איקס שביר היא הפרעת כרומוזום איקס. דניאל ירש אותה מהצד של אמא שלו, נזק באחד משני כרומוזומי איקס. לכל ילד של ננסי היה סיכון של 50% למחלה, והיא גורם לפיגור שכלי. יש ילדים שחווים לקויות למידה קלות בגלל זה, וחלקם חווים לקויות קשות. רוב מי שיראה את זה יאמין שלילד יש אוטיזם, אבל זה שונה. החדשות הטובות הן שמאז הגילוי, יש תקווה שעם טיפול בגנים יהיה אפשר ללמוד להפוך את זה כמו שקרה בעכברים. אבל לעת עתה, דניאל לא יכול היה לחיות באופן עצמאי. אמהות עם בנים במצבו בדרך כלל חוות דיכאון חמור בגלל האשמה שלהן שילדו ילד במצב הזה. אלו שחולים בזה, חוץ מלקויות למידה, הם עם פנים מוארכים, אוזניים גדולות, רגליים שטוחות, ביצים גדולות בגברים, ורקמת שרירים נמוכה. יש להם התפתחות חברתית בעייתית, ביישנות ובעיות קשר עין. זה התאים לדניאל. דוקטור אדוארד טנזה אמר שקשה לגדל כזה ילד. הוא מומחה בנושא כי גם הילד שלו לוקה בה. הוא אמר שלא הרבה יודעים על התסמונת וצריך לחנך את המורים ואנשי המקצוע. אין הרבה תמיכה ואתה מרגיש בודד. ההתנהגות של הילד מתישה אותך.
הוא שאל אם כריס חש את זה כמוהו, שאתה דואג כל הזמן שהבן שלך לא יוכל לחיות חיים נורמליים ולשמוח, להשיג עבודה, לסיים את בית הספר, להתאהב וכו'. הוא לא יודע לגבי המצב עם ננסי, או אם מותר לו לשפוט. אבל הוא שואל אם לדניאל הייתה התסמונת, והאם כריס הרג את דניאל אחרי ננסי כי ידע שדניאל לא יוכל לחיות לבדו, בעיקר אם הוא יהיה בכלא. קשה לו כי כמו הורים רבים, ובעיקר אלו לילדים עם צרכים מיוחדים, צריך לעשות עבורם הכל, ולא לפגוע בהם. הוא גם מתפלל שלא משנה כמה שזה היה נורא שכריס עשה את זה לבנו, לפחות שחשב שעשה את הדבר הנכון. במאי 2003, ננסי ביקשה להתגרש מכריס, וביקשה צו הרחקה, בטענה שכריס כעס ואיים לפגוע בה וגרם נזק לבית ולרכוש שלהם, כולל לרהיטים. הטענה הייתה שהיה חשש לביטחונה של ננסי ולביטחונו של דניאל. היא טענה שבנואה הרס רהיטים בבית בעבר. שופט הוציא צו הרחקה לכריס ואסר עליו לבוא לבית המשפחה. בבקשת הגירושין, היא אמרה שכריס הרוויח 500,000 לשנה כמתאבק, וביקשה משמורת קבועה על דניאל ודמי מזונות. כריס ביקש משמורת משותפת. באוגוסט, ננסי ביקשה לבטל את צו ההרחקה ואת הגירושין. מישהו שהיה קרוב לזוג אמר שכריס זרק דברים כשכעס, אבל לא היו ראיות אז שיוכל לפגוע בה. אבל זה היה לפני שאותו כריס חוסל בזמן ההלוויה של אדי גאררו. בנוסף, ננסי אמרה אחרת, אבל גם לה היה צד מניפולטיבי. ועדיין, חברה של ננסי אמרה שכריס כבר הרביץ לה בעבר, לאחר המוות של אדי, ושהיו בעיות גם לפני שמת.
החבר הראשון אמר שמה שקרה כשכריס רב איתה היה שיצא מהבית, נכנס למכונית ונסע. הרישום הפלילי היחיד שיש לבנואה הוא על נהיגה בשכרות מספטמבר 1998, באחת מהתקריות הללו. אחרי ויכוח שיצא משליטה, הוא יצא מהבית ושתה במכונית. המשטרה מצאה אותו שיכור, חונה מאוחר בלילה מול בית בפיירפילד דרייב, בטענה שגר שם עד לגירושיו שנה קודם. הוא אמר למשטרה שישב שם ונזכר. כל יום ראשון באירוע, ה-WWE התקשרו לבנואה, ולבתי חולים מקומיים באזור אטלנטה כדי לראות אם הוא שם. הם לא הצליחו לגלות כלום. הם אמרו שב-12:30 בצהריים בשני, כשכתבו את RAW, הם שמעו על ההודעות שבנואה שלח ביום שבת בלילה. ריצ'רד הרינג, סגן הנשיא לעניינים ממשלתיים בארגון, התקשר למחוז השריף המחוזי של פייטוויל וביקש לבדוק את המשפחה.
באותו הזמן, הארגון עבד על ספיישל בן שלוש שעות מקורפוס כריסטי שהוקדש להלוויית הדמות של מר מקמהן, עם סיום מפתיע בו החוקר דניאל בק היה עוצר חשוד ברצח בסוף התוכנית- לינדה מקמהן. בסטוריליין, הם יטעו כמובן בהאשמת לינדה, כי המקמהנים שונאים את החוקרים מאז משפט הסטרואידים. המתאבקים התבקשו להגיע לטלוויזיה בחליפות שחורות כאילו זאת הלוויה אמיתית. כשכתבו הספדים לווינס וכמה מהמתאבקים הוותיקים צחקו מי עומד לשאת את ארון הקבורה ומי לא, משרד השריף התקשר ל-WWE בארבע בצהריים, ואמר שמצא את גופותיהם של כריס, ננסי ודניאל, ושהבית הוא זירת פשע. המתאבקים התבקשו לבוא לזירה מיד. וינס בא לזירה, ומקורות רבים אמרו שהוא היה כמו מיצר גיברלטר, ושיבחו את איך שתפקד באותו יום נורא, לפחות המתאבקים שיבחו. הוא אמר מעט משפטים, שכריס, ננסי ודניאל נמצאו מתים. כל המתאבקים, וכולם היו שם לתוכנית, קפאו. לכמה דקות, אף אחד לא אמר מילה. וינס אמר שהמתאבקים יוכלו להישאר לתוכנית או ללכת הביתה. הוא אמר שמתאבקי סמאקדאון ו-ECW יכולים ללכת הביתה ולא יקרה להם כלום. מעט הלכו הביתה, בעיקר טדי לונג ופיט פינלי שגרים באטלנטה. מתאבקים רבים היו הרוסים. האירוניה הייתה שהסט היה מקושט בארון קבורה וכרכרת מתים כשאמרו למתאבקים את מה שקרה. קבעו שמקהלה תגיע לאולם, והיו זרי זיכרון באולם, ונרות זיכרון ותמונות של וינס. בעוד קטע מוזר, טד דיביאסי טס כדי להופיע בתוכנית, והיה שם וייעץ למתאבקים שלא הבינו את המצב. בניגוד למקרים אחרים בהם מתאבקים מתו, אואן הארט ואדי גאררו, התוכנית לא המשיכה. אמרו למתאבקים שהתוכנית נגנזה והם נשלחו למלון, וחלקם נשארו לנאום בתוכנית החיה באולם הריק, כשהראו קרבות וקטעים של בנואה מה-DVD על חייו במשך שלוש השעות. שלטים הוצבו מחוץ לאמריקן בנק סנטר בשש בערב והודיעו שהתוכנית בוטלה בגלל המוות. הקהל התנהג בצורה מבינה בהחלט, אבל חנויות מקומיות בקורפוס כריסטי דיווחו על עלייה במחירות של בובות בנואה שנגמרו באותו הלילה בכל העיר. באופן אירוני, RAW תחזור לעיר בעוד שלושה שבועות, כי WWE החליטו לבטל את סיבוב ההופעות בארבע ערי סטמפיד- ססקטון, רג'ינה, קלגרי ואדמונטון, שם כריס היה אמור למשוך כאלוף ECW. עיתון באדמונטון קרא לבנואה אחרי מותו יליד העיר הכי מפורסם, ואם WWE היו חוזרים לקנדה כל כך מוקדם הם היו משיגים יח"צ בלתי רצוי. היו כמה מתאבקים שהאמינו מהרגע שווינס סיפר להם שכריס היה אחראי לזה, אבל כמו כולם, הם לא תפסו שהרג את בנו. רוב האנשים אמרו שלא היו סימנים בעייתיים לכריס על הדרך, אבל היו מתאבקים שאמרו שהיה מטורף מהרגיל לאחר שלושת מקרי המוות, ושהיו לו בעיות רגשיות. התחושה הייתה שהוא היה זקוק לטיפול, אבל לא הציעו את זה, כי האמינו שהוא לא מסוג האנשים שילכו לטיפול. היו אנשים שחשו שהוא מאוד רצה להיות ברמה של טריפל אייץ' ושון מייקלס, וכעס שלא נשאר ברמה אליה הגיע כבר. ואנשים ידעו על הבעיות בבית. הוא תמיד דאג. כשלקח חופש מהיאבקות, הוא רק חשב על היאבקות. כשהיה בדרכים, דאג מהמשפחה.
למחרת, כשהחדשות יצאו, התגובה השתנתה מעצב. היה ניסיון להסביר את הסיפור כל הלילה, אולי ננסי רצחה את דניאל וכריס נלחץ והרג אותה. ככל שהפרטים יצאו, הם התחילו לשנוא את כריס, אפילו אנשים שאמרו שהם אוהבים אותו ללא תנאי 24 שעות קודם. בסוף, יש דברים כל כך נוראיים עד שאפילו ל"ללא תנאים" יש גבול. ריק פלייר, שהכיר את ננסי 20 שנה כי היה חבר קרוב של קווין סאליבן, זעם על זה. מה שהארגון ידע או לא ידע לפני שידור RAW היה מוזר. בשש בערב, מתאבק שהיה חבר טוב של בנואה אמר לדייב שנציג של WWE אמר לו, בגלל שידע שהם קרובים, שריס רצח את ננסי ודניאל. באותו הזמן רק שמעו שהם מתים. דייב, המתאבק ועוד מישהו שהכיר את כריס, פסלו את זה על המקום, כי אין מצב שכריס רצח את דניאל, ובלי להכיר את כריס מפיצ'טרי סיטי, אי אפשר היה לקבל את זה שרצח את ננסי. אלו שהכירו את כריס וננסי גם לא האמינו, אבל רק בנושא דניאל. בין המתאבקים, בין אם היו ראיות או לא, השמועה לגבי דליפת גז או הרעלת פחמן חד חמצני התפשטה. הם אולי חיפשו תשובות, וזאת הייתה תשובה הגיונית. ועדיין, מספיק אנשים יכלו לקבל את זה. באותו הזמן, שעתיים לפני RAW, כמה אנשים בארגון האמינו שבנואה הרג אותם ורצו לספר את זה לחברים של בנואה בארגון. זה היה שעתיים קודם, ונאמר שהיו כמה אנשים שחששו מתוכנית המחווה בגלל שהיא אולי תפגע בהם.
כש-RAW נפתחה, וינס היה בזירה, ודיבר על זה שהתוכנית הייתה אמורה להיות על מות דמותו, מר מקמהן, אבל במקום הם יעשו כבוד לבנואה. הקליפ שודר עוד פעמיים, בתחילת כל שעה. רוב הדוברים, כמו ג'ים רוס, ג'רי לולר, JBL, מייקל קול, סטיב אוסטין, ג'ון סינה, דין מלנקו ואחרים שיבחו את בנואה. אבל ויליאם ריגל, שגר בפיצ'טרי סיטי וידע על הצד האפל, היה מאופק יותר, ורק אמר שבנואה היה מתאבק נהדר וחש שהוא לא יכול להגיד משהו אחר במצב. היה ברור מאוד שהוא חשד. במשך שלוש שעות, הראו גם קרב מוזר של בנואה ומלנקו מהוג וויילד בו גם אליזבת' וגם וומן היו מלוות, ובנו לזכייה בתואר העולם ברסלמניה 20, והחגיגה בזירה עם ננסי, דניאל, אדי, ובנו ובתו הבוגרים, דייוויד ומייגן. מישהו מהארגון אמר שכשהתוכנית התחילה, אף אחד מהאנשים לא שמע את ההסבר של הרצח וההתאבדות כהסבר לכך שהם מתים, אבל לפני הירידה, התחילו לחשוב על זה. רוב הקהל בזמן התוכנית חשב שהיא טובה יחסית לנסיבות. רוב, אבל לא כל האנשים בארגון, תמכו במה שווינס עשה בתוכנית. המתאבקים שמעו שההנהלה לא ידעה עד 10:30 בלילה שכריס כנראה רצח את שניהם. בדיעבד, זה נראה נוראי בגלל מה שיצא ב-24 השעות אחרי. אלמלא השיחה, שבדיעבד אמרה שאנשים ידעו שעות לפני התוכנית, אי אפשר היה לפקפק בתוכנית. זה היה בלתי אפשרי לבטל תוכנית בחוף המערבי, אבל זה היה מקרה שצריך היה לעשות את זה. באותו הזמן לא חשבו כמו שצריך, והאמת היא, גם דייב הכחיש את הסיפור הזה בזמן ש-RAW שודרה. בגלל שזה כלל רצח של דניאל, כמו כולם, זה נחשב לבלתי אפשרי וחשבו שהסבר אחר יבוא. וגם, היו 500 שמועות על הסיפור וכולם היו סימפתיים כלפיו לפני שנגעלו בשעות הבאות. אבל הדיווחים הראשונים לחקירת רצח והתאבדות יצאו ב-8:30 בערב, קצת אחרי תחילת התוכנית, למרות שרוב המתאבקים לא שמעו על זה עד סוף הערב. ביל סימונס מ-ESPN ביקר את ה-WWE ו-USA נטוורק על זה שלא ביטלו את השידור בחוף המערבי. בקנדה הכריזו על ביטול השידורים החוזרים, וה-WWE הכריזו שלא ישדרו את התוכנית בחו"ל. בשווקים בינלאומיים, הם החליפו את התוכנית בתוכנית בת שעתיים על האליפות.
למחרת היום, בתחילת ECW בסיי פיי, בפעם האחרונה ששמו של בנואה יוזכר בשידור של ה-WWE, וינס פתח את התוכנית ואמר שאתמול ב-RAW, הם ביצעו מחווה לקריירה של כריס בנואה. כעבור 26 שעות, ברור מה קרה בטרגדיה הנוראית הזאת, ולכן, חוץ ממה שיאמר, לא יזכירו את שמו של מר בנואה הלילה. הוא אמר שהתוכנית תוקדש לכל מי שהושפע מהמקרה הנוראי הזה, והלילה, מתאבקי WWE יעשו את מה שהם עושים טוב מכל אחד בעולם- לבדר. ה-WWE הוציאו את כל הקרבות של כריס וננסי מ-24/7. ברט הארט, שהכיר את כריס מאז שהיה נער והחשיב אותו לאח קטן, לא האמין מהרגע שהסיפור יצא. הוא גם ידע על המצב לפני מעטים. אבל הוא סירב להאמין לזה, בטענה שהחוקרים יגיעו למסקנה שונה. הוא אמר שהוא לא מבין מה גורם לאדם לעשות את זה, ומה שעצוב זה שלא ראה את כריס מאבד מקור רוחו, ולא ראה אותו כועס. הוא תמיד היה בחור הגיוני ויציב, זה הדבר האחרון שציפה שיצא מכריס בנואה, ולכן קשה לרבים להאמין לזה.
הקונפליקטים והניגודיות שהמתאבק הכי טוב בארגון, ואחד מהאנשים הכי מכובדים בכל העסק יום לפני כן כי כולם ידעו את זה, הפך פתאום לרוצח חולני בדם קר, היה כבד מדי לחלק מהאנשים. היו מתאבקים שחשבו שאולי ננסי הרגה את דניאל, ובנואה הרג אותה כנקמה, ואז את עצמו, כדי להבין יותר. אבל בסוף הלילה, זה לא היה הגיוני, כי ננסי מתה לפני דניאל. אנשים היו הרוסים, מבולבלים, ואז כעסו ממנו. כשאנשי WWE הבינו שהחדשות רמזו שבנואה רצח את בני משפחתו, הם הוציאו את הסרטונים, וכל התזכורות לשמו מהאתר, בין אם בהיסטוריה או במרצ'נדייז- כתוב ב-DVD של רסלמניה 20 שטריפל אייץ' ושון מייקלס היו המיין איבנט.