סיור קצר לאורך נחל אלכסנדר

noa500

New member
סיור קצר לאורך נחל אלכסנדר

מהגשר על כביש החוף, ועד גשר הצבים. צבע המים עכור ומלוכלך כמו תמיד. בחולות שעל יד - עדיין פריחה יפהפיה של חבצלות.
 

noa500

New member
מיד בתחילת הדרך, הפתעה לא נעימה

צינור מזרים שפכים אל הנחל - לא ברור מהיכן - תורם את תרומתו המבחילה לזיהום המתמשך של הנחל.
 

noa500

New member
ומקרוב יותר

האם יש כתובת אליה ניתן לפנות בקשר לזה? או אולי יש איזו הסכמה בין הרשויות לבין המזהמים? ואולי - וזו התשובה ככל הנראה - כמו תמיד אין דין ואין דיין.
 
אם זה בגדה הצפונית

מדובר בצינור מהחווה לגידול חלזונות ימיים - חוות שיאור מרין - הממוקמת במובלעת בתחום הגן הלאומי נחל אלכסנדר. לטענת הכתבה המצ"ב: "לאחר שהמים סוננו על ידי האצות הם מוזרמים, נקיים וצלולים, בצינור לנחל אלכסנדר". אני מבין שזה לא בדיוק המצב...
 

noa500

New member
זה אכן בגדה הצפונית, קרוב מאד

לגשר על כביש החוף. אני מודה ומתוודה שלא בדקתי את איכות המים, אלא פשוט התקרבתי וראיתי את הקצף הלבן שמתפשט על מי הנחל, מהמקום אליו נשפכים מי הצינור הזה. אני אשמח לדעת אם המים אכן מטוהרים, ורק הזרמתם אל מי הנחל המזוהמים היא שיוצרת את אדוות הקצף המבחילות.
 

noa500

New member
ועוד אחת מאותו הסוג, בהמשך

אני מנסה להבין - האם באמת יש סיבה לאסור את הדייג בנחל? האם הסיבה היא שמירת טבע, או שמירת האדם שמתכוון לאכול את הדגים (לדעתי רק שפמנונים) שחיים במים המזוהמים שם? ואם התשובה היא השנייה, מדוע אין זה מוסבר בשלטים? ואם היא הראשונה, מדוע אין מי שינסה לאכוף את ההוראה? וכדי להיות קצת כופרת בעיקר - מדוע מוצבים שלטים מהסוג הזה בשני אתרים בערך, האם זה אומר שלכל אורך הנחל מותר לדוג? ואם מותר, אז מדוע לאסור במקום מסויים ולהתיר במקומות אחרים? ובלשון אחרת: מדוע להציב שלטים, אם אין כוונה או אפשרות לאכוף את ההוראה הזו? הרי ברור לכל מי שחי כאן, שאנשים "שמים פס" על כל שילוט מהסוג הזה? זהו, סוף נהי התסכול שלי......
 

Ayana KimRon

New member
זה נהי על מה שבין שיטור לחינוך...

למה לבזבז כספי ציבור לשם שמירה (דרך אכיפה) על גופם של עבריינים? הדגים שם מזוהמים. מי שאוכל וחולה מזה - שיסבול. ככה הוא יזכור יותר טוב... תקראו לזה חוויה מתקנת.
עיינה
 
למיטב הבנתי

דייג באזור עלול לסכן את הצבים הרכים במידה וינגסו בפתיונות הדייג, על אחת כמה וכמה דייג רשתות. המקום הספציפי - למרגלות ח'רבת סמארה - הוא אחד מאתרי ההטלה המוסדרים עבור הצבים הרכים, ולכן רגיש יותר ממקומות אחרים בנחל.
 

noa500

New member
אז על אחת כמה וכמה...

כשהיינו שם, ניידת של שיטור מקומי הסתובבה בשטח. שום תשומת לב לנושא הזה, שאי אפשר להחמיץ אותו. אני מבינה שאין זה מתפקידם לדאוג לשמירת הטבע, אבל לא נראה לי שיש גם רשות אחרת שמופקדת על כך ופועלת בנדון.
 

noa500

New member
ואמברוסיות, הבטחתי להמשיך לדווח

ובכן עכשיו הן תפסו גובה... ובמצב של פריחה/פירות. הבנתי שהצמח בהחלט מהווה בעייה ומשתלט על לא מעט שטחים כצמח פולש. אם מביטים על כמויות הפרחים והפירות שהוא מייצר, בהחלט אפשר להבין שהוא יכול להפיץ את עצמו בהצלחה מרובה...
 

noa500

New member
וראינו מספר צבים רכים גדולים מאד,

והמוני אנשים שבאים לצפות בהם. הנה אחד, אם כי קצת קשה לראות אותו בתמונה, אבל רק כך הוא הסכים לדגמן לנו.
 

noa500

New member
ואחרון חביב,

עדעד הביצות, שיוצר כתמי צבע כחולים ויפים לאורך הנחל. ובשורה התחתונה - חבל! בנחל הזה דגנו דגים "אמיתיים" בילדותנו, ויצאנו להפלגות בסירות מנוע, והוא היה אז - או לפחות נראה - נקי ומלא חיים. היום הנחל עלוב, מזוהם, אשפה מושלכת לתוכו, ולמרות הפיתוח שקק"ל עושה לחופיו, ולמרות המוני האנשים שבאים לצפות בו וללכת לאורכו, אי אפשר שלא לכעוס על פנינת החמד המוחמצת.
 
למעלה