בכללי
לחפש את עצמך זה טוב אפילו בריא הייתי אומר... .אתה צודק, מה שאתה מדמיין - זה ממש לא זה (במובן מסויים). מכיוון שמה שאתה רואה זה התוצאה הסופית של המון שעות מחשבה ועשייה. ממה שאני מבין אתה בעצם נמשך יותר לעיצוב פנים. -שזה לא רק בחירת השיח המתאים לספה אלא גם יכול להיות תכנון חלל, רהיטים, תאורה. הכל עד הפרט האחרון.... מהמצב בשוק/בארץ, אם אתה כבר סגור על הכיוון אז כדאי לעשות תואר באדריכלות ולאחר מכן לנסות להשתלב בעיצוב פנים. זה עדיף על למידת תואר בעיצוב פנים. בזמן הלימודים אתה הולך לאכול הרבה "קש" כפי שאומרים.שנה ראשונה הכי קשה - יש המון לילות לבנים אחר כך לומדים לנצל יותר נכון את הזמן עם יש ראש על הכתפיים. יהיו גם הרבה אכזבות בזמן הלימודים. מהסיבה שזה אומנות - או שאוהבים את זה ונקשרים לזה או לא...ואיך להגיד לא כל המרצים יודעים לתת ביקורת בונה ועניינית. אם יש לך אפשרות/קשרים משפחתיים/חברתיים תנסה למצוא עבודה כבר בזמן הלימודים בתחום - יקל על החיים שלך מאד. מה קורה אחרי הלימודים? בוא נגיד שקבוצה מאד מצומצמת של משרדי אדריכלים יסכימו לקחת אותך לעבודה אם אין לך ניסיון. למה? כי יודעים שסטודנטים שסיימו רק עכשיו ללמוד לא יודעים כלום מהחיים שלהם. אז משהו צריך ללמד אותך מחדש ועוד לשלם לך על זה. יש גם מצבים שחייבים להשאר שעות נוספות במשרד. כך שזה סוג של עבודה שדורשת המון זמן, מאמץ נפשי , התמדה ורצון. מה לגבי שכר? כשכיר לפחות בשנים הראשונות "לא קל" המצב אחר כך משתפר אך לא בהרבה. עד כמה? הכל תלוי בך ובמקום העבודה. כעצמאי - השמיים הם הגבול. מציע תריץ חיפוש בגוגל - שכר אדריכלים - תראה מה אתה מקבל. לגבי יצירתיות - אל תדאג. בזמן הלימודים יכניסו לך את זה טוב טוב לראש. אני יכול להוסיף, שאם אתה עדיין לא סגור עם עצמך לגבי אדריכלות - תנסה לבדוק מקצועות יותר ריאליים. מצטער אם אני הורס לך את האשלייה, אבל המקצוע הזה לא ממש מוערך (מכל הבחינות) - וזה כול את עיצוב פנים והנדסה אזרחית.