סיור קצר במפעלי מ.א.ן.

מצב
הנושא נעול.
סיור קצר במפעלי מ.א.ן.

סיור קצר במפעלי מ.א.ן.
טוב, מיותר קצת לספר בשבחיו של גוגל earth. לפני שעה קלה "סיירתי" במפעלי האוטובוסים של מ.א.ן. בזאלצגיטר, גרמניה. הנה שתי תמונות - למטה תוכלו למצוא את הקואורדינטות.
 
חצר הסחורה לאספקה

סיור קצר במפעלי מ.א.ן.
טוב, מיותר קצת לספר בשבחיו של גוגל earth. לפני שעה קלה "סיירתי" במפעלי האוטובוסים של מ.א.ן. בזאלצגיטר, גרמניה. הנה שתי תמונות - למטה תוכלו למצוא את הקואורדינטות.
חצר הסחורה לאספקה
 

אוהד11

New member
../images/Emo51.gif

חצר הסחורה לאספקה
 
תודה רבה! בהזדמנות זו אומר מזל טוב

סיור קצר במפעלי מ.א.ן.
טוב, מיותר קצת לספר בשבחיו של גוגל earth. לפני שעה קלה "סיירתי" במפעלי האוטובוסים של מ.א.ן. בזאלצגיטר, גרמניה. הנה שתי תמונות - למטה תוכלו למצוא את הקואורדינטות.
תודה רבה! בהזדמנות זו אומר מזל טוב
לדן, שפעם ראשונה, באיחור של כמה שנים טובות, החלו להרכיב במכונות העירוניות שלהם תיבת 4 הילוכים של Voith. ישנן מספר מכונות חדשות במוסך צ.ד., כאשר בנוסף לאמור לעיל, צוידו גם בטכוגרף אלקטרוני (כמו בספרינטרים), אשר ממוקם בימין מחיצת הנהג, היכן שמוקם עד עכשיו פלואורסנט קטן (מתחת לכספון). יתכן, כי מדובר במכונות שצוידו במערכת החשמל החדשה TEPS, אך העניין עדיין לא נבדק. מה שכן ידוע, שזו עדיין שלדת A22 (ממפעל C ושנת הדגם 07) וזהו NL 263F, כך לפי מי שהקריא לי את מס' השלדה בטלפון.
 

nahag

New member
ותאמינו

תודה רבה! בהזדמנות זו אומר מזל טוב
לדן, שפעם ראשונה, באיחור של כמה שנים טובות, החלו להרכיב במכונות העירוניות שלהם תיבת 4 הילוכים של Voith. ישנן מספר מכונות חדשות במוסך צ.ד., כאשר בנוסף לאמור לעיל, צוידו גם בטכוגרף אלקטרוני (כמו בספרינטרים), אשר ממוקם בימין מחיצת הנהג, היכן שמוקם עד עכשיו פלואורסנט קטן (מתחת לכספון). יתכן, כי מדובר במכונות שצוידו במערכת החשמל החדשה TEPS, אך העניין עדיין לא נבדק. מה שכן ידוע, שזו עדיין שלדת A22 (ממפעל C ושנת הדגם 07) וזהו NL 263F, כך לפי מי שהקריא לי את מס' השלדה בטלפון.
ותאמינו
ותאמינו לי שנהגים יחשבו ולא ימצאו איפה לשים את הטכוגרף כמו שלא ידעו להתניע אותם בהתחלה ואני רציני
 
הנה תמונות שצילמו עובד ואלירן חדריה

סיור קצר במפעלי מ.א.ן.
טוב, מיותר קצת לספר בשבחיו של גוגל earth. לפני שעה קלה "סיירתי" במפעלי האוטובוסים של מ.א.ן. בזאלצגיטר, גרמניה. הנה שתי תמונות - למטה תוכלו למצוא את הקואורדינטות.
הנה תמונות שצילמו עובד ואלירן חדריה
במוסך צ.ד. מספר פרטים מעניינים עולים מהתמונות.
 
שימו לב למיקום הטכוגרף

סיור קצר במפעלי מ.א.ן.
טוב, מיותר קצת לספר בשבחיו של גוגל earth. לפני שעה קלה "סיירתי" במפעלי האוטובוסים של מ.א.ן. בזאלצגיטר, גרמניה. הנה שתי תמונות - למטה תוכלו למצוא את הקואורדינטות.
שימו לב למיקום הטכוגרף
 

צביקוש23

New member
טכוגרף...

שימו לב למיקום הטכוגרף
טכוגרף...
אז ככה במשאיות מרצדס אטגו החדשות הטכוגרף נמצא למעלה מעל הנהג (בדיעבד נורא לא נח). עד עכשיו היו שמים את הטכוגרף במרצדס בצד ימין של הנהג ליד הרדיו. אגב גם מיקום הרדיו בדגמים החדשים עבר למעלה מעל הנהג ליד הטכוגרף . (שזה דרך אגב נורא לא בטיחותי) אצלי במשאית וולבו (FL6-15 ) שנת ייצור 2000 שעליה אני עובד הטכוגרף הוא בלוח שעונים רגיל. כלומר הוא המד מהירות של המשאית (כמו באוטובוסים ).
 
בחלק מהאוטובוסים הטכוגרף כבר

טכוגרף...
אז ככה במשאיות מרצדס אטגו החדשות הטכוגרף נמצא למעלה מעל הנהג (בדיעבד נורא לא נח). עד עכשיו היו שמים את הטכוגרף במרצדס בצד ימין של הנהג ליד הרדיו. אגב גם מיקום הרדיו בדגמים החדשים עבר למעלה מעל הנהג ליד הטכוגרף . (שזה דרך אגב נורא לא בטיחותי) אצלי במשאית וולבו (FL6-15 ) שנת ייצור 2000 שעליה אני עובד הטכוגרף הוא בלוח שעונים רגיל. כלומר הוא המד מהירות של המשאית (כמו באוטובוסים ).
בחלק מהאוטובוסים הטכוגרף כבר
קיים בצורה הזו. למיטב זכרוני הדבר קיים במרצדס OC500 ובדאף SB4000 החדשים.
 
זה גם ככה....

בחלק מהאוטובוסים הטכוגרף כבר
קיים בצורה הזו. למיטב זכרוני הדבר קיים במרצדס OC500 ובדאף SB4000 החדשים.
זה גם ככה....
בוולואים מהסדרה השלישית. ז"א עם הפאנל ולוח השעונים המחודש. הטכוגרף נמצא מצד ימין למעטה מתחת ללוח הכפתורים.
 
פיקוד תיבת ההילוכים

סיור קצר במפעלי מ.א.ן.
טוב, מיותר קצת לספר בשבחיו של גוגל earth. לפני שעה קלה "סיירתי" במפעלי האוטובוסים של מ.א.ן. בזאלצגיטר, גרמניה. הנה שתי תמונות - למטה תוכלו למצוא את הקואורדינטות.
פיקוד תיבת ההילוכים
 
תודות והערות

פיקוד תיבת ההילוכים
תודות והערות
ראשית, תודה לכם – אנדי, עובד ואלירן, על העבודה המקצועית והמדוייקת. בכלל, זהו המקום להודות לכל חברי הפורום - המשלבים מקצוענות נדירה ורוח התנדבות כדי ליצור פורום תוסס ואיכותי. תודה רבה! שתי הערות: 1. מעניין לראות שמ.א.ן. מייצרת את השלדות האלו (A22 ו- A24, בהתאמה עבור ה- NL וה- NG) כמעט רק עבור ישראל. שימו לב לזה - א. פנימי 525 הוא מס"ד A24-0317 משנה"ד 2005. בשנה"ד 2006 אנחנו רואים את A24-0334, הלא הוא פנימי 536. ההתייחסות לשנה"ד לעניין זה חשובה, מאחר והיא מצביעה על כך שהאוטובוסים לא יוצרו ברצף, אלא בהפרש זמן כלשהו. רוצה לומר: דן ביצעו הזמנה א', ואחרי כמה חודשים ביצעו הזמנה ב'. בין שתי ההזמנות יצרה מ.א.ן. מעט אוטובוסים משלדה זו, אם בכלל. ב. אותה תצפית בדיוק מאפיינת את ה- NL, הלא הוא A22: פנימי 7404 משנה"ד 2005 הוא מס"ד 1561. פנימי 7422 משנה"ד 2006 הוא מס' 1577. 2. שינוי מס' הדגם ל- 123, החל מפנימי 7424. הסברים אפשריים: א. טעות סופר. לא סביר, אם כי ראינו בעבר כבר לוחית ועליה שנת יצור 2009. עיון בלוחית של 5840-4 (פנימי 7423) ישלול או יאשר טענה זו. ב. עדכון האוטובוס (TEPS). קשה לי להניח שמספרי שלדה עוקבים – מאותה הזמנה ממש - המקבלים מרכב באותו חודש, יאופיינו במערכות חשמל שונות. גם כאן, מבט באוטובוסים (7422 מול 7424) יבהיר האם הם זהים (ואז הסיבה לשינוי אינה ה- TEPS). ג. עדכון (מאוחר משהו) של קודי הדגם. הסבר – דגם 120 הוא ה- NL.3 של אגד. מפברואר 2004 זנחו בהארגז את סימון הדגם 234, שאפיין עד אז את המרכבים האלו ל"דן", ועברו להשתמש ב- 120. ההנחה היא ש- 123 מייצג את הדור הנוכחי של ה- NL.3 עבור דן. תימוכין – למרות שה- NG הראשונה לדן קיבלה את מספר המרכב 235, הרי שה- 29 שבאו מייד אחריה קיבלו את המספר 120 (נשמע מוכר?), ורק באוגוסט 2005 בוצעה חזרה לדגם המקורי (וכפי הנראה – גם המדוייק), הלא הוא 235. ד. תימוכין נוספים לכך שאין המדובר בטעות ניתן למצוא במספר 123 עצמו, שאינו נראה אקראי. דגם 122 הוא מרצדס O405G, ואילו 121 אינו מוכר.
 
תודה לך על ההארות וההערות!

תודות והערות
ראשית, תודה לכם – אנדי, עובד ואלירן, על העבודה המקצועית והמדוייקת. בכלל, זהו המקום להודות לכל חברי הפורום - המשלבים מקצוענות נדירה ורוח התנדבות כדי ליצור פורום תוסס ואיכותי. תודה רבה! שתי הערות: 1. מעניין לראות שמ.א.ן. מייצרת את השלדות האלו (A22 ו- A24, בהתאמה עבור ה- NL וה- NG) כמעט רק עבור ישראל. שימו לב לזה - א. פנימי 525 הוא מס"ד A24-0317 משנה"ד 2005. בשנה"ד 2006 אנחנו רואים את A24-0334, הלא הוא פנימי 536. ההתייחסות לשנה"ד לעניין זה חשובה, מאחר והיא מצביעה על כך שהאוטובוסים לא יוצרו ברצף, אלא בהפרש זמן כלשהו. רוצה לומר: דן ביצעו הזמנה א', ואחרי כמה חודשים ביצעו הזמנה ב'. בין שתי ההזמנות יצרה מ.א.ן. מעט אוטובוסים משלדה זו, אם בכלל. ב. אותה תצפית בדיוק מאפיינת את ה- NL, הלא הוא A22: פנימי 7404 משנה"ד 2005 הוא מס"ד 1561. פנימי 7422 משנה"ד 2006 הוא מס' 1577. 2. שינוי מס' הדגם ל- 123, החל מפנימי 7424. הסברים אפשריים: א. טעות סופר. לא סביר, אם כי ראינו בעבר כבר לוחית ועליה שנת יצור 2009. עיון בלוחית של 5840-4 (פנימי 7423) ישלול או יאשר טענה זו. ב. עדכון האוטובוס (TEPS). קשה לי להניח שמספרי שלדה עוקבים – מאותה הזמנה ממש - המקבלים מרכב באותו חודש, יאופיינו במערכות חשמל שונות. גם כאן, מבט באוטובוסים (7422 מול 7424) יבהיר האם הם זהים (ואז הסיבה לשינוי אינה ה- TEPS). ג. עדכון (מאוחר משהו) של קודי הדגם. הסבר – דגם 120 הוא ה- NL.3 של אגד. מפברואר 2004 זנחו בהארגז את סימון הדגם 234, שאפיין עד אז את המרכבים האלו ל"דן", ועברו להשתמש ב- 120. ההנחה היא ש- 123 מייצג את הדור הנוכחי של ה- NL.3 עבור דן. תימוכין – למרות שה- NG הראשונה לדן קיבלה את מספר המרכב 235, הרי שה- 29 שבאו מייד אחריה קיבלו את המספר 120 (נשמע מוכר?), ורק באוגוסט 2005 בוצעה חזרה לדגם המקורי (וכפי הנראה – גם המדוייק), הלא הוא 235. ד. תימוכין נוספים לכך שאין המדובר בטעות ניתן למצוא במספר 123 עצמו, שאינו נראה אקראי. דגם 122 הוא מרצדס O405G, ואילו 121 אינו מוכר.
תודה לך על ההארות וההערות!
צריך לבדוק את האוטובוסים מההזמנה הזו בהקדם.
 
עכשיו שימו לב, בייחוד אסף ונעה ואפי

סיור קצר במפעלי מ.א.ן.
טוב, מיותר קצת לספר בשבחיו של גוגל earth. לפני שעה קלה "סיירתי" במפעלי האוטובוסים של מ.א.ן. בזאלצגיטר, גרמניה. הנה שתי תמונות - למטה תוכלו למצוא את הקואורדינטות.
עכשיו שימו לב, בייחוד אסף ונעה ואפי
ככל הנראה מדובר בלוחית הייצור של 7423, אם כי בדיקת שיוך לוחיות תעשה מחר במוסך צ.ד. ע"י חבר פורום בכיר ומוכר. זהו הארגז ד' 120, מס' הזמנה 5840-2. השלדה, כרגיל A22, הפעם ממודל 07.
 
כנראה שטעיתי, וזהו בכ"ז מודל 06...

עכשיו שימו לב, בייחוד אסף ונעה ואפי
ככל הנראה מדובר בלוחית הייצור של 7423, אם כי בדיקת שיוך לוחיות תעשה מחר במוסך צ.ד. ע"י חבר פורום בכיר ומוכר. זהו הארגז ד' 120, מס' הזמנה 5840-2. השלדה, כרגיל A22, הפעם ממודל 07.
כנראה שטעיתי, וזהו בכ"ז מודל 06...
 
זה 7422

עכשיו שימו לב, בייחוד אסף ונעה ואפי
ככל הנראה מדובר בלוחית הייצור של 7423, אם כי בדיקת שיוך לוחיות תעשה מחר במוסך צ.ד. ע"י חבר פורום בכיר ומוכר. זהו הארגז ד' 120, מס' הזמנה 5840-2. השלדה, כרגיל A22, הפעם ממודל 07.
זה 7422
ונדמה לי שגם אתה רושם זאת בהמשך. בהזמנה הזו: 5840-01: פנימי 7396 5840-02: פנימי 7422 5840-03: פנימי 7423 5840-04: פנימי 7424.
 
טעות, טועים...

זה 7422
ונדמה לי שגם אתה רושם זאת בהמשך. בהזמנה הזו: 5840-01: פנימי 7396 5840-02: פנימי 7422 5840-03: פנימי 7423 5840-04: פנימי 7424.
טעות, טועים...
להלן שיוך מס' ההזמנה למס' הפנימיים: 5840-01: 7396, משוער 5840-02: 7422, כנראה 5840-03: 7424, כנראה 5840-04: 7423
 
תמונת חזית (התמונות ערוכות לפי סדר

סיור קצר במפעלי מ.א.ן.
טוב, מיותר קצת לספר בשבחיו של גוגל earth. לפני שעה קלה "סיירתי" במפעלי האוטובוסים של מ.א.ן. בזאלצגיטר, גרמניה. הנה שתי תמונות - למטה תוכלו למצוא את הקואורדינטות.
תמונת חזית (התמונות ערוכות לפי סדר
צילומן).
 
כעת הממצא המפתיע (אסף ונעה, אפי)

סיור קצר במפעלי מ.א.ן.
טוב, מיותר קצת לספר בשבחיו של גוגל earth. לפני שעה קלה "סיירתי" במפעלי האוטובוסים של מ.א.ן. בזאלצגיטר, גרמניה. הנה שתי תמונות - למטה תוכלו למצוא את הקואורדינטות.
כעת הממצא המפתיע (אסף ונעה, אפי)
ככל הנראה ברכב 7422 (ולא 7424), השלדה, אותה שלדה, מס' ההזמנה עוקבת, אולם דגם המרכב הוא דגם 123! השערה שלי היא שהחל מרכב זה, צויד האוטובוס במערכת החשמל החדשה TEPS, ועל כן יש שינויים במרכב, ולכן גם שינוי הדגם. אשמח לקבל תשובה יותר מוסמכת בנידון.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה