סיכום כנס האגודה הישראלית למחקר תחבורה

  • פותח הנושא amirv
  • פורסם בתאריך
מצב
הנושא נעול.

amirv

New member
סיכום כנס האגודה הישראלית למחקר תחבורה

סיכום כנס האגודה הישראלית למחקר תחבורה
ביום חמישי שעבר נערך הכנס השנתי. בכנס היו הרבה הרצאות מעניינות ותחבורה ציבורית תפסה נתח נכבד מהכנס.

את המצגות תוכלו לראות כאן

בקצרה:

פנחס בן שאול הרצה על ההסטוריה של תכנון התחבורה ושלף כמה מפות ישנות מהכובע, בינהם קו תחתי מעגלי של רכבת בתל אביב שמתחבר עם הרכבת בציר האיילון (במתווה של הקו הסגול) וקו תחתית מבת ים ועד צפון תל אביב שמזכיר הכלאה בין הירוק לאדום (הקו לפתח תקווה הוסף באופן נפרד אחר כך). נראה שההרצאה הזו תהיה רלוונטית עוד שנים רבות.

ד"ר יודן רופא מעמותת למרחב נתן הרצאה מעניינת על עירוניות נכונה ששמה את הולכי הרגל במרכז. יודן התייחס אל התחבורה הציבורית כאל "זרוע מאריכה" של הולך הרגל ולפיכך היא השניה בחשיבותה במרחב העירוני, אחריה האופניים ורק בסוף הרכב הפרטי, אם נשאר מקום... מעניין לציין שזו גם המדיניות המוצהרת (אך הלא מיושמת) של משרד התחבורה.
בצלאל בוכר מעדליא הציג פרויקט שנמצא "בחיתולים" של תוכנית אב לנת"צים. מסתבר שגם היום, אחרי הרק"ל, פתיחת המטרונית, הנתיב המהיר, הנת"צים בכביש 2 ובכביש 20 יש רק 261 ק"מ נתיבי תחבורה ציבורית בארץ. אני מקווה שבשנה הבאה כבר יהיו בשורות אופרטיביות. בינתיים הבשורה העיקרית היא לא עוד הסתכלות נקודתית אלא תוכנית ארצית של רשת נת"צים (שמשלימה את מערכות הרק"ל המתוכננות, לא באה במקומן) ודגש רב על פתרון הבעיה הכאובה של האכיפה.
ספי כהן מעדליא הציג את פרויקט שדרוג התחנות המרכזיות והמסופים שבינתיים כבר טיפל בהצלחה בנתניה, באר שבע, ערד, בית שאן ומודיעין עילית (וגם חניון תפעולי במודיעין) והולך לטפל גם בכל השאר. הבאות בתור - חדרה ואשקלון..

חיפה הועלתה למוקד המושב השלישי, בשל פתיחת המטרונית
דורון מגיד הציג 90,000 נוסעים ביום, מהירות אופרטיבית 21 קמ"ש מסתבר שהצוות עובד קשה על פתרון הבעיות ובראשן הקדימות ברמזורים ומצליח לשפר לאט לאט את הביצועים.
היתה הרצאה מעניינת של דורון בלשה על ה"טראם-טריין" המתוכננת בין נצרת עילית לחיפה, ועל מנהרת הרכבת המתוכננת עבור הרכבות הבינעירוניות בין מרכזית המפרץ לחוף הכרמל (עם תחנה חדשה ליד משרדי הממשלה הידועים בשם "הטיל"). על הרכבל שמענו רבות כבר מ-2001 אבל אולי הוא עוד יקרה מתישהו.
סילביה רצ'ר מיפה נוף הסבירה איך כל הפרויקטים מתחברים ביחד, ודיברה על הארכות עתידיות של המטרונית לעכו, נשר וטירת הכרמל, ועל קו נוסף על הרכס שהם עובדים עליו ונת"צ משמעותי ביזרעאליה.
רוברט אסחאק סיפר בהומור ובחן על השינויים שנעשו ב-55 קווי אוטובוס בארבע פעימות (האחרונה היה ביום שישי האחרון) מספר דומה של קווים שונו גם בעת הפעלת הרק"ל הירושלמית. הוא סיפר על "שבירת הקונצנזוס" של המרכזיות שהובל על ידי המטרונית מהקריות לחיפה אך הם המשיכו את קו המחשבה הזה גם עבור נשר וטירת הכרמל.
את הכנס חתם מר אבישי גרינברג עם הרצאה מעניינת על מרכזית המפרץ, המרכזיתה כי קטנה מבחינת שטח והכי עמוסה מבחינת נוסעים ואיך בעצם בונים מרכזית חדשה בלי לסגור אותה לפעילות. מההרצאה שלו אזכיר רק את היכולת של נוסע לעבור מאוטובוס לאוטובוס בלי לעבור שערים ובידוק בדרך הקצרה ביותר האפשרית ובעתיד גם מרכבת לרכבת (יהיו מסדרון ארוך בקומה השניה שיחבר בין תחנות הרכבות של מסילת העמק ומסילת החוף) וכך נשמר רצף פסיכולוגי של "ללא מעבר".

מקווה שיהיה גם וידאו של ההרצאות.
 
תודה מעניין מאוד

סיכום כנס האגודה הישראלית למחקר תחבורה
ביום חמישי שעבר נערך הכנס השנתי. בכנס היו הרבה הרצאות מעניינות ותחבורה ציבורית תפסה נתח נכבד מהכנס.

את המצגות תוכלו לראות כאן

בקצרה:

פנחס בן שאול הרצה על ההסטוריה של תכנון התחבורה ושלף כמה מפות ישנות מהכובע, בינהם קו תחתי מעגלי של רכבת בתל אביב שמתחבר עם הרכבת בציר האיילון (במתווה של הקו הסגול) וקו תחתית מבת ים ועד צפון תל אביב שמזכיר הכלאה בין הירוק לאדום (הקו לפתח תקווה הוסף באופן נפרד אחר כך). נראה שההרצאה הזו תהיה רלוונטית עוד שנים רבות.

ד"ר יודן רופא מעמותת למרחב נתן הרצאה מעניינת על עירוניות נכונה ששמה את הולכי הרגל במרכז. יודן התייחס אל התחבורה הציבורית כאל "זרוע מאריכה" של הולך הרגל ולפיכך היא השניה בחשיבותה במרחב העירוני, אחריה האופניים ורק בסוף הרכב הפרטי, אם נשאר מקום... מעניין לציין שזו גם המדיניות המוצהרת (אך הלא מיושמת) של משרד התחבורה.
בצלאל בוכר מעדליא הציג פרויקט שנמצא "בחיתולים" של תוכנית אב לנת"צים. מסתבר שגם היום, אחרי הרק"ל, פתיחת המטרונית, הנתיב המהיר, הנת"צים בכביש 2 ובכביש 20 יש רק 261 ק"מ נתיבי תחבורה ציבורית בארץ. אני מקווה שבשנה הבאה כבר יהיו בשורות אופרטיביות. בינתיים הבשורה העיקרית היא לא עוד הסתכלות נקודתית אלא תוכנית ארצית של רשת נת"צים (שמשלימה את מערכות הרק"ל המתוכננות, לא באה במקומן) ודגש רב על פתרון הבעיה הכאובה של האכיפה.
ספי כהן מעדליא הציג את פרויקט שדרוג התחנות המרכזיות והמסופים שבינתיים כבר טיפל בהצלחה בנתניה, באר שבע, ערד, בית שאן ומודיעין עילית (וגם חניון תפעולי במודיעין) והולך לטפל גם בכל השאר. הבאות בתור - חדרה ואשקלון..

חיפה הועלתה למוקד המושב השלישי, בשל פתיחת המטרונית
דורון מגיד הציג 90,000 נוסעים ביום, מהירות אופרטיבית 21 קמ"ש מסתבר שהצוות עובד קשה על פתרון הבעיות ובראשן הקדימות ברמזורים ומצליח לשפר לאט לאט את הביצועים.
היתה הרצאה מעניינת של דורון בלשה על ה"טראם-טריין" המתוכננת בין נצרת עילית לחיפה, ועל מנהרת הרכבת המתוכננת עבור הרכבות הבינעירוניות בין מרכזית המפרץ לחוף הכרמל (עם תחנה חדשה ליד משרדי הממשלה הידועים בשם "הטיל"). על הרכבל שמענו רבות כבר מ-2001 אבל אולי הוא עוד יקרה מתישהו.
סילביה רצ'ר מיפה נוף הסבירה איך כל הפרויקטים מתחברים ביחד, ודיברה על הארכות עתידיות של המטרונית לעכו, נשר וטירת הכרמל, ועל קו נוסף על הרכס שהם עובדים עליו ונת"צ משמעותי ביזרעאליה.
רוברט אסחאק סיפר בהומור ובחן על השינויים שנעשו ב-55 קווי אוטובוס בארבע פעימות (האחרונה היה ביום שישי האחרון) מספר דומה של קווים שונו גם בעת הפעלת הרק"ל הירושלמית. הוא סיפר על "שבירת הקונצנזוס" של המרכזיות שהובל על ידי המטרונית מהקריות לחיפה אך הם המשיכו את קו המחשבה הזה גם עבור נשר וטירת הכרמל.
את הכנס חתם מר אבישי גרינברג עם הרצאה מעניינת על מרכזית המפרץ, המרכזיתה כי קטנה מבחינת שטח והכי עמוסה מבחינת נוסעים ואיך בעצם בונים מרכזית חדשה בלי לסגור אותה לפעילות. מההרצאה שלו אזכיר רק את היכולת של נוסע לעבור מאוטובוס לאוטובוס בלי לעבור שערים ובידוק בדרך הקצרה ביותר האפשרית ובעתיד גם מרכבת לרכבת (יהיו מסדרון ארוך בקומה השניה שיחבר בין תחנות הרכבות של מסילת העמק ומסילת החוף) וכך נשמר רצף פסיכולוגי של "ללא מעבר".

מקווה שיהיה גם וידאו של ההרצאות.
תודה מעניין מאוד
מקווה שבאמת יעשו קו מטרונית על הכרמל.
 

Ynhockey

New member
תודה, סיקור מעניין מאוד!

סיכום כנס האגודה הישראלית למחקר תחבורה
ביום חמישי שעבר נערך הכנס השנתי. בכנס היו הרבה הרצאות מעניינות ותחבורה ציבורית תפסה נתח נכבד מהכנס.

את המצגות תוכלו לראות כאן

בקצרה:

פנחס בן שאול הרצה על ההסטוריה של תכנון התחבורה ושלף כמה מפות ישנות מהכובע, בינהם קו תחתי מעגלי של רכבת בתל אביב שמתחבר עם הרכבת בציר האיילון (במתווה של הקו הסגול) וקו תחתית מבת ים ועד צפון תל אביב שמזכיר הכלאה בין הירוק לאדום (הקו לפתח תקווה הוסף באופן נפרד אחר כך). נראה שההרצאה הזו תהיה רלוונטית עוד שנים רבות.

ד"ר יודן רופא מעמותת למרחב נתן הרצאה מעניינת על עירוניות נכונה ששמה את הולכי הרגל במרכז. יודן התייחס אל התחבורה הציבורית כאל "זרוע מאריכה" של הולך הרגל ולפיכך היא השניה בחשיבותה במרחב העירוני, אחריה האופניים ורק בסוף הרכב הפרטי, אם נשאר מקום... מעניין לציין שזו גם המדיניות המוצהרת (אך הלא מיושמת) של משרד התחבורה.
בצלאל בוכר מעדליא הציג פרויקט שנמצא "בחיתולים" של תוכנית אב לנת"צים. מסתבר שגם היום, אחרי הרק"ל, פתיחת המטרונית, הנתיב המהיר, הנת"צים בכביש 2 ובכביש 20 יש רק 261 ק"מ נתיבי תחבורה ציבורית בארץ. אני מקווה שבשנה הבאה כבר יהיו בשורות אופרטיביות. בינתיים הבשורה העיקרית היא לא עוד הסתכלות נקודתית אלא תוכנית ארצית של רשת נת"צים (שמשלימה את מערכות הרק"ל המתוכננות, לא באה במקומן) ודגש רב על פתרון הבעיה הכאובה של האכיפה.
ספי כהן מעדליא הציג את פרויקט שדרוג התחנות המרכזיות והמסופים שבינתיים כבר טיפל בהצלחה בנתניה, באר שבע, ערד, בית שאן ומודיעין עילית (וגם חניון תפעולי במודיעין) והולך לטפל גם בכל השאר. הבאות בתור - חדרה ואשקלון..

חיפה הועלתה למוקד המושב השלישי, בשל פתיחת המטרונית
דורון מגיד הציג 90,000 נוסעים ביום, מהירות אופרטיבית 21 קמ"ש מסתבר שהצוות עובד קשה על פתרון הבעיות ובראשן הקדימות ברמזורים ומצליח לשפר לאט לאט את הביצועים.
היתה הרצאה מעניינת של דורון בלשה על ה"טראם-טריין" המתוכננת בין נצרת עילית לחיפה, ועל מנהרת הרכבת המתוכננת עבור הרכבות הבינעירוניות בין מרכזית המפרץ לחוף הכרמל (עם תחנה חדשה ליד משרדי הממשלה הידועים בשם "הטיל"). על הרכבל שמענו רבות כבר מ-2001 אבל אולי הוא עוד יקרה מתישהו.
סילביה רצ'ר מיפה נוף הסבירה איך כל הפרויקטים מתחברים ביחד, ודיברה על הארכות עתידיות של המטרונית לעכו, נשר וטירת הכרמל, ועל קו נוסף על הרכס שהם עובדים עליו ונת"צ משמעותי ביזרעאליה.
רוברט אסחאק סיפר בהומור ובחן על השינויים שנעשו ב-55 קווי אוטובוס בארבע פעימות (האחרונה היה ביום שישי האחרון) מספר דומה של קווים שונו גם בעת הפעלת הרק"ל הירושלמית. הוא סיפר על "שבירת הקונצנזוס" של המרכזיות שהובל על ידי המטרונית מהקריות לחיפה אך הם המשיכו את קו המחשבה הזה גם עבור נשר וטירת הכרמל.
את הכנס חתם מר אבישי גרינברג עם הרצאה מעניינת על מרכזית המפרץ, המרכזיתה כי קטנה מבחינת שטח והכי עמוסה מבחינת נוסעים ואיך בעצם בונים מרכזית חדשה בלי לסגור אותה לפעילות. מההרצאה שלו אזכיר רק את היכולת של נוסע לעבור מאוטובוס לאוטובוס בלי לעבור שערים ובידוק בדרך הקצרה ביותר האפשרית ובעתיד גם מרכבת לרכבת (יהיו מסדרון ארוך בקומה השניה שיחבר בין תחנות הרכבות של מסילת העמק ומסילת החוף) וכך נשמר רצף פסיכולוגי של "ללא מעבר".

מקווה שיהיה גם וידאו של ההרצאות.
תודה, סיקור מעניין מאוד!
האם מישהו חוץ ממני גם לא מצליח להיכנס למצגות? היה מאוד מעניין לראות את זה.
 

בועז ל

New member
כן, טעינת המצגות אטית אבל בסופו של דבר הן

תודה, סיקור מעניין מאוד!
האם מישהו חוץ ממני גם לא מצליח להיכנס למצגות? היה מאוד מעניין לראות את זה.
כן, טעינת המצגות אטית אבל בסופו של דבר הן
נפתחות.
 

בועז ל

New member
תודה רבה, אמיר!

סיכום כנס האגודה הישראלית למחקר תחבורה
ביום חמישי שעבר נערך הכנס השנתי. בכנס היו הרבה הרצאות מעניינות ותחבורה ציבורית תפסה נתח נכבד מהכנס.

את המצגות תוכלו לראות כאן

בקצרה:

פנחס בן שאול הרצה על ההסטוריה של תכנון התחבורה ושלף כמה מפות ישנות מהכובע, בינהם קו תחתי מעגלי של רכבת בתל אביב שמתחבר עם הרכבת בציר האיילון (במתווה של הקו הסגול) וקו תחתית מבת ים ועד צפון תל אביב שמזכיר הכלאה בין הירוק לאדום (הקו לפתח תקווה הוסף באופן נפרד אחר כך). נראה שההרצאה הזו תהיה רלוונטית עוד שנים רבות.

ד"ר יודן רופא מעמותת למרחב נתן הרצאה מעניינת על עירוניות נכונה ששמה את הולכי הרגל במרכז. יודן התייחס אל התחבורה הציבורית כאל "זרוע מאריכה" של הולך הרגל ולפיכך היא השניה בחשיבותה במרחב העירוני, אחריה האופניים ורק בסוף הרכב הפרטי, אם נשאר מקום... מעניין לציין שזו גם המדיניות המוצהרת (אך הלא מיושמת) של משרד התחבורה.
בצלאל בוכר מעדליא הציג פרויקט שנמצא "בחיתולים" של תוכנית אב לנת"צים. מסתבר שגם היום, אחרי הרק"ל, פתיחת המטרונית, הנתיב המהיר, הנת"צים בכביש 2 ובכביש 20 יש רק 261 ק"מ נתיבי תחבורה ציבורית בארץ. אני מקווה שבשנה הבאה כבר יהיו בשורות אופרטיביות. בינתיים הבשורה העיקרית היא לא עוד הסתכלות נקודתית אלא תוכנית ארצית של רשת נת"צים (שמשלימה את מערכות הרק"ל המתוכננות, לא באה במקומן) ודגש רב על פתרון הבעיה הכאובה של האכיפה.
ספי כהן מעדליא הציג את פרויקט שדרוג התחנות המרכזיות והמסופים שבינתיים כבר טיפל בהצלחה בנתניה, באר שבע, ערד, בית שאן ומודיעין עילית (וגם חניון תפעולי במודיעין) והולך לטפל גם בכל השאר. הבאות בתור - חדרה ואשקלון..

חיפה הועלתה למוקד המושב השלישי, בשל פתיחת המטרונית
דורון מגיד הציג 90,000 נוסעים ביום, מהירות אופרטיבית 21 קמ"ש מסתבר שהצוות עובד קשה על פתרון הבעיות ובראשן הקדימות ברמזורים ומצליח לשפר לאט לאט את הביצועים.
היתה הרצאה מעניינת של דורון בלשה על ה"טראם-טריין" המתוכננת בין נצרת עילית לחיפה, ועל מנהרת הרכבת המתוכננת עבור הרכבות הבינעירוניות בין מרכזית המפרץ לחוף הכרמל (עם תחנה חדשה ליד משרדי הממשלה הידועים בשם "הטיל"). על הרכבל שמענו רבות כבר מ-2001 אבל אולי הוא עוד יקרה מתישהו.
סילביה רצ'ר מיפה נוף הסבירה איך כל הפרויקטים מתחברים ביחד, ודיברה על הארכות עתידיות של המטרונית לעכו, נשר וטירת הכרמל, ועל קו נוסף על הרכס שהם עובדים עליו ונת"צ משמעותי ביזרעאליה.
רוברט אסחאק סיפר בהומור ובחן על השינויים שנעשו ב-55 קווי אוטובוס בארבע פעימות (האחרונה היה ביום שישי האחרון) מספר דומה של קווים שונו גם בעת הפעלת הרק"ל הירושלמית. הוא סיפר על "שבירת הקונצנזוס" של המרכזיות שהובל על ידי המטרונית מהקריות לחיפה אך הם המשיכו את קו המחשבה הזה גם עבור נשר וטירת הכרמל.
את הכנס חתם מר אבישי גרינברג עם הרצאה מעניינת על מרכזית המפרץ, המרכזיתה כי קטנה מבחינת שטח והכי עמוסה מבחינת נוסעים ואיך בעצם בונים מרכזית חדשה בלי לסגור אותה לפעילות. מההרצאה שלו אזכיר רק את היכולת של נוסע לעבור מאוטובוס לאוטובוס בלי לעבור שערים ובידוק בדרך הקצרה ביותר האפשרית ובעתיד גם מרכבת לרכבת (יהיו מסדרון ארוך בקומה השניה שיחבר בין תחנות הרכבות של מסילת העמק ומסילת החוף) וכך נשמר רצף פסיכולוגי של "ללא מעבר".

מקווה שיהיה גם וידאו של ההרצאות.
תודה רבה, אמיר!
טוב, יש לא מעט חומר מעניין לקרוא בסופ"ש הקרוב.
 

tapuzo1

New member
דורון מגיד + דורון בלשה = עבריינים ונוכלים

סיכום כנס האגודה הישראלית למחקר תחבורה
ביום חמישי שעבר נערך הכנס השנתי. בכנס היו הרבה הרצאות מעניינות ותחבורה ציבורית תפסה נתח נכבד מהכנס.

את המצגות תוכלו לראות כאן

בקצרה:

פנחס בן שאול הרצה על ההסטוריה של תכנון התחבורה ושלף כמה מפות ישנות מהכובע, בינהם קו תחתי מעגלי של רכבת בתל אביב שמתחבר עם הרכבת בציר האיילון (במתווה של הקו הסגול) וקו תחתית מבת ים ועד צפון תל אביב שמזכיר הכלאה בין הירוק לאדום (הקו לפתח תקווה הוסף באופן נפרד אחר כך). נראה שההרצאה הזו תהיה רלוונטית עוד שנים רבות.

ד"ר יודן רופא מעמותת למרחב נתן הרצאה מעניינת על עירוניות נכונה ששמה את הולכי הרגל במרכז. יודן התייחס אל התחבורה הציבורית כאל "זרוע מאריכה" של הולך הרגל ולפיכך היא השניה בחשיבותה במרחב העירוני, אחריה האופניים ורק בסוף הרכב הפרטי, אם נשאר מקום... מעניין לציין שזו גם המדיניות המוצהרת (אך הלא מיושמת) של משרד התחבורה.
בצלאל בוכר מעדליא הציג פרויקט שנמצא "בחיתולים" של תוכנית אב לנת"צים. מסתבר שגם היום, אחרי הרק"ל, פתיחת המטרונית, הנתיב המהיר, הנת"צים בכביש 2 ובכביש 20 יש רק 261 ק"מ נתיבי תחבורה ציבורית בארץ. אני מקווה שבשנה הבאה כבר יהיו בשורות אופרטיביות. בינתיים הבשורה העיקרית היא לא עוד הסתכלות נקודתית אלא תוכנית ארצית של רשת נת"צים (שמשלימה את מערכות הרק"ל המתוכננות, לא באה במקומן) ודגש רב על פתרון הבעיה הכאובה של האכיפה.
ספי כהן מעדליא הציג את פרויקט שדרוג התחנות המרכזיות והמסופים שבינתיים כבר טיפל בהצלחה בנתניה, באר שבע, ערד, בית שאן ומודיעין עילית (וגם חניון תפעולי במודיעין) והולך לטפל גם בכל השאר. הבאות בתור - חדרה ואשקלון..

חיפה הועלתה למוקד המושב השלישי, בשל פתיחת המטרונית
דורון מגיד הציג 90,000 נוסעים ביום, מהירות אופרטיבית 21 קמ"ש מסתבר שהצוות עובד קשה על פתרון הבעיות ובראשן הקדימות ברמזורים ומצליח לשפר לאט לאט את הביצועים.
היתה הרצאה מעניינת של דורון בלשה על ה"טראם-טריין" המתוכננת בין נצרת עילית לחיפה, ועל מנהרת הרכבת המתוכננת עבור הרכבות הבינעירוניות בין מרכזית המפרץ לחוף הכרמל (עם תחנה חדשה ליד משרדי הממשלה הידועים בשם "הטיל"). על הרכבל שמענו רבות כבר מ-2001 אבל אולי הוא עוד יקרה מתישהו.
סילביה רצ'ר מיפה נוף הסבירה איך כל הפרויקטים מתחברים ביחד, ודיברה על הארכות עתידיות של המטרונית לעכו, נשר וטירת הכרמל, ועל קו נוסף על הרכס שהם עובדים עליו ונת"צ משמעותי ביזרעאליה.
רוברט אסחאק סיפר בהומור ובחן על השינויים שנעשו ב-55 קווי אוטובוס בארבע פעימות (האחרונה היה ביום שישי האחרון) מספר דומה של קווים שונו גם בעת הפעלת הרק"ל הירושלמית. הוא סיפר על "שבירת הקונצנזוס" של המרכזיות שהובל על ידי המטרונית מהקריות לחיפה אך הם המשיכו את קו המחשבה הזה גם עבור נשר וטירת הכרמל.
את הכנס חתם מר אבישי גרינברג עם הרצאה מעניינת על מרכזית המפרץ, המרכזיתה כי קטנה מבחינת שטח והכי עמוסה מבחינת נוסעים ואיך בעצם בונים מרכזית חדשה בלי לסגור אותה לפעילות. מההרצאה שלו אזכיר רק את היכולת של נוסע לעבור מאוטובוס לאוטובוס בלי לעבור שערים ובידוק בדרך הקצרה ביותר האפשרית ובעתיד גם מרכבת לרכבת (יהיו מסדרון ארוך בקומה השניה שיחבר בין תחנות הרכבות של מסילת העמק ומסילת החוף) וכך נשמר רצף פסיכולוגי של "ללא מעבר".

מקווה שיהיה גם וידאו של ההרצאות.
דורון מגיד + דורון בלשה = עבריינים ונוכלים
רק לקרוא את דוח מבקר המדינה על המטרונית ועל בזבוזי יפה נוף
שני עבריינים שמקומם בכלא
 

amit1270

New member
תודה רבה

סיכום כנס האגודה הישראלית למחקר תחבורה
ביום חמישי שעבר נערך הכנס השנתי. בכנס היו הרבה הרצאות מעניינות ותחבורה ציבורית תפסה נתח נכבד מהכנס.

את המצגות תוכלו לראות כאן

בקצרה:

פנחס בן שאול הרצה על ההסטוריה של תכנון התחבורה ושלף כמה מפות ישנות מהכובע, בינהם קו תחתי מעגלי של רכבת בתל אביב שמתחבר עם הרכבת בציר האיילון (במתווה של הקו הסגול) וקו תחתית מבת ים ועד צפון תל אביב שמזכיר הכלאה בין הירוק לאדום (הקו לפתח תקווה הוסף באופן נפרד אחר כך). נראה שההרצאה הזו תהיה רלוונטית עוד שנים רבות.

ד"ר יודן רופא מעמותת למרחב נתן הרצאה מעניינת על עירוניות נכונה ששמה את הולכי הרגל במרכז. יודן התייחס אל התחבורה הציבורית כאל "זרוע מאריכה" של הולך הרגל ולפיכך היא השניה בחשיבותה במרחב העירוני, אחריה האופניים ורק בסוף הרכב הפרטי, אם נשאר מקום... מעניין לציין שזו גם המדיניות המוצהרת (אך הלא מיושמת) של משרד התחבורה.
בצלאל בוכר מעדליא הציג פרויקט שנמצא "בחיתולים" של תוכנית אב לנת"צים. מסתבר שגם היום, אחרי הרק"ל, פתיחת המטרונית, הנתיב המהיר, הנת"צים בכביש 2 ובכביש 20 יש רק 261 ק"מ נתיבי תחבורה ציבורית בארץ. אני מקווה שבשנה הבאה כבר יהיו בשורות אופרטיביות. בינתיים הבשורה העיקרית היא לא עוד הסתכלות נקודתית אלא תוכנית ארצית של רשת נת"צים (שמשלימה את מערכות הרק"ל המתוכננות, לא באה במקומן) ודגש רב על פתרון הבעיה הכאובה של האכיפה.
ספי כהן מעדליא הציג את פרויקט שדרוג התחנות המרכזיות והמסופים שבינתיים כבר טיפל בהצלחה בנתניה, באר שבע, ערד, בית שאן ומודיעין עילית (וגם חניון תפעולי במודיעין) והולך לטפל גם בכל השאר. הבאות בתור - חדרה ואשקלון..

חיפה הועלתה למוקד המושב השלישי, בשל פתיחת המטרונית
דורון מגיד הציג 90,000 נוסעים ביום, מהירות אופרטיבית 21 קמ"ש מסתבר שהצוות עובד קשה על פתרון הבעיות ובראשן הקדימות ברמזורים ומצליח לשפר לאט לאט את הביצועים.
היתה הרצאה מעניינת של דורון בלשה על ה"טראם-טריין" המתוכננת בין נצרת עילית לחיפה, ועל מנהרת הרכבת המתוכננת עבור הרכבות הבינעירוניות בין מרכזית המפרץ לחוף הכרמל (עם תחנה חדשה ליד משרדי הממשלה הידועים בשם "הטיל"). על הרכבל שמענו רבות כבר מ-2001 אבל אולי הוא עוד יקרה מתישהו.
סילביה רצ'ר מיפה נוף הסבירה איך כל הפרויקטים מתחברים ביחד, ודיברה על הארכות עתידיות של המטרונית לעכו, נשר וטירת הכרמל, ועל קו נוסף על הרכס שהם עובדים עליו ונת"צ משמעותי ביזרעאליה.
רוברט אסחאק סיפר בהומור ובחן על השינויים שנעשו ב-55 קווי אוטובוס בארבע פעימות (האחרונה היה ביום שישי האחרון) מספר דומה של קווים שונו גם בעת הפעלת הרק"ל הירושלמית. הוא סיפר על "שבירת הקונצנזוס" של המרכזיות שהובל על ידי המטרונית מהקריות לחיפה אך הם המשיכו את קו המחשבה הזה גם עבור נשר וטירת הכרמל.
את הכנס חתם מר אבישי גרינברג עם הרצאה מעניינת על מרכזית המפרץ, המרכזיתה כי קטנה מבחינת שטח והכי עמוסה מבחינת נוסעים ואיך בעצם בונים מרכזית חדשה בלי לסגור אותה לפעילות. מההרצאה שלו אזכיר רק את היכולת של נוסע לעבור מאוטובוס לאוטובוס בלי לעבור שערים ובידוק בדרך הקצרה ביותר האפשרית ובעתיד גם מרכבת לרכבת (יהיו מסדרון ארוך בקומה השניה שיחבר בין תחנות הרכבות של מסילת העמק ומסילת החוף) וכך נשמר רצף פסיכולוגי של "ללא מעבר".

מקווה שיהיה גם וידאו של ההרצאות.
תודה רבה
מצגות מעניינות מאוד.
 

Rubim88

New member
על התזכורת

סיכום כנס האגודה הישראלית למחקר תחבורה
ביום חמישי שעבר נערך הכנס השנתי. בכנס היו הרבה הרצאות מעניינות ותחבורה ציבורית תפסה נתח נכבד מהכנס.

את המצגות תוכלו לראות כאן

בקצרה:

פנחס בן שאול הרצה על ההסטוריה של תכנון התחבורה ושלף כמה מפות ישנות מהכובע, בינהם קו תחתי מעגלי של רכבת בתל אביב שמתחבר עם הרכבת בציר האיילון (במתווה של הקו הסגול) וקו תחתית מבת ים ועד צפון תל אביב שמזכיר הכלאה בין הירוק לאדום (הקו לפתח תקווה הוסף באופן נפרד אחר כך). נראה שההרצאה הזו תהיה רלוונטית עוד שנים רבות.

ד"ר יודן רופא מעמותת למרחב נתן הרצאה מעניינת על עירוניות נכונה ששמה את הולכי הרגל במרכז. יודן התייחס אל התחבורה הציבורית כאל "זרוע מאריכה" של הולך הרגל ולפיכך היא השניה בחשיבותה במרחב העירוני, אחריה האופניים ורק בסוף הרכב הפרטי, אם נשאר מקום... מעניין לציין שזו גם המדיניות המוצהרת (אך הלא מיושמת) של משרד התחבורה.
בצלאל בוכר מעדליא הציג פרויקט שנמצא "בחיתולים" של תוכנית אב לנת"צים. מסתבר שגם היום, אחרי הרק"ל, פתיחת המטרונית, הנתיב המהיר, הנת"צים בכביש 2 ובכביש 20 יש רק 261 ק"מ נתיבי תחבורה ציבורית בארץ. אני מקווה שבשנה הבאה כבר יהיו בשורות אופרטיביות. בינתיים הבשורה העיקרית היא לא עוד הסתכלות נקודתית אלא תוכנית ארצית של רשת נת"צים (שמשלימה את מערכות הרק"ל המתוכננות, לא באה במקומן) ודגש רב על פתרון הבעיה הכאובה של האכיפה.
ספי כהן מעדליא הציג את פרויקט שדרוג התחנות המרכזיות והמסופים שבינתיים כבר טיפל בהצלחה בנתניה, באר שבע, ערד, בית שאן ומודיעין עילית (וגם חניון תפעולי במודיעין) והולך לטפל גם בכל השאר. הבאות בתור - חדרה ואשקלון..

חיפה הועלתה למוקד המושב השלישי, בשל פתיחת המטרונית
דורון מגיד הציג 90,000 נוסעים ביום, מהירות אופרטיבית 21 קמ"ש מסתבר שהצוות עובד קשה על פתרון הבעיות ובראשן הקדימות ברמזורים ומצליח לשפר לאט לאט את הביצועים.
היתה הרצאה מעניינת של דורון בלשה על ה"טראם-טריין" המתוכננת בין נצרת עילית לחיפה, ועל מנהרת הרכבת המתוכננת עבור הרכבות הבינעירוניות בין מרכזית המפרץ לחוף הכרמל (עם תחנה חדשה ליד משרדי הממשלה הידועים בשם "הטיל"). על הרכבל שמענו רבות כבר מ-2001 אבל אולי הוא עוד יקרה מתישהו.
סילביה רצ'ר מיפה נוף הסבירה איך כל הפרויקטים מתחברים ביחד, ודיברה על הארכות עתידיות של המטרונית לעכו, נשר וטירת הכרמל, ועל קו נוסף על הרכס שהם עובדים עליו ונת"צ משמעותי ביזרעאליה.
רוברט אסחאק סיפר בהומור ובחן על השינויים שנעשו ב-55 קווי אוטובוס בארבע פעימות (האחרונה היה ביום שישי האחרון) מספר דומה של קווים שונו גם בעת הפעלת הרק"ל הירושלמית. הוא סיפר על "שבירת הקונצנזוס" של המרכזיות שהובל על ידי המטרונית מהקריות לחיפה אך הם המשיכו את קו המחשבה הזה גם עבור נשר וטירת הכרמל.
את הכנס חתם מר אבישי גרינברג עם הרצאה מעניינת על מרכזית המפרץ, המרכזיתה כי קטנה מבחינת שטח והכי עמוסה מבחינת נוסעים ואיך בעצם בונים מרכזית חדשה בלי לסגור אותה לפעילות. מההרצאה שלו אזכיר רק את היכולת של נוסע לעבור מאוטובוס לאוטובוס בלי לעבור שערים ובידוק בדרך הקצרה ביותר האפשרית ובעתיד גם מרכבת לרכבת (יהיו מסדרון ארוך בקומה השניה שיחבר בין תחנות הרכבות של מסילת העמק ומסילת החוף) וכך נשמר רצף פסיכולוגי של "ללא מעבר".

מקווה שיהיה גם וידאו של ההרצאות.
על התזכורת
יש לא מעט מה להגיד על המצגות האלו ועל הנשקף מהן, אתחיל מהמצגת של דורון בלשה.
נראה שלפי מפת המערכת הארצית המהירה התוכנית האסטרטגית שונה מהחזון התפעולי של הרכבת(לא מפתיע שאין תכנון מרוכז), בחלק הצפוני התכנון הגיוני יותר עם תחנת מעבר בחדר אבל לא ברור מה הטעם בתחנה באזור נשרים ובקו יעודי בין ב"ש לי-ם. המפה לגבי כלל המערכת עשויה נורא גרוע וכוללת כמה מתיחות קווים תמוהים.
מפת נפחי התנועה בתח"צ באזור הצפון מראה עד כמה חשוב להשקיע קודם בגלעין וממנו לצאת החוצה.

רעיון מנהרת הרכבת בחיפה חסר טעם וכדאיות, התוואי מתקצר ב1-2 ק"מ ואם מתרגמים את זה לזמן נסיעה מדובר בקיצור בשיפור זניח מאוד יחסית לעלות כך שהטענות לגבי שיפור הזמן ושיפור איכות הסביבה נופלות. לא ברור איך זה משתלב עם הרעיון לשקע את המסילות, המסילה הקיימת נשארת.

לגבי רק"ל נצרת, נראה שהמומחים קצת התבלבלו עם המונח Tram-train והכניסו אותו בלי קשר למציאות. המונח מתייחס למערכת תחבורה שמשתמשת בתשתית רכבת כבדה קיימת מערי הלווין עד לעיר המטרופולנית ובתוכה משתמשת בתשתית הטראמים/הרק"ל הקיימת. הפרוייקט המתכונן הוא בכלל לא מערכת כזו, כל התוואי הוא תוואי רק"ל טהור, אין שימוש בתוואי רכבת ישראל, למעשה יש כפל תשתיות לפי התכנון באזור קריית אתא. בנוסף לב המפרץ היא תחנת קצה.
נטען לגבי הרק"ל שהיא פרוייקט בעל חשיבות לאומית מהסיבות הבאות:
1.פיתוח הפריפרייה וקירובה למרכז מטרופוליני.
2.איחוד תשתיות ומינימום השפעות סביבתיות.
3.חסכון בעלויות.
אך הפרוייקט דווקא סותר אותן, רק"ל עם מהירות מוגבלת במרחק הנתון היא לא דרך אפקטיבית לקרב גוש עירוני למטרופולין. לא בוצע פה איחוד תשתיות וחסכון בעליות אלא דווקא ההפך, מכיוון שקרוב מאוד לנצרת נסלל תוואי רכבת כבדה ואין טעם להקים קו רק"ל במקביל.
הבחירה ברק"ל בזמן שהמערכת שנבחרה לחיפה היא BRT בכלל היא נקודה תמוהה נוספת(אולי ביפה נוף הבינו את העקרון "שילוב אמצעי תח"צ" בצורה קצת אחרת
)

במצגת של דורון מגיד הבחינה הכלכלית שהוא צירף בכלל לא ברורה, בנוסף יש שם סטייה מהמציאות לגבי "להנות מכל יתרונות הרק"ל".
 

amirv

New member
לגבי רק"ל נצרת

על התזכורת
יש לא מעט מה להגיד על המצגות האלו ועל הנשקף מהן, אתחיל מהמצגת של דורון בלשה.
נראה שלפי מפת המערכת הארצית המהירה התוכנית האסטרטגית שונה מהחזון התפעולי של הרכבת(לא מפתיע שאין תכנון מרוכז), בחלק הצפוני התכנון הגיוני יותר עם תחנת מעבר בחדר אבל לא ברור מה הטעם בתחנה באזור נשרים ובקו יעודי בין ב"ש לי-ם. המפה לגבי כלל המערכת עשויה נורא גרוע וכוללת כמה מתיחות קווים תמוהים.
מפת נפחי התנועה בתח"צ באזור הצפון מראה עד כמה חשוב להשקיע קודם בגלעין וממנו לצאת החוצה.

רעיון מנהרת הרכבת בחיפה חסר טעם וכדאיות, התוואי מתקצר ב1-2 ק"מ ואם מתרגמים את זה לזמן נסיעה מדובר בקיצור בשיפור זניח מאוד יחסית לעלות כך שהטענות לגבי שיפור הזמן ושיפור איכות הסביבה נופלות. לא ברור איך זה משתלב עם הרעיון לשקע את המסילות, המסילה הקיימת נשארת.

לגבי רק"ל נצרת, נראה שהמומחים קצת התבלבלו עם המונח Tram-train והכניסו אותו בלי קשר למציאות. המונח מתייחס למערכת תחבורה שמשתמשת בתשתית רכבת כבדה קיימת מערי הלווין עד לעיר המטרופולנית ובתוכה משתמשת בתשתית הטראמים/הרק"ל הקיימת. הפרוייקט המתכונן הוא בכלל לא מערכת כזו, כל התוואי הוא תוואי רק"ל טהור, אין שימוש בתוואי רכבת ישראל, למעשה יש כפל תשתיות לפי התכנון באזור קריית אתא. בנוסף לב המפרץ היא תחנת קצה.
נטען לגבי הרק"ל שהיא פרוייקט בעל חשיבות לאומית מהסיבות הבאות:
1.פיתוח הפריפרייה וקירובה למרכז מטרופוליני.
2.איחוד תשתיות ומינימום השפעות סביבתיות.
3.חסכון בעלויות.
אך הפרוייקט דווקא סותר אותן, רק"ל עם מהירות מוגבלת במרחק הנתון היא לא דרך אפקטיבית לקרב גוש עירוני למטרופולין. לא בוצע פה איחוד תשתיות וחסכון בעליות אלא דווקא ההפך, מכיוון שקרוב מאוד לנצרת נסלל תוואי רכבת כבדה ואין טעם להקים קו רק"ל במקביל.
הבחירה ברק"ל בזמן שהמערכת שנבחרה לחיפה היא BRT בכלל היא נקודה תמוהה נוספת(אולי ביפה נוף הבינו את העקרון "שילוב אמצעי תח"צ" בצורה קצת אחרת
)

במצגת של דורון מגיד הבחינה הכלכלית שהוא צירף בכלל לא ברורה, בנוסף יש שם סטייה מהמציאות לגבי "להנות מכל יתרונות הרק"ל".
לגבי רק"ל נצרת
א. אני לא יודע אם המונח מתייחס אך ורק לרכבת קלה שנוסעת על ציר משותף עם רכבת כבדה. אין ספק שפה מדובר על בניית תוואי ייעודי בשיפועים שבהם רכבת כבדה לא תוכל לעולם לנסוע, כאשר הכלי שמופעל יהיה רק"ל שנראית כמו הרק"ל הירושלמית, אבל עם יכולות ל-100 קמ"ש בתוואי הבינעירוני. זהו יצור כלאיים ואין לי מושג אם המילה טראם-טריין מתאימה לו או לא.
ב. בלי קשר למינוח המדויק, זו תהיה טעות טעות להתייחס לרכבת הכבדה בעפולה כאל משהו שיכול לשרת את כל גוש נצרת, גם בגלל המרחק שצריך לעשות דרומה שישמש גורם מרתיע אפילו לגרים בדרום הגוש, וגם בגלל שגוש נצרת ענק ולמעשה מתפקד כמטרופולין בפני עצמו. התחזית שלי היא שאם וכאשר הרק"ל הזה ייפתח, התחנה הכי חזקה שלו תהיה תחנת "נצרת צפון" שנמצאת סמוך לצומת עילוט. אני מקווה שעושים ספירות ומודלים שמצדיקים את ההשקעה הזו. כל שאני יכול לומר שהשירות בין נצרת ונצרת עילית לחיפה, במגוון הקווים הקיימים, הוא בתדירות גבוהה ומסיע הרבה נוסעים יחסית, אך בשל הפקקים ביפיע, בצות אלונים, בקרית טבעון ובאזור הצ'ק פוסט הוא איטי להפליא.
ג. בכל הקשור לאיחוד תשתיות, אני מניח שהוא התכוון לזה שהרק"ל תפעל בכל הקטע המרכזי שלה בתוך המפרדה של כביש 79 ולא ייבנה לה תוואי נפרד נוגס הרים. לזה הוא גם התכוון בטח בהקשר של חסכון בעלויות.
ד. לגבי הסוגייה האחרונה, רק"ל מול BRT, אני גם חושב שזה מוזר, אולי עם זה שה-BRT בחיפה יוכח כהצלחה (אני מחזיק אצבעות) מישהו יחליט שBRT מספיק.
 

Rubim88

New member
המונח לא מתייחס לאיך הרכבת נראית

לגבי רק"ל נצרת
א. אני לא יודע אם המונח מתייחס אך ורק לרכבת קלה שנוסעת על ציר משותף עם רכבת כבדה. אין ספק שפה מדובר על בניית תוואי ייעודי בשיפועים שבהם רכבת כבדה לא תוכל לעולם לנסוע, כאשר הכלי שמופעל יהיה רק"ל שנראית כמו הרק"ל הירושלמית, אבל עם יכולות ל-100 קמ"ש בתוואי הבינעירוני. זהו יצור כלאיים ואין לי מושג אם המילה טראם-טריין מתאימה לו או לא.
ב. בלי קשר למינוח המדויק, זו תהיה טעות טעות להתייחס לרכבת הכבדה בעפולה כאל משהו שיכול לשרת את כל גוש נצרת, גם בגלל המרחק שצריך לעשות דרומה שישמש גורם מרתיע אפילו לגרים בדרום הגוש, וגם בגלל שגוש נצרת ענק ולמעשה מתפקד כמטרופולין בפני עצמו. התחזית שלי היא שאם וכאשר הרק"ל הזה ייפתח, התחנה הכי חזקה שלו תהיה תחנת "נצרת צפון" שנמצאת סמוך לצומת עילוט. אני מקווה שעושים ספירות ומודלים שמצדיקים את ההשקעה הזו. כל שאני יכול לומר שהשירות בין נצרת ונצרת עילית לחיפה, במגוון הקווים הקיימים, הוא בתדירות גבוהה ומסיע הרבה נוסעים יחסית, אך בשל הפקקים ביפיע, בצות אלונים, בקרית טבעון ובאזור הצ'ק פוסט הוא איטי להפליא.
ג. בכל הקשור לאיחוד תשתיות, אני מניח שהוא התכוון לזה שהרק"ל תפעל בכל הקטע המרכזי שלה בתוך המפרדה של כביש 79 ולא ייבנה לה תוואי נפרד נוגס הרים. לזה הוא גם התכוון בטח בהקשר של חסכון בעלויות.
ד. לגבי הסוגייה האחרונה, רק"ל מול BRT, אני גם חושב שזה מוזר, אולי עם זה שה-BRT בחיפה יוכח כהצלחה (אני מחזיק אצבעות) מישהו יחליט שBRT מספיק.
המונח לא מתייחס לאיך הרכבת נראית
או למהירות המקס' שלה, אלו דברים לא רלוונטים להגדרה. הקונספט שהמונח מתאר הוא בדיוק כמו שרשמתי, בגלעין שימוש בתשתית רק"ל/טראם קיימת, ובחוץ שימוש בתוואי רכבת כבדה קיים. בשביל זה הציוד נדרש לפעול ב2 סוגים שונים של הזנה חשמלית, ושפרופיל הגלגל שלו יהיה כזה שמאפשר נסיעה גם על מסילות רק"ל וגם רכבת כבדה. כל מי שעשה שימוש במושג הזה לתיאור המערכת בכלל לא הבין את משמעותו.
ב.כמובן שרכבת כבדה לבד לא יכולה לשרת את גוש נצרת לבדה כל עוד היא נמצאת בעמק, הרעיון הוא שבמקום לחבר את נצרת מהצד הצפוני שלה אפשר לחבר אותה בצורה הרבה יותר קצרה(וזולה) עם רכבת העמק באמצעות רק"ל,גם הכדאיות של מסילת העמק הייתה גדלה וגם זמן הנסיעה קצר יותר עקב השימוש ברכבת כבדה לרוב אורך התוואי. המרחק בין גוש נצרת למסילת העמק היה יכול להיות קטן הרבה יותר אם התכנון היה בראייה מערכתית , את קטע כבר ברוך-עפולה היו מעבירים צמוד לכביש 73 ו7255, אמנם מרחק הנסיעה בין עפולה לחיפה היה גדל ב3.5 ק"מ אבל בגלל שמדובר ברכבת כבדה תוספת הזמן תהיה זניחה יחסית. הרעיון הזה מאפשר גם חיבור של עפולה-נצרת-מגדל העמק ע"י שימוש חלקי של הרק"ל בתוואי הרכבת הכבדה (כמו ב Tram-train) וגם חיבור מהיר של גוש נצרת למסילת עירון ולמרכז הארץ.
ג.יתכן שזו הכוונה, בכל אופן דבר עדיף מבנייה חדשה גם אם היא נעשית עם איחוד תשתיות הוא שימוש בקיים, שגם חוסך בעלויות.
 

amirv

New member
נסיעת מבחן במטרונית

סיכום כנס האגודה הישראלית למחקר תחבורה
ביום חמישי שעבר נערך הכנס השנתי. בכנס היו הרבה הרצאות מעניינות ותחבורה ציבורית תפסה נתח נכבד מהכנס.

את המצגות תוכלו לראות כאן

בקצרה:

פנחס בן שאול הרצה על ההסטוריה של תכנון התחבורה ושלף כמה מפות ישנות מהכובע, בינהם קו תחתי מעגלי של רכבת בתל אביב שמתחבר עם הרכבת בציר האיילון (במתווה של הקו הסגול) וקו תחתית מבת ים ועד צפון תל אביב שמזכיר הכלאה בין הירוק לאדום (הקו לפתח תקווה הוסף באופן נפרד אחר כך). נראה שההרצאה הזו תהיה רלוונטית עוד שנים רבות.

ד"ר יודן רופא מעמותת למרחב נתן הרצאה מעניינת על עירוניות נכונה ששמה את הולכי הרגל במרכז. יודן התייחס אל התחבורה הציבורית כאל "זרוע מאריכה" של הולך הרגל ולפיכך היא השניה בחשיבותה במרחב העירוני, אחריה האופניים ורק בסוף הרכב הפרטי, אם נשאר מקום... מעניין לציין שזו גם המדיניות המוצהרת (אך הלא מיושמת) של משרד התחבורה.
בצלאל בוכר מעדליא הציג פרויקט שנמצא "בחיתולים" של תוכנית אב לנת"צים. מסתבר שגם היום, אחרי הרק"ל, פתיחת המטרונית, הנתיב המהיר, הנת"צים בכביש 2 ובכביש 20 יש רק 261 ק"מ נתיבי תחבורה ציבורית בארץ. אני מקווה שבשנה הבאה כבר יהיו בשורות אופרטיביות. בינתיים הבשורה העיקרית היא לא עוד הסתכלות נקודתית אלא תוכנית ארצית של רשת נת"צים (שמשלימה את מערכות הרק"ל המתוכננות, לא באה במקומן) ודגש רב על פתרון הבעיה הכאובה של האכיפה.
ספי כהן מעדליא הציג את פרויקט שדרוג התחנות המרכזיות והמסופים שבינתיים כבר טיפל בהצלחה בנתניה, באר שבע, ערד, בית שאן ומודיעין עילית (וגם חניון תפעולי במודיעין) והולך לטפל גם בכל השאר. הבאות בתור - חדרה ואשקלון..

חיפה הועלתה למוקד המושב השלישי, בשל פתיחת המטרונית
דורון מגיד הציג 90,000 נוסעים ביום, מהירות אופרטיבית 21 קמ"ש מסתבר שהצוות עובד קשה על פתרון הבעיות ובראשן הקדימות ברמזורים ומצליח לשפר לאט לאט את הביצועים.
היתה הרצאה מעניינת של דורון בלשה על ה"טראם-טריין" המתוכננת בין נצרת עילית לחיפה, ועל מנהרת הרכבת המתוכננת עבור הרכבות הבינעירוניות בין מרכזית המפרץ לחוף הכרמל (עם תחנה חדשה ליד משרדי הממשלה הידועים בשם "הטיל"). על הרכבל שמענו רבות כבר מ-2001 אבל אולי הוא עוד יקרה מתישהו.
סילביה רצ'ר מיפה נוף הסבירה איך כל הפרויקטים מתחברים ביחד, ודיברה על הארכות עתידיות של המטרונית לעכו, נשר וטירת הכרמל, ועל קו נוסף על הרכס שהם עובדים עליו ונת"צ משמעותי ביזרעאליה.
רוברט אסחאק סיפר בהומור ובחן על השינויים שנעשו ב-55 קווי אוטובוס בארבע פעימות (האחרונה היה ביום שישי האחרון) מספר דומה של קווים שונו גם בעת הפעלת הרק"ל הירושלמית. הוא סיפר על "שבירת הקונצנזוס" של המרכזיות שהובל על ידי המטרונית מהקריות לחיפה אך הם המשיכו את קו המחשבה הזה גם עבור נשר וטירת הכרמל.
את הכנס חתם מר אבישי גרינברג עם הרצאה מעניינת על מרכזית המפרץ, המרכזיתה כי קטנה מבחינת שטח והכי עמוסה מבחינת נוסעים ואיך בעצם בונים מרכזית חדשה בלי לסגור אותה לפעילות. מההרצאה שלו אזכיר רק את היכולת של נוסע לעבור מאוטובוס לאוטובוס בלי לעבור שערים ובידוק בדרך הקצרה ביותר האפשרית ובעתיד גם מרכבת לרכבת (יהיו מסדרון ארוך בקומה השניה שיחבר בין תחנות הרכבות של מסילת העמק ומסילת החוף) וכך נשמר רצף פסיכולוגי של "ללא מעבר".

מקווה שיהיה גם וידאו של ההרצאות.
נסיעת מבחן במטרונית
אתמול נסעתי במטרונית לראשונה מאז שהתחילו לשלם (אני אוהב לבדוק מערכות אחרי שהן מתייצבות).

הנסיעה שעשיתי, מקרית הממשלה לחוף הכרמל ב-15:00 אחר הצהריים לא משקפת שום דבר, בטח לא שיא בוקר ובטח לא את הקטעים הכי בעייתיים ברשת אך בכל זאת התרשמתי לטובה.

א. השילוט האלקטרוני היה מדויק (במקרה הספציפי שלי) אבל הראה באופן מוזר שאחרי האוטובוס שאני עליתי עליו, אמורים לבוא עוד שניים בקו 1 בהפרש של דקה. דבר המעיד על בנצ'ינג בעייתי. (לא נשארתי לבדוק אם זה מה שקרה ולא ראיתי אותם נתקעים אחרי האוטבווס שלי).
ב. אני חייב לציין לטובה את מכונות הכירטוס. קניתי כרטיס בודד והמכונה היתה ברורה ואינטואיטיבית ומהירה. לעומת ירושלים זו ברכה גדולה. אפשר גם לרכוש רב קו אנונימי במכונות.
ג. התחנות ברורות, מסודרות ואחידות בצורתן, מאפיין חשוב של מערכת BRT.
ד. החיבור לחוף הכרמל, גם אם מסורבל מבחינת נסיעה, עושה חיים קלים לכל מי שצריך מעבר בין אם לרכבת ובין אם לאוטובוס אחר. ראוי לציין שרוב הנוסעים ירדו דווקא בתחנת מת"ם, כנראה כדי לבצע מעבר לקווים אחרים לטירת הכרמל או לפרויד באופן קצת פחות נוח אבל יותר מהיר. (אני לא שולל שכולם רצו לקניון חיפה... אבל זה לא נראה סביר).
ה. האוטובוסים מרגישים שונה, אפילו שאני יודע שזה מפרקי רגיל. מוטיב הכסאות על הצד גורם להרגשה שונה, הזכוכית שמפרידה בין הנהג לנוסעים נונת הרגשה שונה ואפילו הצפצוף של סגירת הדלתות נותן הרגשה של רק"ל. בקטע שאני נסעתי לא היו פקקים מיוחדים שהוא עקף בקלות, אבל בשעות השיא אני מניח שזה מה שגורם לעיקר האטרקטיביות.
ו. כולם עלו וירדו מכל הדלתות, ממש כמו ברק"ל. זמן העצירה בתחנות היה קצר להפליא.
ז. קדימות ברמזורים באמת עדיין סחרה ומרגישים את זה.
בקיצור, גם אם האוטובוס "רגיל מדי", זה מרגיש כמו מערכת BRT איכותית מאד, נותר רק לפתור את בעיית הקדימות ברמזורים ולהמשיך לתחזק

עוד ברוכב לאוטובוסים.
 
נסעתי שוב לפני שבוע, ואני רוצה לציין את ההבדל

נסיעת מבחן במטרונית
אתמול נסעתי במטרונית לראשונה מאז שהתחילו לשלם (אני אוהב לבדוק מערכות אחרי שהן מתייצבות).

הנסיעה שעשיתי, מקרית הממשלה לחוף הכרמל ב-15:00 אחר הצהריים לא משקפת שום דבר, בטח לא שיא בוקר ובטח לא את הקטעים הכי בעייתיים ברשת אך בכל זאת התרשמתי לטובה.

א. השילוט האלקטרוני היה מדויק (במקרה הספציפי שלי) אבל הראה באופן מוזר שאחרי האוטובוס שאני עליתי עליו, אמורים לבוא עוד שניים בקו 1 בהפרש של דקה. דבר המעיד על בנצ'ינג בעייתי. (לא נשארתי לבדוק אם זה מה שקרה ולא ראיתי אותם נתקעים אחרי האוטבווס שלי).
ב. אני חייב לציין לטובה את מכונות הכירטוס. קניתי כרטיס בודד והמכונה היתה ברורה ואינטואיטיבית ומהירה. לעומת ירושלים זו ברכה גדולה. אפשר גם לרכוש רב קו אנונימי במכונות.
ג. התחנות ברורות, מסודרות ואחידות בצורתן, מאפיין חשוב של מערכת BRT.
ד. החיבור לחוף הכרמל, גם אם מסורבל מבחינת נסיעה, עושה חיים קלים לכל מי שצריך מעבר בין אם לרכבת ובין אם לאוטובוס אחר. ראוי לציין שרוב הנוסעים ירדו דווקא בתחנת מת"ם, כנראה כדי לבצע מעבר לקווים אחרים לטירת הכרמל או לפרויד באופן קצת פחות נוח אבל יותר מהיר. (אני לא שולל שכולם רצו לקניון חיפה... אבל זה לא נראה סביר).
ה. האוטובוסים מרגישים שונה, אפילו שאני יודע שזה מפרקי רגיל. מוטיב הכסאות על הצד גורם להרגשה שונה, הזכוכית שמפרידה בין הנהג לנוסעים נונת הרגשה שונה ואפילו הצפצוף של סגירת הדלתות נותן הרגשה של רק"ל. בקטע שאני נסעתי לא היו פקקים מיוחדים שהוא עקף בקלות, אבל בשעות השיא אני מניח שזה מה שגורם לעיקר האטרקטיביות.
ו. כולם עלו וירדו מכל הדלתות, ממש כמו ברק"ל. זמן העצירה בתחנות היה קצר להפליא.
ז. קדימות ברמזורים באמת עדיין סחרה ומרגישים את זה.
בקיצור, גם אם האוטובוס "רגיל מדי", זה מרגיש כמו מערכת BRT איכותית מאד, נותר רק לפתור את בעיית הקדימות ברמזורים ולהמשיך לתחזק

עוד ברוכב לאוטובוסים.
נסעתי שוב לפני שבוע, ואני רוצה לציין את ההבדל
בהתרשמות שלי לעומת חלק מהנקודות שציינת:

א. השילוט האלקטרוני בחלק גדול מהתחנות וגם בחלק מהאוטובוסים פשוט לא עובד (כמה חודשים אחרי ההפעלה!). בנוסף, נתוני זמן אמת לא משודרים כלל.

ב. אולי לקנות כרטיס בודד זה קל, אבל תנסה לתקף חוזה בכרטיס שיש עליו כמה חוזים. עניין לא פשוט של לפחות ארבע לחיצות, חלקן על כפתורים קטנים ומוסתרים. והעיצוב פשוט נורא.

ה. האוטובוס רועד כל כך, שלא הצלחתי להתרכז במסך של הטלפון שלי בזמן הנסיעה, דבר שאני עושה בקלות באוטובוסים עירוניים של דן ואגד.
 

amirv

New member
שכחתי לציין לרעה

נסעתי שוב לפני שבוע, ואני רוצה לציין את ההבדל
בהתרשמות שלי לעומת חלק מהנקודות שציינת:

א. השילוט האלקטרוני בחלק גדול מהתחנות וגם בחלק מהאוטובוסים פשוט לא עובד (כמה חודשים אחרי ההפעלה!). בנוסף, נתוני זמן אמת לא משודרים כלל.

ב. אולי לקנות כרטיס בודד זה קל, אבל תנסה לתקף חוזה בכרטיס שיש עליו כמה חוזים. עניין לא פשוט של לפחות ארבע לחיצות, חלקן על כפתורים קטנים ומוסתרים. והעיצוב פשוט נורא.

ה. האוטובוס רועד כל כך, שלא הצלחתי להתרכז במסך של הטלפון שלי בזמן הנסיעה, דבר שאני עושה בקלות באוטובוסים עירוניים של דן ואגד.
שכחתי לציין לרעה
את הכריזה, שמשום מה לפעמים פעלה ולפעמים לא.

כמו שאמרתי, מנסיעה אחת בודדת קשה ללמוד ולכן אני מעדיף ללמוד מכל מי שנוסע קבוע. ההתרשמות שלי היתה חיובית, אבל אולי סתם "היה לי מזל".
נ"ב, אתמול יצא לי לנסוע גם ברכבת בין תל אביב לחיפה שדייקה להפליא וגם בקו 910 מחיפה עד וינגייט. והכל תקתק כמו שעון.

אני לא חושב שאפשר להסיק מכך שהתחבורה בארץ הגיעה לסטנדרטים גרמניים, אבל אתמול היו לי חוויות מוצלחות.

בנוגע לרעידות זה לא מובן לי, הרי ברור לנו שזה אותו מרכב מפרקי של דן ואגד עם סידור כסאות קצת שונה. יכול להיות שמדובר בבעיה נקודתית.
 
הורדת נתיב תחבורה ליד התחנות הגדולות

נסיעת מבחן במטרונית
אתמול נסעתי במטרונית לראשונה מאז שהתחילו לשלם (אני אוהב לבדוק מערכות אחרי שהן מתייצבות).

הנסיעה שעשיתי, מקרית הממשלה לחוף הכרמל ב-15:00 אחר הצהריים לא משקפת שום דבר, בטח לא שיא בוקר ובטח לא את הקטעים הכי בעייתיים ברשת אך בכל זאת התרשמתי לטובה.

א. השילוט האלקטרוני היה מדויק (במקרה הספציפי שלי) אבל הראה באופן מוזר שאחרי האוטובוס שאני עליתי עליו, אמורים לבוא עוד שניים בקו 1 בהפרש של דקה. דבר המעיד על בנצ'ינג בעייתי. (לא נשארתי לבדוק אם זה מה שקרה ולא ראיתי אותם נתקעים אחרי האוטבווס שלי).
ב. אני חייב לציין לטובה את מכונות הכירטוס. קניתי כרטיס בודד והמכונה היתה ברורה ואינטואיטיבית ומהירה. לעומת ירושלים זו ברכה גדולה. אפשר גם לרכוש רב קו אנונימי במכונות.
ג. התחנות ברורות, מסודרות ואחידות בצורתן, מאפיין חשוב של מערכת BRT.
ד. החיבור לחוף הכרמל, גם אם מסורבל מבחינת נסיעה, עושה חיים קלים לכל מי שצריך מעבר בין אם לרכבת ובין אם לאוטובוס אחר. ראוי לציין שרוב הנוסעים ירדו דווקא בתחנת מת"ם, כנראה כדי לבצע מעבר לקווים אחרים לטירת הכרמל או לפרויד באופן קצת פחות נוח אבל יותר מהיר. (אני לא שולל שכולם רצו לקניון חיפה... אבל זה לא נראה סביר).
ה. האוטובוסים מרגישים שונה, אפילו שאני יודע שזה מפרקי רגיל. מוטיב הכסאות על הצד גורם להרגשה שונה, הזכוכית שמפרידה בין הנהג לנוסעים נונת הרגשה שונה ואפילו הצפצוף של סגירת הדלתות נותן הרגשה של רק"ל. בקטע שאני נסעתי לא היו פקקים מיוחדים שהוא עקף בקלות, אבל בשעות השיא אני מניח שזה מה שגורם לעיקר האטרקטיביות.
ו. כולם עלו וירדו מכל הדלתות, ממש כמו ברק"ל. זמן העצירה בתחנות היה קצר להפליא.
ז. קדימות ברמזורים באמת עדיין סחרה ומרגישים את זה.
בקיצור, גם אם האוטובוס "רגיל מדי", זה מרגיש כמו מערכת BRT איכותית מאד, נותר רק לפתור את בעיית הקדימות ברמזורים ולהמשיך לתחזק

עוד ברוכב לאוטובוסים.
הורדת נתיב תחבורה ליד התחנות הגדולות
של כלי הרכב הפרטיים, שיפר מאוד את זמן ההמתנה ברמזור
 
ברמזור לכיוון הקריות

מה זאת אומרת "הורדת נתיב תחבורה"?
למה אתה מתכוון ב"הורדה", ובאיזה נתיב לאיזה כיוון מדובר?
ברמזור לכיוון הקריות
ליד התחנות הגדולות (ישר לכיוון משטרת התנועה והצק פוסט, חצי שמאלה לכביש 22 במעבר חירם ) היו שני נתיבים לכיוון ישר לכלי רכב פרטיים בנוסף לנתיב המטרונית.

הרמזור של נתיב המטרונית היה ירוק למספר שניות בלבד בכל מופע (דרש אדום לתנועה ישר, כי ביציאה מהצומת יש רק שני נתיבים)
כעת בוטל נתיב אחד ישר של כלי רכב פרטיים, ורמזור המטרונית ירוק כל עוד יש ירוק לתנועה ישר
 
הבנתי, מעולה!

ברמזור לכיוון הקריות
ליד התחנות הגדולות (ישר לכיוון משטרת התנועה והצק פוסט, חצי שמאלה לכביש 22 במעבר חירם ) היו שני נתיבים לכיוון ישר לכלי רכב פרטיים בנוסף לנתיב המטרונית.

הרמזור של נתיב המטרונית היה ירוק למספר שניות בלבד בכל מופע (דרש אדום לתנועה ישר, כי ביציאה מהצומת יש רק שני נתיבים)
כעת בוטל נתיב אחד ישר של כלי רכב פרטיים, ורמזור המטרונית ירוק כל עוד יש ירוק לתנועה ישר
הבנתי, מעולה!
באמת התקיעה של המטרונית שם היתה ארוכה ומעצבנת, ואני שמח מאד שהחליטו לפתור את זה באמצעות מתן עדיפות לתח"צ!
 
המצב לא כזה ורוד כמו שאתה מתאר, לצערי.

נסיעת מבחן במטרונית
אתמול נסעתי במטרונית לראשונה מאז שהתחילו לשלם (אני אוהב לבדוק מערכות אחרי שהן מתייצבות).

הנסיעה שעשיתי, מקרית הממשלה לחוף הכרמל ב-15:00 אחר הצהריים לא משקפת שום דבר, בטח לא שיא בוקר ובטח לא את הקטעים הכי בעייתיים ברשת אך בכל זאת התרשמתי לטובה.

א. השילוט האלקטרוני היה מדויק (במקרה הספציפי שלי) אבל הראה באופן מוזר שאחרי האוטובוס שאני עליתי עליו, אמורים לבוא עוד שניים בקו 1 בהפרש של דקה. דבר המעיד על בנצ'ינג בעייתי. (לא נשארתי לבדוק אם זה מה שקרה ולא ראיתי אותם נתקעים אחרי האוטבווס שלי).
ב. אני חייב לציין לטובה את מכונות הכירטוס. קניתי כרטיס בודד והמכונה היתה ברורה ואינטואיטיבית ומהירה. לעומת ירושלים זו ברכה גדולה. אפשר גם לרכוש רב קו אנונימי במכונות.
ג. התחנות ברורות, מסודרות ואחידות בצורתן, מאפיין חשוב של מערכת BRT.
ד. החיבור לחוף הכרמל, גם אם מסורבל מבחינת נסיעה, עושה חיים קלים לכל מי שצריך מעבר בין אם לרכבת ובין אם לאוטובוס אחר. ראוי לציין שרוב הנוסעים ירדו דווקא בתחנת מת"ם, כנראה כדי לבצע מעבר לקווים אחרים לטירת הכרמל או לפרויד באופן קצת פחות נוח אבל יותר מהיר. (אני לא שולל שכולם רצו לקניון חיפה... אבל זה לא נראה סביר).
ה. האוטובוסים מרגישים שונה, אפילו שאני יודע שזה מפרקי רגיל. מוטיב הכסאות על הצד גורם להרגשה שונה, הזכוכית שמפרידה בין הנהג לנוסעים נונת הרגשה שונה ואפילו הצפצוף של סגירת הדלתות נותן הרגשה של רק"ל. בקטע שאני נסעתי לא היו פקקים מיוחדים שהוא עקף בקלות, אבל בשעות השיא אני מניח שזה מה שגורם לעיקר האטרקטיביות.
ו. כולם עלו וירדו מכל הדלתות, ממש כמו ברק"ל. זמן העצירה בתחנות היה קצר להפליא.
ז. קדימות ברמזורים באמת עדיין סחרה ומרגישים את זה.
בקיצור, גם אם האוטובוס "רגיל מדי", זה מרגיש כמו מערכת BRT איכותית מאד, נותר רק לפתור את בעיית הקדימות ברמזורים ולהמשיך לתחזק

עוד ברוכב לאוטובוסים.
המצב לא כזה ורוד כמו שאתה מתאר, לצערי.
כאחד שנוסע במטרונית בעיקר בלילות, קיים הבדל של יום ולילה. תרתי משמע..
בעוד שביום בד"כ אני לא נתקל בבעיה בכריזה ובכיתוב באוטובוס ובמערכת המידע בתחנה שמראה באמת את הזמן הנכון, בלילה הכל הפוך!
בלילות בשבועות (!) האחרונים לא הייתה ולו פעם אחת שהייתי בתחנה (קריות, עצמאות, מושבה גרמנית, לב המפרץ) שהיה מידע על האוטובוס הקרוב. השקופית 'אין מידע' כיכבה באופן קבוע, וגם הייתה הופעת אורח של השקופית 'סוף שירות' על קו 1, שהשירות שלו הוא 24/7...
כנ"ל הכריזות באוטובוסים עצמם והצג שרוב הלילות פשוט לא פועלים. ואגב, אולי זה רק אני, אבל בזמן האחרון הם גם העלימו את השעון בצג שבתוך האוטובוס.. לי אישית זה מציק.. אבל שוב, אולי זה רק בלילה, אני לא אופתע...
וזה כמובן בלי לדבר על זה שגם בלילה כשהיא די ריקה היא עוצרת בכל תחנה סתם ומאיטה את זמן הנסיעה ושנסיעה בעבר בקו 200 מהעצמאות לקריות הייתה מהירה יותר...

ככה שלצערי המצב אולי לא רע, אבל הוא רחוק מהשאיפה...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה