סיכום יום ראשון בעולמות: מוי כיף!

נו נו נו, אנטר, נו נו נו!

כנס עולמות ראשון שלי, אז נורא התלהבתי כניובית. כבר כשהגעתי הוצמדו לי שלל תוויות מקסימות: הדוסה, הקטינה והחדשה, וביום השני גם ילדת היומולדת. כיף כיף.
אירועים שנהניתי במיוחד: נקראים מצחוק, והדוקטורים המטורפים של קרן [בגללך אני לא יכולה לחשוב על גברים ויקטוריאניים א-מיניים בלי לצחקק! אותך לאימא!
]. היה טוב

נתראה באייקון! מוחעחעחעע!
 
תווודה


בקרוב סיפור בפורום השכן לכבוד היומולדת. עכשיו אני כבר ילדה גדולה ומותר לי לכתוב על סקס




סתאאאאם.
 

אלודאה

New member
אל תשכחי לכתוב בכותרת "כאן יש סקס!"

כדי לקבל המון כניסות, ואולי גם ניטפוקים...
 

subatoi

New member
סיכומולמות - חלק א' - כמעט הכל

להלן חוויות מעולמות. התכניה נראתה לי בהתחלה די אפרורית. אולי זה הגיל, אולי זה המרחק שמתחיל להיווצר (ובעצם, היה קיים מאז ומתמיד מבחינות מסוימות) ביני לבין חלק מהתכנים. אולי זה פערים שכבר לא אוכל להשלים לעולם. בכל מקרה, נראה אפרורי.
בפועל, היה יותר טוב ממה שחששתי שיהיה.

הפאנל המדעי של יואב ושות' היה מגניב, במיוחד החלק של יואב (לחובבי אסטרונומיה, כמוני). הירח בעל שני הצבעים לא יישכח במהרה. מדהים משהו.

אח"כ היה האירוע שאף אחד לא זכר ויזכור מה שמו ותמיד ייקרא "האירוע של בוסקו". קצת חששתי מהפקת מקור אילתורית-חידונית. ככה זה נשמע מהתוכניה, שנים לא הייתי בכאלה כי פעם הן היו מאכזבות. הפעם היה די מגניב. ההשקעה המטורפת בתצוגת השאלות-תשובות על המסך, קטעי הקישור הנחמדים והרעיון הכללי של האירוע שהפעיל את הקהל היו מגניבים כולם.
הבעיות היחידות היו חוסר המיקרופונים משום מה, בקטעי הקישור (שבגינם לא שמעו חלק ממה שנאמר). וכמובן הפינה שאליה נקלע המשחק כולו. עדיף היה לוותר בשלב מסוים ולהתחיל מחדש. אמנם קיבלנו השתלשלות אירועים הזויה ומשעשעת אבל זה בטח לא היה מתוכנן.
העובדה הכי הזויה בכ"כ הרבה רמות היא שאיש סגל (!), שהסתובב קצת עם הקהל בתחילת המשחק, ואח"כ ישב בקהל, החליט לקום ולהצטרף לאנשים המשחקים, בשלב בו היו רק 4-5 כאלה. מה קורה לאותו בנאדם בראש? אין לי מילים. איך אף אחד לא שם לב? לא יודע. ולמה בכלל לתת לאנשי סגל להשתתף באירועים כאלה נושאי פרסים? נשגב מבינתי.
אולי צריך ליצור קוד אתי לאנשי סגל. כנראה שגם התחום הזה כבר לא ברור מאליו בימינו וצריך להסדיר אותו. קצת עצוב.
אבל האירוע עצמו היה מגניב ומושקע. ועדי מנחה משעשעת מאוד ("שלום איריס, איך קוראים לך?"). לא אתנגד לצפות בו שוב.

ההרצאה של נעמי היתה מעניינת ביותר. אמנם לקח המון זמן עד שהגענו לפנטזיה בת ימינו, אבל למדנו לא מעט בדרך. כרגיל בהרצאות טובות, הזמן לא הספיק והיו עוד דברים לדבר עליהם. מקווה שתהיה הרצאת המשך מתישהו. מסוג ההרצאות שגורמות לי (שוב) להתלונן כמה חבל שאין גרסאות כתובות לדברים הטובים והעמוקים האלה, ככה שאנשים יוכלו להנות מהם גם בעתיד, ולא רק בזמן הווה. כ"כ חבל.

פאנל האול-סטארז על אסימוב היה מצוין. בעוונותי קראתי רק ספר אחד של המנוח, אבל הנחתי שעם הרכב אול-סטארז כזה יהיה לי בכל זאת מעניין. ואכן היה. רז גרינברג, אהוד מימון, קרן לנדסמן, גלי גולן ורועי צזנה. כן יירבו פאנלי אול-סטארז כאלה. ואם קרן יכולה להביא את ילדיה לעוד הרצאות, זה יהיה נחמד. הם תורמים לאווירה!
את כל המרצים ראיתי בעבר למעט גלי גולן, שהבריזה (לי) מההרצאה הראשונה שלה אליה קניתי כרטיסים באחד הכנסים הקודמים, אז זו היתה הפעם הראשונה שלי. חבל שמכונת הזמן האגודתית היא רק מיתוס ואני לא יכול לנכוח בכל ההרצאות שלה שפספסתי.

ההרצאה של קרן היתה, כצפוי, הרצאה של קרן. הרצאה שלישית שלה שלי, אני חושב, וגם כאן חבל לי שמכונת הזמן היא רק מיתוס. שילוב מפליא של מד"ב עם חומר "אמיתי", מרחיב אופקים ומחכים, כמו שצריך. וכן, תעברי לפורמט שעה וחצי, כמו שהקהל ביקש בסוף.

רז דקל - פעם שניה שלי. לא ברור לי מה מושך את הקהל (ואותי) שוב ושוב להרצאות האלה, שהן בכלל היסטוריות-רפואיות ולא מד"ביות בכלל. כאילו, כן, ברור, הוא מרצה מעניין. אבל בכל זאת, לא נושאים מובנים מאליהם.


יישר כוח על פיזור פחי המיחזור. אפשר לשים יותר מהם, כי אם לא הייתי קורא באתר (בימים האחרונים לפני הכנס) שיהיו כאלה, לא הייתי יודע לחפש אותם. הם לא בלטו מאוד. אבל יישר כוח.
הערות טכניות נוספות כאלה ואחרות אינן רלוונטיות לפה.

לפני שאגיע לחלקים האחרים של דבריי - בכל פעם מדהים לחשוב ש"הדבר הזה" שנקרא כנסי מד"ב התנדבותיים רץ כבר כ"כ הרבה שנים, עם כ"כ הרבה אנשים שהתחלפו מאז והעבירו את המקל, וזה עוד מתרחש. זה ממש לא מובן מאליו ודי מדהים, כשחושבים על זה.
יאללה, חלק ב'.
 

subatoi

New member
חלק ב' - אירוע אחד, קצת עצוב.

ברוכים הבאים לחלק ב'. לא הכנסתי אותו בהודעה הקודמת, כי הוא קצת ארוך ולאנשים יש נטיה להתעייף מתישהו ולדלג. גם רציתי שיזכה למקום משלו. לא כתבתי במפורש על מה אני כותב בכותרת של הודעה זו, כדי שאנשים בכל זאת ייכנסו אליה.
כי אם הייתי כותב שמדובר ב"נולד לפילק", לא הרבה אנשים היו נכנסים. אבל עכשיו כשאתם פה, תמשיכו קצת. זה לא עניין שנוגע רק ל"פילקים של האנשים המוזרים". ממש לא. אפשר לקחת מהסיפור הזה הרבה מוסרי השכל שונים ,על הקהילה ואירועים בכלל, ואירועים שיותר מוקדשת להם תשומת לב וכאלה שפחות, מסיבות היסטוריות ו"דעות קדומות" כאלה ואחרות.

אז כן, נולד לפילק. שאמור היה להקרא "נולד לפילק 6", ומשום מה לא. זו תחרות מדהימה, כשחושבים על זה. לפני שש שנים, כשפילקים עדיין קושרו ל"אלה ששרים בפינה של האשכול שירים מוזרים בקולי קולות", הורם אירוע כזה, מושקע, מסודר, שהקפיץ הכל רמה אחת למעלה. כמו שיש חובבים שכותבים סיפורים קצרים, יש עכשיו גם שירים ומוזיקה, מי שכותב ומי ששר. זה היה נוצץ, מכובד, הכניס צבע לעניין והרים את הפילקים והפילקרים לרמה אחרת.
זה הזמן לעשות עצירה קטנה ולהבהיר שאין לי שום דבר נגד "אלה ששרים בפינה של האשכול שירים מוזרים בקולי קולות". במידה מסוימת, גם אם מעולם לא באמת ישבתי בפינה של אשכול ושרתי, אני חלק מהם (למי שלא יודע, כתבתי מספר תלת ספרתי של פילקים בחיי - אין לי מושג מהו, אגב - ועשיתי דברים יותר נועזים והזויים מזה בתחום). אני מלווה את התחום כבר לא מעט שנים ועושה מה שאני יכול עבורו. ובכל זאת, ה"אלה" תמיד נתפסו כמשהו נישתי מאוד ולא כ"כ מבוקש. ופתאום היתה תחרות רצינית ומכובדת, ש*מילאה אולמות* בשלבים מסוימים בעבר.

אבל אתמול היה שיאו של תהליך הדרדרות מתמשך בתחרות הזו, שהוציא שם רע לכל התחום של הפילקים. או יותר נכון, החזיר את השם הרע, החובבני, במובן הרע של המילה. כבר כמה שנים שיש תחושה אדירה של בלגאן בתחרות. לא יודע להתחייב אם זה שנתיים או שלוש, הזכרון שלי לא כ"כ טוב גם ככה בדברים כאלה. אבל התחושה קיימת, והיא לא רק שלי. גילוי נאות - ניהלתי את נולד לפילק הראשונה, והראשונה בלבד. ככה שאני לא משווה רק למול התחרות שאני ניהלתי, אלא גם למול אלה שבאו אחריה. אני גם לא היחיד שחושב חלק מהדברים שבהודעה הזו.

* חוסר בפרסום מספיק של התחרות (פרסום אינטרנטי זו בעיה כללית של הקהילה, משום מה, עבודה שחורה שאיש אינו אוהב לעשות). בעיה שהביאה למעט פילקים משתתפים יחסית, והביאה ל-5 בלבד שעלו לגמר. 5 זה מעט מדי. זה אירוע דל מאוד. זה אירוע שעושה רושם רע. זה אירוע שנגמר מהר מדי ומפנה את מקומו לפילקיה המסורתית.
* שעה מוקדמת מאוד מאוד מאוד לאירוע שדורש קהל. בלי קהל, אולם 1 נראה ריק. ואולם גדול וריק כשיש מופע (כלשהו) על הבמה, זה כמו לראות גן סגור. לא כ"כ נעים, בלשון המעטה. וזו היתה התחרות הכי ריקה למיטב זכרוני. כשבזמנו בבצ"א, האולם בו התקיימה היה מלא לחלוטין.
* זליגה של חומרים לא ז'אנריים לתוך התחרות והפיכתה לכזו שכוללת גם שירים גיקיים ולא רק שירי מד"ב-פנטזיה. נוצרה הזניה של החומרים.
* בעיות בהפקה בסיסית, כולל לקחים שהופקו בעבר וננטשו, או לקחים שהוסכמו על כולם ונשכחו - מילות השיר אינן על המסך. למה? היתה בעיה להכין אותן, אפילו בוורד, כמו שנעשה עבור הפילקיה? לא נאמר מה נושא הפילק. למה? היתה בעיה לברר עם הכותבים? הקהל לא אמור להרגיש שהוא בחידון ושהוא אמור לנחש על מה הפילק. זה לא חלק מההנאה. אמורים לדעת מראש על מה מדובר. כשהמנחה מודה בעצמה שהיא לא יודעת על מה הפילקים בניגוד לשנים קודמות, זה רק מבהיר עד כמה המצב היה חמור. כן, הפעם היו גם שירים על נושאים איזוטריים בחלקם. זה לא גורם מקל, להפך, זה רק מוכיח כמה היה חיוני להבהיר מראש על מה מדובר. ואלה דברים שפעם כן היו בפיקוח.
* ליווי - ליווי מוזיקלי זה דבר שאי אפשר להתפשר עליו. פעם היה אורגן מגניב, שהתאים למוזיקה מסוגים שונים. גיטרה לא מתאימה לכל שיר, בלי קשר לכישוריו של הפורט עליה. היא בטח לא מתאימה לשיר של משינה, למשל. זה נשמע עלוב, זה לא מספיק, זה מינימליסטי מדי. וכשמאלתרים על הבמה וברור שלא היו שום חזרות בחלק מהמקרים, אז זה גם נשמע בהתאם. אקורדים בלבד (או איך שקוראים לזה) במקום שיהיה משהו יותר עמוק ועשיר.
* מה לעזאזל קורה בתחרות עצמה? כבר שנים שלא ברור מה השופטים באירוע עצמו אמורים לשפוט, וכבר שנים שיש דיונים על זה מאחורי הקלעים - מה הם שופטים, את הפילק הכתוב או את הביצוע באירוע? הרי מי שהגיע לגמר כבר סונן על סמך כתיבה, אז למה מתייחסים לזה באירוע עצמו, שנה אחר שנה? למה אין הנחיות לשופטים?
* הנקודה האחרונה נוגעת לתחומים רבים של חיי הקהילה שלנו, עם או בלי קשר לכנסים - לפעמים יש אנשים שמשובצים לדברים שהם לא יודעים לעשות. זו בעיה. כי מצד אחד הגוף המארגן מחפש נואשות מי שיעשה משהו, ויש מישהו שמתנדב, אז למה לא. מצד שני, לפעמים עדיף לסגור את התחרות ולהכריז על שנה הפסקה, מאשר להוציא דבר כזה לפעול.

בשורה התחתונה, האירוע היה עצוב מאוד בכל קנה מידה כמעט. וכמישהו שעקב אחרי התחום שנים, זה ממש לא נעים, השפל הזה שהאירוע המפואר לשעבר הגיע אליו.
אולי אירועי הפילקים לא ממש מעניינים את רוב הקהילה או את האחראים. אבל גם אם מסתכלים על זה ברמת הרווח - אירוע טוב יביא יורתר קהל מאשר אירוע רע. אני לא שילמתי על הכרטיס, אני נמצא שם כבר שנים, ואני לא יודע אם אכנס לאירוע בשנה הבאה. עד כדי כך. לא יודע מה יגיד אדם חדש ששילם על הכרטיס שלו. ואם מסתכלים על זה ברמה הקהילתית, אני לא חושב שיש הרבה אנשים שישמחו שאירוע כזה מפואר יורד מהתוכניה, גם אם הם לא ממש מתעניינים בו.

נקודות האור היחידות באירוע, וחובה לציין אותן אחרי הודעה כזו ארוכה ומעיקה הן חגית שעשתה עבודה טובה כמנחה חיננית; ועדי שביצעה את השירים הזוכים משנים קודמות, בחלק האומנותי.
וזהו.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
גיטרה לא מתאימה לשיר של משינה?


של משינה?! להקת גיטרות ששני כותביה העיקריים מנגנים ומלחינים בגיטרה? שרוב שיריה מורכבים מחמישה אקורדים גג ולכן גיטריסטים מתחילים לומדים אותם? אם התוצאה נשמעה מינימליסטת ועלובה, ובכן, זה דווקא מסתדר לי טוב עם משינה; הלחנים שלהם דלים בהרמוניה ובמלודיה ובאופן כללי דלים מאוד לטעמי, לא חושבת שקלידים היו משפרים את המצב.

כן, אני יודעת, זו נקודה שולית להיטפל אליה, אבל אני שונאת פילקים ואין לי שום תובנות לגבי האירוע, פרט לכך שהוא אכן נשמע די מפוספס, ויצא לי לדבר עם מי שהושם להיות אחראי עליו והוא הודה בכך בפה מלא וגם אמר שהוא התריע מראש שזה לא בשבילו אבל אף אחד אחר לא התנדב, כפי שכתבת.
 

subatoi

New member
גיטרה חשמלית - בוודאי.

גיטרה אקוסטית (ככה קוראים לזה, נכון?) - לא. אם מבצעים את השיר בגרסה רגועה ורדומה ניחא. אם מבצעים את השיר בגרסה משינאית כסאחיסטית (יחסית), אז זה מתאים כמו... חליל, נגיד.
הייתי מנסה להסביר את זה בעוד דרכים, אבל אין לי מושג במוזיקה וחסרים לי מונחים מתאימים בשביל להסביר את זה ממש.

ואם הבנאדם מתריע שזה לא בשבילו ואף אחד לא מתנדב, לא צריך להיות אירוע. נקודה. לא מרימים אירוע רק כדי לסמן וי ברשימה, לא מרימים אירוע רק כדי שיהיה עוד אירוע שנשמע מכובד בתוכניה, כי בסוף יוצא ההיפך הגמור. יש סטנדרטים מינימליים שצריך לעמוד בהם, אחרת אפשר גם להרים אירוע בהפסקה שבין ההרצאות, במגרש החול שמחוץ לאשכול עם גיטרת צעצוע מפלסטיק של ילדים בני 3. לאירועים אחרים לא היו נותנים להראות ככה. לאירוע "נישתי", כנראה שכן.
ואם צריך להכין "תיק" לאירוע כזה, כדי לחסוך בכל פעם מחדש את המצאת הגלגל והחשיבה על הכל מאפס והדברים שיפלו בין הכסאות, כמו תיקים שאני יודע שעושים במקרים אחרים, שיהיה. אפשר לעשות את זה בחמש דקות בדיוק.
 

subatoi

New member
בעצם, חשבתי על זה וגיטרה אקוסטית

יכולה להיות דווקא אחלה. רק תלוי מה עושים איתה. הייתי שמח להסביר עוד מה לא התאים שם, אבל כאמור, אין לי מושג במונחים המוזיקליים המתאימים. אז לא.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
גיטרה "רגילה"
היא גיטרה קלאסית

אקוסטית די דומה למען האמת, יש קצת הבדל בצורה ובמיתרים, לא ניכנס לזה. כפי שתיקנת בהמשך, אין בעיה גם עם גיטרה קלאסית, ויעידו על כך אינספור הקומזיצים שבהם נגנו משינה ליד המדורה. אני לא יודעת באיזה שיר מדובר ואיך הנגן ביצע אותו אז אין לי יכולת להגיב נקודתית... אבל זה באמת לא קשור לחליל שהוא אכן לא כלי נגינה מתאים לליווי (כי הוא כלי מלודי ולא הרמוני). נגינה חיה היא דווקא רעיון מעולה בעיניי, כשהנגן מיומן בליווי אירועים מסוג זה (ואני מכירה נגנים שעושים זאת מצוין) זה הרבה יותר נחמד מפלייבק (וגם גמיש יותר, ויש אפשרות להתאים למבצע). אולי להבא כדאי להביא גם גיטרה וגם קלידים כדי שיהיה גיבוי ואם יהיו שני נגנים אז הם יוכלו לחפות זה על זה במקרה שאחד מהם "ייתקע" בשיר מסוים.

לגבי סטנדרט וכו' אני מניחה שאתה צודק; אין לי ניסיון בהפקת אירועים מסוג זה ואני לא יודעת איך הם מתנהלים מאחורי הקלעים. באמת חבל שהאירוע נכשל.
 

subatoi

New member
רק אציין, לסיום הדיון ולמען הסר ספק, על הנגן

שהוא מקצועי ומיומן מאוד. פשוט נראה כמו עניין של עיבוד ו/או חזרות שלא התקיימו לפני כן.
סה טו.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אנחנו כנראה מתכוונים לדברים אחרים ב"מיומן"

זה לא אומר שהוא לא מקצועי או לא טוב; אבל באמת שלא צריך כישורי נגינה מיוחדים כדי לנגד שיר של משינה... אני מתכוונת לנגנים שמיומנים בליווי אירועי שירב"צ ולכן שולטים בכל השירים המוכרים ויודעים לנגן אותם בעיבוד מתאים לקהל גם בלי חזרות מקדימות ולכן בעיות כמו שתיארת לא היו קורות להם. אם לא מדובר בנגן בעל ניסיון כזה, אז אכן, הוא צריך להתכונן על החומר מראש.
 

Boojie

New member


אני רציתי להגיע ולא הגעתי כי זה היה במקביל לסדנה שלי. אולי טוב שכך.
 

subatoi

New member
חלק ג' - תודות "לשיר בכל הכוח".

כן, כן, למרות ש"לשיר בכל הכוח 5 - מטריקס" היה שידור חוזר (מי שלא בא ולא ראה את הבונוס הייחודי "איפה בוריס באמת היה מאז אייקון", הפסיד!), יש שוב תודות.

קודם כל, למי שטרח ועמל על ההכנות לקראת השידור החוזר - שירה ספיר שהיתה שם בשבילי וסייעה בעיקר בחזית הפייסבוק, גילי פורת שערכה לנו את הבונוס החדש ושיגענו גם כשהיא כבר היתה בדרך לשדה התעופה, לנגה ספיר עם הסיוע ב-QR; לעינת סיטרון שספגה והכילה את כל הבקשות שלנו לקראת האירוע בעולמות; עדי לויה שהתגייסה לבקשתנו ועלתה לבמה לסייע במהלך האירוע ולמשה המקרין הקבוע שלנו.

ושוב תודות למי שהשתתף בהכנות לאירוע עצמו, גם אם הוא נח בחודשים האחרונים - מור פורשפן וגילי על העריכה, שירה על הכתוביות, אייל מלמד על תמונות המיקרופון המדהימות, עידו גנדל על הגשמטריקס המאאגניב, ולבוריס נפומניאש'י, כמובן, שסבל את מיליוני המיילים שלי גם כשהוא היה בקצה השני של העולם, בחופשה מאיתנו - שוב תודות לכולם, כי להרים דבר כזה, זה באמת לא מובן מאליו.
 

subatoi

New member
המשך לפסקה האחרונה -

בעולמות הזה חגגנו 5 שנים למיזם המטורף הזה שכולל בעצם 5 מיזמים שונים ב-14 אירועים שונים, לפעמים בלוח זמנים בלתי אפשרי (בעצם, בד"כ בלוח זמנים בלתי אפשרי). לא ייאמן.
 

אלודאה

New member
אכן, לא ייאמן.

אתם עושים דברים מדהימים בלב"ה.
(זהו, אין לי משהו חכם להגיד, חוץ מזה שחלק א' עשה לשנינו כיף, וחלק ב' מאד עצוב).
 

Boojie

New member
התבאסתי שלא יכולתי לבוא,

אבל מצד שני, כבר הייתי בלב"ה מטריקס, אז הרגשתי קצת פחות באסה על זה.
 
למעלה