורי הכיתה לבי"ס לאסיפה דחופה. בכיתה 33 תלמידים מהם כ 21 בנים - בעייה בפני עצמה. המצב לדברי המורה גרוע בכיתה מאד,לימודית חברותית וחברית. מסתבר שלתלמידים אין כבוד למורים,לאף אחד מהם כולל מנהל ביה"ס שנחשב לקשוח ומאיים. הם מתחצפים למורים בצורה שלא ניתן לעבור לסדר היום (למשל:את מדברת שטויות,את אומרת דברים מפגרים וכו') ,מעבר לכך הם מעליבים בינם לבין עצמם עד השפלה ואפילו אלימות. בנושא הופעה גם יש בעייה של מותגים במקום חולצות בי"ס ולצערינו אין אם מי לדבר בנושא.הם הולכים עם התחתונים בחוץ בצורה מודגשת ומפריעה וממש בכוונה.יותר מכך הסתבר שהם מפריעים גם אחה"צ ובערבים לשקט כמו למשל רצים לפני מכוניות נוסעות על מנת להאט בכוונה או חושפים ישבן לפני מכוניות ועוד כאלה דברים. המצב הגיע עד כדי כך שיש חוסר אונים ולא משתלטים עליהם. אשמח לשמוע מכם רעיונות מה ניתן לעשות. רעיון שהועלה ע"י אחד ההורים זה להביא עזרה מקצועית מבחוץ לשיחות עם הילדים וההורים. תודה.
 

AYELET1

New member
זו כיתה חדשה? שגובשה השנה?

כי אם לא, מה היה בשנים קודמות?
 

עפרה ד

New member
לא יודעת אם דווקא לשיחות הייתי מביאה איש

מקצוע.. לי נראה שהמקצועיות נדרשת כאן בהיבט הארגוני, בבנייה של תוכנית כוללת. בדרך כלל זה משהו שפסיכולוג בית הספר עושה. וגם... לא מבינה מי זה "התלמידים", הבן שלך חושף את ישבנו מול מכוניות? אם כן, אז אני בטוחה שעכשיו אחרי ששמעת את זה תעשי משהו בעניין, לא? מצד אחד בהחלט עולה מהתאור שנכון לעשות משהו קבוצתי, סביב נושא ההתנהגות, כבוד ויחסים בין אישיים (הייתי לוקחת אותם לשלושה ימי גיבוש, הכוללים מאמץ ויוצרים מצב בו הם נזקקים אחד לשני, ולקראת הסוף, לפני שחוזרים הביתה עושה תהליך של ניסוח אמנה בדבר התייחסות לעצמי ולזולת.. משהו כזה) אבל,חשוב לא לשכוח גם שכל פרט מהקבוצה הזו עומד בפני עצמו, ויש לו הורים שאחראיים עליו.
 

גליה12

New member
לא יודעת אם איש מקצועי זה הפתרון

חוזרת על השאלה של אילת- האם זו כתה שהתחיל ללמוד יחד רק השנה- ואם לא האם לפני שנה היה המצב שונה? והאם אצל כל המורים-כולם- הם מתנהגים בפרעות? יודעת שאצלנו עשו פעם משהו דרסטי ופיזרו כתה בין כתות אחרות- אבל לטעמי זה פתרון רע... אולי פגישה מרוכזת- עם ההורים- וחתימת איזו אמנה זה הפתרון...
 

יעל י

New member
הם ביחד מהגן...

זו תמיד הייתה כיתה מאד "שובבה" אבל השנה נחצו הגבולות. תראו סה"כ לומדים רק כחודשיים וחצי והבעיות התחילו אחרי החגים. אין אפשרות לחלק לבתי ספר אחרים כי יש רק בי"ס אחד באיזור. עופרה - הרעיון הגיבושי נשמע טוב,ידוע לך איפה?מי?
 

עפרה ד

New member
הכל, כמובן עניין של תקציב. יש חברות המתמחות

בכך, עובדות בעיקר עם חברות, אך אני בטוחה שאפשר יהיה ליצור התאמה לנוער. ואפשר לארגן לבד...
 
לפרק את המוקש

את מתייחסת להמון נושאים בבת אחת. ראשית כיתה שיש בה רוב בנים היא בד"כ כיתה אקטיבית יותר , השאלה אם זו כיתה חדשה? או מכיתה א הם רוב בנים? כי אם כך-אין חדש תחת השמש וזו אינה הסיבה. שנית- יש התנהגויות בתחום בית הספר שמחייבות התייחסות בית הספר *שפה לא נאותה כלפי המורים "את מדברת שטויות" לא אומרים לאיש, בוודאי לא למורה או הורה. ** התנהגות כלפי מנהל בית ספר, בוודאי לא אמורה להיות נטולת כבוד (ואולי דווקא בשל היותו קשוח ומאיים?) ***הגעה במותגים במקום תלבושת אחידה-חוקים של בית ספר, צריכים להיאכף בבית הספר. לעומת זו התנהגות חברתית אחד כלפי השני והתנהגות בסביבה, ברחוב,"משחקים" חברתיים שליליים * עלבונות עד השפלה ואלימות (כמובן שתלוי מי רואה את הדברים,לא בטוח שהם חושבים ככה על עצמם) * *לרוץ לפני מכוניות נוסעות ***לחשוף את הישבן לפני מכונית. ומעל לכל את משדרת המון חוסר אונים "לצערנו אין עם מי לדבר בנושא " (מותגים) "הדברים הגיעו לכך שיש חוסר אונים " "לא משתלטים עליהם" בקשר למה שקורה בכיתה- זו אחריותו של בית הספר שמנהל בית ספר ,או המחנכת יודיעו על המדיניות שהם גיבשו להתמודד עם התנהגות התלמידים ואתם תתנו יד למדיניות זו. לא יתכן שאירועים בתוך הכיתה, ובית הספר או התייחסות התלמידים שם יהפכו להיות אחריות ההורים, ובעיה שהם צריכים לפתור. אני גם לא חושבת שצריך "עזרה מקצועית מבחוץ" בעיתוי זה, אלא התמודדות יותר ראויה של צוות בית הספר הנרחב. העובדה שזו התנהלות הילדים בכיתה היא אות קלון לבית הספר, שלא ידע לזהות סימנים ולהתמודד עם ההתנהגות בשלבים הרבה יותר מוקדמים שלה. שלא שיתף את ההורים קודם . מה שאני לא מסוגלת להבין (או לקרוא) זה חוסר האונים של בית הספר וגלגול האחריות על ההורים בגיבוש הפתרונות (אלא אם זו טקטיקה מכוונת מצד בית הספר להוביל את ההורים באף לפתרונות שהוא יזם ומעוניין). בקשר למה שקורה בחברה הכיתתית זהו גיל של גיבוש זהות,של ראשית מרדנות, ובין בנים הרבה מאד משחקי "גבריות" חלקם מטופשים (השפלות) חלקם מסוכנים(לרוץ בפני מכוניות) אני בכוונה כורכת את שתי ההתנהגויות יחד - כי מדובר לדעתי באותם תסמינים של "בוא נראה אותך גבר" ופה צריך בית הספר /ההורים למצוא חלופות אקטיביות להתנהגות שלהם (עוד ספורט למשל,משחקים מוגדרים ,קבוצות,לא פעילות כושר יחידנית אלא עבודה בקבוצה ). אפשר גם להכניס פעילות קבוצתית אחרת עם פקוח והפניית המשאבים והאנרגיות לכוונים יצרניים חיוביים ותוך שימוש במה שמוביל את החבר'ה הצעירים.(סתם לדוגמה- חוגי הכנה לצה"ל כ"אילו" כי ברור שזה אינו הגיל ותנועת נוער וימי שדאות רחוקים מהם כיום,אבל אפשר "משימות לקראת בר מצווה " והתניות אחרות מותאמות גיל). מפריע לי שבית הספר בחר לשתף את ההורים כאשר הגיע למצב קיצוני אקוטי- ואיפה הוא היה עד היום? והיכן ההורים? התגובה של בית הספר כפי שאת מתארת וההגעה למצב הקיצוני של חוצפה,התנהגות לא ראויה,חוסר כבוד-היא הייתה באחריות בית ספר, היכן הוא היה עד כיתה ו? איך המצב בכיתות אחרות ?(אולי יש בעיה בבית הספר גם?) האם בית ספר נקט מדיניות כלשהי ושיתף את ההורים בכיתה ג,ד, או אחרת? האם ההורים לא שיתפו פעולה עם התנהלות בית ספר? ובקיצור מה בית הספר בדיוק רוצה מההורים כעת ? ההתנהגות היא של הילדים האחריות היא של בית ספר אל תתנו לכך שבית הספר יגלגל את מחדלו החינוכי עליכם. כן תתנו יד לכל פתרון הגיוני שבית הספר יזום לתיקון המחדל החינוכי שלו. שבת שלום
 

יעל י

New member
אחותו...אני מסכימה איתך לגבי האחריות...

אבל הייתי ממש במיעוט ולמעשה היחידה שחשבה ככה שכבר חשבתי שאולי אני לא בסדר כי כולם היו ממש משוכנעים שיש מקום וחובה להתערבות הורים וזה נכון לגבי הפעילות מחוץ לבי"ס. נאמר באטסיפה : הכל מתחיל מהבית ואותם חכמים שאמרו הם חלק מהבעייה כי אמא שנותנת לבן שלה לבוא לבי"ס עם מותגים במקום חולצת בי"ס לא ממש יכולה לתת יד לעזרה למצב אלא רק מוסיפה לבעייה. לדברי בית הספר המצב ככה רק בכיתה הזו ורק מאחרי החגים. כלומר תמיד הם היו כיתה שובבה מהרגיל אבל לא עד כדי כך.
 

AYELET1

New member
מאד יתכן שזה מגיע "עד כדי כך" בעקבות

גיל ההתבגרות. לא שזה מנחם במיוחד....
 
ברור שאימא שמאפשרת(גם אבא) לילד

להגיע עם מותגים במקום תלבושת היא חלק מהבעיה הכוללת. אבל מי שאמור להתמודד עם שבירת החוקים של בית הספר-הוא בית הספר. אם בית הספר היה קורא לאימא לקחת את הילד הבייתה בשעה 8.10 ושיחזור עד 9.00 עם תלבושת אחידה, יש סיכוי סביר שאחרי 3 פעמים כאלו האימא לא תאפשר לילד ,ולא משנה איזה דמעות יהיו לו בעיניים- לבוא לבית ספר שלא כמו שצריך. ברור שההורים אחראים על ההתנהגות של הילדים אחרי שעות הלמודים ,והורה שיודע שילדו הפעוט עוסק במשחקי כביש מטופשים ומיותרים צריך לטפל בכך-ולא בית הספר. אבל הם מעלים בעיה קבוצתית, חברתית,התנהגותית ולא ילדים ספציפיים שהם פורעי חוק. והם מציגים התנהגות בתוך בית ספר, חוסר כבוד, חוסר נימוס, זלזול, והתנהגות חברתית בכיתה. מכירה את ה"גלגול" ל"פתרונות חצוניים" מטעם בית הספר (ובד"כ במימון ההורים) מכירה את ה"סדנאות" "פסיכולוג מומחה" ועוד כל מיני פתרונות . לדעתי- שינוי הגישה בתוך בית הספר, אפס סובלנות להתנהגות לא מכובדת ומכבדת,יוביל לא פחות לשינוי. (על ידי בית הספר ובתמיכת ההורים).
 
יעל שלום

לדעתי רצוי שתפני בשאלתך לפורום מורים. מקרה שאת מתארת הוא אינו נדיר לחלוטין, ויתכן שבפורום מורים יציעו לך מורים מניסיונם האישי. לשאלתך, זה תלוי גיל (כיתה- כי אפילו יש הבדלים בין כיתה ז' לח') , סוג אוכלוסיה (האם ההורים משתפי פעולה), מדיניות בית ספרית.
 

יעל י

New member
תודה לכולם...הישיבה נקבעה להערב

בטח אני אקרא את התגובות עוד כמה פעמים (כאילו שלא קראתי אותם כבר כמה פעמים) נראה מה יהיה הערב ולאן ינשבו הרוחות
 
למעלה