סימנורים...

מצב
הנושא נעול.

NNN747

New member
סימנורים...

סימנורים...
תגידו ראיתי בכמה מדינות סימנור מיוחד בעל אורות שמתחלפים בין צבע אדום לירוק או להפף- הסימנור ממוקם על קצה הרציף והוא מסמן לנהג מתי יש לו אישור לצאת מהתחנה במקום הוראה של הפקח, שריקה או סימון עם היד!!! ישנם כאלו סימנורים בארץ? {אם כן, אז איפה?} מהו תפקידו של סימנור ראשי? מהו תפיקדו של סימנור אתנעה, עיתוק ומקדים-ראשי? {אני יודע שבעבר פתחתי שרשור על זה אך עדיין לא ציינו לי את תפקידם של הסימנורים} נ.ב: חן מלינג שלח לי מכתב עם תמונות של כמה סוגי סימנורים!!!! אך גם הוא לא ציין את תפקידם!!!
 
נצל"ש+תמונה של סימנור ישן

סימנורים...
תגידו ראיתי בכמה מדינות סימנור מיוחד בעל אורות שמתחלפים בין צבע אדום לירוק או להפף- הסימנור ממוקם על קצה הרציף והוא מסמן לנהג מתי יש לו אישור לצאת מהתחנה במקום הוראה של הפקח, שריקה או סימון עם היד!!! ישנם כאלו סימנורים בארץ? {אם כן, אז איפה?} מהו תפקידו של סימנור ראשי? מהו תפיקדו של סימנור אתנעה, עיתוק ומקדים-ראשי? {אני יודע שבעבר פתחתי שרשור על זה אך עדיין לא ציינו לי את תפקידם של הסימנורים} נ.ב: חן מלינג שלח לי מכתב עם תמונות של כמה סוגי סימנורים!!!! אך גם הוא לא ציין את תפקידם!!!
נצל"ש+תמונה של סימנור ישן
בעת ביקורי האחרון ברומניה שמתי לב שרוב הרכבות מחושמלות, אך ישנן פה ושם שלוחות של קווים הפועלים על דיזל. אחת מהן נמצאת באזור עמק Prahova והקו פועל כ-4 פעמים ביום, כשהמסילה עוברת ממש בין הבתים בכפרים אותם היא משרתת. תחנת הקצה, אגב, נראית כמו שאר הבתים בעיירה. כאן בתמונה, נתפסו בעדשתי המסילה שאינה מגודרת כלל (ובאופן לא מפתיע אף אחד לא קופץ על הפסים כדי לקבל את הרכבת) וגם סימנור ישן, שאני בטוח שחן מלינג ידע להסביר עליו רבות. אגב, הרכבת חיכתה בתחנת הקצה כמה שעות (היא הייתה שם כשהגעתי וגם כשעזבתי את האיזור) וסביר להניח שאותה רכבת היא היחידה שמבצעת את הקו הזה עבור CFR, חברת הרכבות הרומנית.
 
זה סמאפור ולא סימנור

נצל"ש+תמונה של סימנור ישן
בעת ביקורי האחרון ברומניה שמתי לב שרוב הרכבות מחושמלות, אך ישנן פה ושם שלוחות של קווים הפועלים על דיזל. אחת מהן נמצאת באזור עמק Prahova והקו פועל כ-4 פעמים ביום, כשהמסילה עוברת ממש בין הבתים בכפרים אותם היא משרתת. תחנת הקצה, אגב, נראית כמו שאר הבתים בעיירה. כאן בתמונה, נתפסו בעדשתי המסילה שאינה מגודרת כלל (ובאופן לא מפתיע אף אחד לא קופץ על הפסים כדי לקבל את הרכבת) וגם סימנור ישן, שאני בטוח שחן מלינג ידע להסביר עליו רבות. אגב, הרכבת חיכתה בתחנת הקצה כמה שעות (היא הייתה שם כשהגעתי וגם כשעזבתי את האיזור) וסביר להניח שאותה רכבת היא היחידה שמבצעת את הקו הזה עבור CFR, חברת הרכבות הרומנית.
זה סמאפור ולא סימנור
בתמונה מופיע סמאפור, לא סימנור. המילה 'סמאפור' היא מילה לועזית שמסמלת שימוש בדגלים להעברת מסרים, ובהקשר הרכבת מסמלת מתקן איתות שבו נעשה שימוש בצורה בשביל להעביר מסרים. המילה 'סימנור' היא מילה עברית לכל דבר, שמורכבת מהלחם של 'סימן' ו-'אור' ומתארת מתקן איתות רכבתי שבו המסרים מועברים באמצעות מנורות בלבד.
 
../images/Emo51.gifעל ההסבר ו../images/Emo52.gifעל הטעות!

זה סמאפור ולא סימנור
בתמונה מופיע סמאפור, לא סימנור. המילה 'סמאפור' היא מילה לועזית שמסמלת שימוש בדגלים להעברת מסרים, ובהקשר הרכבת מסמלת מתקן איתות שבו נעשה שימוש בצורה בשביל להעביר מסרים. המילה 'סימנור' היא מילה עברית לכל דבר, שמורכבת מהלחם של 'סימן' ו-'אור' ומתארת מתקן איתות רכבתי שבו המסרים מועברים באמצעות מנורות בלבד.
על ההסבר ו
על הטעות!
 

hck

New member
סימנורים

סימנורים...
תגידו ראיתי בכמה מדינות סימנור מיוחד בעל אורות שמתחלפים בין צבע אדום לירוק או להפף- הסימנור ממוקם על קצה הרציף והוא מסמן לנהג מתי יש לו אישור לצאת מהתחנה במקום הוראה של הפקח, שריקה או סימון עם היד!!! ישנם כאלו סימנורים בארץ? {אם כן, אז איפה?} מהו תפקידו של סימנור ראשי? מהו תפיקדו של סימנור אתנעה, עיתוק ומקדים-ראשי? {אני יודע שבעבר פתחתי שרשור על זה אך עדיין לא ציינו לי את תפקידם של הסימנורים} נ.ב: חן מלינג שלח לי מכתב עם תמונות של כמה סוגי סימנורים!!!! אך גם הוא לא ציין את תפקידם!!!
סימנורים
סימנור אתנעה(יציאה): צבעים - ירוק,אדום; צהוב,אדום; ירוק,צהוב,אדום. תפקידו לסמן יציאה מהתחנה. ירוק-יציאה על קו ראשי. צהוב-יציאה לעקלתון. אדום-אין יציאה. סינור מוקדם לכניסה/לאתנעה(יציאה): צבעים - ירוק,ירוק; ירוק,צהוב; צהוב צהוב. תפקידו לציין לנהג מה יהיה צבעו של הסימנור כניסה/אתנעה הבא(כ-1 ק"מ לפני) בכדי שיספיק לבלום. ירוק,ירוק-כניסה לתחנה על קו ראשי(/יציאה מקו ראשי). ירוק,צהוב-כניסה לתחנה על קו עקלתון(/יציאה מעקלתון). צהוב,צהוב-אין כניסה לתחנה(/אין יציאה). סימנור עיתוק: תפקידו-בא לפני מסוט(מפגש מסילות) ובא לומר לנהג האים המסוט מכוון כלפיו ויש לו היתר לעבור. צבעים - אדום,לבן. אדום-אין מעבר, המסוט לא מכוון עבורך. לבן-מסוט מכוון, יש מעבר. סימנור כניסה: טוב, נו, אין לי כוח... נראה לכם שאני אשב כאן כל הלילה לרשום תשובות? לילה טוב
 

NNN747

New member
פששש.. תודה רבה לך על הפירוט...

סימנורים
סימנור אתנעה(יציאה): צבעים - ירוק,אדום; צהוב,אדום; ירוק,צהוב,אדום. תפקידו לסמן יציאה מהתחנה. ירוק-יציאה על קו ראשי. צהוב-יציאה לעקלתון. אדום-אין יציאה. סינור מוקדם לכניסה/לאתנעה(יציאה): צבעים - ירוק,ירוק; ירוק,צהוב; צהוב צהוב. תפקידו לציין לנהג מה יהיה צבעו של הסימנור כניסה/אתנעה הבא(כ-1 ק"מ לפני) בכדי שיספיק לבלום. ירוק,ירוק-כניסה לתחנה על קו ראשי(/יציאה מקו ראשי). ירוק,צהוב-כניסה לתחנה על קו עקלתון(/יציאה מעקלתון). צהוב,צהוב-אין כניסה לתחנה(/אין יציאה). סימנור עיתוק: תפקידו-בא לפני מסוט(מפגש מסילות) ובא לומר לנהג האים המסוט מכוון כלפיו ויש לו היתר לעבור. צבעים - אדום,לבן. אדום-אין מעבר, המסוט לא מכוון עבורך. לבן-מסוט מכוון, יש מעבר. סימנור כניסה: טוב, נו, אין לי כוח... נראה לכם שאני אשב כאן כל הלילה לרשום תשובות? לילה טוב
פששש.. תודה רבה לך על הפירוט...
בבקשה תפרט לי על סימנור הכניסה!!! בזכותך אני מבין טוב את הנושא!!! תודה!!!
 

hck

New member
סבבה

פששש.. תודה רבה לך על הפירוט...
בבקשה תפרט לי על סימנור הכניסה!!! בזכותך אני מבין טוב את הנושא!!! תודה!!!
סבבה
אבל בהזדמנות, מכיון שהוא קצת יותר מורכב (4 סוגים).
 

NNN747

New member
לא שמתי לב שאתה חדש...

סבבה
אבל בהזדמנות, מכיון שהוא קצת יותר מורכב (4 סוגים).
לא שמתי לב שאתה חדש...
ברוך הבא....!!!! תפרט מתי שרק יהיה נוח לך..... {על סימנור הכניסה} רק מה תפקידו תזכיר לי? נ.ב: הפירוט שלך מצויין, אחרי כל-כך הרבה זמן על חשיבה על נושא זה אני סו-סוף מבין...!!! תודה!!! אני מודה, מודה, מודה...לך... חחח...
 

nimrod747

New member
לא לענות זה טרול !!!!!!!!!!!!

סימנורים...
תגידו ראיתי בכמה מדינות סימנור מיוחד בעל אורות שמתחלפים בין צבע אדום לירוק או להפף- הסימנור ממוקם על קצה הרציף והוא מסמן לנהג מתי יש לו אישור לצאת מהתחנה במקום הוראה של הפקח, שריקה או סימון עם היד!!! ישנם כאלו סימנורים בארץ? {אם כן, אז איפה?} מהו תפקידו של סימנור ראשי? מהו תפיקדו של סימנור אתנעה, עיתוק ומקדים-ראשי? {אני יודע שבעבר פתחתי שרשור על זה אך עדיין לא ציינו לי את תפקידם של הסימנורים} נ.ב: חן מלינג שלח לי מכתב עם תמונות של כמה סוגי סימנורים!!!! אך גם הוא לא ציין את תפקידם!!!
לא לענות זה טרול !!!!!!!!!!!!
 

NNN747

New member
בנוגע לתמרורים...

לא לענות זה טרול !!!!!!!!!!!!
בנוגע לתמרורים...
תמרורי רכבות: שמתי לב שיש תמרורי רכבות שמופיעים שאות שחורה גדולה ומובלטת על גבי תמרור מלבני עם רקע לבן: אות צ' - מסמלת צומת כביש-מסילה אות ב'- ראיתי כמה תמרורים אלו למישהו יש מושג מה משמעות התמרור? ובנוסף יש תמרור על כמה סימנורים המסמלים את המהירות פי 10 ביחס לנורות הסימנור המתאימות {3= 30 קמ"ש, 4= 40 קמ"ש ..... ועוד...}
 

hck

New member
?

בנוגע לתמרורים...
תמרורי רכבות: שמתי לב שיש תמרורי רכבות שמופיעים שאות שחורה גדולה ומובלטת על גבי תמרור מלבני עם רקע לבן: אות צ' - מסמלת צומת כביש-מסילה אות ב'- ראיתי כמה תמרורים אלו למישהו יש מושג מה משמעות התמרור? ובנוסף יש תמרור על כמה סימנורים המסמלים את המהירות פי 10 ביחס לנורות הסימנור המתאימות {3= 30 קמ"ש, 4= 40 קמ"ש ..... ועוד...}
?
חשבתי שזה ברור ש-צ מסמן לצפור לפני מפגש. ב-ביקורת בלימה אוטומטית (קשור למערכת האינדוזי). לגבי ה"פי 10" - אתה צודק.
 

roni250b

New member
לא......!!! צ = צ'טלבות, לא....???

?
חשבתי שזה ברור ש-צ מסמן לצפור לפני מפגש. ב-ביקורת בלימה אוטומטית (קשור למערכת האינדוזי). לגבי ה"פי 10" - אתה צודק.
לא......!!! צ = צ'טלבות, לא....???
זה מה שאבא שלי היה אומר כשנסענו ברכבת לסבתא שלי בגבעת-אולגה...לפני.. אוףףף.....ארבעים שנים אחורה......
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה