סילבסטר
יהודים

Ripelll

New member
אז ככה:

כן. זה נקרא לתקן טעות כי בשבילי לנסוע בשבת זה טעות ענקית. אם לא הייתי חושבת שזו טעות הייתי עושה את זה כבר ממזמן, לא? ומה הקשר לא "מתגייסים לצבא"? אבא שלי עשה צבא, בן-דוד שלי עשה צבא, חבר שלי עושה צבא, אפילו אמא שלי עשתה צבא. וכן, כולם שומרים שבת! לדעתי זה טעות ענקית שיש כמה... איך לומר את זה בעדינות... שומרי מצוות שלא משרתים בצה"ל! זה דוחה אותי! אני ממש לא בעד הדרך הזו, ובכלל הדרך חיים שלהם. ולכן יש לי דרך חיים שונה משלהם.
 

NightmareTM

New member
סתם שאלה...

למה לנסוע בשבת זה חילול שבת? איפה כתוב בתנ"ך: "לא תיסע בשבת"? מי קבע שנסיעה זה חילול שבת? זה בטוח לא נקבע מלמעלה, זה איזה מישהו שקם והחליט שזה חילול שבת וכולם הולכים אחריו! אז אולי צריך לשניה להסתכל ולחשוב לרגע, אולי אותו אחד, הוא לא כותב "ספר החוקים" שלנו, ואולי הוא החליט משהו שפעם נראה נכון, אבל בדיעבד הוא לא נכון??? ואל תגידי לי "גדולים בתורה" בלה בלה בלה, הם כולם אנשים, כמוני וכמוך, וגם את יכולה להנפיץ איזה חוק מפגר ואנשים עוד ילכו אחריו בלי לחשוב פעמיים.
 

Ripelll

New member
סתם תשובה....

*לא אומרת שוב "גדולים בתורה" וגם לא התכוונתי לומר* לא, אבל כמו שהסברתי עם האור, כנ"ל לגבי האוטו. תראה, להצית אש כולם יודעים שאסור, נכון? יש לי בני-דודים שנוסעים בשבת, אבל לא מדליקים אש. והדבר הכי מצחיק זה שהם סותרים את עצמם, כי מה אתה עושה כשאתה מניע מכונית...? אני לא מבינה כ"כ בדברים האלה, אני רבנית או משהו כזה ולכן אני לא יכולה להתחיל להסביר לכם כל דבר קטן, אז בבקשה אל תבקשו ממני. תשאלו חכמים ממני (ולא חכמים בלילה...) או.קיי?
 

SupermanZW

Well-known member
אז נשאל בבוקר

כי בלילה לא כל כך הולך לך. ד"א במנורה אין אש ולא יכולה להיות, פשוט כי במנורה שורר ואקום ואש לא מתקיימת ללא חמצן. גם נסיעה באוטו לא יוצרת אש, ניצוץ לבד אינו אש אלא רק היצוץ עם בעירה, וזה לא המצב שנוצר.
 

beatman

Member
לא סתכל

האיסור נוגע להדלקת אש בכלל,גם אם תגרום לשרשרת התרחשויות שתוביל לאש. בגלל זה,אסור לסוע בשבת.
 

beatman

Member
בתוך הצילינדר נדחסת תערובת

אוויר ודלק.הניצוץ שמגיע מהמצת מצית את התערובת והיא מתפוצצת עם להבה !! זאת בהחלט אש ולא ניצוצות,במיוחד שזה לא היה קורה ללא חמצן.
 

beatman

Member
וואי לא חשבתי שגבר לא ידע איך

מנוע פועל. ברור שהמנוע נשרף לאט לאט. התפוצצות=אש. דלק+אוויר+ניצוץ=אש.
 

SupermanZW

Well-known member
התפוצצות אינה בהכרח אש

למשל באלקטרוליזה אין אש, בהתפוצצות של בלון אין אש, וכו'. גם דלק+אוויר+ניצוץ אינן יוצרות בהכרח אש, הכל תלוי ביחסים ביניהם.
 

beatman

Member
אתה מפליא אותי../images/Emo2.gif

באמת נראה לך שניצוץ יעשה כזה רעש ויפיק מספיק כוח להנעת רכב ???
 

beatman

Member
אז אתה טועה,ברכב יש אש

למדתי בתיאוריה וידעתי לפני. תשאל את מי שאתה רוצה.
 

weeddd

New member
בואנה אתה אהבל.. כנס..

כדי שיהיה אש צריך 3 דברים.. חמצן (H2O) אש.. ו כל סוג של דלק, גז, חומר דליק.. אז מה קורה ברגע שאתה מסובב את הסוויץ' באוטו..? זה נדלק מעצמו..? לא...!!!! מה שקורה זה; הסוויץ' מוציא ניצוץ.. שמשתלב עם החמצן שבא מהקרבורטור של האוטו.. ביחד של 2|1 ו זורם לדלק.. ככה נדלק האוטו...!!!!!!! אז מה קיבלת..? חמצן= מהקרבורטור.. גז= דלק.. ואש= מהניצוץ של ה סוויץ'......!!!!!!!!!!!!! אז לפני שאתה בכלל פותח ת'פה על מכוניות.. תלמד.... תקרא.... תשאל.. ואז תדבר...!!!!!!!!!!!
 

NightmareTM

New member
אז בואי אני אלמד אותך משהו בפיזיקה

כשאת נדליקה את האור, את לא יוצרת חשמל...החשמל תמיד קיים! הוא כל הזמן נמצא בבית, ובחוטים. את פשוט סוגרת מעגל חשמלי ומאפשרת לחשמל להגיע למנורה. והופס, יש אור, אין אש ואין ניצוץ ואין כלום. יש חוט להט. עד כאן השיעור בפיזיקה של כיתה ז'.
 

Ripelll

New member
יא.. איזה מרגיזים...

כשאתם מדליקים את האור נוצר ניצוץ. זה עובדה. לא אש, ניצוץ. או.קיי? וזה אסור. או.קיי. אין למה. יש ככה.
 

NightmareTM

New member
אבל...

הרגע הסברתי לך איך זה עובד, אין ניצוץ, אין אין אין. ניצוץ מדליק אש, מנורה לא עובדת על אש, אין ניצוץ!!!!! יש ניוטרונים ופרוטונים שעוברים בכבלי חשמל, ואם את רוצה, אני אפרט על יונים גם! ואם זה משנה, אז החשמל עבר גם לפני השבת!!! והוא עדיין עובר תוך כדי השבת, ויעבור גם אחרי! לפי מה שאני מכיר, דברים שפעלו לפני השבת לתוכה, זה בסדר, אז הנה לך. ועד בעיה, "אין למה. יש ככה", - הגישה הזאת כל-כך עלובה, גישה שלא שואלת שאלות, שמקבלת מה שיש מה שאומרים לך. (אז אם אומרים לך שיש סילבסטר וחוגגים אותו, למה זה לא?!). שום דבר לא "ככה", דברים צריכים סיבה. ועד עכשיו הסיבות שהראית פה, מראים על חוסר הבנה והליכה עם הזרם ועם מה שאומרים, ככה זה. אני אישית חושב שהגישה הזאת היא עלובה, של אנשים שלא מחפשים להתקדם בחיים שלהם, שלא שואלים שאלות ולא מנסים להבין את הדברים לעומק.
 

beatman

Member
אסור להדליק אור כי ללחוץ על

כפתור זאת עבודה. כמו שיש מעלית שבת,כי אסור על הכפתור. וכמו שכתוב על אשל:"נא להימנע מהפרדת הגביעים בשבת" כי זאת עבודה.
 
למעלה